Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4151
Tenkte jeg skal forsøke å skrive en liten rapport fra helgen som var. Blir ikke lett å gjenfortelle det som skjedde, men skal i hvert fall forsøke å få skrevet noe vettugt.

Vi var en gjeng på 3stk som har trippet mang en gang sammen, spesielt to av oss har tatt mye lsd sammen, i små og store doser.

Siden i sommer har vi snakket om å få til en ny candyflip, men enten har det ikke vært syre å få tak i, eller så hadde det ikke vært noe mdma, så det har tatt sin tid, men omsider gikk alt i boks. Vi dro ut på hytta til foreldrene mine som ligger ved havet, og som har en perfekt utsikt med tanke på lsd.

Jeg var i første omgang temmelig skeptisk til bitene da jeg var litt usikker på hvordan de var lagret, men ville de ikke fungere så hadde vi mdma om ikke annet. Der tok jeg temmelig feil, mildt sagt.

Dosering: ca 400ug LSD på to oss av, bittelitt mindre på sistemann. Ca 300mg mdma, hvor mdma'n ble fordelt over 4 doser. Ting vi hadde; led fingerlys, ordentlig anlegg (Dali), røykmaskin, laser, laserpenn, backdrops og strobe, samt det vakreste av alt, naturen.

Vi kom sent i gang siden vi måtte vente på mdma'n som var et styr uten like, for så å kjøre ut til hytta som tar rundt 40 minutter. Trur vi tok syra rundt kl 23 på fredagen. Vi rigget til med madrasser på gulvet med bord foran oss hvor laptopen, samt laseren stod. Røykmaskinen var satt på siden av madrassene.

Jeg tenker det gikk en halvtime, kanskje litt mindre før det begynte å kicke for meg og andremann, han som har minst erfaring med LSD. Oppturen ble ekstremt intens, jeg lå og vred meg rundt, litt som på en kraftig knipsopptur. Skjønte at det her kommer til å bli texas. Skulle gjerne kommet med litt nærmere beskrivelse av hva jeg opplevde på oppturen, men det var så intenst at mye av det er noe fortrengt. Husker at jeg begynte å miste konsept om min egen eksistens og hvor jeg var. Ting begynte å stabilisere seg litt og vi ventet meget utålmodig på at sistemann skulle komme på peak så vi kunne sette på vår favorittlåt som vi alltid hører på tur. Er en 18 minutter låt fra Psykovsky som heter only love (anbefales sterkt på tur!!!!)

Omsider kom han på vårt nivå og moroa begynte. Vi la oss ned, satt på låta og fyrte i gang røykmaskin og laser. Hadde også på strobe, men den slo vi av med en gang. Det visuelle begynte virkelig å eksplodere. Laserstrålene delte seg i flere mønster som fløyt rundt i rommet i takt med musikken. Strålene ble runde, firkantet, lagde vesener og gudene vite hva de ikke gjorde. På dette tidspunktet begynte det nok å bli litt i overkant intenst for han ene, og det var nok hans første skikkelige bærtur på LSD. Vi tok en tur på verandaen og vips så var det en helt ny tur. På det tidspunktet var det overskyet (trur jeg), men jeg så lys og stjerner som blinket og fløy rundt overalt. Det så ut som konstante stjerneskudd, men lysa fra laseren inne hang nok igjen så det ble meget fargerikt. Peneste fyrverkeriet jeg noen gang har sett. Trær vokste i alle former og fasonger samtidig som de blinket og forandret farger konstant. På dette tidspunktet hadde jeg null kontroll på hva som skjedde. Vanligvis pleier jeg å ha et snev av kontroll på LSD, men ikke denne gangen. Lysene fra andre siden av fjordene blinket konstant og flyttet seg frem og tilbake i rekordfart.

