Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1442
Hei ! Lurer på om noen her har tenkt på å demonstrere mot evt rusreformens kaputt?

Politikere har ikke ryggrad og bøyer seg i vinden(for ikke å knekke)

Så vi folket må være vinden, vi må engasjere oss og bruke vår stemme.

Med mindre du er ok med Sylvi Listhaug og liknende skal være toneførende...

Vil du være med og demonstrere om reformen begraves?
Vet du noe om engasjement for det ?



Hvem bryr seg ??
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva mener du med kaputt?
R.i.p 23.04.2021
Hva er vitsen? Trur du en demostrasjon full av stonere vil knele regjeringen og få dem til og hastevedta? Bare se på alle tullingene når det er mariuhana mars i oslo. Ikke rart dem ikke vil dekriminalisere når folk oppfører seg sånn mens de er steine
Sist endret av Tarm; 15. mars 2021 kl. 16:13.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tarm Vis innlegg
Hva er vitsen? Trur du en demostrasjon full av stonere vil knele regjeringen og få dem til og hastevedta? Bare se på alle tullingene når det er mariuhana mars i oslo. Ikke rart dem ikke vil dekriminalisere når folk oppfører seg sånn mens de er steine
Vis hele sitatet...
Jeg ville sagt det samme for et år siden, men etter å ha sett hvor oppegående, velartikulert og smart Arild Knudsen i Foreningen for Human Narkotikapolitikk er er det nettopp den stigmatiseringen der som er det eneste som ødelegger for en konstruktiv rusdebatt.
Hasj marsjen er en spøk som du sier og at sånne tullinger bekrefter Ola nordmanns stereotypi av hasjrøykere bare ødelegger, men all den anerkjennelsen Arild Knudsen har fått etter mange års hard jobbing - fra å stå med abstinenser og narkisbøyen på møte med 12 stk å si "rusreform" og folk tolker det som "fuck the police" til å bli lyttet på og politikere og helseeksperter gir han godkjentstempel som talsmann og han endelig har blitt respektert og nå er den personen vi kan takke for at rusreformen faktisk er på vei som en realititet - blabla det jeg skulle skrive var at det er ikke bare stonere og junkier som engasjerer seg og støtter rusreformen lenger. I en støttedemo for rusreformen vil det komme enda fler rusfrie supportere, pårørende, venner, folk i helsesystemet, og mange ellers streitinger. For rusreformen har i dag såpass faglig tyngde og støtte at det er et fornuftig forslag i manges ører.

Bent Høie sa det på Stortinget til Arild Knudsen selv : "Denne debatten har pågått i 20 år og vi har vært uenige mange ganger. Men du hadde rett, og jeg tok feil!" sa han foran pressen og andre politikere før han signerte(?) forslaget.

Men jeg skjønner fortsatt ikke hva det skulle blitt demonstrert mot nå? Rusreformen kommer sannsynligvis til å bli vedtatt med flertall og det er en kjempeseier
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tarm anbefaler deg å se dokumentaren Vinden Snur hvor vi ser FHN sin oppstart og vei til internasjonale konferanser med verdenspolitikere så vil du se hvor mange streitinger som også støtter rusreformen.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Stonere er helt uønsket som representanter, kan det virke som.

Dagens reformister er fagfolk og vestkant i større grad enn hippier og radikale
Sist endret av meaculpaUIO; 15. mars 2021 kl. 16:47.
R.i.p 23.04.2021
Det jeg ville frem til med den posten er at vi trenger oppegående folk som vet hva de prater om & ikke en gjeng med stonere som demostrerer
Trådstarter
Takker for svar. Så ikke for meg en hasjmarsj mer en stand up for your rights om reformen ikke blir noe av pga politikk..

Men det hadde kanskje sett ut som en hasjmarsj i praksis. Uønska som representanter ja men deres meninger er ikke mindre verdt.

Enig i at oppegående folk e viktig. Arild gjør en kjempejobb
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tarm Vis innlegg
Det jeg ville frem til med den posten er at vi trenger oppegående folk som vet hva de prater om & ikke en gjeng med stonere som demostrerer
Vis hele sitatet...
Men det er jo bare din egen stigmatisering som gjør at du tror oppmøtet i en sånn demonstrasjon bare hadde blitt stonere og narkiser.
Her er tre poeng viktig å ta innover seg
1) Som sagt hadde det vært fullt av streite støttespillere i en demo
2) Rettigheter pleier ikke komme gratis. Alle undertrykte grupper gjennom historien enten det er svarte, bønder, kvinner, transfer og homofile, funksjonshemmede eller narkomane så har rettighetene kommer gjennom nettopp demonstrasjoner. Demonstrasjoner og opprør er effektivt og skal ikke avskrives som noe hippietøys som ikke er vits.
3) La oss si at det bare hadde kommet stonere og narkiser. Hva er egentlig galt med deg sånn egentlig? At disses stemme ikke skal telle like mye som streites er jo også en holdning som kommer fra din og en kollektiv undertrykking av rusmisbrukere. En undertrykkelse vi bør kjempe for å utslette og ikke bidra til med egne holdninger å opprettholde.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Jerna Vis innlegg
Takker for svar. Så ikke for meg en hasjmarsj mer en stand up for your rights om reformen ikke blir noe av pga politikk..

