Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 7108
Prachtsteak
Splittr's Avatar
Hvilke filmer tenker dere først på når dere tenker tilbake på barndommen/oppveksten?

For meg er det: Gutten og jernkjempen, Monsterbedriften.

Serier: Goosebumps, Ed, Edd og Eddy.

Nostalgi! Åh som jeg savner de tidene. Husker jeg brukte å sitte med bestemor (hun hadde mange tv-kanaler) å spise karbonade på brød, mens jeg så på Ed, Edd and Eddy. Good times..
Sist endret av Splittr; 5. mai 2012 kl. 01:52.
Film: Løvenes konge, jungelboken

Serie: Fragglene

Det var tider det
Pokemon på VHS!!!
Sist endret av HuskaIkke; 5. mai 2012 kl. 03:32.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Pokemon på VHS!!!
Vis hele sitatet...
KP for den
Happy Buddha
LOTR på VHS, alltid like koslig å spole tilbake hele filmen slik at den skulle være klar for nestemann!
Beavis and Butt-head. høhø-høhø-høhø
Filmer: Løvenes konge, Jungelboken, Den lille havfruen, Pocahontas (+ fler av de gode gamle Disneyfilmene).
Serier: Teenage mutant ninja turtles, Flukten fra dyreskogen, Courage - the cowardly dog og X-files (utrolig spennende på den tiden og man gikk på slutten av barneskolen når det gikk på tv2)
Husker en genial film Fuglekrigeni skogen eller noe slikt, er en av filmene som har satt seg fra barndommen.
Brannmann Sam FTW!
Film: En langbeint film

Serier: Postmann Pat, Sesam Stasjon, Brannmann Sam, Fraglene, Tre-fire-fem (Labbetuss, anyone?)
Sist endret av Derpmaster; 5. mai 2012 kl. 11:38. Grunn: Skrivefeil
Film, Pokemon filmene som gikk på kino. det var tider det!

Serier, livet med louie, pokemon, sesam stasjon, thomas og vennene, plipp plopp og plomma.

BarneTV blir aldri det samme, nå går det kun mongolide lavbudsjetts animasjoner og annet tull....
Film; Løvenes konge 1-2, pochahontas, pokemon 1.

Serier; Mc-musene fra mars!, pokémon, digimon, Beyblade, powerpuff girls, Samurai jack og mange andre
Sist endret av Isrsxd; 5. mai 2012 kl. 12:44.
Mye av disse som allerede har blitt nevnt her er de jeg tenker på når jeg tenker tilbake til barndommen min.

En annen jeg husker jeg likte veldig godt fra da jeg var yngre er Balto. Tror jeg begynte å grine av den filmen.
Serier: Noddy, franklin og helt klart teletøbbiene

film: olsenbanden jr første kupp den så jeg rundt 50 ganger før cd'n ikke funka mer!
SERIER:
Shagma
Det var en gang et menneske
Drømmen om Narnia
Maika-piken fra verdensrommet
Eerie Indiana
Brødrene Dal
Superted
og selvsagt Kalle Klovn

FILMER:
Oliver og gjengen
Mesterdetektiven Basil Mus
Et amerikansk eventyr - Reisen til Amerika (og Fivel i ville vesten)
Den uendelige historien
ET
Gremlins
Bjørnen
Indiana Jones
osv, osv....
Rart ingen har nevnt Mummitrollet!
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Da jeg var liten var ikke TV-oppfunnet ennå. Ble for det meste Dukketeater på bedehuset.
Serier:
Oggy og Kakerlakkene
Samurai Jack
Kenguruene som spilte basket?
Power puff Jentene
Noas øy

Filmer:
Jakten på nyresteinen
Mr Bean filmen
Hercules
Hook
Home Alone 1 og 2
Die Hard

bl.a
Gremlins/Critters
Alt som hadde med Pingu var totalt sjeft for min del!
Bitch please, Tom & Jerry!
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Bitch please, Tom & Jerry!
Vis hele sitatet...
Åh herregud, Tom å Jerry!! Det må serriøst være verdens beste tegneseire, det oppsumerer hele barndommen min. Det er morsomt uansett hvor gammel du er og uansett hvilket humør du er i så hjelper det alltid å se på en random episode, jeg får helt nostalgi tripp her . Trist at de ikke lager tegneserier på samme måte lenger.
Sist endret av Juicekongen; 5. mai 2012 kl. 16:26.
super ted, jayce and the wheeled warriors, david the gnome, dj cat show, fun factory.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
midt i smørøyet?
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Biker mice from mars
Den vesle tigeren og den vesle bjørnen.
Alt som hadde med Foxkids og cartoonnetwork å gjøre var jo bare konge. Likte spesielt Pokemon og Digimon å de greiene der.
Cookie Monstah ^_^
Sitat av Sexarz Vis innlegg
Biker mice from mars
Vis hele sitatet...
årrhhh, det kan jeg huske fan så godt x)
Det gikk ganske mye bra på BarneTV før. Nå ser alt ut som en syretripp!
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Jeg husker spesielt godt Toy Story 1 & 2.
Cookie Monstah ^_^
ninja turtles btw ^_^
Prachtsteak
Splittr's Avatar
Trådstarter
Politiskolen !

