Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 8929
Hei,

Har i mange år stemt høyre/frp, men har etterhvert oppdaget en hel del sider ved disse partiene som gjør at disse ikke kan støttes.

Hva jeg er på utkikk etter er et liberalt parti, som er for personvern, for konkurranseutsetting, mot høyere skatte og avgifter, for en mindre restriktiv alkoholpolitikk, og gjerne en vridning av moms/skatter/avgifter til kun en høyere inntektskatt.

Høyre/FRP ser jeg som umulige å stemme på da begge partier er for å mistenkeliggjøre store deler av Norges befolkning, samt at Høyre ligner mer og mer på ett rødt parti, og frp består av en alt for stor andel idioter.


Håper ikke dette blir en diskusjon om politikk, men håper noen kan opplyse meg om ett parti det går an å stemme på.
Kanskje "Det Liberale Folkepartiet"

*Ja til sterk nedsettelse av skatter og avgifter
*Nei til inflasjonspolitikk – Ja til stabile penger
*Nei til restriksjoner/avgifter/toll på import og eksport
*Nei til EU og EØS – Ja til frihandel
*Ja til et sterkt profesjonelt forsvar – Nei til tvungen verneplikt
*Nei til eiendomsreguleringer – Ja til eiendomsretten
*Ja til legalisering av narkotika

Sakset fra hjemmesiden deres.

Ellers er det jo også Piratpartiet hvis personvern, mindre offentlig overvåking, mer innsikt i det offentlige osv er viktig for deg
Du beskriver visst PiratPartiet Norge i innlegget ditt ts. Gi din underskrift slik at vi kan bli ett parti!

http://piratpartietnorge.org/

§2 Formål

Piratpartiet er et digitalt-teknologisk sentrumsparti som står for styrket individ og personvern, reform av opphavsrett og patenter, demokratisk reform med breddedemokrati, fri ikke-kommersiell fildeleing, lovfestet nettnøytralitet og digital modernisering av Norge samt en sterkere satsning på teknologi, innovasjon og vitenskap.
Vis hele sitatet...
Kjerneprogram
Sist endret av uaexed; 8. desember 2012 kl. 15:23.
For meg minner DLF om et parti med enda flere idioter enn FrP. Selv er jeg Høyremann, men Piratpartiet er et parti jeg godt kunne tenkt meg et samarbeid med. Er fristet til å spørre om hvorfor du mener Høyre blir for rødt, men jeg aner en offtopic diskusjon isåfall
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
For meg minner DLF om et parti med enda flere idioter enn FrP. Selv er jeg Høyremann, men Piratpartiet er et parti jeg godt kunne tenkt meg et samarbeid med. Er fristet til å spørre om hvorfor du mener Høyre blir for rødt, men jeg aner en offtopic diskusjon isåfall
Vis hele sitatet...
Høyre sier ja til DLD og EU. To store røde utropstegn som ikke er gode for noe.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Høyre sier ja til DLD og EU. To store røde utropstegn som ikke er gode for noe.
Vis hele sitatet...
Høyre er delt når det gjelder DLD. Arbeiderpartiet er eneste røde parti som er for. Høyre er for EU, noe alle røde parti er mot.
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
For meg minner DLF om et parti med enda flere idioter enn FrP. Selv er jeg Høyremann, men Piratpartiet er et parti jeg godt kunne tenkt meg et samarbeid med. Er fristet til å spørre om hvorfor du mener Høyre blir for rødt, men jeg aner en offtopic diskusjon isåfall
Vis hele sitatet...

Som uaxed sier, ja til dlf og eu, i tillegg til at deres forslag til statsbudsjett er så lite forskjellig fra Rødgrønt at jeg knapt ser forskjellen.

DLF føler jeg blir rimelig utopisk. kan godt henge med på ideologien deres, men mener man ikke kan basere en stat på ideologi.

Piratpartiet har mye bra de, men som de selv påpeker, er de ett sentrumsparti..

Mener ikke være vanskelig folkens..

Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Høyre er delt når det gjelder DLD. Arbeiderpartiet er eneste røde parti som er for. Høyre er for EU, noe alle røde parti er mot.
Vis hele sitatet...


for min del er vel ikke Eu ensbetydende med rødt. EU som ett HANDELSAMMARBEID er vel og bra. Noen superstat vil ikke jeg være del av.

Videre er Norge fantastisk gode til å implementere alle vedtak jeg er imot, mens svært få av de jeg er for:P
Sitat av aleksstaner Vis innlegg

Mener ikke være vanskelig folkens..
Vis hele sitatet...
Det er supert at du er kritisk til hvilket parti du skal stemme på
Jeg er enig. DLF vil gjøre mye bra, men er neppe helt sikker på hvordan de skal gjøre det. Selv er jeg mot DLD og usikker på EU, så er ikke enkelt for meg å skulle forsvare det. Det er neppe et eksisterende parti som passer deg helt perfekt, så da burde du heller gå inn i det som passer best, og gjøre det du kan for å få det dit du vil
Piratpartiet er et tulleparti uten en klar ideologi.
Sitat av complex Vis innlegg
Piratpartiet er et tulleparti uten en klar ideologi.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype dette?
Som tidligere sagt, finn det du er mest enig i selv om du aldri finner drømmepartiet, eller hvorfor ikke være partiuavhengig? Trenger ikke apsolutt å ha et parti å støtte deg på. På valget kan du evt. stemme DLF som bidrar i å pushe Norge i liberal rettning, eller du kan stemme på de du er mest enig med.

Sitat av sh0rtie Vis innlegg
DLF vil gjøre mye bra, men er neppe helt sikker på hvordan de skal gjøre det.
Vis hele sitatet...
DLF vil blande seg minst mulig opp i folk sine liv. Det er ikke så mye de vil gjøre, så jeg ser ikke helt hvorfor du tror de ikke vet hva de skal gjøre på områdene de faktisk skal blande seg inn i?
Sitat av ThePackMan Vis innlegg
DLF vil blande seg minst mulig opp i folk sine liv. Det er ikke så mye de vil gjøre, så jeg ser ikke helt hvorfor du tror de ikke vet hva de skal gjøre på områdene de faktisk skal blande seg inn i?
Vis hele sitatet...

*Ja til sterk nedsettelse av skatter og avgifter
*Nei til inflasjonspolitikk – Ja til stabile penger
*Nei til restriksjoner/avgifter/toll på import og eksport
*Nei til EU og EØS – Ja til frihandel
*Ja til et sterkt profesjonelt forsvar – Nei til tvungen verneplikt
*Nei til eiendomsreguleringer – Ja til eiendomsretten
*Ja til legalisering av narkotika


Hvordan skal dette gjøres? Stabile penger uten inflasjonspolitikk? Ingen EU og EØS, men fortsatt frihandel?
Høres ut som Venstre er noe for deg kanskje.
Sist endret av The Great Catsby; 8. desember 2012 kl. 16:00. Grunn: endret link til partiprogram
Høres ut som du kan like Venstre. Ungdomsfløyen i partiet er ganske pro-EU selv om moderpartiet ikke er det. Kan hende det endrer seg i fremtiden.

Ellers er dette partiet for såkalt sosialliberalisme. Individets rett til personvern, privatliv, osv. dekker tema som datalagringsdirektiv. De er også for konkurranseutsetting av tjenester som staten ikke klarer å dekke. Jeg tenker spesielt på tiltak som de står for i Oslo bystyre. De er også imot datalagringsdirektivet, så de har ivaretatt personvern når det har vært opp til stemming.

Ang. piratpartiet

Jeg mener at dette partiet går inn i en usikker fremtid. Jeg liker programmet deres for "digital revolusjon", men det svarer ikke på OPs spørsmål om andre tema.

Hittil så ser det ut som et liberalistisk kjerneprogram, men jeg vet fortsatt ikke om de er for eller imot konkurranseutsetting etter å ha lest det. Programmet sier ikke noe om det.

Utifra det de allerede har skrevet så står de for streng regulering av staten. At de står for pristak på mobil er et eksempel på ting de mener trenger statlig innblanding. Men de mangler politikk ang. konkurranseutsetting, helsevesen og forsvar. Spørsmålet mitt er, finnes det forskjeller på Venstre og Piratpartiet?

