Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2343
Anonym bruker
"Flygende Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det mulig å bli så å si totalt immun mot speed? Har jo bygget opp en ekstrem høy toleranse nå etter daglig bruk i ukesvis nå. Kan man da oppbygge så høy toleranse at man til slutt ikke kjenner noe som helst lengre? Føler ingen effekt, blir heller bare veldig trøtt og sløv uansett når og hvor nye jeg tar nå.
Er bare helt utslitt 24/7, og ingenting jeg kan ta/har prøvd (stoff sterkere en amfetamin) har hjulpet meg opp igjen. Vet det ikke er bra men må ærlig si at jeg har tatt store doser flere ganger om dagen nå, en dag tok jeg alt for mye så overdoserte litt og ble bare sykt dårlig. Så lurer på om jeg rett og slett har blitt helt immun, men såklart blir man uansett dårlig av overdosering.
Immun nei, redusert effekt ja. Tilsvarende weed til en viss grad, forskjellen er åpenbart at weed kan konsumeres uten å forårsake permanenente fysiske skader. Speed prøvde jeg en gang under mine studietider. Funket som avtalt men ga meg en helt forferdelig bakrus og jeg sov ikke skikkelig på nesten en uke. Rørte det aldri igjen. Kan jeg spørre hva som har drevet deg til daglig forbruk?
Har ikke vurdert å få deg en hobby eller noe?
Ville ikke brukt ordet immun, men man får jo etterhvert en såpass høy toleranse at man ikke får noe/samme ruseffekt lenger. Det samme gjelder for f.eks heroin, de som har tatt det i årevis blir ikke ruset av det lenger, de bruker det bare for å fungere. Det kan fort bli farlig, fordi om du fortsetter å øke doseringen i et håp om å få noe effekt så kan du fort ende opp med å overdosere, som du tidligere har erfart.

Jeg får heller ikke noe særlig ruseffekt av amfetamin når jeg har tatt det daglig i ukesvis/månedsvis. Et par dagers pause hjelper litt på, men det er fortsatt ikke helt det samme. Må nok gå et par uker eller måneder uten om jeg vil få tilbake den ruseffekten jeg pleide å få i starten.
Hvis man fortsetter å ta amfetamin i økende doseringer så kan man etter min erfaring ende opp helt uten særlig virkning etter kun en uke eller to. Du kan starte med 60mg som gjør deg mega-speeda, men etter en uke eller to kan du sove 3timer, våkne, dra en lisse på 400mg, og så sovne igjen og sove 2t til, repeat. Eneste som fungerer da er en pause på noen uker, samt helbrede kroppe sin med rikelig av både søvn, mat, vann, hvile og rolige døgn.
Anonym bruker
"Flygende Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av m0lly Vis innlegg
Ville ikke brukt ordet immun, men man får jo etterhvert en såpass høy toleranse at man ikke får noe/samme ruseffekt lenger. Det samme gjelder for f.eks heroin, de som har tatt det i årevis blir ikke ruset av det lenger, de bruker det bare for å fungere. Det kan fort bli farlig, fordi om du fortsetter å øke doseringen i et håp om å få noe effekt så kan du fort ende opp med å overdosere, som du tidligere har erfart.

Jeg får heller ikke noe særlig ruseffekt av amfetamin når jeg har tatt det daglig i ukesvis/månedsvis. Et par dagers pause hjelper litt på, men det er fortsatt ikke helt det samme. Må nok gå et par uker eller måneder uten om jeg vil få tilbake den ruseffekten jeg pleide å få i starten.
Vis hele sitatet...

Skjønner. Jeg har nok da fått så høy toleranse at jeg føler jeg ikke får noe effekt. Burde kanskje ta en pause som du foreslår. Men da får jeg selvfølgelig et nytt problem. - Som er at jeg klarer ikke å ta en pause. Klarer ikke å la være å ta mer å mer, dag etter dag. Får ikke til å stå i mot trangen. Det er som om det går på automatikk og daglig rutine. Blir dårlig å orker ikke tanken på å stoppe opp en gang. Klarer ikke tanken på å ikke innta for en dag, eller å ikke ta mer når jeg kjenner det er på tide med påfyll (som er ganske mange ganger ila dagen & natten). Inntar nesten kontinuerlig. Så søvn blir det ekstremt lite av, samme med mat.
Men tross alt sammen så er jeg ikke klar, hadde ikke klart og vil ikke slutte. Hvorfor vet jeg ikke, er jo totalt utslitt, ser ut som en zombie osv.
Anonym bruker
"Flygende Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Gnarve Vis innlegg
Immun nei, redusert effekt ja. Tilsvarende weed til en viss grad, forskjellen er åpenbart at weed kan konsumeres uten å forårsake permanenente fysiske skader. Speed prøvde jeg en gang under mine studietider. Funket som avtalt men ga meg en helt forferdelig bakrus og jeg sov ikke skikkelig på nesten en uke. Rørte det aldri igjen. Kan jeg spørre hva som har drevet deg til daglig forbruk?
Har ikke vurdert å få deg en hobby eller noe?
Vis hele sitatet...

