Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  336 427026
Takk for at du oppdaterer bloodshotEyes. Har hørt mange som er overrasket over hvor ekstremt avhengig man blir av heroin. Man tar det dessverre ikke alvorlig nok før man allerede har opplevd det.

Men ønsker deg lykke til videre! Du er en oppegående fyr og det ordner seg nok til slutt!
Sitat av Susa Vis innlegg
Takk for at du oppdaterer bloodshotEyes. Har hørt mange som er overrasket over hvor ekstremt avhengig man blir av heroin. Man tar det dessverre ikke alvorlig nok før man allerede har opplevd det.

Men ønsker deg lykke til videre! Du er en oppegående fyr og det ordner seg nok til slutt!
Vis hele sitatet...
True dat. I starten av tråden så jeg på dette som en lek. Det høres kanskje rart ut, men jeg kunne ønske jeg kunne leve de første par mnd med heroin om og om igjen. Det var rett og slett gøy. Spenningen ved å kjøpe, sitte på bussen med dopet i lomma på vei til dama var nesten like digg som dopet selv. Komme frem, koke opp og vite at om 2 min vil jeg ha en av de beste kveldene i mitt liv. Aaah. Så kommer tiden hvor man må betale for all gleden heroin ga deg. Den er ikke så kul.

Lacertosus: glemte å svare på om jeg angrer. Akkurat nå gjør jeg det. Hvis jeg i fremtiden greier å ha vært clean i flere år vil jeg se på det som en erfaring og en periode i livet mitt med mange gode og dårlige minner.
Sist endret av bloodshotEyes; 17. april 2015 kl. 15:53.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Det var rett og slett gøy. Spenningen ved å kjøpe, sitte på bussen med dopet i lomma på vei til dama var nesten like digg som dopet selv. Komme frem, koke opp og vite at om 2 min vil jeg ha en av de beste kveldene i mitt liv. Aaah.
Vis hele sitatet...
Jeg har mest erfaring med cannabis. Det var noen som skrev noe om cannabis i den tråden her, og trakk linjer mellom cannabis- og heroinavhengighet. Jeg husker at jeg lo litt inni meg, å sammenligne cannabis med heroin var jo helt latterlig.

Men, jeg kjenner godt igjen følelsen du beskriver over. At det til å begynne med er spennende og at man gleder seg (ritualet er nær sagt like moro som det å bære rusa), men at det etterhvert blir mer og mer dagligdags, og mindre og mindre spennende. Det synes jeg var litt ekkelt å tenke på. Selv om cannabis “bare” er cannabis.

Forstår jeg deg riktig når jeg tolker det litt som at du begynte med det her fordi du kjedet deg?

Takk for at du deler, jeg føler jeg har lært ganske mye av å lese denne tråden her. All lykke til videre
Ble først litt sjokkert da jeg så hvor gammel denne tråden var, men etter å ha skumlest gjennom et par sider ser jeg at det endte opp i en veldig fin tråd. Mange gode sjeler her inne.
Jeg selv har kun prøvd heroin 2 ganger, aldri injisert det, og følte heldigvis ikke at det var noe for meg. Jeg føler meg heldig som klarte å komme meg gjennom fasen å ikke bli avhengig av det, så dum som jeg var som prøvde. Jeg drømte om det i 2 uker i etterkant av første forsøk, men klarte å holde meg unna - og den andre gangen jeg kjøpte det var det kun ubehag. Klødde meg omtrent til blods over hele kroppen, spydde og spydde, klarte ikke en gang å lage meg selv noe mat der jeg lå helt daud på sofaen. Prøvde omtrent 8 timer senere samme dag med mye lavere dose, men ble kun kløing og spying da og. Dette takker jeg gud for den dag i dag.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvordan går det mr?
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Lurer også på hvordan det går bloodshot.

Lurte også på om det går an å sammenligne heroin avhengigheten til noe annet?
Prøvd heroin omtrent 4-5 ganger. Røyket det, alltid blitt heftig stein men aldri likt rusen så veldig. Av og til blitt kvalm under rusen, men ofte etterpå.

