Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2310
Advarsel det er blitt funnet flere botulisme tilfeller hos heroinister i det siste! Det samme er også observert i Skottland. Så dem er ganske sikker på, det er en forurensning i et eller flere parti(er) med heroin.
Symptomer på botulismeforgiftning er dobbeltsyn og diverse muskellammelser, da oftest ytre muskler først (slik som ansiktsmuskler). Merker du noe av dette, kontakt helsevesenet snarest! Dette er en tilnærmet 100% dødelig sykdom uten legehjelp.

Når disse bakteriene vokser, så danner dem botulintoksin. Botulintoksin er sammen med tetanospasmin (stivkrampe) verdens sterkeste gifter.
Skulle ikke være vanskelig å finne noen narkiser med den sykdommen når symptomene er slapp i trynet og dobbelsyn
Ricinus communis
aluminiumfluorid's Avatar
Trådstarter
Sitat av lyspære Vis innlegg
Skulle ikke være vanskelig å finne noen narkiser med den sykdommen når symptomene er slapp i trynet og dobbelsyn
Vis hele sitatet...
Les Wikipedia-artikkelen jeg lenket til, og hør på mp3 file jeg lenket til. Selvsagt legger en merke til forskjeller mellom rus og (så og si) lammelser.
Tror du noen har med vilje tilsatt disse bakteriene for å drepe deler av heroinmiljøet?
Sitat av Solaced Vis innlegg
Tror du noen har med vilje tilsatt disse bakteriene for å drepe deler av heroinmiljøet?
Vis hele sitatet...
Det er tvilsomt, bakterier som Clostridium botulinum er en av de vanligste jordbakteriene verden rundt. Det skal ikke mer til enn at produsenten har brukt sølevann under produksjonen eller senere når noen har blandet inn fyllstoff for å øke vekta.

Desverre er botulinum-sporer veldig seigliva og tåler vanlig koking helt fint.

Vi får håpe røyking tar over for sprøyter snart, det som virkelig hadde hjulpet på unødvendige dødsfall var om heroinbrukere kunne fått tilgang på lettanvendelige innhalatorer. Da hadde botulinum-forurensning og overdoser vært et mye mindre problem.
Sitat av Solaced Vis innlegg
Tror du noen har med vilje tilsatt disse bakteriene for å drepe deler av heroinmiljøet?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal noen som lever av å selge herion drepe sin største gruppe kunder?

Dummeste jeg har hørt...
Sitat av Negr Vis innlegg
Hvorfor skal noen som lever av å selge herion drepe sin største gruppe kunder?

Dummeste jeg har hørt...
Vis hele sitatet...
En rik person, med gode kontakter forgifter og sender ut kvanta heroin for å kvitte seg med en rekke samfunnsproblemer. Psykopatisk moraltenking. Det er dog svært usannsynlig, og antakeligvis har det skjedd et uhell under produksjonen.
Ricinus communis
aluminiumfluorid's Avatar
Trådstarter
Sitat av Solaced Vis innlegg
Tror du noen har med vilje tilsatt disse bakteriene for å drepe deler av heroinmiljøet?
Vis hele sitatet...
Nei! Det tror jeg ikke!

Men det sier noe om hvor slaskete dem har produsert heroinen. For det er ganske vanlig med sporer av Clostridium borulinum i jord og andre steder i naturen. Det er bl.a. derfor en må være så totalt totalt streng med renslighet og temperatur, når en lager rakfisk. Der kan ikke fisken ligge på bakken et lite øyeblikk, så den får C. b. sporer på seg. For som nevnt tidligere, så overlever disse sporene glatt koking ved 100oC en god stund. Faktisk så bør man koke i en trykkoker på i litt underkant av 140oC i ca. 30 min. for å være ganske sikker på sporene blir ødelagt.Noe som blir gjort med så og si all hermetikk, iallfall den med animalske produkter i (bl.a. kjøtt og fisk). For C. b. bakteriene er anaerobe, det betyr at dem tåler ikke/dårlig luft (oksygen), så dem trives i miljøer frie for luft, slik som hermetikk. Ellers så fant man ut, at natriumnitritt plagde disse bakteriene veldig bra, og det er derfor en bruker dette i spekeskinker, pølser og mye annen kjøttmat.
Her er et eksempel på botulisme fra Bondi Vet (Del 2 er det lenket til på venstre side)
https://www.youtube.com/watch?v=cXn0gnLenTk

Ellers så er det som forundrer meg mest, er hva menneskets kropp tåler av ting og tang. Npr en ser på hvordan mye av knarken blir lagd o.l., og at mennesker sprøyter dette rett inn i årene eller kanskje musklatur/under hud. Noe som i og for seg betyr å slippe dem innenfor hovedforsvaret av kroppen. Det blir som å taue inn trojanske hester daglig inn i en borg, og la militærvesenet så er jeg rett og slett bekjempe disse soldatene kanskje flere ganger pr. dag. Normalt skulle ikke denne taktikken holde lenge! Men den gjør tydeligvis det i menneskekroppen. For huden er jo kroppens første og en av de mest effektive forsvar.
For jeg har også sett litt... Når noen skraper av seg inntørket svette (som stort sett er salt), for å blande i amfetaminen en selger, for "man svetter ut amfetamin" (jeg har selv sett det). Så er det også meget sannsynlig at noen deriblant sprøyter svette rett inn i åra. Samme hvordan man lager slik som heroin og mye annet. Så er jeg nesten sjokkert, over hva dem overlever å injisere! Og at så mange som driver med dette overlever så lenge.
Men så blir jo mange ganske herja ganske fort...