Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3478
Har sittet med semesteroppgave som må leveres idag. Jeg trodde jeg skulle bli raskt ferdig og ditten datten, og jeg tenkte ikke på å lagre først etc. Dvs, den versjonen jeg har lagret er 25% ferdig, og det var for 6 timer siden. Nå er alt borte... Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg gjorde, jeg avsluttet word og trykket på "ikke lagre". Har ikke sovet på 30 timer, er nok noe av grunnen...

Er det noen mulighet for å få denne filen tilbake??? Lagres de ikke med jevne mellomrom? Hvor da? Finner ingenting i autorecovery. Jeg er vanligvis kløpper på Google, men nå er jeg bare så oppgitt at jeg ikke klarer noen ting...

Håper dere kan hjelpe!
Det skal vel ligge i auto save om du hadde det på.
Vist ikke
Evig student
Chronic420's Avatar
Trådstarter
Hvor auto save?
6 timer uten å lagre?
Ikke at jeg ikke føler med deg, men det er nesten så du fortjener det da. Det er tross alt bare å trykke Ctrl-S etter f.eks. hvert avsnitt.
Mesteparten av det du har skrevet er nok tapt, siden du valgte Ikke lagre.
Evig student
Chronic420's Avatar
Trådstarter
Jeg er klar over det! Jeg hater sånn mennesker selv ...

Lastet ned et random program (som også er litt dumt kanskje men), men her ligger den tilsynelatende:

http://dl.dropbox.com/u/732259/Scree...33.19%20PM.png

Men den ligger ikke der når jeg leter i finder. Programmet koster penger. Er det håp for meg å bruke et annet program for å fiske den ut? Er det legit program?
Når du skal avslutte Word etter å ha skrevet noe, så får du opp valget mellom å lagre, ikke lagre, og avbryt. Valgte du å ikke lagre?

Om du gjorde det, så er dokumentet tapt.
Evig student
Chronic420's Avatar
Trådstarter
Jeg gjorde det, ja. Vet ikke hvorfor.

Men hvorfor dukker filen opp i screen shoten over?

Jeg har huket av for automatisk AutoRecover hvert 10. minutt! Må bare finne den!
Sist endret av Chronic420; 30. mars 2012 kl. 19:42.
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Jeg gjorde det, ja. Vet ikke hvorfor.

Men hvorfor dukker filen opp i screen shoten over?

Jeg har huket av for automatisk AutoRecover hvert 10. minutt! Må bare finne den!
Vis hele sitatet...
Sikker på at det ikke bare er søvnmangel som reduserer deg?
Eller så er dette en laterlig troll..
Sist endret av Nitropop; 30. mars 2012 kl. 19:44.
Evig student
Chronic420's Avatar
Trådstarter
Hva er det som er latterlig? Word er automatisk huket av til å lagre hvert 10. minutt. Det står imidlertid at jeg må lagre uansett. Er det ikke håp?

Vært våken 30 timer som sagt, er ikke 100%.
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Hva er det som er latterlig? Word er automatisk huket av til å lagre hvert 10. minutt. Det står imidlertid at jeg må lagre uansett. Er det ikke håp?

Vært våken 30 timer som sagt, er ikke 100%.
Vis hele sitatet...
Tenkte ikke på huken du huker av men at filen vises i screenshoten og ikke ellers..
ta et søk på systemdisken etter "*.doc" så dukker nok eventuelle backup'er opp, antar jeg.
Er godt mulig at word autolagrer, men sletter midlertidige filer hvis programmet blir lukket på en "ordentlig"-måte.
Usikker på hvordan det fungerer på mac, men på Windows er hvertfall autosave-filene som regel skjulte.

Du kan jo prøve å gjøre filene synlige for så å sjekke igjen.
http://guides.macrumors.com/Viewing_...files_on_a_Mac
Legg merke til punkt 4, viktig
Evig student
Chronic420's Avatar
Trådstarter
Nope, fant ingenting. Jeg kjører gjennom Stellar Data Recovery nå fra tpb, får håpe den fikser det.
Ser nå at Word backupfiler har filendelsen .wbk eller .asd
Evig student
Chronic420's Avatar
Trådstarter
Sitat av kapsen Vis innlegg
Usikker på hvordan det fungerer på mac, men på Windows er hvertfall autosave-filene som regel skjulte.

Du kan jo prøve å gjøre filene synlige for så å sjekke igjen.
http://guides.macrumors.com/Viewing_...files_on_a_Mac
Legg merke til punkt 4, viktig
Vis hele sitatet...
Haha, det kommer opp advarsel: You will lose any changes (hvis jeg relauncher den). Totalt noia her !!! hehe, men det går greit?
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Da må du jo vite hvor den gjennopprettingsfila blir lagret. Det finner du her:

Åpne Word -> Fil -> Alternativer -> Lagre -> Plassering for gjenopprettingsfiler: -> (..) naviger deg så til hvor det blir lagret, finn filen og åpne.
Sist endret av Ru11er; 30. mars 2012 kl. 20:06.
Evig student
Chronic420's Avatar
Trådstarter
Sitat av Butterfly Vis innlegg
Ser nå at Word backupfiler har filendelsen .wbk eller .asd
Vis hele sitatet...
Ingen av disse kommer opp (har dog enda ikke forsøkt å vise frem de skjulte filene via terminal)

NB: Har mac, folkens..
Sist endret av Chronic420; 30. mars 2012 kl. 20:06.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Haha, det kommer opp advarsel: You will lose any changes (hvis jeg relauncher den). Totalt noia her !!! hehe, men det går greit?
Vis hele sitatet...
regner med det går greit, men har ikke mac så får ikke "testa" selv..
Evig student
Chronic420's Avatar
Trådstarter
JEG FANT DEN! Hadde vært helt jævli å skrive inn de referansene på nytt igjen ... Er forøvrig bare noe jeg skrev for å få den godkjent, er for det meste bare godt gjennomtenkt bullshit.

Tok meg en dusj mens StellarPhoenixMacDataRecovery holdt på med en sjekk, etter det fant jeg massevis av .doc-filer i MS-word-mappen der jeg tilslutt fant den ferdige versjonen Fantastisk! Synes synd på de som har slettet dokumentet sitt ved en feiltakelse, men som ikke vet at den fortsatt ligger der... Men fra nå av skal jeg legge ALT i dropbox!! (Fikk akkurat 5GB gratis derfra gjennom AdWords)

Uansett, takk for hjelpen alle som prøvde å hjelpe!