Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 915
Hei, sitter nå her med min aller første Android telefon som jeg er veldig fornøyd med, men jeg ønsker å roote den. Og lurer på om det er vanskelig, siden jeg ikke finner noe spesielt med tutorials på nett. Setter stor pris på tips og hjelp :-)
hva med å sjekke xda etc, husker ikke adr, men der er det iallefall myyye diverse om rooting

D
Du kan prøve framaroot fra xda-developers..
Trådstarter
Skal prøve framaroot

Hvilken versjon av framaroot ble jeg velge?

Bør* jeg velge

Noen som kan anbefales hhvilken versjon av framaroot eg bør bruke?
Er det ikke bare til å bruke den siste versjonen da?
Trådstarter
Får prøve det:-)
Har aldri hatt Android før, men er nysjerrig på hvorfor man rooter telefonen sin.
Kan det sammenlignes med å jailbreake iPhone? Får man ubegrenset tilgang til apps og tilleggsfunskjoner?
Og hvor trygt er det? Virker som det er en god del roots ute på markedet, og noen av de må jo være ondsinnende?
Trådstarter
Har aldri gjort det selv heller, men mener det kan sammenlignes med jailbreak.
Sitat av verified Vis innlegg
Har aldri hatt Android før, men er nysjerrig på hvorfor man rooter telefonen sin.
Kan det sammenlignes med å jailbreake iPhone? Får man ubegrenset tilgang til apps og tilleggsfunskjoner?
Og hvor trygt er det? Virker som det er en god del roots ute på markedet, og noen av de må jo være ondsinnende?
Vis hele sitatet...
stock android er som en jailbroken iphone... etter flere år med iphone kan jeg si at jeg har mer muligheter med en stock s4 enn jeg noensinne hadde med iphone 3gs/4/5 root derimot gir deg (som jeg har forstått) full tilgang til filsystemet og enhver fil på telefonen, i tillegg til at du kan legge inn custom roms, da for eksempel med helt ren android istedet for all bloatware som produsenten legger inn.