PS Nå for tiden er H og FrP ivrige til å sette NSB i farelys, så det blir nok et tema til valget neste år. Konkurranseutsetting blir dermed et tema som alle partier må ta stilling til.

Sitat av sh0rtie Vis innlegg
...
Hvordan skal dette gjøres? Stabile penger uten inflasjonspolitikk? Ingen EU og EØS, men fortsatt frihandel?
Vis hele sitatet...
De er for gullstandarden. At de er imot EU og for frihandel handler om at de vil at EU skal oppløses men beholde frihandel over grenser.

Pga. meningene om gullstandarden kan jeg trygt si at OP bør ikke stemme for disse menneskene. Det er ingenting mindre sannsynlig enn at Norge og resten av verden vil gå tilbake til gullstandard. Denne debatten tilhører riktignok en annen tråd, men denne saken er et varsellys i politikk fordi det handler om samfunnsøkonomi.

I tillegg vil de ha republikk og, kort sagt, gjøre slutt på kongen i norsk politikk.
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Hvordan skal dette gjøres? Stabile penger uten inflasjonspolitikk? Ingen EU og EØS, men fortsatt frihandel?
Vis hele sitatet...
DLF sier ikke ja til at alle kan handle fritt. Det har ingenting å si om det er mulig for motparten å handle med deg.

Fri handelsvaluta. De gir folk lov til å bruke den valutaen begge parter er enige om, og presser ikke mer penger inn i systemet som egentlig er tyveri mot alle som eier norske kroner.

Vi trenger ingen reel stat for at hjulene skal gå rundt. Mennesker er ikke hjelpeløse. Men jeg tror dette blir litt OT.
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Ingen EU og EØS, men fortsatt frihandel?
Vis hele sitatet...
Kan Sveits så kan vel vi også?
Sitat av Arsis42 Vis innlegg
Kan du utdype dette?
Vis hele sitatet...
De engasjerer seg i enkeltsaker, og tiltrekker folk som ligger overalt på den politiske skalaen.
Finnes det egentlig et parti i Norge som støtter dødsstraff? Kanskje litt ute av sammenheng med trådens tema men..
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Hva jeg er på utkikk etter er et liberalt parti, som er for personvern, for konkurranseutsetting, mot høyere skatte og avgifter, for en mindre restriktiv alkoholpolitikk, og gjerne en vridning av moms/skatter/avgifter til kun en høyere inntektskatt.

Håper ikke dette blir en diskusjon om politikk, men håper noen kan opplyse meg om ett parti det går an å stemme på.
Vis hele sitatet...
Hvis du er imot det skatte og avgiftsnivået vi har idag så er Høyre og FRP de eneste reele alternativene.

PS.
Hvorfor er du egentlig imot moms?
Venstre kan være et godt valg. Det er det mainstream-partiet som har det mest liberale ungdomspartiet, og som utmerker seg på mange saker som angår å være mer liberale i grunnleggende demokratiske spørsmål. De er de mest liberale av partiene som sitter på tinget når det gjelder digitale rettigheter, ruspolitikk og fildeling.
tjener du under 600k stemmer du Rv eller Rv eller kansje det gammle hxøyre som nå heter Arbeiderpartiet.. Allt er jo bra sånn som det er nå, lav rente, lav ledighet osv

eller sv ...
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
tjener du under 600k stemmer du Rv eller Rv eller kansje det gammle hxøyre som nå heter Arbeiderpartiet.. Allt er jo bra sånn som det er nå, lav rente, lav ledighet osv

eller sv ...
Vis hele sitatet...
Mange av de som stemmer RV tjener nok mer enn 600 000....
Sitat av Bernhard Vis innlegg
Hvis du er imot det skatte og avgiftsnivået vi har idag så er Høyre og FRP de eneste reele alternativene.

PS.
Hvorfor er du egentlig imot moms?
Vis hele sitatet...