Ja, den bakrusen eller nedturen som kommer er helt ekstrem så det orker/klarer jeg ikke. Kanskje litt derfor jeg fortsetter å fortsetter, holde rusen vedlike i kroppen for å utsette eller prøve å unngå nedturen å det helvete som det følger med seg.
Ang hva som har drevet meg til daglig forbruk: ønsker ikke si så mye om det, men handler basically om at jeg har et fucked up liv. Som ikke er verdt å leve, pga for mange opplevelser som har ødelagt meg som da resulterer i å slite som et helvete psykisk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, den bakrusen eller nedturen som kommer er helt ekstrem så det orker/klarer jeg ikke. Kanskje litt derfor jeg fortsetter å fortsetter, holde rusen vedlike i kroppen for å utsette eller prøve å unngå nedturen å det helvete som det følger med seg.
Vis hele sitatet...
Syns du virkelig det, "helt ekstrem" og "det helvete som det følger"? Kan du beskrive det mer?

Jeg bruker speed sånn ca fire dager på og to-tre dager av og har gjort det i snart 8 år nå mer eller mindre sammenhengende.
Opplever aldri noe spesielt nedtur. Jeg holder på til jeg er sliten og sovner, hviler og spiser i noen døgn. Repeat

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
..handler basically om at jeg har et fucked up liv. Som ikke er verdt å leve, pga for mange opplevelser
som har ødelagt meg som da resulterer i å slite som et helvete psykisk.
Vis hele sitatet...
Kanskje det er det å komme tilbake til dette som er nedturen?
Sist endret av vindaloo; 9. august 2022 kl. 07:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Flygende Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Syns du virkelig det, "helt ekstrem" og "det helvete som det følger"? Kan du beskrive det mer?

Jeg bruker speed sånn ca fire dager på og to-tre dager av og har gjort det i snart 8 år nå mer eller mindre sammenhengende.
Opplever aldri noe spesielt nedtur. Jeg holder på til jeg er sliten og sovner, hviler og spiser i noen døgn. Repeat
Vis hele sitatet...

Ja det kan jeg. Har brukt speed i et par år, har vært på avrusning 2 ganger - så vært litt av og på.
De gangene jeg har stoppet får jeg alltid en nedtur og faller laaangt ned i kjelleren.
«Helvete som det følger med» - Må face livet, alle problemene, alle følelsene, alle tankene & traumene, å bare alt. Sliter å har slitt psykisk i veldig mange år. Forsøkt opp til flere ganger å «avlive» meg selv (sier det på den måten, fordi det føles litt lettere). Så begynte jeg å ruse meg, for det hjalp. Ruse vekk følelser, tanker, minner/traumer osv. Å når jeg da kutter rusen ut, kommer alt dette tilbake. Forverret også. Så det jeg mener er at jeg føler livet mitt er et rent helvete - og det jeg er redd for/frykter mest. Å gi slipp på rusen bare for å leve i «mitt helvete» igjen.
Anonym bruker
"Flygende Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vil bare påpeke at jeg er ikke ute etter noe oppmerksomhet eller «medfølelse» o.l
Ønsker selvfølgelig heller ikke å få hate, nedsettende kommenterer, frekke å ironiske forslag/råd. Vet selv hvor fokket/teit/idiotisk osv situasjonen min høres ut.

Har for så vidt fått svar på det jeg lurte på som var om det er mulig å bli helt immun bokstavelig talt. Så takk for svar å litt forklaringer
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så begynte jeg å ruse meg, for det hjalp. Ruse vekk følelser, tanker, minner/traumer osv. Å når jeg da kutter rusen ut, kommer alt dette tilbake. Forverret også. Så det jeg mener er at jeg føler livet mitt er et rent helvete - og det jeg er redd for/frykter mest. Å gi slipp på rusen bare for å leve i «mitt helvete» igjen.
Vis hele sitatet...
Kjipt å høre.
Har tidvis hatt det slik selv. Tok jeg amfetamin i store nok doser fikk jeg et forvrengt tidsperspektiv. Plutselig hadde det gått tre-fire dager og så kunne jeg sove i 2-3 dager. Det kan være befriende hvis vær dag ellers ville føltes som en jævlig uke.

