Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 5652
Hei,

Klarte å bli tatt med 1200 blåvalium på svenskegrensa. Tilsto alt i avhøret (var til eget bruk). Aldri vært straffedømt tidligere (bortsett fra ett forelegg for ordensforstyrrelse fra mange mange år siden)

Noen som har peiling på hva jeg kan forvente i straff, og hvor lang tid det vil ta før jeg får straffen?

Takk på forhånd
Må bare spørre. Hvordan klarte du å bli tatt? Og skjedde dette nå i corona tiden?
Om de er blå, regner jeg med at de er 10mg som er dobbelt så sterke som Valium vi har i Norge (5mg). Det vil tilsvare 2400 norske piller. Så skal dette regnes som "brukerdoser".

Det regnes nok som videresalg, men tipper det blir 6 mnd betinget fengsel (altså at du slipper soning).
Slike dommer i Norge er ufattelig milde. Ikke rart folk innfører og selger.

Du kan nok påregne omkring et år, uten at jeg vet hvor du bor, til det endelige dokumentet er i orden. Altså over ett år til straffen blir vedtatt. Mulig du til og med får strafferabatt for ventetiden, og.
Ble tatt fordi jeg var idiot
Ja, nå i coronatidene
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Må bare spørre. Hvordan klarte du å bli tatt? Og skjedde dette nå i corona tiden?
Vis hele sitatet...
Hvis du legger sammen 2+2 (sverige) og (tatt), så kan man nesten regne med at det var under pandemien. De kontrollerer hvert eneste kjøretøy, såvidt meg bekjent i disse dager.
1200 blå valium til eget bruk? Tror ikke du slipper unna den gitt! lolz
Fikk 6 mnd for 1250 rivotril. Så noe ala det samme blir du å få.
Sitat av suwoop Vis innlegg
Fikk 6 mnd for 1250 rivotril. Så noe ala det samme blir du å få.
Vis hele sitatet...
Betinget eller ubetinget?
Sitat av W00tstraff Vis innlegg
Betinget eller ubetinget?
Vis hele sitatet...
Får ikke betinget dom for smugling. Jeg ble tatt for smugling av 180g kokain. Fikk samfunnstraff pga jeg har ordnet opp i livet mitt, og går på jevnlige urinprøver. Kan være noe å tenke på eventuelt. Er tatt for nesten et kilo hasj fra før av, og kunne forventet meg 2 år for det. Annen kompis av meg fikk 300 timer samfunnstraff for innførsel av 1,4kg hasj.
Sitat av W00tstraff Vis innlegg
Betinget eller ubetinget?
Vis hele sitatet...
Ubetinget ja. Ble dømt for oppbevaring å ikke salg.
Skal sies at jeg var dømt tidligere men ikke på grunn av knark. Siden du ikke er straffedømt tidligere kan du jo håpe på samfunnstraff om du har jobb og bolig samt det retten mener er ett "ordentlig liv"
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Hvis du legger sammen 2+2 (sverige) og (tatt), så kan man nesten regne med at det var under pandemien. De kontrollerer hvert eneste kjøretøy, såvidt meg bekjent i disse dager.
Vis hele sitatet...

Kjørt to ganger tur-retur gøtb. Sjekker bare vaksinasjonspapirer/grunnen til at du har dratt. Og setter deg i karantene

Så matten blir dratt til en ligning for min del.


Så om du makter å bli tatt for 1200blå så burde du aldri ha kjørt over grensa
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/n..._content=row-2

Gratulerer. Du har blitt kjendis (:
Ellers har jeg ingenting konstruktivt å komme med i denne tråden.

Til han som fikk 6 mnd for Rivotril; Kan det egentlig sammenliknes?

Det er rart om man skulle fått samme straff for å smugle 1200 liter med øl, kontra 1200 liter med hjemmebrent.
Sist endret av Superspurv; 10. februar 2021 kl. 14:32.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/n..._content=row-2

Gratulerer. Du har blitt kjendis (:
Ellers har jeg ingenting konstruktivt å komme med i denne tråden.

Til han som fikk 6 mnd for Rivotril; Kan det egentlig sammenliknes?

Det er rart om man skulle fått samme straff for å smugle 1200 liter med øl, kontra 1200 liter med hjemmebrent.
Vis hele sitatet...
Onsdag formiddag, altså i dag?! Denne tråden ble laget for fire dager siden?
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Onsdag formiddag, altså i dag?! Denne tråden ble laget for fire dager siden?
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte det var litt for tilfeldig at det var likt antall piller, og samme lokasjon. TV 2 har også samme nyhet i svaret over meg.
Joda, det er den saken der (skal la dere slippe å lure ).

Takk for svar vertfall. Skal forhøre meg med advokat å se hva han har og si
Fy faen jeg trenger benzodiazepiner for helvete.
Sitat av Benway Vis innlegg
Fy faen jeg trenger benzodiazepiner for helvete.
Vis hele sitatet...
Det ligger der de la det sist.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
5 5
Fikk 58 dager ubetinget. Politiet ba om 90 men fikk det til 58 i retten.

Bare FYI om noen befinner seg i samme situasjon.

Takk for svar anyways
Sitat av dnbalex Vis innlegg
Får ikke betinget dom for smugling. Jeg ble tatt for smugling av 180g kokain. Fikk samfunnstraff pga jeg har ordnet opp i livet mitt, og går på jevnlige urinprøver. Kan være noe å tenke på eventuelt. Er tatt for nesten et kilo hasj fra før av, og kunne forventet meg 2 år for det. Annen kompis av meg fikk 300 timer samfunnstraff for innførsel av 1,4kg hasj.
Vis hele sitatet...
Det er hva jeg ville sagt er en tyster dom. Eller en informant dom....
Sitat av HanDuVet Vis innlegg
Det er hva jeg ville sagt er en tyster dom. Eller en informant dom....
Vis hele sitatet...
Har aldri tystet på noen. Som jeg skrev er det ikke sikkert jeg får samfunnstraff engang. Var 5 måneder påstand for oppbevaring av hasj, åsså venter jeg på påstand for smugling. Jeg regner med jeg får 2 år ish om jeg må i fengsel
Sist endret av dnbalex; 17. mars 2021 kl. 16:55.
R.i.p 23.04.2021
Sitat av HanDuVet Vis innlegg
Det er hva jeg ville sagt er en tyster dom. Eller en informant dom....
Vis hele sitatet...
Helt enig, ingen slipper så billig unna med mindre man plafrer.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Helt enig, ingen slipper så billig unna med mindre man plafrer.
Vis hele sitatet...
Nei du har rett, det lukter informant lang vei
Sorry TS