Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5175
Food for thought:

-Danne politisk parti.
-Sette som ultimatum at cannabis legaliseres for at det skal bli med i regjering
-Sei frå seg all annen politisk rettighet enn det som er cannabisrelatert

Tanker?

Der har du plutselig eit politisk parti som kan potensielt være ein seriøs partner for eitkvart parti. Partiet vil definitivt få ein hærskare med stemmer. Fri rett til å stemme på det man vil. Tenk f.eks. MDG, Piratpartiet og Cannabispartiet danner regjering =D Ser det for meg.

Eg fråskriver meg alle rettigheter om ikkje tanken er tenkt før. Up for grabs om nokon trur det er gjennomførbart.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blor som piratpartiet, niche parti med bare en agenda som bare trekker stemmere som er opptaty av denne ene saken. Som jeg vet er det fortsatt et fåtall av stemmerne som er for en legalisering, dermed vil et slikt parti aldri bli stemt frem, da stemmer jeg heller for et av partiene som har fått avkriminalisering/ut med politi inn med helse-politikken, som allerede har en sjanse.
Sette som ultimatum at cannabis legaliseres for at det skal bli med i regjering

Hvordan skal denne politiske makten skaffes da?
travaxa, ts skrev:
Partiet vil definitivt få ein hærskare med stemmer.


Jeg tror ikke nok folk brenner for cannabislegalisering til at dette blir en suksess.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av TheEngineer Vis innlegg
Jeg tror ikke nok folk brenner for cannabislegalisering til at dette blir en suksess.
Vis hele sitatet...
Einsakspartier har ikkje hatt veldig stor suksess i stortingsval. Det er relativt mange useriøse parti, t.d. norgespartiet og demokratene som skraper sammen eit par hundre stemmer kvar.

Så nei, det er totalt urealistisk.
Mange som vil legalisere cannabis har andre saker som er viktigere for dem.
Trådstarter
39 5
Sitat av travaxa Vis innlegg
Sette som ultimatum at cannabis legaliseres for at det skal bli med i regjering

Hvordan skal denne politiske makten skaffes da?
Vis hele sitatet...
Det er basically dette eg spørr om. Er det mulig på eit eller anna vis?
Om det er realistisk eller ikkje er ikkje relevant. Spar meg den tiden.

Berre sjå for deg følgende scenario for å bli med i tankegangen:

Cannabispartiet oppnår mirakuløst nok 10% av stemmene ved neste Stortingsvalg.
Aleine kan dei ikkje gjøre noko, men det er definitivt eit attraktivt støttemedlem for alle partier.
Ved å sidesette alt som ikkje er cannabis-relatert politikk, og overlate det til det/de parti(ene) som dannet koalisjon, vil jo nettopp din stemme telle meir, du som er opptatt av å stemme på eit parti med "din meining", då det åpner for mykje større partipolitisk enighet.

"AP med valgsuksess! 44,8 %. Cannabispartiet - 10 %. Danner regjering"