Etter et par timer bestemte vi oss for at det var på tide å innta mdma, trur dette var rundt kl 01. Vi hadde nå i hvert fall vært proaktive og målt opp 100mg i en drop på forhånd, og selv da forsto jeg så vidt at det var mdma. Husker jeg sa at denne droppen er jo faen meg tom, men smakte på den og forsto at det var mdma i den. Vanligvis pleier mdma å kicke veldig raskt på meg, men denne gangen tok det ganske lang tid, trur jeg. Tidsperspektivet var ikke helt i vater. Etter dette bestemte vi oss for å gå ta en gåtur i mørket som ble et prosjekt i seg selv. Jeg hadde med hodelykt, men denne ble veldig komplisert å forstå, man må tydeligvis vri på pæra for å få lys... Vi krabbet oss omsider ut og startet å gå. Det er var ganske mørkt og vrient selv med hodelykt og han som er den av oss med minst erfaring fikk litt "noia". Var vel mest fordi han ikke lenger forsto hvor han var og ikke så veien overhodet så vi snudde etter en stund så han fikk komme inn i hytta igjen. Jeg og han andre ville gjerne gå litt til, men vi respekterte naturligvis sistemann. Når vi kom tilbake begynte mdma'n å fungere sånn smått.. Det hjalp mye på sistemann som da fikk litt mer kontroll på syre. Høres jo helt banalt ut at når man virkelig er ute og sykler på LSD så gir mdma deg litt mer kontroll, men det er jo mye av det positive med candyflip.

Nå begynner harmonien å komme og ting begynner å bli helt fantastisk nydelig. Det visuelle er mye av det samme, men allikevel annerledes. Er så ufattelig vanskelig å sette ord på det. CEV på candyflip er noe av det mest fascinerende jeg vet om. Når jeg lukket øynene forsvant jeg inn i helt andre dimensjoner og verdener omkranset av merkelige vesener. Musikkopplevelsen er helt syk. Alle som har tatt LSD vet hvordan detaljnivået i lyder kommer frem under rusen, og de som har tatt mdma vet hvordan man lever seg inn i musikken. Her får man begge delene. Jeg respekter at alle liker forskjellig type musikk til trip, men for meg er det psytrance eller psydub/chill som gjør det mest trippy. Det som jeg opplevde for første gang var at jeg hørte elementer og detaljer i låter som jeg aldri har hørt før, og trur faktisk ikke at de er der. Et eksempel er en chillout-låt som han ene som var med hadde laget. Selv han hørte detaljer i låta som han ikke visste var der. Lydopplevelsen generelt var helt absurd. Vi hadde ikke stereo, men 12 .1 lyd. Lyden kom fra alle kanter i hele rommet. Totalt galskap.

Jeg skulle så gjerne ønske jeg klarte å beskrive hallusinasjonene mer i detalj, men det er så ufattelig vanskelig. Alt vokste, forandret totalt farger hele tiden, lys beveget seg og ting føyk opp som et fyrverkeri. Etter et par timer til (trur jeg), fyllte vi på med litt mer mdma. Ikke for at det var veldig nødvendig, men det siste vi ville var å lande på mdma før syra. Sånn rusmessig utgjorde det ikke store forskjellen. Vi etterjusterte tre ganger trur jeg.

En annen ting jeg syntes var fascinerende for mitt vedkommende var at jeg i en periode så en haug av tall og bokstaver når jeg hadde øynene igjen. Jobber mye med matematikk på kveldene og så 2. gradsligninger og lignende som fløy rundt i rommet.

Dette er neppe den beste rapporten som har blitt skrevet, men jeg har store problemer med å sette ord på alt som skjedde. Turen min varte vel rundt 12 timer så jeg var temmelig sliten, mildt sagt.

Lurer litt på hvordan turen hadde endt uten mdma. Er temmelig sikker på at han ene ville fått totalt egodød med lsd alene.