Jeg er for at når jeg har jobbet for, og skattet for mine penger skal jeg kunne bruke de til hva jeg vil etterpå uten å bli straffet/belønnet for det. Om noen skulle dra inn kortet hva angår at staten bruker dette som incentiv for å spise sunnere må jeg bare opplyse om at jeg
Kan kjøre innom mcdonalds å spise med halv moms, men en middag på vegetar resturant gir full moms.

Videre vil en omlegging til skatt på inntekt snu grensehandelen, samt førre til at sesongarbeiderne legger igjen mer skatt i norge, i tilegg til å benytte våre butikker.

Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
tjener du under 600k stemmer du Rv eller Rv eller kansje det gammle hxøyre som nå heter Arbeiderpartiet.. Allt er jo bra sånn som det er nå, lav rente, lav ledighet osv

eller sv ...
Vis hele sitatet...

Tjener noe under 600k, men kan ikke fatte hvorfor jeg skal stemme RV/SV eller AP av den grunn.

Uansett finnes det andre tråder å diskutere slikt i, så vi dropper det her


Venstre har veldig mye bra i forhold til frihet, men så er de også glad i overføringer til distriktsnorge, noe ikke jeg er:P

Videre er vi ikke akkurat enige i det økonomiske..
Sitat av Bernhard Vis innlegg
Hvis du er imot det skatte og avgiftsnivået vi har idag så er Høyre og FRP de eneste reele alternativene.

PS.
Hvorfor er du egentlig imot moms?
Vis hele sitatet...
dem eneste som tjener på skatteløftene dems er rike bedriftseiere
Sitat av uaexed Vis innlegg
Høyre sier ja til DLD og EU. To store røde utropstegn som ikke er gode for noe.
Vis hele sitatet...
Skjerp deg, det å være for EU er stort sett en ide som er fremmet av markedsliberale partier. SOm nevnt av andre her er AP delt i EU spørsmålet, og som kjent er Senterpartiet og SV ekstremt hardt anti-EU...

I disse dager er FrP "mer" for EU eller i allefall større Europasamarbeid enn det visstnok EU-vennlige AP er. Summert opp kan man si det slik at spesielt Høyre, litt FrP. litt AP og litt Venstre er for EU. Venstre er delt akkurat som AP og FrP. KrF stiller i samme klasse som de innbarka nasjonalistiske bøndene og diverse andre i Senterpartiet, og raddisene i SV, så at KrF kan du glemme helt.

Dermed kort sagt, det å være EU-vennlig er god sentrum-høyre-politikk!
Sist endret av aeon_illuminate; 9. desember 2012 kl. 09:16.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
dem eneste som tjener på skatteløftene dems er rike bedriftseiere
Vis hele sitatet...
Jaså? Denne påstanden kan du selvsagt utdype?
Har det noe å si at partiet har bakkekontakt? At det faktisk vil være mulig for dem å en dag sitte i betydningsfulle maktposisjoner? Hvis det, tror jeg du kan glemme DLF.
Sitat av LivingDeadBeat Vis innlegg
Har det noe å si at partiet har bakkekontakt? At det faktisk vil være mulig for dem å en dag sitte i betydningsfulle maktposisjoner? Hvis det, tror jeg du kan glemme DLF.
Vis hele sitatet...
Personlig så mener jeg at alle de tre regjeringspartiene mangler bakkekontakt. At DLF en gang i fremtiden skal klare å komme seg inn i varmen er ikke helt urealistisk, selv om jeg ser at veien vil være lang.
Sist endret av caperno; 9. desember 2012 kl. 09:27.
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Som uaxed sier, ja til dlf og eu, i tillegg til at deres forslag til statsbudsjett er så lite forskjellig fra Rødgrønt at jeg knapt ser forskjellen.

DLF føler jeg blir rimelig utopisk. kan godt henge med på ideologien deres, men mener man ikke kan basere en stat på ideologi.

Piratpartiet har mye bra de, men som de selv påpeker, er de ett sentrumsparti..

Mener ikke være vanskelig folkens..
----------------------------
for min del er vel ikke Eu ensbetydende med rødt. EU som ett HANDELSAMMARBEID er vel og bra. Noen superstat vil ikke jeg være del av.

