Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5403
Skal sende inn noe dokumentasjon til et amerikansk nettsted men de godtar kun fax eller pr post. Hvordan sender jeg fax i 2020 enkleste?
Kanskje efax.com eller en annen online tjeneste som tilbyr fax
Oddiii's Avatar
Trådstarter
Takk var det så enkelt ja.
Fun fact: Jeg har en fax-maskin. Men jeg har ikke fasttelefon lenger.

Dette er bare et triks dem gjør for å gjøre det vanskelig å melde seg ut. Tipper det er en dating-side du vil melde av?
Sist jeg måtte sende en fax gikk jeg til min lokale støvete jernvarehandel, de hadde som antatt en fax på bakrommet, det var helt uproblematisk å låne den.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Katt Vis innlegg
Sist jeg måtte sende en fax gikk jeg til min lokale støvete jernvarehandel, de hadde som antatt en fax på bakrommet, det var helt uproblematisk å låne den.
Vis hele sitatet...
De fleste apotek og eldrehjem har faksmaskin ut dette året. Neste år så er det planlagt å flytte kommunikasjonen over til en digital standard.

Du får nok ikke lånet disse maskinene dog.
Finnes vist også noen apper som sender fax fra mobil.
Sitat av dggr Vis innlegg
Finnes vist også noen apper som sender fax fra mobil.
Vis hele sitatet...
Har de appene da en fysisk faxmaskin kjørendes i tilknytning til servereren de er hostet på?
Tenker på hvordan de får levert resutatet til olas faxmaskin som kun er koblet til telefonlinja et eller annet sted.
(Bare nysgjerrig på teknikken bak)
Sist endret av sinsenkrysset; 23. juni 2021 kl. 09:48.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Har de appene da en fysisk faxmaskin kjørendes i tilknytning til servereren de er hostet på?
Tenker på hvordan de får levert resutatet til olas faxmaskin som kun er koblet til telefonlinja et eller annet sted.
(Bare nysgjerrig på teknikken bak)
Vis hele sitatet...
Fax er bare telefoni. Kan du ringe nokon kan du sende fax. Å modulere data til lyd er innafor å gjere i software på dagens mobiler, så godt mulig dei enkelt og greit ringer opp telefonnummeret du skal sende fax til, eller har faxserver dei bruker.

Fysiske faxmaskiner er det garantert ikkje.