Har derimot prøvd en del oxynorm 20mg fra apotek i land der det selges, og den rusen var veldig deilig. Online leser jeg at 20mg er mye, men jeg tok rund 80mg totalt den natten fordi jeg aldri følte at jeg hadde tatt nok. Det er nok bare min personlighet, og jo, jeg hadde tatt mer enn nok fordi jeg satt og nodda inn og ut av søvn/bevisthet hele tiden når jeg skrev på facebook eller gjorde et eller annet, akkurat som med GLB (GHB fordi de som ikke kjenner det, setter inn fortere og går ut fortere).

Noe mer enn det har jeg ikke rørt heroin. Min far var avhengig av det i 7 år så jeg burde nok være forsiktig.

En ting jeg merket var at jeg faktisk likte cannabisrusen når jeg var på oxy, i motsetning til når jeg er edru.
Sist endret av Picard; 8. juni 2015 kl. 12:42.
Har gått på Subutex i snart 2 måneder nå. Har tatt heroin 7-8 ganger i løpet av den tia. Syns Subutex er jævlig kjipt egentlig, men jeg har ikke sjans til å holde meg clean uten det, så det er vel det minste av to onder.

En vanlig bi-effektav sub er at man blir jævlig passiv. Jeg føler ingenting (enda mindre enn jeg pleier), bryr meg om ingenting, og gidder ingenting. Dagene går stort sett til å sløve foran PCen. De gangene jeg har holdt meg opiat-fri i 2 uker har jeg en mye større "gnist". Men med sub får man alle de kjipe effektene av opiater, uten noen av de gode. Noen av de er enda verre på sub faktisk. På heroin var jeg brukbar i senga, men nå må jeg skippe en dag hvis jeg i det hele tatt skal ha lyst. Har heller ingen trang til å trene eller annen fysisk aktivitet. Spurte legene om det kan ha noe med testosteron å gjøre, men de sa at sub ikke stagnerer produseringen av det i motsetning til andre opiater. Men jeg tviler..

Jeg har veldig lyst til å trappe ned, men det skjer ikke før jeg er kommet inn i LAR (har blitt henvist), og derfra tar det nok noen måneder, fordi folk i helsevesenet har så sinnsykt boner for at folk på sub må "stabilisere" seg. Med "stabilisere" mener de å putte deg på en dose mye høyere enn du trenger, for å senere trappe deg ned. Det er jo STIKK motsatt fra hvordan de anbefaler å bruke absolutt ALLE andre medikamenter! Da starter man på en lav dose, og bygger den opp etter hva du trenger. Det gjør meg forbanna. Jeg ble faen meg frisk av 2mg da jeg fikk det første dagen, men de skulle tvinge i meg 8mg. Så nå er jeg jo selvsagt avhengig av det nivået, og om jeg bare skulle ta 2mg nå ville jeg fått abstinenser.

De gangene jeg har sprukket er det egentlig bare fordi jeg har lyst, er ikke sånn at jeg desperat trenger heroin. Har greit med penger, får ingen abstinenser så lenge jeg ikke går over 2 dager uten sub (det betyr også at jeg ikke får en veldig sterk rus), så det gjør egentlig ingen skade. Må slutte helt når jeg kommer inn i LAR da de tar urinprøver, og jeg må pisse rent i et år for å få tilbake lappen. Vil ikke ha noe problem med å holde meg unna H når det påvirket meg negativt å bruke det. Men akkurat nå blir det et lite lyspunkt i en ellers grå og kjedelig hverdag.

Til tross for alt dette, er jeg faktisk glad jeg går på sub. Det er utrolig deilig å aldri være dopsjuk, blakk og stressa hele tiden. No offense, men når jeg går forbi 'plata' blir jeg litt disgusted på mine vegne siden jeg har hengt der.
Får du sub film? Hvis ikke kan du med litt skils greie å stikke subben feks i overleppa dersom du har snusleppe og lure den ut av apoteket. Og deretter bruke de dosene du vil. Men ja, alle jeg kjenner som går på subutex er omtrent som dem som går på seroquel - totalt avflatet. Skulle bare ønske det var et LAR for benzoavhengige

Lykke til videre, du er en inspirasjon. Til tross for at det går i dass nå og da. Det er menneskelig. Jeg kjenner meg igjen i det siste du skriver.. Når jeg reiser forbi de stedene jeg pleide å henge og injisere alt mulig, blir jeg også kvalm. Får nesten flashbacks og veldig ubehag i kroppen bare av å se husene rusmisbrukerne bor i.


