Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2873
Nyskjerrig bruker av tor clienten, virker ikke som jeg får den til å virke. når jeg prøver å gå inn de disse såkalte gjemte sidene som "hidden wiki" osv.. får jeg bare opp denne beskjeden:



Unable to connect


Firefox can't establish a connection to the server at onionib.

The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few
moments.
If you are unable to load any pages, check your computer's network
connection.
If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure
that TorBrowser is permitted to access the Web.
TOR er veldig ustabilt, mest sannsynlig er det bare å prøve på nytt. Ofte må man refreshe sidene flere ganger før man kommer inn.
Testet Tor Bundle nå, dette går jo så tregt at det ikke er brukendes til noe. Er det noen triks/tips for å oppnå bedre hastighet?
Har oppdater opp til flere ganger. får samme beskjeden opp på flere sider. Når det er snakk om vanlige sider som google osv.. så får jeg ikke noe problem med å laste opp siden.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av thor10 Vis innlegg
Testet Tor Bundle nå, dette går jo så tregt at det ikke er brukendes til noe. Er det noen triks/tips for å oppnå bedre hastighet?
Vis hele sitatet...
Nei, TOR prøver å være et sikkert og anonymt nettverk, hvilket betyr at din forespørsel går igjennom flere noder før det når serveren.

Disse nodene er vanlige folk som kjører TOR samt en exit-node, og fungerer som flaskehalser på hastigheten.

tl;dr: Sikkerhet != Hastighet
Sitat av thor10 Vis innlegg
Testet Tor Bundle nå, dette går jo så tregt at det ikke er brukendes til noe. Er det noen triks/tips for å oppnå bedre hastighet?
Vis hele sitatet...
Last ned TAILS på en usb penn.
Det er også veldig mange nettsider som er tatt ned i senere tid, så hvis du ikke kommer frem til noe så er det nok fordi siden ikke finnes lenger.
Og ja, det skal være ganske treigt.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hvis du ønsker å på vanlig måte (uten TOR) koble deg til vg.no går pakkene rett fra pc'en din, til nærmeste "sentral" og til den sentralen som er nærmest vg sine servere og så til vg sine servere.

Bruker du TOR går pakkene fra node til node, gjerne over hele verden før den kommer fram til vg sine servere. Da tar det tid.
Kom meg inn på silk road som jeg skulle prøve på... var ikke så spennende.
Sitat av thor10 Vis innlegg
Kom meg inn på silk road som jeg skulle prøve på... var ikke så spennende.
Vis hele sitatet...
Ikke SÅ spennende? Følte meg som et barn i en stor svensk godtebutikk første gang jeg logget meg inn der!
Åpner du ikke for å keylogging når du kobler deg opp til en slik node?
Noen som har adresser til oppegående sider som jeg kan utforske?
Eller forklare meg hvordan jeg bruker tor?
Sitat av complex Vis innlegg
Åpner du ikke for å keylogging når du kobler deg opp til en slik node?
Vis hele sitatet...
Alle nodene er krypert uavhengig av hverandre så om du holder deg innenfor Tor-nettverket bli du ikke avslørt, med mindre du bevisst skriver noe som avslører deg på nettsiden da Går du derumot ut på internett via Tor, så vil exit-noden kunne se hva du driver med for noe, og da potensielt keylogge deg. (men heller ikke da kan de vite hvem du er, med mindre du skriver det)
Sist endret av Ueland; 6. januar 2013 kl. 03:03.
Prøv ett par ganger, så går det til slutt
Trodde selv også at jeg hadde gjort noe feil, men til slutt gikk det!
mange ganger hvor de opdaterer siden blir det en ny onion addrese. Vist ikke blir den et spøkelse side hvor alt er der men den er ikke den nye opdaterte versionen.