Videre er Norge fantastisk gode til å implementere alle vedtak jeg er imot, mens svært få av de jeg er for:P
Vis hele sitatet...
Lær deg litt norsk politikk og litt internasjonal politikk, og litt om hvordan EU fungerer.

At det er et svært byråkrati er det ingen tvil om, og det er en ganske så regelbundet organisasjon som i tillegg gir mange lover som fører til detaljstyring i de enkelte land. MEN det er samtidig også absolutt ingen tvil om at det er EU hovedsaklig som har ført an i det store kapitalistiske prosjektet, om jeg kan kalle det det, i Europa. Altså fra og med 80/90ish tallet og videre til nå..

Sosialistiske partier er ikke for EU fordi deres politikk er for markedsliberal og har negative utslag på arbeidstakerne(mener sosialistene), samtidig er heller ikke proteksjonistene som Senterpartiet eller ekstremt markedsliberale partier som norske DLF for EU nettopp fordi det er noen(mange...) sentrale regler på plass som gjelder for alle som er med.

I bunn og grunn bør du sette deg mer inn i politikk generelt før du bastant bestemmer deg for et parti, og før du evt sier ting som at det å være for (henholdsvis) Datalagringsdirektivet og EU er en sosialist-greie, for det er det ikke.
DLD og EU er ført an av partier som Høyre og Arbeiderpartiet, og partier i andre land som ligner norske AP og Høyre..
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Jeg er for at når jeg har jobbet for, og skattet for mine penger skal jeg kunne bruke de til hva jeg vil etterpå uten å bli straffet/belønnet for det. Om noen skulle dra inn kortet hva angår at staten bruker dette som incentiv for å spise sunnere må jeg bare opplyse om at jeg
Kan kjøre innom mcdonalds å spise med halv moms, men en middag på vegetar resturant gir full moms.

Videre vil en omlegging til skatt på inntekt snu grensehandelen, samt førre til at sesongarbeiderne legger igjen mer skatt i norge, i tilegg til å benytte våre butikker.
Vis hele sitatet...
Ok, jeg er ganske uenig med deg der. Moms er en fin måte å skatte folk flest på, uten at det går utover bedriftene. Jeg er selv for lavere skatter og fjerning av unødvendige særskatter som bare gjelder i Norge og gir våre bedrifter et problem når de møter internasjonal konkurranse.

Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
dem eneste som tjener på skatteløftene dems er rike bedriftseiere
Vis hele sitatet...
Dette er uten tvil noe av det dummeste jeg har hørt på lenge.
@aeon jeg mente ikke rødt som i politisk, men som i varsellampe, ser utmerket godt at det var egnet til å misforstå.
Om ikke jeg er usedvanlig god på det politiske landskapet i norge, er jeg nok betydelig mer opplyst enn du tror:-) (ref din opplæring)

Det er den siste linjen i innlegget ditt som gir meg hodebry, personvern som utvaskes, og samles til ett.superland er jeg svært like interessert i. På den andre siden er jeg for en blåere økonomi (Jepp, lenger til høyre enn alt på stortinget)
Sitat av caperno Vis innlegg
Personlig så mener jeg at alle de tre regjeringspartiene mangler bakkekontakt. At DLF en gang i fremtiden skal klare å komme seg inn i varmen er ikke helt urealistisk, selv om jeg ser at veien vil være lang.
Vis hele sitatet...
At partiet slik det ser ut idag skal komme seg inn i varmen er helt urealistisk. De har ingen peiling på økonomi og partiprogrammet dis gir ikke mening.

*Nei til inflasjonspolitikk – Ja til stabile penger
Feil, dette er ikke mulig.

*Nei til restriksjoner/avgifter/toll på import og eksport
Dumt og naivt, hvis du er uenig sett deg inn i hvordan internasjonal handel, handelsbarierer og handelskriger foregår.

*Nei til EU og EØS – Ja til frihandel
På sikt kommer nok WTO til å være bra nok. Men per idag tjener vi store penger på å være med i EØS, på tross av hva folk flest tror.

