Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 7162
Kjøpt meg lydplanke for høyttaleren som står i LG TVen min er drit.

Kan bruke både arc og fiber optisk.

Hva er best og hvorfor?

Har ingenting annet koblet i tv, men skal på sikt fylle 2 porter med en ps4 og en raspberry pi Nintendo simulator.

Men har mer enn nok porter.

All tv titting er streaming.
Sitat av Ekstasey Vis innlegg
Kjøpt meg lydplanke for høyttaleren som står i LG TVen min er drit.

Kan bruke både arc og fiber optisk.

Hva er best og hvorfor?

Har ingenting annet koblet i tv, men skal på sikt fylle 2 porter med en ps4 og en raspberry pi Nintendo simulator.

Men har mer enn nok porter.

All tv titting er streaming.
Vis hele sitatet...
HDMI er stort sett overlegent. Større båndbredde, dolby digital plus, flerkanals pcm, dolby trueHD, dts hd, du kan sende lyden begge veier, vanligvis mer solid kabel, osv osv osv.
Sitat av Jenkki Vis innlegg
HDMI er stort sett overlegent. Større båndbredde, dolby digital plus, flerkanals pcm, dolby trueHD, dts hd, du kan sende lyden begge veier, vanligvis mer solid kabel, osv osv osv.
Vis hele sitatet...
Men det er lyden begge veier ARC, returen det spørres om.

Der vet du ikke hva du får, dvs den er begrenset.

Optisk der får du det som er støttet av sender og mottager.

HDMI rette veien ja, ARC mener jeg nei kjør optisk for lydkvalitet.
Optisk for lydkvalitet.

Jeg kjører begge deler. arc på tuner, og optisk på ps4. Optisk er mye mye klarere.
Sist endret av Alf; 12. desember 2020 kl. 21:06.
HDMI har mye større båndbredde og støtter flere formater, men bruker opp en HDMI-port. (Snakker om ARC/eARC nå).

Optisk for lydkvalitet stemmer ikke. Du vil kun få ukomprimert lyd over optisk om du kjører stereo 2.0. For 5.1 kan du få Dolby Digital, men ikke Dolby Digital Plus. Om du hører forskjell er en annen sak.

> Optical and HDMI both support uncompressed stereo - and 5.1 Dolby Digital and DTS audio. However, HDMI also supports Dolby Digital Plus, and high-resolution audio like Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, Dolby Atmos and DTS:X
Se her tok jeg visst feil, jeg har akkurat gjort om på systemet mitt og ble i tvil om Arc var det rette og prøvd meg litt på optisk. For meg er dette bare positivt, jeg har en AV _receiver så det er greit med bilde å kunne se menyoppsett men det desidert beste av alt er at alle fjernkontroller blir integrert.