Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 988
Noen som vet hvor lang tid toleransen på alkohol går ned til null etter jevnlig bruk?
føles som altfor lang tid hvertfall -_-
R.i.p 23.04.2021
Tok en 3mnds tid her fra daglig intak på 12 halvitere til og bli balle på 2 halvitere.må sies at toleransen kommer tilbake døds kjapt. Dag 3 så er jeg oppe i 12 halve igjen uten god følelse.har så og si gitt opp og drikke da det gir meg ekstremt lite igjen. Får mer kos ut av en kanne te ,lit god mat og en kjappis.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Får mer kos ut av en kanne te ,lit god mat og en kjappis.
Vis hele sitatet...
Haha, fikk meg en latter nå
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Personlig erfaring som alkoholiker tilsier at 1 uke gjør mye, men 3 uker fjerner den omtrent helt. Husk på farene ved å kutte ut alkohol og husk på at abstinensene vil tilta i styrke for hver gang du kutter ut.
Fett å høre at 1 uke hjelper, skal på fest i helga nemlig og vil gjerne få godfølelse. Kjipt å drikke når man får null eufori.
Det hjelper med en pause, men har du hatt høy toleranse kommer du fort tilbake til den igjen etter du begynner igjen etter pause. Du får gjerne noen få fine fylla-turer med lavere toleranse før den er på samme sted som før pausen snart nok. Slik er det med alle downers IMO, alkohol, ghb til en viss grad, piller og opiater. Jeg var på avrusning en gang for å komme meg ned i dose på subutexen som jeg kjøpte ulovlig og skjøt med sprøyte før, jeg fikk subutex av mormor dersom jeg holdt meg unna speed og heroin. Jeg satt på avrusning med hundre 8mg subb hjemme og klarte meg med 2mg om dagen sublingualt.

Opplegget til meg og mormor funket lenge, men det er jo ofte først i lar folk blir skikkelig avhengig, for det blir ingen dager uten medisin lengre. Jeg hadde like jevn tilgang på subb hos mormor som om jeg hadde gått i lar. Så begynte jeg på metadon i lar pga jeg ville ikke fortsette å skyte subb resten av livet, og før eller siden måtte de gitt meg det med hjem for en uke om gangen tror jeg.

Angrer nå på det valget ja. Alkohol derimot rører jeg ikke, har ikke smakt på noe alkoholholdig drikke på femten år nå tror jeg, uten å savne det i det hele tatt. jeg har nok problemer, og kunne sikkert lett blitt alkoholiker.

s