*Nei til eiendomsreguleringer – Ja til eiendomsretten
Dette gir rett og slett ikke mening.
Sitat av Bernhard Vis innlegg
At partiet slik det ser ut idag skal komme seg inn i varmen er helt urealistisk. De har ingen peiling på økonomi og partiprogrammet dis gir ikke mening.

*Nei til inflasjonspolitikk – Ja til stabile penger
Feil, dette er ikke mulig.

*Nei til restriksjoner/avgifter/toll på import og eksport
Dumt og naivt, hvis du er uenig sett deg inn i hvordan internasjonal handel, handelsbarierer og handelskriger foregår.

*Nei til EU og EØS – Ja til frihandel
På sikt kommer nok WTO til å være bra nok. Men per idag tjener vi store penger på å være med i EØS, på tross av hva folk flest tror.

*Nei til eiendomsreguleringer – Ja til eiendomsretten
Dette gir rett og slett ikke mening.
Vis hele sitatet...
Nå er ikke jeg enig i alt hva DLF sier, men de har mange gode forslag. Når det gjelder EØS så er det ikke kun det økonomiske som gjør at jeg vil ut. Det er alt det andre som følger med på "lasset". Ett alternativ kan være frihandelsavtaler - vi er nemlig ikke avhengig av EØS.

Det blir forøvrig litt useriøst å bare avfeie punktene deres med: "Nei, det er ikke mulig", "Dette gir ingen mening". osv. Hvorfor er det ikke mulig?
Sist endret av caperno; 9. desember 2012 kl. 10:05.
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
@aeon jeg mente ikke rødt som i politisk, men som i varsellampe, ser utmerket godt at det var egnet til å misforstå.
Om ikke jeg er usedvanlig god på det politiske landskapet i norge, er jeg nok betydelig mer opplyst enn du tror:-) (ref din opplæring)

Det er den siste linjen i innlegget ditt som gir meg hodebry, personvern som utvaskes, og samles til ett.superland er jeg svært like interessert i. På den andre siden er jeg for en blåere økonomi (Jepp, lenger til høyre enn alt på stortinget)
Vis hele sitatet...
Slik jeg ser det da har du om lag 5 alternativer i dette landet Norge, av partiutvalget her, der først er beste og femte (kanskje) er dårligste:

1) DLD -- stor sett det partiet du leter etter. Synd bare dem ikke har noen reell makt og sannsynligvis ikke vil få reell makt i en god stund framover.

2) FrP -- dette er det alternativet som jeg antar passer best deg. Det du kunne gjøre nemlig, er å tilhøre liberalistene innen FrP, dem er det mange av. Her er en link for å gi deg en pekepinn litt. Nettopp FrP fordi dette er et stort norskt parti, og som med sannsynlighet snart vil ha mye makt.
Liberalistene i FrP har meninger som ikke er langt unna DLF!

3) Høyre -- et forholdsvis markedsliberalt parti og partiet som er nest mektigst etter AP. De har sin egen skikkelig blåe fløy, men ingen er like liberal som det du vil ha. FOrdelen med Høyre er hvis du blir med inn kan du være med å påvirke i et parti som har reell makt.. Så det er sagt er Unge Høyre mye mer liberale enn moderpartiet.

4) Venstre/unge Venstre -- moderpartiet er sosialliberalt, ungdomspartiet er nærmest liberalistisk. Kan være et rimelig bra alternativ for deg, mye av politikken til unge V er noe av det du er for..., btw så er partiet uten like mye makt som FrP og Høyre, MEN ligger ofte i vippeposisjon mellom venstreblokk og høyreblokk, og kan ofte og fort avgjøre om det blir en borgelig regjering eller ikke.

5) Piratpartiet -- disse ligger kanskje nærmest av alle 5 dine meninger.Problemet slik jeg ser det er at partiet er løst organisert og forsåvidt også dårlig organisert, pluss at dem nesten i det hele tatt ikke har noe reell makt eller reel påvirkning. Ser du makt og påvirkning ligner, men er ikke det samme . (...)Ellers har jeg ikke altfor mye kunnskaper om Piratp. til at jeg kan uttale meg mye og bastant.



