Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1537
Heisann! Jeg driver med Parkour, free running og tricking, men savner et ordentlig sted der man kan trene inne. I Amerika har de "lekeplasser" som er laget kun for det formålet. Det her koster jo selvfølgelig en del å lage + leie av lokale, så det jeg lurer på er om dette er noe som er mulig til å få støtte av staten/kommunen av og i hvilken grad? Det er ganske stor interesse for det her i byen og er sikker på at jeg kunne fått enda flere interessert om vi hadde hatt et slikt sted.

For dere som lurer så ser det slik ut http://www.youtube.com/watch?v=vwIj5VZmZyk
Det er godt mulig å støtte fra staten. Det er jo bare å prøve seg.
Er ikke sikker på hva dere kan få da, kan være dere får startkapital. Men det går vertfall å få støtte etter antall medlemmer dere har. Tror ikke det er så mye da.
Hjelper på å spørre bedrifter også

Lykke til
Sist endret av frodo94; 6. februar 2012 kl. 19:35.
Noen som kan forklare litt fremgangsmåte for det?
Hør med forskjellige fond? F.eks. FriFond. Det er selvfølgelig ikke nok penger til å begynne å bygge ut freerunning-parker eller lignende, så hør også med bedrifter som har lyst til å sponse. Hør med Session, DC, Urban og andre kleskjeder, samt større bedrifter som også sponser andre sporter ?
Tror det å skaffe sponsorer ikke vil være det vanskeligste, men noen som har en ide om hvordan jeg kan finne lokale? Kan bare glemme at jeg klarer å få tak i nok penger til å bygge noe nytt. Idelle er jo et isolert lager, eller en gammel butikk med takhøyde. Noen som vet hvor jeg kan finne sånne plasser?
Ikke ta det vondt ment, men når du må ha det inn i teskje på hvordan man kan finne lokaler å leie, å tror at sponsorer vil stå klar så virker det som et tap prosjekt. Håper jeg tar feil for slikt er virkelig mangelvare.

Ta heller i første omgang kontakt med turnhaller i område å finn ut om det er mulig å låne/leie dem noen timer i uken for å få faste tilhengere/deltakere, å når det er nok medlemmer til organisasjonen søk støtte hos kommunen.
Kanskje snakke med kommunen om de er generøse, selvom jeg tviler.


Her jeg bor er det en riking som har betalt med egne penger utallige ballbinger, fotballbaner og en stor idrettshall(som jeg vet om) til de unge her. Om det er stor interesse og du legger mye intiativ i det skal det ikke være umulig.
Sitat av boohaze Vis innlegg
Ikke ta det vondt ment, men når du må ha det inn i teskje på hvordan man kan finne lokaler å leie, å tror at sponsorer vil stå klar så virker det som et tap prosjekt. Håper jeg tar feil for slikt er virkelig mangelvare.

Ta heller i første omgang kontakt med turnhaller i område å finn ut om det er mulig å låne/leie dem noen timer i uken for å få faste tilhengere/deltakere, å når det er nok medlemmer til organisasjonen søk støtte hos kommunen.
Vis hele sitatet...
Beklager dumme spørsmål. Jeg visste om sponsorer, men var litt usikker på om staten pleier å hjelpe til på sånt. Har sett på finn etter lokale, men var ingenting som passet så håpet på at det var noen som visste om andre steder jeg kunne se. Jeg trenger ingenting inn med teskje, det er mulig spørsmålene mine var dårlig formulert og det virket sånn. Jeg prøvde bare finne ut om det var noen ting som jeg ikke visste om

Greia er at vi allerede er en stor gruppe som trener hver dag i turnhallen. Dog den er litt liten og vi er svært begrenset på hva vi kan gjøre.

Det er tåpelig å gå å spør om støtte og sponsorer om jeg ikke har alt planlagt. Derfor må jeg ha lokalet klart + evt. tegninger og skjemar osv. før jeg prøver.
Kanskje litt vanskelig for folk å tipse om eventuelle lokaler når du ikke engang har sagt hvor i landet du befinner deg
Høres ut som et flott initiativ. Hvilken by er det snakk om?
Jo altså det er snakk om Arendal. Tenkte ikke på nøyaktig tipsing om lokalet, heller bare steder hvor jeg kan se etter ledige lokaler

Det her er jo en veldig fin aktivitet for både små og større! Mye fysisk aktivitet og samtidig er det veldig gøy å lekent
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hadde vert fett med noe slikt i Oslo også. Hadde lett joina!
▼ ... over et år senere ... ▼
I Arendal kan du gleme støtte fra kommunen. De er nesten konk...
Synes det er dumt at alt sentraliseres rundt Oslo/Sør og Østlandet jeg :/ Ikke det at jeg sier det er bedre å ha det der jeg bor da (en mellomstor by), men uansett, synes resten av landet burde bygges på også. Nå er ikke Arendal såå nært Oslo da, men jeg håper dere skjønner hva jeg prøver å få frem!
Du kan eventuelt låne en gymsal?