Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1055
Jeg kjøpte nylig en ny mobil på Elkjøp. Denne ville jeg ha uten abonnement Men likevel mente de at jeg måtte bruke telenorabbonnement på den. Det har jeg jo, men hvorfor er det slikt når jeg betaler full pris for telefonen? Kan jeg i fremtiden selge den videre til andre med annet abb? Synes det er merkelig med slik tvang når man faktisk betaler for at den ikke skal være låst til noe.
Elkjøp og Euronics benytter Telenor som forhandler for sine mobiler. De bestilles fra en leverandør som heter Telefast, og disse kjedene får rabatterte priser (subsidiert fra Telenor) ved å kjøpe telefoner som ikke er generiske, men "låst" til Telenor.

Du betaler ikke for at den ikke er låst til Telenor - du betaler bare prisen det koster uten noen form for nedbetaling gjennom bindingstillegg ila. 12 måneder.

Du kan uansett få bestilt generiske telefoner på alle disse butikkene.
Sist endret av fisk23; 11. september 2014 kl. 18:33.
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Takk for svar. Kan ikke disse telefonene brukes med andre abb. med andre ord uten root? Har ikke mulighet til å teste med annet kort pr. nå.
Det er vanligvis ikke noe problem å benytte andre operatører i telefonene. Avhenger av hvilken modell og IMEI det er.

Skal på jobb i morgen, så hvis du sender meg PM med IMEI og ev. kvittering (varenummer gjør det hele enkelt), så kan jeg få sjekket det for deg.