Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1090
Jeg har akkurat fått vite at man ikke kan hoste filer hos one.com, noe som er litt dumt, med tanke på at jeg nettopp har startet et netlabel, hvor hele poenget er at folk kan downloade relativt store filer.

Finnes det noen gratis file-hostere der ute som kan følgende;

- hoste filer opp til 100mb
- hvor man kan "hotlinke" eller direkte linke til download uten å måtte gå innom deres hjemmeside
- hvor man kan uploade med ftp (denne er vel lite trolig)

Noen tips? Hvilke er gode?

Hvorfor kan man ikke redigere sine egne innlegg lenger? Merkelig greie. Anyways, jeg fant denne tråden;
http://www.freakforum.nu/forum/showt...t=file+hosting

Så lett gjerne hele denne tråden.
Sist endret av AnaMorph0s|s; 10. juli 2009 kl. 14:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
dem fleste som driver med sånn type lagring vil ha reklame til seg selv, derfor du må innom dems web sider.
dump.no er vel en av dem få som du kan direkte linke til.

NB: hvor mye trafikk/filer er det snakk om (warez?)
Yo.
Du kan ikke redigere innlegg når det har gått 5 minutter

Og, 2shared.com syns jeg er bra, du kan hotlinke også
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
2shared virket fin! Tenker jeg går for den i combo med alonetone.com og dump.no - takker! ranvik; ikke snakk om warez, nei. musikk kompisene mine og jeg har laget, som verken Tono eller noen andre enn oss selv eier rettighetene til.
Nå har ikke jeg noe svar, men ble litt nysgjerrig. Kan man ikke laste opp filer på one.com?
http://aws.amazon.com/s3/

Denne er det jo mange store aktører som bruker.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Nå har ikke jeg noe svar, men ble litt nysgjerrig. Kan man ikke laste opp filer på one.com?
Vis hele sitatet...
Man kan gjøre det, men det er visst i mot reglene. Snakket med en operatør der tidligere i dag, og han sa at intet klikk på ones servere kunne generere mer enn 1mb trafikk, og det er jo rimelig håpløst.

Takk for tipsene forøvrig!
Sist endret av AnaMorph0s|s; 10. juli 2009 kl. 21:56.
Du kan jo selvølgelig laste det opp på torrentsider og legge en torrent link på nettsiden din.
Ellers har du jo:

Rapidshare
Megaupload
Dump
Piratebay er jo alltids et bra sted? Lag en torrent, sleng opp. Det er jo en fin måte å få spredd musikk lovlig og gratis. Nærmest uendelig båndbredde hvis folk faktisk laster ned. Ellers må du jo egentlig ha en greit første seeder. Ett billig VPS kunne jo f.eks være det. + Hvis alle dere laster ned filene så vil de jo ha endel seeders

Jeg har et billig VPS fra http://linode.com, fungerer veldig flott til det jeg bruker det til. Billigste pakken er 16GB HDD plass og 200GB transfer (per måned).
Et godt tips kan være å bruke en annen host som ikke har urimelige restriksjoner på tjenesten de tilbyr..

Kan sikkert hjelpe deg med hosting til denne siten for en billig penge hvis du er interresert. Da UTEN restriksjoner på overføring pr klikk osv..

Send meg en PM isåfall.
http://www.mediafire.com/ det er den beste filehosting siden jeg har brukt noen gang. Du kan laste ned Unlimited med filer samtidlig noe du ikke kan med mange andre sider.
Enda en ting som er bra med den siden er at den har veldig bra nedlasting speed uansett om du bruker free download.

Sitat av AnaMorph0s|s Vis innlegg
- hvor man kan "hotlinke" eller direkte linke til download uten å måtte gå innom deres hjemmeside
.
Vis hele sitatet...
Det kan du ikke med free bruker, men vis du betaler litt så kan du får pro account så kan du direkte linke til download uten å måtte gå innom deres hjemmeside. Det er ikke så dyrt mener jeg da.24$ for ett år +3mnd gratis.
Sist endret av Kyrios; 11. juli 2009 kl. 22:37.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Vel, jeg forsøkte 2shared.com, men de slettet alle filene mine i natt. Goddamnit, så nå må jeg uploade alt på nytt igjen. Har dog funnet ut at archive.org er helt fantastisk, man kan uploade ubegrenset, virker det som, så lenge det er originalmateriale, OG via FTP. Helt fantastisk.

Forconin; Jeg kommer tilbake til deg på det tilbudet på et tidspunkt.
Sist endret av AnaMorph0s|s; 12. juli 2009 kl. 12:39.
Sitat av AnaMorph0s|s Vis innlegg
2shared virket fin! Tenker jeg går for den i combo med alonetone.com og dump.no - takker! ranvik; ikke snakk om warez, nei. musikk kompisene mine og jeg har laget, som verken Tono eller noen andre enn oss selv eier rettighetene til.
Vis hele sitatet...
(min utheving)


Jeg tror på mange måter du har missforstått hva Tono driver med. Skulle dere slå gjennom med musikken deres anbefaler jeg på det sterkeste å undersøke hva de driver med en gang til...
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cikey Vis innlegg
(min utheving)


Jeg tror på mange måter du har missforstått hva Tono driver med. Skulle dere slå gjennom med musikken deres anbefaler jeg på det sterkeste å undersøke hva de driver med en gang til...
Vis hele sitatet...
La oss bare si jeg sympatiserer med mine venner i Death Is Not Glamorous;
http://www.nrk.no/nyheter/kultur/1.6506427

Så slipper vi å ta diskusjonen her.