Forøvrig, etter gjeldende forskrift er det kun 6 mnd rusfrihet som kreves før man kan søke om disp. for førerkort. Jeg ble også fortalt av ulike leger og psykiatere alt fra 3 til 12 måneder, men ingen har kontroll over regelverket. Men i følge legemiddelverket er det altså 6 mnd.
EDIT: Minst 6 måneder, normalt 12. Beklager. Skal legge ved et dokument med gjeldende forskrifter. Relevante sider for din situasjon er fra side 75 og utover. SKal finne dokumentet og legge det ut her.
Sist endret av TrippyKing; 9. juni 2015 kl. 12:33.
Får film ja. Stedet jeg henter er ganske avslappa, ofte tar jeg og river den i to og legger halvparten i lomma hvis jeg skal bruke dop eller ikke ønsker å ha kvinnelige hormon-nivåer :P Ja det er synd det ikke finnes substitusjonsbehandling for andre rusmidler enn opiater. Det gjør på en måte at heroinavhengighet ikke er så big deal, da du kan alltids bare begynne på sub eller metadon hvis du havner for langt utpå, lol. Takk for hjelpen, men det du nevnte i PM orker jeg ikke styre med.
Det var interssant å lese hele tråden din fra start til slutt, bloodshoteyes. Jeg starta oxo som deg, og var hekta etter 6 uker. "Karrieren" starta i byen du bor, hvor jeg ved siden av studiene tjente penger til misbruket mitt i bl.a nygårdsparken. I de første sommerferiene jobbet jeg innen rusbehandling, balanserte minus, brus og hyppere. Dobbeltlivet fungerte. Jeg var 25år. Men jeg var hekta. Dro bl.a til Sahara den første gangen jeg skulle slutte pga kuldefrysningene. Begynte å trykke som 28-åring, blodårene på henda, føtterne, halsen ble ødelagt primært pga askorbin/sitronsyre. Årene tåler morfin, makka og andre mindre sure blandinger bedre.
Nå er jeg 39, slutta i LAR for 1mnd siden etter 3år på subuxone. Trappa ned rolig, og gikk siste periode på norSpan-plaster 5mg.
Det var noen som sa da du starta å skyte, at dette vil du ha med deg resten av livet. Det finnes alltid unntak. Jeg har arbeidet i offentlig sektor i mange år, spiller fotball og sjakk, har "streite venner", god kontakt med familie, men har fortsatt med meg tanken om å te en heroinsmell. Den går det an å leve med, akkurat som andre ofre må lære seg å leve med smerten. Du må aldri miste troen på deg selv, og ikke bare se på deg selv som opiatmisbruker. Jeg anbefaler å ta en syre-tripp, så vil hjernen og hjertet vise deg om du er fornøyd med livet. Men samme hvor mange andre arenaer jeg lykkes på, er jeg fortsatt deltids-slave på heroinet i mitt sinn, det vil alltid være der som et alternativ. Om livet blir dritt. Og det er befriende å vite. Livet er hardt, og enda verre skal det bli..
bloodshoteyes
tror du er i go-formen hver gang du gidder å skrive noe her inne. tror du skrev det selv tidligere på tråden oxo. derfor blir æ overraska over at du venter til dagen etter med å annonsere sprekken.

[quote=RandomNykter;3184664]Er det som å fordufte totalt fra virkeligheten? Har ikke tenkt eller lyst til å prøve minus, men er veldig nysgjerrig på akkurat hvorfor så mange ofrer absolutt alt for heroin. Rusen man får må jo være veldig spesiell for at folk er villig til å legge alt å alle bak seg for et skudd? [/QU

jeg har en annen opplevelse av heroinrusen. det ironiske er ma kan bli kvalm de første gangene man prøver det. å når du kjenner at du trenger heroin for å bli frisk, det er da stoffet er fundamentalt best. jeg er enig med at æ bli euforisk, og vil finne på ting. men jeg "sovner" sjelden bort rusen. den gjør meg frisk og våken, og bekymringsløs. derfor bedrar den.
Sist endret av smackman; 12. juni 2015 kl. 06:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg satte min første sptøye hero her om dagen, har røyket det før. men det er lenge siden. har dog også skutt en del dolcontin og andre syntetisk morfin preparater i det siste tida.

