Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 821
Lurer på å oppgradere laptop nå. Har en Asus UX 305, men vil oppgradere.

Ser at jeg egentlig bare har to alternativer; Macbook Pro eller Dell XPS 13.

Det er en prisforskjell, men den er ikke markant før man ev. velger 1 TB harddisk. Begge er innenfor budsjettet med 512 GB.

Har aldri hatt Mac før, så kunne vært interessant å prøve, men er det verdt de ekstra tusenlappene å gå for en MBP over XPS?
Nå kommer det såklart veldig an på bruksområde, men jeg ville uten tvil gått for Mac. Noe dyrere, men det du betaler ekstra får du igjen på kvalitet og holdbarhet. Til eksempel; Min MBpro 13" Retina fra 2013 duger like bra i dag som den gjorde for 3 år siden. Forsøk å finn en laptop fra produsent X som kan skryte på seg det samme.
Jeg er egentlig en Windows-person (har alltid brukt det og bruker det fortsatt på den stasjonære PCen min) men etter å ha prøvd Macbook Pro så er det definitivt det jeg kommer til å satse på når jeg skal ha min neste bærbare. Overlegen pekeflate, overlegent tastatur, ting bare funker, osv.

Det eneste du bør tenke på er om du er avhengig av programmer som bare er på Windows.
Sitat av lsrr Vis innlegg
Forsøk å finn en laptop fra produsent X som kan skryte på seg det samme.
Vis hele sitatet...
Jo jeg har en Dell Latitude E6400 fra 2011 som fungerer like fint idag som den gjorde den gang, denne kjører dog ikke Windows som OS
Personlig hadde jeg gått for Mac. Windows passer best til desktop, OSX til laptop. Selvfølgelig kommer det an på personlig preferanser til syvende sist.

Tar du med videresalg i regnskapet vil Mac være mest attraktivt. Det er mye lettere å selge en Mac, og prisen synker ikke like mye som på en Windows PC.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Tar du med videresalg i regnskapet vil Mac være mest attraktivt. Det er mye lettere å selge en Mac, og prisen synker ikke like mye som på en Windows PC.
Vis hele sitatet...
Interessant! Tenkte omvendt; Mac-folk driter litt mer i pris og regnet med jeg måtte gi den vekk eller selge veldig billig for å få noe igjen...