Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 617
Har solgt unna droget mitt av en ASUS gaminglaptop da jeg ikke spiller særlig lenger. Skal ha en erstatter, men en helt annen type maskin.

Jeg reiser veldig mye i forbindelse med jobb, og har til nå brukt en iPad3 på disse turene. Men turene begynner å bli lenger, behovet for noe bedre (og som er mer anvendelig) har dukket opp.

Det er i hovedsak to ting den skal brukes til: Arbeid i Excell og se egenrippa Blu-ray filmer. Jeg ser mye på operaoppsetninger og er litt nerd når det kommer til lyd og bildekvalitet. Har en portabel hodetelefonforsterker så lydbiten er i boks.

Jeg har et par krav, men ikke mye. Jeg må kunne koble til min eksterne blu-ray rom, jeg må kunne koble til min eksterne harddisk (jeg vurderer MacBook Air, men vil denne kunne bruke ekstern-disken jeg bruker på stasjonærmaskina mi som kjører Win10 uten å få problemer med formateringa?) og den må klare å dra blu-ray rips (høyest mulig kvalitet) uten problemer. Full-HD, helst IPS. 14" eller mindre og så lett å dra med seg som mulig (fysisk liten = bra). Touchskjerm trengs ikke, men muligheten til å "vri" skjermen så den blir som en pad er kult (dog ikke livsviktig).

Tips? Har sett litt på Asus Zenbook, Macbook Air 13,3 og et par Lenovo Yoga-maskiner, men hva anbefaler folket og bør jeg se etter?

Pris? Max 10-12 000 men jo mindre jo bedre :P Jeg vil bare sitte på flyplasser og lange flyvninger med nerdinga mi
Sist endret av Hobby; 7. november 2015 kl. 00:57.