Thats my two cents, ønsker deg lykke til med et (eventuelt) partivalg .

Btw2, sjekk ut WIkipedia på norsk, spes FrPs historie og liberalistene. Langt fra alle er EU-tilhengere, og mange med klin like meninger som du!
Sist endret av aeon_illuminate; 9. desember 2012 kl. 10:18.
Sitat av caperno Vis innlegg
Nå er ikke jeg enig i alt hva DLF sier, men de har mange gode forslag. Når det gjelder EØS så er det ikke kun det økonomiske som gjør at jeg vil ut. Det er alt det andre som følger med på "lasset". Ett alternativ kan være frihandelsavtaler - vi er nemlig ikke avhengig av EØS.

Det blir forøvrig litt useriøst å bare avfeie punktene deres med: "Nei, det er ikke mulig", "Dette gir ingen mening". osv. Hvorfor er det ikke mulig?
Vis hele sitatet...
Det å skape en stabil valutta ved å fjerne inflasjon er ikke mulig. Jeg avfeier punktene dis med små kommentarer fordi de ikke fortjener noe mer. Hvis du ser på inflasjonspolitikk og tenker at dette er det som gjør at penger ikke har "stabile" verdier, dette bør fjernes. Så er du så lite reflektert og har så lite kunnskaper at du ikke fortjener noe annet svar enn "Feil, det er umulig."

Du sier de har mange gode forslag, hvilke er dette? Hvorfor mener du de er bra. Hvis du gidder å legge ned tid til å si hvorfor du tror de er bra skal jeg gidde å legge ned tid til å forklare deg hvorfor de egentlig ikke er så bra.

("Nei til restriksjoner/avgifter/toll på import" og eksport og "Ja til et sterkt profesjonelt forsvar – Nei til tvungen verneplikt" er to forslag som jeg kan si meg enig i. Men de andre forslagene dis vitner om så lite kunskaper at jeg aldri hadde turt å stolt på de.)
Sitat av Bernhard Vis innlegg
Jeg avfeier punktene dis med små kommentarer fordi de ikke fortjener noe mer. Så er du så lite reflektert og har så lite kunnskaper at du ikke fortjener noe annet svar enn "Feil, det er umulig."
Vis hele sitatet...


Du sier de har mange gode forslag, hvilke er dette? Hvorfor mener du de er bra. Hvis du gidder å legge ned tid til å si hvorfor du tror de er bra skal jeg gidde å legge ned tid til å forklare deg hvorfor de egentlig ikke er så bra.
Vis hele sitatet...
Jeg ønsket ikke å starte en diskusjon med deg om DLF. Jeg har heller ikke kommet med noen påstander, men ba deg underbygge dine. Jeg ser jo nå ut i fra hvordan du skriver at du er en person jeg ikke gidder å bruke tid på.
Sist endret av caperno; 9. desember 2012 kl. 10:40.
Vel, aeon, du får ha takk så mye, du setter vel spikeren i kista, og bekrefter hva jeg trodde. Uansett har man i allefall fått luftet litt tanker. Angående påvirkning av partiet føler jeg selv at jeg har tatt min andel frivillighetsarbeid for en stund i allefall:-) dersom noen skulle føle for å "kuppe" frp otta sende de litt i riktig retning har dere min fulle støtte:-P
Sitat av Bernhard Vis innlegg
Hvis du er imot det skatte og avgiftsnivået vi har idag så er Høyre og FRP de eneste reele alternativene.

PS.
Hvorfor er du egentlig imot moms?
Vis hele sitatet...
Det er jo skatt, så om man stemmer på partier som er for lavere skatt går vel moms under samme paraplyen.
Sitat av caperno Vis innlegg
Jaså? Denne påstanden kan du selvsagt utdype?
Vis hele sitatet...
utdype? klarer du ikke å regne selv???
Sitat av olaPola Vis innlegg
Det er jo skatt, så om man stemmer på partier som er for lavere skatt går vel moms under samme paraplyen.
Vis hele sitatet...
Moms er ikke en skatt, men en avgift. Moms regnes ikke ut etter hvor mye din tjener, men hvor mye du bruker. (Enkelt forklart.)
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
utdype? klarer du ikke å regne selv???
Vis hele sitatet...
Hva tenker du på spesifikt når du sier: "dem eneste som tjener på skatteløftene dems er rike bedriftseiere" ?