Det jeg er veldig usikker på er blandinga av istronsyre og hero. Er det nok at det bare løser seg opp? Tok ikke mye (syre), men det svei noe grassalt. Er på et 3-åring bachelor program innenfor teknologi,så jeg sjønner ar jeg må ta meg sammen, evt kansje søke hjelp også ?
Var det et spørsmål, altså? Ja, du må ta deg sammen om du ikke vil at livet som du kjenner det skal ta slutt. Hvor lang tid det tar før man blir avhengig og sitter med skjegget i postkassen varierer litt fra person til person. Dog, det virker for meg som om du er på god vei. Du tenker tross alt i samme baner selv angående å oppsøke hjelp. Gjør det nå før du ikke kan se deg tilbake og snu! Bare se på denne tråden her, da, for eksempel. Vet ikke om du ønsker å komme hit for å dele triste erfaringer sammen med TS. Er slik det ville endt med oss alle hadde man fortsatt med denne onde sirkelen. Ingen er så sterk at de bare kan holde på å leke med ilden i evigheter uten å brenne seg en eller annen gang. Det høres ut som om du er en oppegående fyr med mye å leve for. Anbefaler deg å lytte til den følelsen som forteller deg at du behøver litt hjelp. Ingenting galt i det!
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av swaat9 Vis innlegg
Jeg satte min første sptøye hero her om dagen, har røyket det før. men det er lenge siden. har dog også skutt en del dolcontin og andre syntetisk morfin preparater i det siste tida.

Det jeg er veldig usikker på er blandinga av istronsyre og hero. Er det nok at det bare løser seg opp? Tok ikke mye (syre), men det svei noe grassalt. Er på et 3-åring bachelor program innenfor teknologi,så jeg sjønner ar jeg må ta meg sammen, evt kansje søke hjelp også ?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke sikker på blandingsforholdet, men mulig du kan tilsette litt og litt til du ser det er skikkelig oppløst. Sitron/askorbinsyre er det som hovedsaklig ødelegger årene når man trykker hero.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Jeg er ikke sikker på blandingsforholdet, men mulig du kan tilsette litt og litt til du ser det er skikkelig oppløst. Sitron/askorbinsyre er det som hovedsaklig ødelegger årene når man trykker hero.
Vis hele sitatet...
Trodde at sitronsyre var det som sleit mest på helsa av de to og at det derfor blir delt ut nettop askorbinsyre og ikke sitroner til folk som har tenkt å skyte. Any comments?
Et skudd skal ikke svi, da bruker du for mye syre. Jeg bruker rundt 1 del syre 3 deler hero.

DfenZ: askorbinsyre er bedre, men fortsatt dårlig for årene. Heroinister får verre årer enn speedfreaks for eksempel. Det er også ikke alltid like lett å få tak i askorbinsyre, i Oslo er det sprøyterommet hvor du kan få 1-skudds-pakker, og en van som kjører rundt og deler ut. Men de kommer bare hjem til folk som ikke kan gå ordentlig, og står i byen ca 1 time hver ukedag. I Sverige kan du kjøpe det i butikken..

Etter min erfaring er det like ille å bruke sitronsyre i 1 måned som det er å bruke askorbinsyre i 1 år.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Jeg er ikke sikker på blandingsforholdet, men mulig du kan tilsette litt og litt til du ser det er skikkelig oppløst. Sitron/askorbinsyre er det som hovedsaklig ødelegger årene når man trykker hero.
Vis hele sitatet...
Spesielt når det gjør vondt som faen å skyte :P Du sitter der og gråter mens du skyter pga smerten.


Glad jeg kom meg unna hælvette før jeg havnet for langt utpå (3-4 år med å skyte hero og speed)
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Trodde at sitronsyre var det som sleit mest på helsa av de to og at det derfor blir delt ut nettop askorbinsyre og ikke sitroner til folk som har tenkt å skyte. Any comments?
Vis hele sitatet...
Jepp! Sakset dette fra VG: "Vi kaller sitronsyre for «sinnasyre». Det svir noe voldsomt, ødelegger årene og fører til at man må begynne å sette sprøytene i muskler og i lysken - som er mye skumlere".

http://www.vg.no/forbruker/helse/nar...re/a/10068988/
http://www.nrk.no/ostlandssendingen/...mane-1.7336668

Ifølge dem redder Askorbinsyre narkomane.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvordan går det nå for tiden?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har unngått å skrive i denne tråden da jeg ikke har stort å meddele. Før nå.. men det er baby steps.