Amfetamin er ingen vei ut av dette for deg, men det skjønner du sikkert selv. Og det kan i tillegg gjøre det veldig mye verre på sikt.
Slutt hvis du klarer. Man er som regel "tilbake til seg selv" etter noen uker. Prøv og jobb deg gjennom det du sliter med uten rus hvis du klarer. Det kan være moro og deilig å ruse seg også, men da må man være litt på rett kjøl først.
Sist endret av vindaloo; 9. august 2022 kl. 07:51.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ang hva som har drevet meg til daglig forbruk: ønsker ikke si så mye om det, men handler basically om at jeg har et fucked up liv. Som ikke er verdt å leve, pga for mange opplevelser som har ødelagt meg som da resulterer i å slite som et helvete psykisk.
Vis hele sitatet...
Grow a pair.
Den måten å bruke speed på er ikke så bra for deg. Du skriver at du bruker speed for å slippe unna tanker og følelser. Dette er ting du blir nødt til å konfrontere og jobbe gjennom før eller siden uansett.

Lykke til
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres ut som om du trenger deg et lengre behandlingsopphold. Den måten du kjører på nå så ender du opp i psykose eller det som verre er.

For litt enkel skadereduksjon burde du ihvertfall ta deg en pause. Kjøp deg noe benzo så sover du deg igjennom det verste av nedturen og pass på å få i deg næring ( mat og drikke)
Da jeg fortsatt holdt på med amfetamin, så mistet jeg allerede effekten på døgn 3. Altså, man ble ikke ruset lengre, men man oppjustere for å våkne opp. Man er ikke immun, men man har opparbeidet seg en toleranse.

Nå lufter jeg bare en tanke, men hva med å trappe ned? Du merker jo ikke noe effekt uansett, og hvis du forsiktig trapper ned så burde du heller ikke oppleve noe særlig til nedtur.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Du kjører skikkelig atomtorpedo på deg selv Håper du oppsøker hjelp snarest, finner struktur, rutiner,so med mere og ser selv at nå driver du rene krigføringen med deg selv <3
Fuck Mr. Plod!
Sitat av m0lly Vis innlegg
Ville ikke brukt ordet immun, men man får jo etterhvert en såpass høy toleranse at man ikke får noe/samme ruseffekt lenger. Det samme gjelder for f.eks heroin, de som har tatt det i årevis blir ikke ruset av det lenger, de bruker det bare for å fungere. Det kan fort bli farlig, fordi om du fortsetter å øke doseringen i et håp om å få noe effekt så kan du fort ende opp med å overdosere, som du tidligere har erfart.

Jeg får heller ikke noe særlig ruseffekt av amfetamin når jeg har tatt det daglig i ukesvis/månedsvis. Et par dagers pause hjelper litt på, men det er fortsatt ikke helt det samme. Må nok gå et par uker eller måneder uten om jeg vil få tilbake den ruseffekten jeg pleide å få i starten.
Vis hele sitatet...
Nå er ikke jeg noen heroin ekspert, men når jeg ser heroin brukere i oslo. Gamle folk som har vært hekta i lang lang tid.

De setter seg ett skudd og ligger jo å kaver i busken eller nodder under brua.

Sier du altså at de ikke er rusa?
The world is my enem
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil bare påpeke at jeg er ikke ute etter noe oppmerksomhet
Vis hele sitatet...
Føler med deg broder. Slik du beskriver det er dette klassisk "narkomani '. Man blir manisk etter å holde følelsen eller følelsesløsheten. Du er ikke immun , du har bare gått for lenge våkne og øker toleransen i kroppen. Liker ikke det at du sover lite og spiser nok minimalt. Jeg vil råde deg til og gå til lege og få utskrevet noe. Ritaliner eller noe slikt eventuelt kan du kjøpe dette illigalt på gaten. Den speed du bruker er nok full i dritt som man ikke vil ha i kroppen.

Skal du sprede så gjør det med måte. Ikke kjør på slik du beskriver. Får jeg spørre hvor gammel du er og hvor lenge du har holdt på sånn?