Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 906
Hei! Jeg har ingen peiling på forretninger osv, men scenario:
Jeg kjøper inn noe utstyr innen et felt jeg har peiling på, og leier ut meg selv til å stille med dette utstyret til kunder som ønsker / trenger det.
Det er ikke kjempedyrt, la oss si det koster 20.000 i innkjøp.
Hva er vanlig å beregne i pris i forhold til slitasje på utstyr? Sagt på en annen måte, over hvor mange år regner man at utstyret skal betale seg med tanke på utleieprisen?
Hvis jeg skal ta en timepris for å stille, må jeg legge til noen kr for å stille med utstyret tenker jeg, slik at det nedbetaler seg. Noen som har peiling hva som er vanlig å beregne her?
Det dreier seg om noe relativt enkelt testutstyr.
Du må å regne ut en avskrivning på utstyret, enten lineær eller prosent saldo avskrivning.
Hva regner du som levetiden på utstyret?

Du bør sette opp en kalkyle hvor du regner ut dine faste og variable utgifter, for å finne fram til et dekningspunkt for å finne ut hvor mye du kan ta i timepris for å få en akseptabel fortjeneste du kan leve med.