Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3747
Jeg tok 80mg oxycontin iløpet av gårsdagen. Skal ta urinprøve (uspesifikk metode/analyse) hos lege 6 dager etter inntak. Leser noen steder at det tar 5-7 dager før det er utav urinen mens andre steder står det 2-4 dager. Hva er riktig? Vil jeg være ren etter 5,5 - 6 døgn etter inntak? Og noen som vet om oxy slår ut på opiat testen som utføres hos legen? På hjemmetestene jeg har slår det ikke ut på morfin en gang. Hva skyldes det? Blir jævli glad for innspill om noen har peil på dette her. Jeg kan IKKe bli tatt!!
Forholdsvis ung mann, ca rundt 80kg.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
På furst medisinske laboratorier står det at sporingstiden er 2-3 dager. Regner med at du vil være clean.

Har null erfaring med hjemmetester, men oxycodone vil definitvt vises på en standard rusmiddelanalyse utført i lab. Du finner skjema for hva de tester for på furst sine sider.

Det er umulig for meg å vite hvilken metode legen din bruker, men rusmiddelanalyse er såpass komplekst at han ikke kan gjøre det på egenhånd, dvs at enten så bruker han en standard hurtigtest, eller så sendes prøven inn til lab.
Trådstarter
6 0
Legen sender den inn til lab!

Det står på fürst sine sider at « Oksykodon som er virkestoff i Oxynorm, Oxycontin og Targiniq, kan også gi positivt svar ved høye konsentrasjoner og kan rekvireres spesielt»
Betyr det at det ikke søkes etter dette stoffet da på standard rusanalyser på lab? Vet at prøvene mine sendes til Bergen..
Sist endret av Sommerfest; 24. april 2019 kl. 11:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vil ikke si til deg at du er safe, for det kan jeg jo ikke garantere!
Slik det er for min del, så må jeg møte opp på en avdeling som heter "Farmakologisk avdeling" ved St. Olavs hospital (Jeg bor i Trondheim), og der har de en nettside med veldig god informasjon om hvordan ting fungerer der. Jeg oppfordrer deg til å sjekke litt ut om det fins en slik avdeling ved sykehuset der han trolig har sendt prøven inn til, for så å sjekke om de har en hjemmeside slik som vi har her i TRD, og så sjekke hva de faktisk tester for osv., men slik jeg tenker nå, så tester de for omtrent det samme som oss i TRD, det ville jo vært veldig teit om de ikke gjorde! Jeg leverer disse prøvene fordi jeg har fått pålegg fra Fylkeslegen om å levere rene prøver i minst 6 mnd., for å få tilbake førerkortet mitt (Jeg har aldri kjørt rusa, men legen har plikt til å rapportere narkiser til Fylkeslegen).

Her er linken jeg prater om: https://stolav.no/fag-og-forskning/l...sk-farmakologi

Og her er en annen link som fører direkte til en av lenkene som kan finnes på den siden jeg nettopp lenket til:
https://stolav.no/Laboratoriemedisin...sjon%20AKF.pdf
Dette skjemaet ble brukt av min fastlege, han krysset av for "Basispakke urin".

Jeg har 0 svar på hvor lenge dette vil være i din urin, for å være helt ærlig, så blir jeg veldig irritert hver gang jeg får med meg at noen misbruker (spesielt) morfinpreparater, da jeg er klar over hvor avhengighetsskapende dette kan være, og hvor mange liv det har ødelagt. Av denne grunn, så har jeg selv aldri brukt sånt tull, kommer heller ikke til å gjøre det, så jeg gidder heller ikke å sjekke opp hvor lenge dette vil være i din urin. Jeg antar at andre freaks fikser svar på dette, slik som svaret fra "Klein Isbjørn" :-)

Masse lykke til, og vennligst kutt ut med dette tullet!

Håper dette svaret var til god hjelp.
Håper du hadde en fin påske, og at du får en super dag / uke videre.
Anonym bruker
"Troende Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta deg 1 times badstue 2-3 ganger før du skal levere og drikk ekstreme mengde veske.
Hvis dette var et enkelt inntak, og du ikke har hatt det i kroppen før inntaket. Så vil jeg si du har god sjans for å være ren til prøven, ikke 100% for dette kommer litt ann på forbrenning og slikt. Selv tok jeg rundt 40mg 5 dager før egen prøve og det slo ikke ut, men jeg har forøvrig høy forbrenning og relativt lav fett%
Jeg gikk på urinprøver sendt til lab hver uke i ett år. Tok oxy ved ca. 10 anledninger og var ren 5 dager etter inntak, alle gangene Går nok fint
Teoretisk sett skal du være clean til gitt dato. Uregelmessigheter eller noe annet ulumsk kan jo skje slik at du utskiller stoffer litt seinere enn normalt. Men som jeg sier så er sjangsen større for at prøven er clean en negative etter som du beskriver saken!
Har gått på prøver selv nå i 6 mnd pga førekort . Har selv opplevd at oxy er borte ifra urin etter 3 døgne . Da tok jeg prøven tidlig på 3 dag. Har også opplevd at NÅr jeg har brukt ca 400mg med tramadol og 180mg med kodein er jeg ren på prøvene mine tidlig på 3 dagen. Men vi har alle forskjellig forbrenning men gå ut ifra at den sitter igjen i urinen 2-4 døgn .
Trådstarter
6 0
Jeg har oxy hjemmetester og de slår ikke positivt ut nå idag som det er 3 dager siden. Prøven er om 2 dager. Hjemmetesten har en cut off på 100ng (eller hvordan det skrives). Er hjemmetestene pålitelige? Er jeg safe siden det også er 2 døgn til prøven? Hilsen hysterisk. Aldri igjen!

Sitat av Sommerfest Vis innlegg
Jeg har oxy hjemmetester og de slår ikke positivt ut nå idag som det er 3 dager siden. Prøven er om 2 dager. Hjemmetesten har en cut off på 100ng (eller hvordan det skrives). Er hjemmetestene pålitelige? Er jeg safe siden det også er 2 døgn til prøven? Hilsen hysterisk. Aldri igjen!
Vis hele sitatet...
Ikke positivt = ren test
Sist endret av Sommerfest; 28. april 2019 kl. 02:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvordan gikk prøva?
▼ ... over et år senere ... ▼
Hvordan gikk det?
Sist jeg tok urinprøve hadde jeg brukt oxy i 4 dager så tok jeg prøva etter 4 døgn pause og den var negativ
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Jeg er av en eller grunn ikke kleen før 6-7 dager etter inntak selv i spyttprøver. Arva den elendige gral der ass, høy toleranse på alt, ergo dyrt men jeg har heldigvis ålreite leger og behandlere innen mitt team i LAR og fastlege. Ikke gamble med sånt hvis du «har helt angst». Isåfall bør du heller være ute på forhånd å innrømme sprekken selv og ei konsekvensene.