Jeg hadde klart å være rusfri i ca 2 måneder. Takket være 1mg Suboxone og 50-100mg Sobril. I løpet av denne perioden fikk jeg en god del ting på gang, begynte på skole for å ta opp fag som privatist, ta opp hobbyer igjen, tilbringt mer tid med venner som heldigvis ikke ditchet meg i mine 2 år som narkis.

Jeg var aldri av den typen som maste om å låne penger etc, men i det første året var det flere ganger at jeg stakk på dass og satte et skudd og kom tilbake som en jævla zombie. For noen som bare har røyket hasj skjønner jeg at det er litt ubehagelig. Det siste året som narkis tok jeg litt avstand fra dem så de ikke trengte å se meg i den tilstanden. Men nå er ting som før egentlig.

Meeen, for noen uker siden begynte jeg å føle meg syk, var alltid uopplagt, trengte 12 timer søvn, slet med å pisse, så jeg var redd jeg hadde fått en av de mange sykdommene man kan få av å skyte drøgs, eller prostatakreft. Det med å slite å pisse har jeg hatt i et par mnd, så jeg innbilte meg at jeg hadde kreft, og siden det hadde gått såpass lang tid tenkte jeg den hadde spredd seg og at jeg like så godt kunne gå på en sprekk.

Det var ikke store sprekken, bare 2 gram, men fy faen så lenge det holder når jeg ikke har stor toleranse. Jeg var stein en hel uke. Jeg fikk tilbake prøvesvarene og jeg hadde visst ingen sykdommer. Suicidal som jeg er, var jeg halveis skuffa, halveis letta.

Mot slutten av sprekken gikk jeg tom for sprøyter, og jeg brukte 2 nåler rundt 10 ganger. ÆSJ. Den ene av dem var gammel, så jeg skyldte den, og satte et skudd, og så fikk jeg sånn smak av størkna blod i ganen! Kanskje jeg pådro meg en eller annen sykdom av det.. får teste meg igjen, lol.

Men nå har jeg vært clean igjen i 3-4 dager. Seriøst folkens, dere som har lest både min, og Tøffetoms fantastiske tråd, å slutte med heroin er mer enn å bare være syk en uke. Som trådene våres har vist sprekker man gang på gang, før det forhåpentligvis sitter.
Glad du oppdaterer. Dette er også en del av historien, dessverre blir disse historiene gjerne en del lengre enn man tror til å begynne med. Ønsker deg alt godt!
Må helt ærlig si at dette er en av de bedre trådene jeg har lest på bruket. Den startet med at du startet, og den skal slutte med at du slutter!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Wow, kan ikke tro jeg ikke har lest denne tråden tidligere. Litt av en reise.
Dette må være en av de mer spennende trådene å lese igjennom fra start til slutt, og viser usminket hvordan H faktisk er. Litt vondt å lese da, hvordan personer lokkes dypere og dypere ned i avgrunnen av stoffet. Hele tråden ble jo litt som Til dere som vil teste speed av DonVito.

Hvordan går det med deg nå Bloodhot? Noen måneder siden forrige oppdatering.
Håper du kommer deg ut av det, og det virker jo som utviklingen går i riktig retning, selv om det er lenge siden sist.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kom over denne tråden i en annen tråd. Har lest alle innleggene, sitter igjen med et ganske sterkt inntrykk.. En jeg var forelsket i i mange år, som nå er kompisen min og som jeg ikke har følelser for nå, var heroinavhengig og går på Subutex nå i dag.. Vet ikke helt hvordan det går med han, men så han i byen i dag faktisk og han så bra ut... Håper det går bra med deg også og at du snart oppdaterer. Du er sterk! Det er fascinerende å se utviklingen, samtidig som det er veldig trist. Håper mange som ønsker å prøve heroin tar lærdom av dette. Du redder kanskje liv.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Halvt år siden sist. Har vært uten Subutex i en uke og uten heroin i 3 dager.