Også var det en sånn serie, en lang høy mann i grå frakk som hadde mye sånn "spionutstyr". Han hadde også to unger eller noe sånn. Kan noen hjelpe med navnet ?
Propp og Berta, en av de første kinofilmene jeg kan huske... *Nostalgifjes*
Sitat av Splittr Vis innlegg
Politiskolen !

Også var det en sånn serie, en lang høy mann i grå frakk som hadde mye sånn "spionutstyr". Han hadde også to unger eller noe sånn. Kan noen hjelpe med navnet ?
Vis hele sitatet...
inspector gadget
Prachtsteak
Splittr's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dragoon Vis innlegg
inspector gadget
Vis hele sitatet...
Ja ! Takk

Og Rush Hour! Digger å tenke tilbake på de tidene.. Får nesten en trist følelse når jeg tenker på de som blir født nå, selv om jeg ikke er så gammel selv. Tenk på alt de går glipp av.. Nå vokser de opp menst mamma og pappa sitter på facebook og twitter.
Sist endret av Splittr; 5. mai 2012 kl. 17:19.
Toy story! Har vel sett alle filmene sånn 50 ganger hver, var så betatt at jeg til og med skrev ''Andy'' under mine sko med sprittusj.

Felte ei tåre på slutten av Toy Story 3....
Den første filmen jeg opplevde på kino var premieren på denne: http://www.imdb.com/title/tt0059742/
(Noe som antageligvis betyr at jeg er eldre enn alle som har svart i denne tråden til nå....)
Serie: POKEMON!
Film: Jungeldyret Hugo
serier: pokémon, digimon, metabots og alt annet på fox kids og cartoon network. I tillegg kommer jo portveien 2 og alle de gode gamle barnetvseriene som formet oss sent 80 tidlig 90talls barn. Sist jeg så på barnetv gjorde det meg voldelig.

Filmer: alt av disney. De gamle Star Wars filmene, for de som var ekstra vågale.
For min del husker jeg "Kjære, jeg krympet barna" og "Kjære, jeg forstørret barnet" godt
Oioioi....jeg kom plutselig på flere enn de mange jeg nevnte tidligere....

Alf, Janosch, Avisgjengen, og Super Gran

Gøy å mimre...
Serier: Drømmen om Narnia
Brødrene Dal
Olsenbanden (orginalen)
Mot i brøstet
Mc Gyver
Borgen skole
Frida


Filmer: Se han snakker!
Se hun snakker også!
Beethoven 1 og 2
Free Willy 1 og 2
My girl 1 og 2
Ace Ventura
Film : Lillefot å vennene hans..

Jeg så sikkert denne titals ganger på VHS
Filmer: The Land Before Time, Balto, Jungeldyret Hugo, Bröderna Lejonhjärta, Jurassic Park.

Serier: Ed, Edd n Eddy, Cow And Chicken, Courage The Cowardly Dog, Dexter's Laboratory, Life With Louie.
Vi på Saltkråkan.

Fleire som kan huske dette her?
To filmer jeg husker veldig godt er de to første pokemon-filmene. En annen film som jeg husker godt men ikke husker navnet på er en tegnefilm som handler om hunden Balto. Tilbake da likte jeg også filmene Godzilla og Jurassic Park.

Av serier likte jeg veldig godt et svensk program som het Mosquito, Ed Edd n Eddy og Dexters Laboratory.
Filmer: Donald og Gjengen
Postmann Pat

Serier: Dexter Laboratorium
Digimon
Har i mange år lett etter en film jeg bare husker små biter av. Igår fant jeg endelig ut at den heter Svaneprinsessen, og jeg klarer dermed ikke å slutte å tenke på den som en film som definerte min barndoms filmverden. Fantastisk film!
Serier:
Tom & Jerry
Ed, Edd og Eddy
Powerpuff Girls
Samurai Jack
Dexter's Laboratory

Filmer:
The Land Before Time
Atlantis
Robin Hood
Tarzan
The Many Adventures of Winnie the Pooh

Vet ikke om det regnes som en del av barndommen(er 16) men..
My Little Pony: Friendship Is Magic