Kom med noen eksempler.
Sitat av caperno Vis innlegg
Hva tenker du på spesifikt når du sier: "dem eneste som tjener på skatteløftene dems er rike bedriftseiere" ?

Kom med noen eksempler.
Vis hele sitatet...
ja rike innbyggere og bedriftseiere!, regne klarer du selv!
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
ja rike innbyggere og bedriftseiere!, regne klarer du selv!
Vis hele sitatet...
lukter oppkast her
Høyre og FrP lover en omgjøring av skattepolitikken men har sålangt ikke kommet med noe mer konkret enn at formueskatten skal vekk. Dette vil føre til at folk flest tjener en tusenlapp eller to mens de aller rikeste vil i praksis bli nullskatteytere. Formueskatten er for mange milliardærer den eneste skatten de betaler og den er en strålende måte å tvinge dem til å bidra til fellesskapet. Å gå til valg på å fjerne formueskatten og ikke si noe mer om hva man ellers vil gjøre er et tydelig signal om hvem Høyre og FrP er et parti for.
Men nå håper jeg inderlig ikke dere stemmer på det som tjener dere mest, men det som dere synes er etisk riktig.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Høyre og FrP lover en omgjøring av skattepolitikken men har sålangt ikke kommet med noe mer konkret enn at formueskatten skal vekk. Dette vil føre til at folk flest tjener en tusenlapp eller to mens de aller rikeste vil i praksis bli nullskatteytere. Formueskatten er for mange milliardærer den eneste skatten de betaler og den er en strålende måte å tvinge dem til å bidra til fellesskapet. Å gå til valg på å fjerne formueskatten og ikke si noe mer om hva man ellers vil gjøre er et tydelig signal om hvem Høyre og FrP er et parti for.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på dette? Formue skatten treffer ikke mange av milliardærene, siden de da flytter formuen ut av landet. Så kan det ikke tenktes at skatten jager kapital ut av landet, noe som fører til mindre innteekter til staten via andre skatter?
Sitat av Bernhard Vis innlegg
Er du sikker på dette? Formue skatten treffer ikke mange av milliardærene, siden de da flytter formuen ut av landet. Så kan det ikke tenktes at skatten jager kapital ut av landet, noe som fører til mindre innteekter til staten via andre skatter?
Vis hele sitatet...
Mange av milliardærene har i dag formuen sin i Norge og skatter av den. Jeg kan bare huske John Fredriksen av de absurd rike som har flyttet ut av landet av skattehensyn. Norge har jevnt over et skattesystem som er svært behagelig for de rikeste og vi kan ikke legge opp skattepolitikken etter hva som passer de rikeste best. Man kan gjerne kutte skatten for de som tjener under 500.000 men å legge opp til flate kutt er usolidarisk.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Mange av milliardærene har i dag formuen sin i Norge og skatter av den. Jeg kan bare huske John Fredriksen av de absurd rike som har flyttet ut av landet av skattehensyn. Norge har jevnt over et skattesystem som er svært behagelig for de rikeste og vi kan ikke legge opp skattepolitikken etter hva som passer de rikeste best. Man kan gjerne kutte skatten for de som tjener under 500.000 men å legge opp til flate kutt er usolidarisk.
Vis hele sitatet...
Skatt i seg selv er usolidarisk da det gir noen rett til å bestemme over andre. Selv med regressiv skatt vil de som tjener mer i de fleste tilfeller betale mer.
Sitat av ThePackMan Vis innlegg
Skatt i seg selv er usolidarisk da det gir noen rett til å bestemme over andre. Selv med regressiv skatt vil de som tjener mer i de fleste tilfeller betale mer.
Vis hele sitatet...
Jada, vi har hørt det før, det er "tvang" og "vold" og alt det der.