Faen for et jævla forpult drittstoff heroin er. Og det verste er at når jeg først har det, og er rusa, så er det ikke noe særlig digg en gang!! Blir for slapp til å gjøre ting jeg vil gjøre, blir bare sittende på PCen som en zombie. Venner, damer, familie, hobbyer, egentlig alt som skal bety noe i livet mister mening. Og helt ærlig, jeg føler det har mistet mening når jeg har vært nykter en stund også (måneds tid). Er jeg fucked resten av livet?

Effekten av heroin endrer seg etterhvert. Jeg husker et av de første gangene jeg injiserte sent en natt i Oslo sentrum satt jeg på trikken på vei hjem og tenkte "slik vil jeg føle meg for alltid". Men nei, det er et eller annet som skjer i huet, kanskje noe med testosteron-nivået eller noe. Bruker man opiater jevnlig hindres produksjonen av det og man blir litt mindre mandig og drivkraftig kan man si..

Men når jeg har vært nykter en uke eller to glemmer jeg alt dette. Jeg tenker bare "et skudd, det blir akkurat som gamle dager". Nei ass. Det er bare en skuffelse hver gang.

Jeg har nå vært innlagt i behandling 6 forpulte ganger. SEKS! Jeg trodde aldri jeg skulle bli typen til å fly inn og ut av rehab, men her sitter jeg. Er fortsatt litt dopsjuk, men det var heldigvis ikke det største inntaket jeg hadde tatt før jeg slutta, så det er ikke så ille. Men likevel, det er ganske ille. Før jeg fikk i meg litt suppe i stad sjangla jeg rundt som en fyllik fordi jeg var helt utmatta.

Jeg setter sykt stor pris på dere som kommer med oppløftende ord.
bloddshotEyes, det BLIR bedre. Kjenner veldig godt igjen følelsene av å savne og tro at rusen skal bli bra, og når man først gjør det føles det bare dumt og man har dårlig samvittighet, og tenker at det ikke er verdt det. Ikke som man forventet i det hele tatt, men likevel er det som om man er programmert til å gjøre det igjen. Får du noen slags hjelp etter rehab, eller er du bare overlatt til deg selv? For meg har denne typen refleksjoner vært viktige når jeg er i prosessen med å slutte. Etterhvert lærer man jo, og motviljen bygger seg opp til man en dag har nok til at det faktisk holder. Nå har jeg aldri vært hekta på opiater riktignok.

Ønsker deg lykke til videre. Stay strong!
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Halvt år siden sist. Har vært uten Subutex i en uke og uten heroin i 3 dager.

Faen for et jævla forpult drittstoff heroin er. Og det verste er at når jeg først har det, og er rusa, så er det ikke noe særlig digg en gang!! Blir for slapp til å gjøre ting jeg vil gjøre, blir bare sittende på PCen som en zombie. Venner, damer, familie, hobbyer, egentlig alt som skal bety noe i livet mister mening. Og helt ærlig, jeg føler det har mistet mening når jeg har vært nykter en stund også (måneds tid). Er jeg fucked resten av livet?

Effekten av heroin endrer seg etterhvert. Jeg husker et av de første gangene jeg injiserte sent en natt i Oslo sentrum satt jeg på trikken på vei hjem og tenkte "slik vil jeg føle meg for alltid". Men nei, det er et eller annet som skjer i huet, kanskje noe med testosteron-nivået eller noe. Bruker man opiater jevnlig hindres produksjonen av det og man blir litt mindre mandig og drivkraftig kan man si..

Men når jeg har vært nykter en uke eller to glemmer jeg alt dette. Jeg tenker bare "et skudd, det blir akkurat som gamle dager". Nei ass. Det er bare en skuffelse hver gang.

Jeg har nå vært innlagt i behandling 6 forpulte ganger. SEKS! Jeg trodde aldri jeg skulle bli typen til å fly inn og ut av rehab, men her sitter jeg. Er fortsatt litt dopsjuk, men det var heldigvis ikke det største inntaket jeg hadde tatt før jeg slutta, så det er ikke så ille. Men likevel, det er ganske ille. Før jeg fikk i meg litt suppe i stad sjangla jeg rundt som en fyllik fordi jeg var helt utmatta.

