Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 8543
Hei

Skal ta med fruen ut på "date" på fredag, og ettersom jeg ikke har bodd her så lenge er jeg ikke så godt kjent med restaurantene. Noen som vet om en restaurant med god mat de kan anbefale? Er åpne for alt av mat minus kebab og annet søl :P

Har vært på Egon, Graffi og Big Horn, men kunne tenkt meg å prøvd noe annet.
Fratti har god mat :-)
Hvis ikke er ELD / 5 bord å anbefale, kommer helt an på hva slags mat dere tenker å spise.
Har du forresten vært i Egon tårnet? Hvis ikke er jo en date der ganske så flott:-)
Kyoto om du liker sushi. Kanskje ikke den mest romantiske plassen, men maten er god, dessuten skal dere vel uansett bare se hverandre i øynene, flørte og prate?!

Kina Garden har virkelig god kinesisk mat, og betjeningen er hyggelig.

Ellers har Graffi, som du vet, muligens verdens beste spareribs! (og mais-stuing)
Thai resturanten nede ved Nova kino.. husker ikke helt hva den heter, ligger mellom Egon og Burger King.
Matute, Ligger like ved rock city i Fjordgata.

Serverer fantastisk god chilensk mat, inkl. biff, empanadas, churrascos (chilensk burger) +++++
Alt, og da mener jeg ALT er lagd fra scratch, drives av utrolig trivelige folk og så er maten relativt billig!

En Churrasco f.eks inneholder et stykke banket indrefillet, hjemmelagd guacamole, bacon, ost, salat og en skål med pebre (en slags salsa) og alt er lagt i hjemmelagde brød, koster 125kr elns.

Skal legge til at burgerne ikke er noe jeg ville anbefalt på date da det fort blir litt griseri.

Lille saigon lengre borti gata er også en behagelig liten plass med nydelig mat til en grei pris, serverer vietnamsk mat.
Jeg er veldig glad i Jonathan's (ligger under Britannia, veldig fin atmosfære, og perfekt for en date, men er relativt dyrt), og Emilie's (i Erling Skakkes gate). Det kommer egentlig veldig an på hvor mye dere skal bruke. Graffi er greit, men har elendig service, og maten har tapt seg veldig over årene (burgerne deres er gode, dog). Jeg er ikke fan av maten på Frati, men jeg vet mange liker den).
Sist endret av Orph; 26. september 2012 kl. 03:02.
Ai Suma!

En bedre versjon av Frati, ligger ved Bakke bro Ikke fryktelig dyrt heller, rundt 250,- for de vanlige hovedrettene, hvis jeg ikke husker feil. Rart at ingen har nevnt denne enda...?

http://www.aisuma.no/
Anbefaler "Jonathans Mat og Vinkjeller" på det sterkeste,
det ligger i kjelleren på Brittania Hotell.
Anbefaler signaturretten deres som er "kjellerbiff", da får du et stort fat biffstrimler, og en såpestein som holder 200-ish grader som du steker biffstrimlene dine på selv. (sist jeg var der måtte man være minimum 2 personer for å bestille dette.)
Serveres med 3 forskjellige sauser, stekte potet og god salat.
I tillegg er det en av de mer romantiske resturantene i byen etter min mening.

åpningstider er: 17:00-23:00
Bord kan bestilles på telefon - 73800834

Lykke til på date!
Alt utenom Peppes. Maten deres smaker piss og koster mye
Bitches don't know restaurants...
Credo, det er det du ser etter. Det er vel den restauranten i Trondheim som faktisk har noe respekt i serveringsbransjen.
Sitat av moret Vis innlegg
Bitches don't know restaurants...
Credo, det er det du ser etter. Det er vel den restauranten i Trondheim som faktisk har noe respekt i serveringsbransjen.
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte jeg skulle la være å anbefale den, fordi i tillegg til å være jævelig bra, er den også jævelig dyr.
Sitat av moret Vis innlegg
Bitches don't know restaurants...
Credo, det er det du ser etter. Det er vel den restauranten i Trondheim som faktisk har noe respekt i serveringsbransjen.
Vis hele sitatet...
Feght er en artig skrue, og Credo er selvsagt vel verdt en tur om man har pengene til det, men er det åpent der for tiden? Mener å ha hørt noe snakk om at de er stengt ut september grunnet oppussing.
Sabor Tapas & Grill har en vidunderlig tapas. Litt dyrt.
Låner tråden litt;

