Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5243
Om dere hadde litt kapital og god tid, hva ville dere flippet på finn?

Regner med det er lettest og finne seg noen kategorier for og sette seg inn i priser og hva som selges lett.
Velg noe du allerede kan eller interresserer deg for. Hva kan du mest om; elektronikk, klær, biler, møbler, samleobjekter, byggevarer, hvitevarer eller hester?

Og hvor stor lager- og fraktkapasitet har du?
Air condition på sommerstid.
Biler med små kosmetiske feil og enkle utskiftninger av deler. Kan gjøre det bra hvis du er litt på hugget der. Finn ut hva som er de mest solgte bilene. De mer sære er mer for de som kan litt mer.

Fattern har gjort dette som hobby i mange år og sikkert tjent over en halv mill på de siste 6-7 årene
Du sier ingenting om budsjett eller ønsket/forventet profitt pr handel.
Dersom budsjettet er lavt ville jeg fulgt med på ''Gis bort'' og plukket opp lett omsettelige sofaer og øvrige møbler.
I mange tilfeller vil en komme langt med bedre bilder og beskrivelser av sofaer. For møbler vil et malingsstrøk ofte gjøre susen. Relativt lett tjente penger dersom en har tid og kapasitet til å følge med å har muligheten til å hente ting kjapt.
Trådstarter
25 0
Har ca 50 k og bruke, ja tenkt litt på biler. Men ser for meg uendelig mye krangling med ting som ryker på biler i den prisklassen i ettertid. Ser for meg kansje elektronikk og smykker/klokker kansje er lettest og sette seg inn i? Har foresten bil og henger, og stor kjeller til oppbevaring.
BRAND ∞ STRONG
Leste for ikke lenge siden om en fyr som har gjort det veldig bra med sofaer. Åpnet tilslutt en butikk/showroom og lever av det.
Han kjøper sofaer på FINN, ikke de aller billigste, renser og fixer de og presenterer de litt fancy med puter og dill.
Høyttalere kan det være gode penger i hvis man har litt undersøkelses lyst. Mange som ikke vet hva de sitter på
Sitat av 420master Vis innlegg
Høyttalere kan det være gode penger i hvis man har litt undersøkelses lyst. Mange som ikke vet hva de sitter på
Vis hele sitatet...
Noe jeg har tenkt på selv. Mange nygifte fruer som selger HI-fi og surround-systemer for å lage plass til planter og pyntegjenstander...
Abitrasjemuligheten mellom Finn og Facebook marketplace.
Finn ting på gis bort på finn. selg det på marketplace.

Finn varer som er billig på Fb marketplace og selg på finn.no

I noen tilfeller trenger du ikke å ha kjøpt før du selger, men greit om man får litt volum.

Varer som trenger et lite løft er der man kan gjøre bra med peng. Rens av møbler, male en kommode, eller kjøpe en bil med skambud 30k under prisen på nett.

Dersom bil: https://www.finn.no/pristips/bruktbil for å se fornuftige priser på biler
The confused cyborg
Han-Tyumi's Avatar
Viss du har god lagringsplass kan du tene litt på å flippe sesongvarer, har ein fetter som har tent litt slik. Han bor i Trondheim, så på våren/sommaren er det masse studentar som skal flytte som gjev bort/sel senger billig. På hausten kjem det masse studentar som treng senger. Same gjeld for trampolinar, folk gidd ikkje lagre dei for vinteren, så dei gjev dei bort for ein billig penge, men på våren så kan ein fint få seld dei for ein god slant.
Sitat av Dough Vis innlegg
Noe jeg har tenkt på selv. Mange nygifte fruer som selger HI-fi og surround-systemer for å lage plass til planter og pyntegjenstander...
Vis hele sitatet...
Yes, for ikke å snakke om eldre som går bort og ungene sitter igjen med noe high end fra 70-80 tallet som man mistenker bare er verdt treverket som er rundt men det krever litt kunnskap og evnen til å finne prising og etterspørsel på nett
Det er gode penger å tjene på å kjøpe slitte teak møbler på loppemarked og slipe og pusse de opp og selge med god fortjeneste på finn
Start antikvariat, ta imot bøker fra dødsbo, selg bøkene for 50-500 kr på Finn.no/Bookis og le hele veien til banken.
Ja, det er mange som allerede gjør dette, men tro meg når jeg sier at det er mange bøker der ute som mange ville betalt 1000+ kr for hvis de bare ble lagt ut for salg istedefor å bli kastet/brent (f.eks. fordi ingen i bygd-X gidder å drive antikvariat). Hver eneste dag er det folk som flytter på eldrehjem og familiene kaster hundrevis av bøker i perfekt tilstand..