Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1164
Hei.

Jeg har en rMBP late 2014 13". Igår mistet jeg en baseball på trackpadden (ca 20cm fall). Tydeligvis har det skjedd noe da øverste delen av trackpadden ikke fungerer/fungerer innimellom. Jeg prøver å kjøre Diagnostics/AHT ved oppstart (holder inne D), men ingenting skjer. Det fungerer heller ikke med alt+D. Jeg lurer på om AHT ikke er installert på systemet.

Noen som har hatt lignende problemer med trackpadden eller vet om en fix? Det er som sagt bare øverste 1/3 som ikke fungerer/halvfungerer. Resten er helt greit.
Sist endret av Xernox; 21. april 2016 kl. 16:05.
Kan jo ha fått en slagskade på elektronikken/følingen bak, høres mest sannsynlig slik ut da du vet at det virket før baseball impact?
#1
Xernox's Avatar
Trådstarter
Ja jeg tenker det. Men det er ikke mulig å fikse dette selv? Tviler på at Apple dekker dette i garantien sin.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ja jeg tenker det. Men det er ikke mulig å fikse dette selv? Tviler på at Apple dekker dette i garantien sin.
Vis hele sitatet...
Ville kanskje sjekket hva et eplesenter tar for et slikt bytte først?
Om det går på garanti er vel kanskje 50/50, du kan jo levere den og si at du har problem med trackpaden på den?

Du får vel uansett en pris på hva et bytte vil koste før de gjør noe med den?

Har du sjekka YouTube om det er noen videoer av slikt? Da kan du jo se om et er komplisert å bytte eller ei.
Maskiner etter 2013 har Apple Diagnostics, og ikke Apple Hardware Test. Og det ligger i EFI, så det er teknisk umulig at maskinen din ikke har det. Prøvd option-D (alt-D)?

Kilde: https://support.apple.com/en-us/HT202731

Men meg bekjent er det ikke så mye den kan sjekke av trackpaden uansett.
Sist endret av fuzzy76; 22. april 2016 kl. 18:52.
Det koster ca 300 kr for ny trackpad hvis du gjør det selv det er et par skruer er ganske lett du kan kjøpe det på ebay.

Eller..
Dra til der du kjøpte den og fortelle dem at den bare sluttet å fungere helt plutselig av seg selv. Ikke fortell dem at du mistet en baseball på den.
Hvis de nekter og reparere den sier du bare at du bruker reklamasjonsretten din som gjelder i 5 år fra innkjøp.
Nekter de forsatt si at du skal kontakte Forbrukerrådet.
Sist endret av Veys; 23. april 2016 kl. 01:16.