Kanskje jeg kommer med litt flere innspill etterhvert.
Bra rapport, fikk skikkelig lyst på å prøve candyflip!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Dette blir en veldig sen post, men jeg føler for å legge til litt tilleggsinformasjon her. Jeg var altså tredjemann på turen, og kan komme med noen kommentarer fra mitt ståsted. Allerede under den intense oppturen forstod jeg at dette kom til å ta meg opp på et nivå jeg ikke hadde opplevd før, iallefall ikke på LSD. Jeg vred med kraftig, og klarte stort sett ikke lire av meg annet enn "Jeg skjønner ikke en dritt jeg nå, jeg skjønner iiiingenting!" Hodet mitt ble gradvis tømt for tanker, og jeg ble dratt inn i lyshowet laseren formet. Det var som å se at stjerner og galakser bli født og dø foran meg, intense supernovaer blandet seg med fyrverkeri, planeter, stjernetåke og dansende entiteter i alle tenkelige farger. Det var nå jeg for alvor begynte å falle ut av virkeligheten.

Det kom deretter en periode hvor jeg tidvis ikke visste eller forstod hvor jeg var, bortsett fra de gangene jeg plutselig spratt tilbake til virkeligheten. Jeg kunne ikke fortelle eller forstå hvor jeg hadde vært eller hva jeg hadde opplevd. Jeg var usikker på om jeg hadde lukket øynene eller ikke, ei heller si noe om hvor lenge jeg hadde vært borte. Jeg var helt sikker på at jeg hadde babla usammenhengende om gudene vet hva, noe som selvfølgelig ikke var tilfelle. Eksempelvis var det en av gangene jeg snap'et tilbake til virkeligheten og var helt sikker på at en av gutta så på meg og sa "hva faen var det du sa nå?" Da jeg spurte om jeg hadde sagt noe og om det var hans respons, fikk jeg vite at han slettes ikke hadde sagt noe til meg. Det var en absurd følelse å komme tilbake til virkeligheten, for så å komme tilbake til den -faktiske- virkeligheten, det var særdeles artig.

En periode etter valgte jeg å konsentrere meg om musikk og CEV's. Jeg husker dette spesielt godt. Da jeg lukket øyenene ble jeg først møtt av et hvitt, varmt lys. Dette lyset ble bare hvitere og hvitere, noe som fortsatte konstant. Jeg følte musikken bølge i meg og varme meg opp, før brystet mitt ble løftet opp og dratt opp mot det hvite. Det dannet seg noe som lot til å være et uendelig antall fraktaler. Disse var også hvite, men det var inget problem å skille dem fra hverandre. Kroppen min ble fortsatt løftet opp og dratt i spiraler sammen med fraktalene, deretter dukket entiteter i alle farger opp. Det var ingen stemmer, kun musikk og bevegelser. Jeg var musikk. Musikken var meg. Fantastisk!

MDMA'en ble droppet, og gåturen stod på planen. Jeg måtte geleides oppover, rett og slett fordi jeg ikke så stien. Etter hvert innså jeg at jeg ikke klarte å se hva noe på bakken var. Jeg så ikke om det var sti, busker eller steiner, det var helt umulig å orientere seg. Et lite stykke var jeg helt overbevist om at vi gikk langs en klippekant. Det var så absolutt ikke skummelt, jeg bare konstaterte at "Ok, vi går langs en klippe! Her er det sikker greit å følge med litt."

Etter en liten evighet stoppet vi opp, og jeg kunne ikke forstå hvor vi var. Hytta var forlengst borte, og lyset som burde vært tydelig var ikke å se. Dette var særdeles forvillende, og jeg ville gjerne ned igjen. Jeg forstod at de andre ikke hadde lyst til å gå tilbake helt ennå, men jeg kunne ikke navigere meg ned på egen hånd. Jeg forklarte at "gutta, jeg trenger litt hjelp her. jeg ser ikke hva som er vei, stid, busker, gress eller trær - jeg aner ikke hvor jeg skal gå!"

