Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1367
zinc, tran, honning, ingefær osv.

disse er kjent for å være bra for immunforsvar og helse, men hver gang jeg tar noe av dette blir jeg bare kvalm, svimmel og bloated. noen ganger til og med angst. og tar ikke for mye heller. hvis jeg tar anbefalt dose eller lavere, så opplever jeg bivirkninger også, men hvorfor?

betyr det at immunforsvaret mitt er altfor sterkt/bra?
Det indikerer bare at veldig mye av helsekostmarkedet er bullshit.
Du nevner verken dosering, inntaksmåte, kombinasjoner, når på dagen du tar det; tar du det på full/tom mage? Var det Michael Jackson som var i Max Mekker? Zinc sammen med magnsium og vitamin d3 er en god kombinasjon om du skulle prøve ut noe.

10 mg sink og 125 mg magnesium kan faktisk bidra til å redusere tretthet og kramper. Dette kosttilskuddet kalles for ZMA og fås kjøpt overalt. Spiser du ikke fisk så kan jeg anbefale 3 kapsler med Omega-3 og.
Det at ting "booster immunforsvaret", er stort sett oksedrit. Enkelt og greit!
Honning er sukker, så det er ikke bra i store mengder. I noen tilfeller kan honning også være helseskadelig, alt etter hvilke planter biene har samlet nektar ifra. Den vanligste honningen i Norge, som er ifra røsslyng, er det ingen holdepunkter for å si er helseskadelig. Men det er bevist at honning fra storhjelm, prakthjelm, tyrihjelm, hagerhododendron og noen til er direkte giftig, og du kan dø om du spiser for mye (og her kan ganske lite være for mye), men dette skjer neppe i Norge. Sammen med om honningen kommer fra hestehov, legepestrot, japanpestrot, åkersvineblom, landøyda, valurt, ormehode, forglemmegei, agurkurt, oksetunge, krokhals og så og si alle andre de andre i rubladfamilien og noen grupper i kurvplantefamilien, blir honningen fort leverskadelig og kreftfremkallende (s. 16, 17 og 18). Altså , honning er ikke sunt, og i noen tilfeller kan det være helseskadelig.

Tran er ok med en skje om dagen, men ikke ha i deg mengder.

Sink er giftig i for store mengder. Sjekk dine verdier hos fastlegen din, er de for lave, er det ok å ta tilskuddene legen tilråder. Har du ikke underskudd, driter du i hele sinktilskuddskiten.

Litt ingefær er ok, men det er ikke noe veldig sunt. Men fin til å krydre opp tilværelsen med, og kan virke kvalmestillende.

Men de symptomene du nevner ligner mere på en forgiftning av noe her, enn noe annet. Så slutt med dette! Deretter går du til legen din, tar analyse og tar det derifra du og legen din isammen.
Det kan være deg det er noe galt med å ikke kosttilskuddene. Det skal litt til for å overdosere på norskdosert kosttilskudd.

Men enig i det han over skriver.
Tar man mer enn anbefalt av diverse så får man fort litt bivirkninger av det, trenger ikke overdosere til den grad at det skal være farlig for at det skal skje.
du forestiller deg det nokk.. mange av disse negative effektene. utrolig hvor ekte sånt kan føles
Hvis du bryter sammen både fysisk og mentalt av sink, tran, honning og ingefær så ville jeg snakket med legen...
Sist endret av Montezuma; 20. juli 2022 kl. 09:33.