var i Trondheim i fjor sommer, og vi var på en italiensk pastarestaurant som ikke var så langt unna Pirbadet. Restauranten har vært åpen siden mine foreldre studerte der for 20 år siden. Noen som kan tenke seg til hva slags restaurant dette er, og hva den heter?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av nZaal Vis innlegg
Thai resturanten nede ved Nova kino.. husker ikke helt hva den heter, ligger mellom Egon og Burger King.
Vis hele sitatet...
Den heter Khao Thai og har en fantastisk andegryte, som er litt dyrere enn de andre rettene.
Og de lager maten sterk krydret, skikkelig god sterk om det ønskes.
Tasting! kjenner en som jobber der, suuperflink fyr, reint og fint, god mat =)
Hva med Lyche på samfundet. Billig og godt. Har spist Lun-salaten der, anbefales.
Anbefaler Ristorantino Italiano, ligger like over gata for Mercursenteret i nordre. Italiensk resturant som har holdt åpent i over 40 år! Mener jeg betalte ca 140 kr for dagens rett, så det er nokså rimelig også!
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Låner tråden litt;

var i Trondheim i fjor sommer, og vi var på en italiensk pastarestaurant som ikke var så langt unna Pirbadet. Restauranten har vært åpen siden mine foreldre studerte der for 20 år siden. Noen som kan tenke seg til hva slags restaurant dette er, og hva den heter?
Vis hele sitatet...
Frati åpnet på 70-tallet og serverer italiensk mat, hvertfall.
Takker for alle tips, litt usikker på hva vi går for så vi får se. Skal være borte fra hverandre en måneds tid så vil gi henne en fin kveld ute før vi "skilles"
Det ble Frati, første og siste gang. "Kald"/lunken mat, overkokte grønnsaker rett og slett kjedelig smak på maten. Mulig vi bare hadde uflaks, men var et meget dårlig førsteinntrykk.
▼ ... flere år senere ... ▼
Bumper opp denne isteden for å starte en ny tråd.

Jeg får familien på besøk til Trondheim om en ukes tid, to gamle foreldre og en lillebror på 17. Det blir vel til at vi spiser ute en kveld sammen, men jeg er ikke så veldig godt kjent med tilbudet her i byen. Veldig sterk eller krydret mat går ikke og mat for en rimelig penge er en fordel. Om noen har forslag som passer så hadde det blitt godt tatt imot.
De jeg kommer på er To Rom og Kjøkken, Emilies og Bakgården. Har ikke vært i Trondheim på et par år selv, og har ikke veldig mange kompiser som farter rundt i distriktet heller, men tror du skal bli happy om du besøker en av disse tre.
Var i Trondheim og spiste for en stund siden. Da spiste vi på Egon i Tyholttårnet. Egon er Egon, helt ok. Utsikten var fantastisk, så hvis du vil vise frem noe litt mer enn bare en koselig restaurant, kan jeg anbefale Tyholttårnet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ble til at jeg tok med kjæresten på Emilies - anbefales virkelig!

Vi har dagens 3-Retters Husmannskost aktig mat hver dag mellom kl 16-18 for kr. 350.- (ikke lørdag)
Vis hele sitatet...
Et røverkjøp.

Tok med familien til Egon så de skulle få sett litt utover byen, tror de satte pris på det. Takk for tipsene, ble supert.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Micro har veldigt bra mat.
Sitat av Pope Vis innlegg
Var i Trondheim og spiste for en stund siden. Da spiste vi på Egon i Tyholttårnet. Egon er Egon, helt ok. Utsikten var fantastisk, så hvis du vil vise frem noe litt mer enn bare en koselig restaurant, kan jeg anbefale Tyholttårnet.
Vis hele sitatet...
Det eneste problemet med Tyholttårnet er at det er ganske trangt og ofte er fullstappa av familier med barn som løper rundtomkring. Men for all del, man bør oppleve den utsikten når man er i Trondheim, og maten er grei.

Tenkte for øvrig at jeg skulle slå et slag for Trondheim Mikrobryggeri, maten er god og ølet er fantastisk. Det er ikke billig å spise der, men prisen er absolutt overkommelig.
En perle av en restaurant, som i hvert fall jeg synes blir oversett ganske ofte, er Havfruen. Har du pengene til det, og ønsker sjømat-måltid i verdensklasse er dette plassen å gå til.
Dagens 5-retter er alltid et sikkerstikk!
Ja med micro er det Trondheim mikrobryggeri jeg mener, supergod mat. Mat+øl+tips blir ca 700 kr har jeg for meg, for 2.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Loranga Vis innlegg
Ja med micro er det Trondheim mikrobryggeri jeg mener, supergod mat. Mat+øl+tips blir ca 700 kr har jeg for meg, for 2.
Vis hele sitatet...
Har vore der eit par ganger, og dei har jo greit øl stortsett. Men maten? God? I forhold til prisen var den grei nok, men på ingen måte 'supergod'. Det er ikkje ein plass du hugser for maten - du hugser den for et litt artig interiør og det du drakk.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Har vore der eit par ganger, og dei har jo greit øl stortsett. Men maten? God? I forhold til prisen var den grei nok, men på ingen måte 'supergod'. Det er ikkje ein plass du hugser for maten - du hugser den for et litt artig interiør og det du drakk.
Vis hele sitatet...
Eee va? Pulled pork-burgarn er röv-God!
Har noen kokkekompiser som holder til i Trondheim om dagen, de mener Røst er stedet å spise.