Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1646
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Hei, etter 3 lange år fikk jeg omsider lappen tilbake. Vandel, helse, teori og oppkjøring godkjent.

Hadde fortsatt det gamle førerkortet og spurte på vegvesenet om jeg kunne bruke det. Det var det bare å gjøre sa de, og jeg kjørte avgårde.

Nå har jeg sjekket førerkort appen og vegvesenet.no, der står det at det fortsatt er inndratt. Jeg ringte og fikk ingen gode svar, ei heller på om jeg kan kjøre.

Jeg skjønner ikke helt hva jeg kan gjøre? Særlig når jeg ikke får et klart svar fra vegvesenet.

Noen som har opplevd lignende eller har vært gjennom samme prosess?
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Snakket med politiet?
Du fikk vel utskrevet et midlertidig førerkort etter oppkjøringen? Ville anbefalt deg å kjøre videre og bruke den lappen ved evt. kontroll. Slett appen og lat som du ikke har sett det hvis du blir stoppet.
Sjekk igjen når du mottar ditt nye fysiske førerkort, hvis der fortsatt står inndratt er det en feil i systemet et sted som vegvesenet må rette opp i, da er det like enkelt å møte opp hos dem for de har datoen for oppkjøringen sin lagret i sine systemer og finner det med et par tastetrykk.
De kan også si om feilen ligger hos dem eller politiet evt.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Astennu Vis innlegg
Du fikk vel utskrevet et midlertidig førerkort etter oppkjøringen? Ville anbefalt deg å kjøre videre og bruke den lappen ved evt. kontroll. Slett appen og lat som du ikke har sett det hvis du blir stoppet.
Sjekk igjen når du mottar ditt nye fysiske førerkort, hvis der fortsatt står inndratt er det en feil i systemet et sted som vegvesenet må rette opp i, da er det like enkelt å møte opp hos dem for de har datoen for oppkjøringen sin lagret i sine systemer og finner det med et par tastetrykk.
De kan også si om feilen ligger hos dem eller politiet evt.
Vis hele sitatet...
Nei jeg fikk ikke midlertidig førerkort siden jeg fortsatt hadde det gamle (gyldig til 2033) vegvesen sa jeg kunne bruke det.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Nei jeg fikk ikke midlertidig førerkort siden jeg fortsatt hadde det gamle (gyldig til 2033) vegvesen sa jeg kunne bruke det.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde intill videre ringt dette kontoret, forklart situasjonen og spurt om å få en signert bekreftelse på at jeg ikke hadde kommet i trøbbel for å bruke dette førerkortet.
Hadde dette vært meg så hadde jeg gått tilbake til vegvesenet(Kontoret du var på) fått personen som sa jeg kunne bruke det gamle førerkortet til å skrive en fullmakt/attest kall det hva du vil men en lapp jeg kunne ha i pengeboken å vist fram med sertifikatet ved eventuelle kontroller. Får jeg ikke det så bare gi meg et midlertidig førerbevis å send det nye førerkortet i posten....Takk.
Siden du i dette tilfellet har tatt både teori og oppkjøring vil ihvertfall jeg påstå at du har sertifikatet og det vil ikke kunne bite deg i ræva. Om politiet har en sperre innpå deg vil du ikke kunne melde deg opp til f eks teoriprøve, så jeg tenker at du i dette tilfellet har tredt alle nåløyene som er og du kan kjøre med god samvittighet.
Å husk at det er du som sjåfør som er ansvarlig for alt er i orden.
Når jeg kjørte opp fikk jeg midlertidig førekort på altin så du kan jo sjekke om du har fått på altin?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Utdate: siden jeg fortsatt hadde det gamle kortet, måtte de registrere det som innlevert og utlevert før det var i orden.