Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5285
Da var det min tur til å føle på benzo abstinens...
Jeg har mot Sosial Angst brukt Rivotril 0-3 ganger i uken i noen måneder nå, pluss litt Valium og noen andre benzoer jeg ikke husker navnet på.

Det har ikke vært noen særlig høye doser jeg har brukt (vanligvis 2-3mg Rivotril dagene jeg har tatt det), og abstinsene jeg nå har kjent siden jeg sto opp igår er uro, økt angst, kvalme, små skjelvinger og anspenthet.
Dette er jo ganske milde benzo abstinenser, men de er allikevel ikke særlig gode å kjenne på, og påvirker søvnen min ganske betydelig.

Noen som vet hvor lenge jeg bør regne med å kjenne disse abstinensene, og eventuelt hva jeg kan gjøre for å dempe de?
Noe spesiell mat og drikke som kan virke litt beroliggende, angstdempende og dempe uroheten?

Takker for svar
Sist endret av VikingTheKing; 11. oktober 2011 kl. 01:06.
Gå til lege.. Sikkert den 15. benzo tråden jeg ser av deg etter mine 4 skarve dager som medlem
søkk hjelp for få som tør de!

Grøn te Helt Konge de
Hvorfor skal han gå til legen for abstinensene sine? For å få medisiner mot det?

Det er ganske milde abstinenser du opplever, så med tanke på mengden du hat tatt bør det værste være over i løpet av uka vil jeg tro.

Spis mye sunn mat og dra på trening! Hvis du har for noia til å trene blant andre mennesker burde du hvertfall greie å ta noen push ups hjemme og ta deg en joggetur

Før du vet ordet av det føler du deg mye bedre skal du se

Jeg vet ikke hva du gjør for å få kontroll over angsten, men du burde virkelig jobbe med det. Den kommer nok ikke til å gå over bare fordi du demper den med medisiner. Uansett hvor ille det måtte føles nå er det alltid håp for deg også!

Anbefaler en bok: The Linden Method.
Den hjalp meg gjennom angst-helvete.

Good luck!
1. Last ned benzo withdrawal manual, hvis du er avhengig nok er det ikke bra å slutte cold turkey.
Les deg opp på dette å helst dra til legen din.

2. Vær en sta jævel.
Sist endret av steinarr; 11. oktober 2011 kl. 08:30.
Sitat av VikingTheKing Vis innlegg
Da var det min tur til å føle på benzo abstinens...
Jeg har mot Sosial Angst brukt Rivotril 0-3 ganger i uken i noen måneder nå, pluss litt Valium og noen andre benzoer jeg ikke husker navnet på.

Det har ikke vært noen særlig høye doser jeg har brukt (vanligvis 2-3mg Rivotril dagene jeg har tatt det), og abstinsene jeg nå har kjent siden jeg sto opp igår er uro, økt angst, kvalme, små skjelvinger og anspenthet.
Dette er jo ganske milde benzo abstinenser, men de er allikevel ikke særlig gode å kjenne på, og påvirker søvnen min ganske betydelig.

Noen som vet hvor lenge jeg bør regne med å kjenne disse abstinensene, og eventuelt hva jeg kan gjøre for å dempe de?
Noe spesiell mat og drikke som kan virke litt beroliggende, angstdempende og dempe uroheten?

Takker for svar
Vis hele sitatet...
det varierer helt,mine første benzo abst varte bare en uke eller to,men jeg skjønte ikke hva det var så jeg gikk på nye smeller helt til det varte 3mnd+

jeg anbefaler deg å utdanne deg rundt alt som har med dette å gjøre,begynn med å lese dette.. http://www.benzo.org.uk/FAQ1.1.htm

lege kan du bare glemme,noe det også står der...halvparten av legene i england kan ingen ting om dette,i norge er det antakelig enda færre..du skal ha flaks om du finner en,som det står må du finne en som kan dette

kjøp inn kalsium,magnesium krom tab på apoteket mot kramper,
kjøp c vitaminer så kroppen din blir sunnere
pass på å gå flere korte turer i løpet av dagen men gjør så lite som mulig fysisk utover gåturer
pass på å IKKE stresse,dette er VELDIG negativ for nervesystemet som er forstyrret i denne periode

det er alt du kan gjøre..logiske ting,være sunn og ta tiden til gode

jeg har snakket med dusinvis av leger og eksperter rundt om,du får ikke gjort en dritt annet enn dette..høres ut som du har en mild utgave,er det et ille anfall får du sterke pustevansker,tror du skal dø,får ikke sove og slike kule ting..

Sitat av steinarr Vis innlegg
1. Last ned benzo withdrawal manual, hvis du er avhengig nok er det ikke bra å slutte cold turkey.
Les deg opp på dette å helst dra til legen din.

2. Vær en sta jævel.
Vis hele sitatet...
legen min ba meg faktisk ta en cold turkey...idioten sa også at dette kun varte et par dager

jeg var innom flere nevrologer,endokrinolog og ingen klarte å skjønne dette selv om jeg gav dem fasiten på hva som kunne være galt....helt utrolig

jeg fikk min hjelp fra en uutdanna privat type som drive rmedisin mot piller,han sa også at ingen leger kunne hjelpe meg med dette og at jeg måtte bare høre på han nå,og han typen der fikk rett

PS: husk også på at hvis du drikker eller intar noe nå kan du få en seriøs smell igjen,selv om du føler deg bedre og det går uker...jeg følte meg bra noen uker,tok en øl og fikk 5 ukers anfall etter første lille abstien min

jeg hadde ikke rørt en dritt på et år eller to var jeg deg,når du først får den STORE smellen kommer du til å angre som FAEN på at du ikke hørte på dette rådet hvis du driter i det

-Abstinens skyldes i hovedsak at det sentrale nervesystemet er i en hyper-eksitabel tilstand
Sist endret av ferrys; 12. oktober 2011 kl. 18:56.