Jeg setter sykt stor pris på dere som kommer med oppløftende ord.
Vis hele sitatet...
Imponerende. Er bare å fortsette.

Å bli clean er en prosess. En prosess som er umulig uten å feile.

Ikke se på relapse som en failure, se på det som et skritt på en vei du uansett må gå..

Til slutt går det. Når vet ingen. Det eneste du vet sikkert er at om du gir opp så går det aldri.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Relapse er regelen, det vil skje uansett. Men husk å gi deg selv en klapp på skulderen for det du har fått til. 3 dager er konge det, stå på
Har lest denne tråden et par ganger, den har utviklet seg fra "hvordan skyte heroin" til "hvorfor ikke skyte heroin", og skal nå forhåpentligvis ende som "hvordan slutte med heroin".

Jeg tror ikke du er fucked for resten av livet. Jeg tror alle erfaringer kan brukes til noe positivt. Nederlag til tross, jeg beundrer viljestyrken din og ønsker deg lykke til!
Akkurat lest hele tråden. Jeg må si det er en sterk beskrivelse du gir. Kudos ts for at du fortsetter kampen. Ta en dag av gangen og hold hodet høyt. Du er en sterk person og jeg heier på deg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har lurket på freak i sikkert 5år snart, men har aldri giddet å lage bruker men etter å ha lest dette så måtte jeg! Fordi wow.. For en tråd!

Alt jeg vil si er egentlig stå på videre, ønsker deg lykke til håper det en dag blir slutt med nåla!
Ca hvor mye av en spiseskje utgjør en dose IV, for en person som har litt toleranse for å røyke heroin? Føler det ser altfor lite ut når jeg bare skal ha 10-20 mg. Håper på rapt svar. Mvh.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Herlighet for en tråd ... Jeg har nå lest fra begynnelse og frem til siste innlegg.

Du er litt av en fyr du trådstarter. Jeg har aldri vært borti noe rus, aldri prøvd noe som helst, så det å lese tråden din tar meg med på en reise av spenning, oppturer nedturer, jeg holder pusten i noen innlegg, og heier på deg i alle. Du er sterk! Jeg vet du klarer det! takk for din åpenhet, og ja ... takk til alle dere andre i tråden som så fint balanserer kritikk støtte info forståelse etc

Stå på! Jeg heier på deg!

*Ser det er lenge siden trådstarter har svar i tråden ... Noen som vet?*
Sist endret av Amistad; 6. november 2016 kl. 12:29.
Trådstarter er jevnlig innom forumet, og poster. Men ikke sett noe om hvordan det går med h*n..

Noen update, positive eller negative?
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Trådstarter er jevnlig innom forumet, og poster. Men ikke sett noe om hvordan det går med h*n..

Noen update, positive eller negative?
Vis hele sitatet...
Bruker av og på for tiden. Sånn 3 dager på, 5 dager av. Er jævlig slitsomt fordi enten så er jeg stein eller så er jeg småsjuk. I sommer var jeg dog clean i 2 måneder. Håper på å mobilisere styrke til å gjenta det...
ArbeidsledigProletar
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Bruker av og på for tiden. Sånn 3 dager på, 5 dager av. Er jævlig slitsomt fordi enten så er jeg stein eller så er jeg småsjuk. I sommer var jeg dog clean i 2 måneder. Håper på å mobilisere styrke til å gjenta det...
Vis hele sitatet...
You can do it!
Vinter suger, med mørketid og alt det som følger med det, men bit tennene sammen!
Hei Bloodshot. Takk for sist jeg har vært clean fra dop i 22 dager nå. behandling vel å merke. Jeg har holdt på sånn som du beskriver i siste innlegg i 3 år nå.

Det har selvsagt sklidd ut i lange perioder, rett før jeg kom inn her var jeg oppe i 3 gram daglig. Det er som du sier, det er ikke bare den første uken med helvete som er avgjørende, det er et mentalt kjør som kan dra seg fra time til time, dag for dag. Etter 2-3 uker begynner det dog å bli lengre mellom de akutte russug-situasjonene som fortoner seg som en blanding av akutt angst, depresjon, russug og sorg over å ikke kunne døyve smertene med heroin.

