Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1064
Hallo!

I morgen skal jeg på en helgetur til London, jeg har aldri vært der før men har hørt at det er en fantastisk by!
Det jeg lurte på var om det er noen her som har noen ting man "må" gjøre i London? Forslag til handlesteder som er litt billigere enn andre, og sånne basic ting. Hun jeg drar med har vært i London en gang men dette var når hun var sånn fire-fem år så hun har heller ikke noe ordentlige forslag på hva vi må ha med oss, før vi drar hjem til Norge igjen.
Ta turen til Camden og Soho.
Ellers så er det jo kjempeflott å rusle litt i Saville Row, et paradis om du bryr deg om high-end skreddersøm, men moro om du bare vil se også.
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Støtter Soho.
Et must.
Og queenmusikalen er også et must om dere får fatt i billetter.
Var på londontur med gamlejobben å vi så showet.
Hadde mine Store tvil men skal dra tilbake for å se det på nytt om ikke lenge
Om det er med familie er Imperial War museum meget fint, sammen med klassikerne (Madame tussauds ol)
Et ganske standard handlested er Oxford street. men er nok ikke billigst siden det er dit alle turistene er, så da er vel prisene skrudd opp deretter.
Men du finner garantert en del kupp hvis du leter litt
Primart er vel en god og billig butikk på Oxford street. Husk å få med VAT refund om du handler for mer enn 500kr eller ca 50£ om gangen. Siden Norge ikke er med i EU så skal vi ikke betale VAT heller. Men som sagt... bare på handel over 500kr.
Takk for gode svar! :-)
Et tips jeg vil at du skal ha med deg er at du må være veldig forsiktig i østlige strøk i byen. Det er mange som blir ranet der, og noen går rundt og truer folk med kniv for å få opp lommeboken din.

Men ikke vær så alt for bekymret for det, bare ikke gå med for mye verdisaker på deg. Ellers enn det kunne det jo vært artig å besøke London Dungeon.
Skal til ein tur London i april og da har eg og fruen tenkt til å dra til Bluewater. Har vært dere for ein del år sidan og det var enormt. Vist du skal der så må du nesten sette av ein heil dag.
Ta en tur i London Eye. Er ikke akkurat super gøy, men du får en fin utsikt over London. Englands versjon av Eifeltårnet.