Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 673
Hei jeg prøver å finne en måte å koble en desktop GPU til en iMac. Jeg vet at det finnes eGPU løsninger, men disse kan være ganske dyre, eller rotete.

Siden jeg allerede har en HTPC tenkte jeg å koble den til Macen. Finnes det noe type PCI-kort, eller en annen løsning, som gjør det mulig å koble GPU til Thunderbolt? Har prøvd å Google, men eneste som dukker opp er eGPU, og det er ikke det jeg er ute etter.
Om du vil koble en GPU til Thunderbolt er det nettopp eGPU du ønsker
Da kobler du i praksis til et eksternt PCIe-chassis som du kan putte GPUen i.

Det jeg ikke helt skjønner er hva du mener med å koble HTPCen til Macen, kan du forklare litt nærmere? Hvis du mener å bruke iMacen som skjerm, så er det i så fall Target Display Mode du må kikke på: https://support.apple.com/en-us/HT204592
#1
Xernox's Avatar
Trådstarter
Det jeg mener er om jeg kan bruke HTPCen som en eGPU for iMacen. Jeg vil kun bruke GPUen i HTPCen som en GPU til iMacen. Det jeg lurer på er hvilke adaptere jeg må kjøpe for å gjøre dette mulig.