Men det hadde kanskje sett ut som en hasjmarsj i praksis. Uønska som representanter ja men deres meninger er ikke mindre verdt.

Enig i at oppegående folk e viktig. Arild gjør en kjempejobb
Vis hele sitatet...
Ser hvor du vil og hadde støttet en demonstrasjon om rusreformen ble avlyst. Men er det noen som helst indikasjon på det da? Det er såvidt jeg har skjønt allerede vedtatt at det skal bli en rusreform, men det er utformingen av den som gjenstår?
R.i.p 23.04.2021
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men det er jo bare din egen stigmatisering som gjør at du tror oppmøtet i en sånn demonstrasjon bare hadde blitt stonere og narkiser.
Her er tre poeng viktig å ta innover seg
1) Som sagt hadde det vært fullt av streite støttespillere i en demo
2) Rettigheter pleier ikke komme gratis. Alle undertrykte grupper gjennom historien enten det er svarte, bønder, kvinner, transfer og homofile, funksjonshemmede eller narkomane så har rettighetene kommer gjennom nettopp demonstrasjoner. Demonstrasjoner og opprør er effektivt og skal ikke avskrives som noe hippietøys som ikke er vits.
3) La oss si at det bare hadde kommet stonere og narkiser. Hva er egentlig galt med deg sånn egentlig? At disses stemme ikke skal telle like mye som streites er jo også en holdning som kommer fra din og en kollektiv undertrykking av rusmisbrukere. En undertrykkelse vi bør kjempe for å utslette og ikke bidra til med egne holdninger å opprettholde.
Vis hele sitatet...
Det er holdningen til enkelte nybakte stonere som gir et dårlig intrykk som fks de som går rundt og skriker piss i hasjmarsjen.undertrykker ingen jeg.har selv vært narkis i 25år så stfu! Du skjønner tydligvis ikke at enkelte øddeleger for alle andre
Sist endret av Tarm; 15. mars 2021 kl. 18:39.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tarm Vis innlegg
Det er holdningen til enkelte nybakte stonere som gir et dårlig intrykk som fks de som går rundt og skriker piss i hasjmarsjen.undertrykker ingen jeg.har selv vært narkis i 25år så stfu! Du skjønner tydligvis ikke at enkelte øddeleger for alle andre
Vis hele sitatet...
Trodde du leste første kommentaren min til deg hvor jeg skriver at det fins enkelte som ødelegger for andre i hasj marsjen. Kanskje du skal lese istedet for å be andre holde kjeft eller?

Men hva har det med rusreformen å gjøre? Det har skjedd utrolig mye siden 2010 når hvite stonere gikk med rastahatt med falske bob marley dreads på i hasj marsjen og ropte fuck the police og fri hasjen mens de blåste forbipasserende i trynet.

Rusreformen er heller ikke oppfordring til legalisering sånn som hasjmarsjen var og rusreformen er ikke til for først og fremst stonere engang. Den har støtte fra et utbredt fagmiljø og et stort antall av pårørende.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ei aksjonsform som er fort gjort å gløyme er grasrotaktivisme. Kontakt folk på twitter, og gje tilbakemelding. Gjerne stå fram med rusbruken og sei at du meiner reforma hadde hjelpt. Ring fylkespolitikarar som har uttalt seg og gje ei sakleg tilbakemelding. Held du deg sakleg er dei fleste politikarar glade for engasjement og innspel til jobben dei gjer, og vil lytte. Om mange nok gjer det kan det snu eit lokallag eller fire - og det er lokallaga som utgjer grunnfjellet i partia og vel delegatar til LM som vedtek politikken.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Det er holdningen til enkelte nybakte stonere som gir et dårlig intrykk som fks de som går rundt og skriker piss i hasjmarsjen.undertrykker ingen jeg.har selv vært narkis i 25år så stfu! Du skjønner tydligvis ikke at enkelte øddeleger for alle andre
Vis hele sitatet...


Blir spenstig å si STFu når du har munnen full av feilinfo. Sorry mann, men verden har gått videre og legalisering er noe bare. gæmliser og partikulært konforme mennesker fortsatt klamrer seg til i møte med rusreformen. Norge anno 2021 er ikke så rusfientlig som mange her inne tror, jeg la også merke til en rar oppfatning tidligere i år under en tråd tilknyttet partnere og deres forhold til røyking på fest. Hvis omgangskretsen din er så straight og kjip så er det den som har blitt igjen og folk som kan ting som har funnet ut av noe.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Plag folk i AP med at reform bør gå gjennom. Det er det viktigste man kan drive med nå, før landsmøtet, som vidarlo peker ut
Trådstarter
Takker for gode innspill alle sammen.