Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3009
Hei. Er helt ny her og vet ikke helt hvor jeg skal skrive så spør her. Akkurat nå så går jeg på NAV og har ikke fått betalt ned hos kredinor. Så hadde far lyst til å kjøpe bil til meg siden min konka. Den hadde bare verdi på 4,000,- (første bil) så fikk brev for lenge siden om at den ikke var verdt nok til å ta den. Han hadde tenkt til å kjøpe bil på rundt 40-60k til meg så lurer på hva er sjangsen for at de vil ta den? Og kan man nekte hvis de vil ta den evt.
Hvis bil er nødvendig i jobb kan en bil beholdes, går du på NAV er det en mye bedre løsning å registrere den på far din.
Også andre grunner for å beholde bil blir ofte godtatt. Feks at det er bra med bil for pga helse. Jobbsøknad, behandling, høy angst. osv.
Normalt vil en kunne ha bil med verdi opp til 1G uten at det blir tatt utleggsforretning i bilen. I det prisleiet du skisserer bør det gå helt fint. Om din far vet om din økonomiske situasjon så er det sikkert tryggest å la bilen stå på ham.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Også andre grunner for å beholde bil blir ofte godtatt. Feks at det er bra med bil for pga helse. Jobbsøknad, behandling, høy angst. osv.
Normalt vil en kunne ha bil med verdi opp til 1G uten at det blir tatt utleggsforretning i bilen. I det prisleiet du skisserer bør det gå helt fint. Om din far vet om din økonomiske situasjon så er det sikkert tryggest å la bilen stå på ham.
Vis hele sitatet...
1G for året eller måneden?
Sitat av Tokis Vis innlegg
1G for året eller måneden?
Vis hele sitatet...
Den totale verdien av bilen.
Sitat av Tokis Vis innlegg
1G for året eller måneden?
Vis hele sitatet...

Den totale verdien av bilen må ikke overskride 1G = ca 101.000 per mai 2020. Så tanken din med ca 40 K er nok fint. Men det enkleste er jo om bilen står registrert på faren din, og forsikret på ham det blir nok billigst og tryggest.
Trådstarter
3 0
Takk for alle svar. Er jobbsøkende + at det er vansklig å skaffe jobb om du ikke har bil siden de fleste krever det, drar til sykehus en gang I måneden for helse grunner som tar en halvtime med bil og har papirer fra lege at jeg sliter med sosial angst
Trådstarter
3 0
Fant bil til 95k så satt den på far, gidder ikke ta sjangsen