Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 683
Hei!

Har vurdert litt om jeg skal kjøpe en ny PC nå eller vente litt, kom fram til at min 4-5 år gammel stasjonær PC som duger greit den dag i dag til gaming skal få leve litt til. Har en intel Quad-Core prossesor og 4gb ram. Det jeg tenkte var å eventuelt kjøpe ett nytt skjermkort i ca 1000kr klassen for å henge med litt til. Jeg har nå ett AMD Radeon 6850 HD 1GB. PCI-E 2.1 x16. Det jeg lurte på var om er det mulig å sette ett PCI-E 3.1 kort i PCn min nå? Eller må jeg kjøpe ett 2.1 / 2.0 kort? Eller kommer det også an på hovedkortet? Ikke helt sikker på åssen hovedkort jeg har.
Sist endret av Zoonda; 8. september 2015 kl. 03:54.
Ja, fungerer fint, får mer båndbredde enn grafikkortet kan dra.
Ja du kan fint sette inn et slikt kort, men det vill ikke kunne dra nytte av 3.1 standarden da den ikke klarer å utnytte mer en den standarden det er på porten på hovedkortet.

Første jeg ville ha funnet ut er hvilket hovedkort du har, da har du nesten all info du trenger for å gjøre et godt valg av oppgradering muligheter.

mest sannsynlig så holder det med å oppgradere noen få komponenter i maskinen din som: ram, ssd, grfikkort