Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2693
Jeg har før laget beats med kompiser kun for moro skyld og er så langt unna dreven som du får det. Det gikk i hip-hop, trap, chillstep og jeg var ufrivillig såvidt med på noe dubstep-aktige greier. Jeg husker ikke hvilket program som ble brukt og var ikke den som sto for det aller mest teknisk vanskelige når vi produserte.

Finnes det noen billige (200-1000 kroner) programmer for dette formålet man kan kjøpe på nettet eller for eksempel i Steam?
Helst uten alt for bratt læringskurve, slik at det blir enkelt for meg uten alt for mye erfaring å sette meg inn i. Allikevel vil jeg at det skal være avansert nok til at jeg kan lage fete lyder.

Medium avansert musikkproduksjonsprogram, lav/medium prisklasse for ganske lavt ferdighetsnivå. Enkelt forklart
Bonus om programmet har en ukes free trial eller noe slikt, men ikke noe must.
Sist endret av krystallkongen; 15. mai 2020 kl. 09:45.
Vil anbefale FL Studio Producer Edition, det er hva jeg bruker selv, men det koster 190 euro. Det er enkelt å lære seg basicsa og det finnes bokstavelig talt titusenvis av tutorials på youtube for alt ifra trap beats til klassisk musikk.

De har også en trial, men den er kinda gimped. Personlig startet jeg med å piratkopiere FL også kjøpte jeg det noen år senere når jeg bestemte meg for å ta det mer seriøst.
Sist endret av SkurtNilsen; 15. mai 2020 kl. 09:56.
Sluttet å torrente for lenge siden, så det blir nok uaktuelt å pirate. 190€ er litt mer enn jeg hadde tenkt å bruke ettersom dette nok blir noe å sture med en sjelden gang når jeg er i humør

MEN, jeg ser de har free trial, så får laste ned og prøve ut programmet flittig - om det faller godt i smak begynner plutselig bankkortet å klø i lommeboka og vips så har jeg brukt 2 lapper
Last ned fl studio fra piratebay eller kjøp
Sist endret av Pillfreak; 15. mai 2020 kl. 10:37.
Pro Tools First og Cubase LE er et par gratis og bra DAWs. Sjekk dem ut. Begge har også storebrødre som du kan betale for om det faller i smak.
Kan selv anbefale FL Studio, uansett om du må pirate eller om du kjøper.
Fl studio kan lastes ned fra den offisielle siden og unlockes med en enkel regkey-fil. Vet ikke hvor lett det er å finne en slik regkey uten å bruke torrentsider, men kan fint se for meg at noen har lagt ut på diverse forum eller lignende. Du trenger altså ikke bruke torrent, selv om jeg tror det er enklere å finne en regkey der
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Fl studio kan lastes ned fra den offisielle siden og unlockes med en enkel regkey-fil. Vet ikke hvor lett det er å finne en slik regkey uten å bruke torrentsider, men kan fint se for meg at noen har lagt ut på diverse forum eller lignende. Du trenger altså ikke bruke torrent, selv om jeg tror det er enklere å finne en regkey der
Vis hele sitatet...
Amtlib filen må vel også byttes ut i det tilfelle der, men det stemmer altså og er mulig å finne regkey uten torrents.
Kjørte selv piratisert FL studio (fruity loops, som det hett til og begynne med) i mange år, fra det var en simpel drumsequenser, til det fullendte DAW`n det tilslutt ble til.
Kjøpte FL studio for ca 7-8 år siden, betalte rundt 1300,- å da følger det med lifetime upgrades.
Om du ikke vil spytte penger i det eller har dårlig råd, så er det som nevnt helt uproblematisk å kjøre piratversjon.
Siden nesten alle snakker så varmt om FL Studio regner jeg med å kaste litt penger på Producer Edition når jeg kommer hjem Etter å ha rota litt rundt i Trial-versjonen for å se om det faktisk er verdt pengene.

Fruity Edition lar deg ikke ta opp lyd, og det er litt lame om jeg plutselig skulle funnet ut at jeg har smørstemme og vil satse på en karriére på scenen
Neida, tenker mer i forhold til at man plutselig kan finne på noe moro å ta opp og legge til beatsene eller bistå en alt for full kompis som vil rappe på nachspiel *grøss* - da har man utpressningsmateriale for years hahha

Takk for tips!
Sist endret av krystallkongen; 15. mai 2020 kl. 12:51.
Jeg kan varmt anbefale Native Instruments Maschine. Innbydende layout, inspirerende workflow. For 119eu får du et lite 32 tangenters smart MIDI keyboard og Maschine programvare med på kjøpet. Alt du trenger for å lage fete beats.
Usikker på om Maschine programvare kan kjøpes uavhengig av hardvare. Men jeg finner det mer givende å ha et instrument å trykke på, istedenfor å være avhengig av musa.
Om musikk teorien ikke er helt i par, kan du stille inn root note og key på keyboardet, så hjelper det deg å spille noter og akkorder innad skalaen du har valgt. Enkelt å komme i gang, og en hel verden av muligheter.

https://www.native-instruments.com/e...e-kontrol-m32/
Sist endret av wackwrack; 15. mai 2020 kl. 12:55.
Sjekk ut Reaper. Det er anbefalt som tilnærmet gratis DAW og gjør det samme som mer kostbare profesjonelle systemer. Det er vel ett par måneders prøvetid før du må ut med USD 60.
Sitat av Dough Vis innlegg
Sjekk ut Reaper. Det er anbefalt som tilnærmet gratis DAW og gjør det samme som mer kostbare profesjonelle systemer. Det er vel ett par måneders prøvetid før du må ut med USD 60.
Vis hele sitatet...
Flott tips!