Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2488
Hei. Det har sikkert blitt postet tråder om dette før, men jeg lurer på:
Er det mulig å leve av pengespill slik som tipping?

Jeg har lest meg en god del på dette i håp om at dette er noe som kan gi meg en ekstra inntekt i fremtiden. Jeg har lest alt om ROI(return of investment), units, BTTS og kan praktisk talt hele "språket" som blir brukt i den verdenen der. Jeg har også folk som kaller seg for tippe eksperter som jeg følger på twitter, men føler ikke at dem har gitt meg så mye pluss selv om de selv hevder dem har.

Er det noen her inne som har eller kjenner noen som har tjent penger og levd på betting over lengre tid? Da snakker jeg ikke om en som bare satt en hundrings og casha ut 75000, men en som har ført regnskap over lenger tid og vet hva han driver med PS: kan gjelde andre spill også!

Takker for svar.
Jeg kjenner en som lever av å spille på hester. Jeg har inntrykk av at det er "lettere" å tjene til livets opphold ved å spille på trav fremfor feks. fotballodds, men det krever jo også en helt annen type kunnskap for å klare det.

Ellers har jeg selv i perioder livnært meg på poker med relativt grei suksess. Likevel foretrekker jeg å heller ha en "normal" jobb og heller kose meg med poker på hobbybasis.
Tror dessverre ikke det er så enkelt, ar du kan følge tips fra såkalte eksperter. Da hadde vell di fleste betting selskap gått konk. Tror du skal satse på en vanlig jobb og begynne i det små med og holde regnskap så kan du se hvordan det går. Det er en kynisk bransje alt som har med betting og gjøre.
Hadde jeg satsa på noe, hadde jeg satsa på fotball.
Bare det å tippe på at Barcelona vinner hjemme i hver match gir fortjeneste på noen tusen i året (om du tipper minst 100kr), har jeg lest (uten å ha en kilde på det. Sikkert 2 år siden jeg så artikkelen).
Syns oddstips fra VG sine eksperter har god gevinst, pluss at Morten Langli har rimelig peiling på fotball.

Evt kan du tippe på NHL i Nord-Amerika/Canada. Altså hockey. Finner veldig gode tipsere for den ligaen, også.
Kjenner ett par stykker som lever av/levde av nettpoker. Han ene er fascinerende og se på når han grinder:

2 pc skjermer. Flere bord og bettingsider på ene skjermen. Andre skjermen er statestikk, historie og info om de personene han spiller på bord med. Stikkord som hvilke bløffer og hvilke hender.. Hva vinner di på etc. Han gjør dette i 'autistisk' god fart også. Lenge siden jeg har sett han nå da, og tror innstramminger på bettinglover har fucket han over...?

Han andre møtte jeg sist tilfeldig på Gardermoen. Han skulle til Las Vegas, men måtte til Madrid og ta ut penger først...
Det er ikke uvanlig for gode online poker spillere å spille 20 bord samtidig, tror jeg
Det er jo ikke verre enn å prøve!
Det er absolutt mulig å leve av sportsbetting i dag.
Spill med lekepenger først. Ta utgangspunkt i at du har f.eks 20 000kr du kan investere, og prøv deg frem over noen uker. Noter ned alle bets i et spreadsheet som dette: http://www.aussportsbetting.com/tool...tting-tracker/ og du ser fort om du tjener penger eller ikke. Jeg tipper at du går i minus ganske fort, men hold oss veldig gjerne oppdatert om du blir å prøve.

De løkhuene som sitter på twitter og tipser om cornerspill og sånt er ikke verdt å følge.
Her er forresten en god podcast som går i dybden på flere temaer rundt betting: spotify:show:0EbREsxUYpcqOFcZ1Q4FxM
Hadde jeg vært seriøst nysgjerrig hadde jeg betalt en dyktig fyr 10000 til å spille med og sett på mens han holdt på.
Sitat av Daaaaaaaa Vis innlegg
Hadde jeg vært seriøst nysgjerrig hadde jeg betalt en dyktig fyr 10000 til å spille med og sett på mens han holdt på.
Vis hele sitatet...
Det finnes massevis av folk som streamer poker på veldig, veldig høyt nivå. Du trenger ikke betale noen for å se på. Poker-trening, derimot, det er ganske dyrt
Ja, fullt mulig, men så må du også ha en ok bankroll å begynne med. Jeg kan fint overleve med odds spillingen jeg driver med idag.
Gjest
Trådstarter
Sitat av Poppee Vis innlegg
Ja, fullt mulig, men så må du også ha en ok bankroll å begynne med. Jeg kan fint overleve med odds spillingen jeg driver med idag.
Vis hele sitatet...
Du spiller oddsen til daglig og du går i pluss?
Sitat av giroud2 Vis innlegg
Du spiller oddsen til daglig og du går i pluss?
Vis hele sitatet...
Så å si daglig, men du kan ikke spille på alt.
Går greit i pluss ja