Det er nå 4 dager siden det har vært ille. Så det ser lysere og lysere ut. Tenk over det, for 22 dager siden var jeg fanget! Nå har jeg ikke hatt alvorlig russug på disse 4 dagene, men jeg vet at det kommer igjen. Og det er den kritiske delen, disse kortvarige russugepisodene som fortoner seg som en borgerkrig i kropp og hode. Hvis vi mestrer å komme over disse små slagene som vi vet kommer, da klarer vi det. Jeg ville lagt meg inn på behandling igjen TS. Sykt vanskelig å komme gjennom de første 3 ukene hjemme. Lykke til!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Du klarer det! Ha julen som motivasjon! Tid med venner og familie, ikke la heroinen ta denne verdifulle tiden ifra deg.

du klarer dette, lykke til!!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Utrolig hvilken tråd du har startet her. Lest altfor mange poster på rus forumet (eller ikke), men aldri vært borti lignende. Dette ble mitt første innlegg. Den åpenheten du viser får man ikke erfare hver dag. Har selv aldri prøvd Heroin, men lenge drømt om hvordan det må føles. Bokstavelig talt drømt om det. Tror jeg skal la være, takk for det!

Ønsker deg alt det beste i årene som kommer!!
Reminiscing- livet uten heroin kan være ganske så bra .. jeg har sett det nå i 2 måneder. Med unntak av en sprekk for en måned siden da senabstinensene knakk meg på dag 2. Og nå på fredag da en kombo av lite søvn og reisestress fikk meg til å røyke heroin og skyte pepper.

Med unntak av de sprekkene har det gått ganske så bra. Bortsett fra uendelig søvnløshet i perioder jeg tror det er helt realistisk å innse at man vil ha sprekker man kan reise seg fra.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvordan går det for tiden, TS?
▼ ... over en uke senere ... ▼
For en vanvittig sterk tråd. Jeg er imponert over kampen du kjemper, TS!

Du skulle printet ut hele posten og fått det utgitt.
Applaus! Dette skal du klare, selv om du sprekker. Lær fra hver gang du sprakk, reflekter over hva som gjorde at det ikke funket nå slik at du er bedre rustet til neste gang. :-)
Hvordan går det? Har lest alt du har skrevet og til og med vist det til kompiser, utrolig sterk lesning
Husk at du kan få veldig varierende kvalitet.
Selv mekker jeg meg en 0,1 om jeg ikke har testet akkurat denne heroinen, deler den ca 70/30 over 2 pumper og ser an på formen om pumpe 2 trengs!

Så ikke at tråden var så gammel! Litt syra idag!
Sist endret av Stuk3hue; 4. mars 2017 kl. 21:38.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvor mange stadier finnes det av herionbrukere? Kan virkelig ingen fagspråk rundt dette emne. Er det normalt for mange av dere å lade opp helgen med en kveld med hero? Når er det man når Oslo S-livsstilen? Sorry for nedlatende tone.
Ingen "lader opp" kvelden med hero. Mange bruker det innimellom for å kose seg, f.eks. på nachspiel. Dessverre er veien kort til avhengighet for mange, men så lenge man kun bruker heroin (ikke kombinerer med f.eks. benzodiazepiner) er det fullt mulig å fungere i jobb osv. i årevis. Det er blandingsmisbruk, pengemangel og usunn livsstil som ødelegger folk. Veien til Plata kan ta et halvt år, ti år, eller aldri fullføres. YMWV.
En kompis av meg maset meg i senk for han ville jeg sku vise han åssen skaut amf... Til slutt så vart jeg så sint irritert att jeg dro fra jobb i sinne å tok han med i bilen og viste han saken.. 2 uker etterpå var han dau.. Så fort han kunne de grunnleggende så va de rett på minusen
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av SlimDaddy Vis innlegg
Hvor mange stadier finnes det av herionbrukere? Kan virkelig ingen fagspråk rundt dette emne. Er det normalt for mange av dere å lade opp helgen med en kveld med hero? Når er det man når Oslo S-livsstilen? Sorry for nedlatende tone.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner folk som bruker det rekreativt, som tar seg en smell innomellom på samme måte som andre tar seg en pils. Jeg kjenner også noen som har blitt avhengig fra første skudd.