Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3454
Jeg har nå flyttet til Praha og kommer nok til å bli boende her i noen år fremover. Jeg sluttet å bruke ritalin for 2 år siden, da jeg sluttet på vgs, men nå skal jeg begynne å studere igjen å føler behov for å begynne på igjen.

Da jeg fikk diagnosen ADD rekvirerte fastlegen min tillatelse fra fylkesmannen til å skrive ut resept på ritalin. Noen som vet hvor lenge den tillatelsen er gyldig? Noen som har sluttet å bruke ritalin for å så begynne på igjen her før som vet hvordan prosseyrene er?

Og siden jeg bor i Praha noen som vet hvordan det er med norsk resept i utlandet, eller Tsjekkia spesielt? Kan jeg få ut medisiner på norsk resept i Tsjekkia?
tillatelse fra fylkesmannen for ritalin?

Legen min hadde tenkt å sette meg tilbake på ritalin igjen nå, hun kunne i hvertfall bare skrive ut om det var slik at jeg skulle begynne igjen.
Hva mener du egentlig? man trenger da ingen tilatelse for å gå på ritalin så lenge de mener at du trenger det.

Edit..

Viste ikke at det var forskjell på barn og voksene. Jeg regnes kanskje som barn siden jeg bare er 19.. beklager
http://www.steroider.net/index.php?o...d=57&Itemid=27
Sist endret av 0bs; 19. april 2010 kl. 01:27.
Trådstarter
Sosial- og helsedirektoratatet delegerer til landets fylkesmenn å gi rekvireringsrett for sentralstimulerende midler for behandling av personer med ADHD.

Sånn som jeg har forstått det kan ikke en lege som ikke er spesialist skrive ut sentralstimulerende midler uten en omfattende søknadsprosess..
Og når jeg bestemte meg for å slutte, sa jeg aldri fra til legen min. Slutta bare å hente resepten. Så jeg lurer først å fremst på hvor lenge fastlegen min har tillatelse til å skrive ut Ritalin til meg, evt andre ADD\ADHD medisiner?
▼ ... over et år senere ... ▼
Har søkt om dette så tenkte jeg skulle spørre.

Legen har sendt inn rekvireringsretten min fylkesrådmannen, hva er gjennomsnitts ventetid på dette?

Saken gjelder ritalin
Husk skjengen papirer fra aoteke fikk ut medisin i polen viste jeg de
Jo, du kan få Ritalin.

Jeg gikk på ritalin en stund da jeg var 16, legen skrev ut nye rundt 3 år etter.

Jeg prøvde også Concerta og Strattera.

Jeg søkte om å få prøve Strattera igjen for ca 1 år siden, da måtte jeg tydeligvis gjennom en ny utredning så jeg ga blaffen.
Ganske ironisk at du spør etter ritalin fra Prague..
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Har søkt om dette så tenkte jeg skulle spørre.

Legen har sendt inn rekvireringsretten min fylkesrådmannen, hva er gjennomsnitts ventetid på dette?

Saken gjelder ritalin
Vis hele sitatet...
Derfor går det ikke ann å spørre om ting i gamle tråder...

Og hva har praha med noe å gjøre her?
Hva Praha har no med spørsmålet å gjøre?

Les mer!
Sist endret av Skrue; 8. oktober 2011 kl. 01:47.