Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3337
God kveld!

Jeg skal ta opp seks fag som privatist nå til våren:

- religion
- matematikk 1P (bytte med 1T) & S2
- samfunnsfag
- norsk muntlig
- geografi

Trenger bøkene til norsk VG3 og religion. Vil helst ikke kjøpe de, da jeg kun trenger de en kort periode, og hver koster ca 600 kr. Kan jeg låne disse fra biblioteket? Jeg fant dem ikke i noen database (de var utlånt, men har mistanke om at bibsys ikke dekker alle bibliotek da kun 5-6 bibliotek kom opp?). Kan jeg låne disse hos en lokal videregående skole, mon tro? Hvis jeg dukker opp og spør pent? Jeg tror det passer dårlig å låne fra noen som går VG3 ettersom eksamen er i mai, og da skal jo disse elevene bruke boken selv. Noen andre forslag? Surt å betale 1200 på kreditt når jeg allerede er blakk som faen...

Ellers tar jeg gjerne mot tips hva angår privatisteksamen, og da muntlig. Tar imot alle tips og triks, er avhengig av toppkarakter... Jeg har tatt opp ett muntlig fag før, og mitt inntrykk - samt hva jeg har hørt av andre - er at dersom man klarer å lære seg det avgrensede pensumet på 10-15 s innen den halvtimen, og presenterer godt, er man på god vei. Har dere noen erfaringer å dele?

Edit: Trenger boken strengt tatt i kun et par dager. Hvis noen freaks er villig til å låne bort, send PM! Bor i Trondheim.
Sist endret av Chronic420; 9. april 2012 kl. 22:56.
Jeg lånte et tonn av pensumbøker på min gamle VGS for to uker siden. De sa riktignok at de overhodet ikke var pliktig å låne ut bøker til folk som ikke går på skolen, men de så ikke noe problem med å gjøre det, så når de hadde mer enn nok bøker var de mer enn villig til å hjelpe meg.
:-)

Absolutt verdt å spørre.
Sist endret av BbZrP; 9. april 2012 kl. 23:01.
Evig student
Chronic420's Avatar
Trådstarter
Will do! Hadde et veldig godt forhold til ledelsen etc på min forrige vgs og der hadde det nok gått fint, men nå har jeg flyttet litt langt unna! Får prøve noen skoler i Trondheim i morra Klar over at de har nok av bøker, men tviler på at de har så veldig lyst til å låne bok til en random.