Veien ned var relativt festlig. Et lite stykke gikk jeg gjennom en krigssone, og måtte tidvis dukke litt i tilfelle skuddene jeg hørte var rett over hodet mitt. Jeg var litt usikker på hvordan midtøsten hadde funnet veien hit, men jeg måtte jo videre for å komme ned til hytta. Det var utrolig fascinerende å se hvordan alt rundt meg forandret seg hver 5. meter. Vi nærmet oss hytta, og endelig så jeg rekkverket som strakk seg i en lengde på ca. 10 meter. Jeg begynte å strekke ut armene for å ta tak i det, men det tok sin tid før jeg faktisk fikk kontakt. Det viste seg at jeg trodde det var rett foran meg, men i realiteten var det 5-6 meter vekk. Flirte litt av dette, det må jo ha sett urkomisk ut der jeg krøket meg bortover med ustrakte armer for å få tak i det forbanna rekkverket!

Å være tilbake på hytta var rimelig digg, nå kunne jeg iallefall ligge stille og følge med på alt det fantastiske. Et øyeblikk ble jeg bekymret for at MDMA'en ikke skulle fungere, og jeg følte på det tidspunkt at jeg hadde behov for euforien det ville gi meg. Jeg spurte derfor gutta om de kunne legge opp en liner til meg så jeg kunne kickstarte det litt. De ga seg i kast med prosjektet. Jeg ble uendelig nysgjerrig der jeg lå, og reiste meg opp et utall av ganger for å gå bort og se på prosessen. Hver gangen fikk jeg samme beskjed: "bare legg deg ned og slapp av du, vi fikser dette!". Det var selvsagt for å gi meg ro i sjela i tilfelle jeg var mer urolig enn jeg klarte å gi uttrykk for, de ville derfor ikke vise at de var like på bærtur som jeg var. For meg var dette ganske festlig, det føltes ut som om jeg bare hadde spurt én gang men satt fast i en loop. Da de endelig var ferdig og vinket meg bort, sparket MDMA'en igang i kroppen min og den ultimate kjærligheten varmet hele meg.

Det visuelle flyttet seg til et nytt nivå. Alt fikk dusinvis av lag! Jeg satt ute for å ta meg en røyk, men det var lettere sagt en gjort. Det så ut som både hånden min og sigaretten var mangedoblet på rekke, noe som gjorde det vanskelig både å få den opp til munnen og å treffe riktig askebeger. Her ble det å føle seg frem til det fysiske. Jeg hadde fortsatt øyeblikk der jeg datt fullstendig ut, og dukket tilbake inn f.eks da en av dem kom ut en en øl fra Haandbryggeriet. Jeg spratt tilbake til virkeligheten og utbrøt "Åh, humlesus!" med stor glede. Jeg hadde null tidsbegrep, og etter MDMA'en kicket inn er det vanskligere å huske alt som foregikk.

Det visuelle var mer intenst med øyne som rullet. Musikken var rundt meg, i meg - den gjennomsyret alt og ga meg større glede enn jeg noensinne har følt før. Planeter og galakser kunne dukke opp både ute og inne, CEV's var fyllt av hvitt lys som blandet seg med allverdens farger. Det var geometri på sitt beste, 3D-strukturer med fraktaler danset rundt i fantastiske formasjoner med the big bang i bakgrunnen. Jeg var ingenting, jeg var alt - men mest av alt var jeg pur lykke og kjærlighet. Gudene vet hvor lenge jeg lå slik. Det kunne ikke brydd meg mindre, det var en helt fantastisk opplevelse.

Vil tippe det var rundt 5-tiden det begynte å dabbe rolig av, og jeg kjente hvor sliten jeg var. Sliten, men så utrolig fornøyd. Denne candyflip'en hadde overgått alt jeg tidligere har opplevd på psykedelika, og er til dags dato den beste turen jeg har hatt. Det skal også sies at det skjedde så mye mer enn det jeg klarer å beskrive. En god del av den visuelle opplevelsen er umulig å sette ord på, annet enn at det rørte meg langt inn i sjela. Jeg ville heller ikke nedjustert dosen, selv om det tidvis var forvirrende - det var altfor festlig! Håper noen finner dette som godt lesestoff!
Sist endret av ruberhekk; 12. juni 2015 kl. 09:19. Grunn: Skriveleif
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Morsomt og interessant å få høre fra flere synspunkter. Kp til begge