Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  237 27030
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av etse Vis innlegg
Personlig synes jeg FRP er et litt vingleparti. De går den veien den blåser akkurat der og da - føler de er vanskelige å forholde seg til. I det ene øyeblikken snakker de så fint om hvordan de er liberale og ikke ønsker at man skal forby ting, mens i det neste ønsker de å forby ting.
Vis hele sitatet...
Dét har mye med å gjøre at FrP har to-tre hovedideologier innen sitt parti;

1) Liberalisme - og liberalist-fraksjonen i FrP, altså folk som Tord Lien og (tildels)Ketil Solvik Olsen
2) Nasjonalkonservatisme - og den mer konservative fraksjonen i FrP, som (tildels Eli Hagen, altså kona til Carl)
3) Populisme, og gjerne også da riktignok høyrepopulisme, en god representant for denne fraksjonen i partiet er f.eks kong Carl...

>> Så; når man blander og mikser disse tre relativt forskjellige ideologiene og mennesketypene inn i et stort høyreorientert parti, ja da vil du få en partipolitikk som går i flere ulike retninger -samtidig, og du vil i mediene ofte kunne se det samme partiet ta ulike standpunkt til en sak alt etter hvordan situasjonen er rundt saken.
[CENTER]..............
[/CENTER]

Gitt ett eksempel -- så kan FrP si én ting om la oss si vannkraftutbygging i Finnmark i la oss si en februar måned, og dette kraftverket kanskje viser seg å sikre elektrisitet for finnmarkingene samtidig som det gir aktivitet i privat bygg-sektor, altså mt.p bygningsaktivitet av kraftverket.. FrP går jo helst _for_ stimulering av -og god aktivitet i, privat sektor, samtidig som de ikke er akkurat de fremste miljøforkjemperne. Derfor er de veldig positive til utbygging og installering av et vannkraftverk på ja la oss f.eks si midt på Finnmarksvidda... Derimot så, hvis det viser seg etterhvert at mange finnmarkinger absolutt _ikke liker_ denne kraftverk-utbyggingen, så kan det godt hende - som de har gjort mange ganger før, at FrP etter en 3-4-5 måneder vedtar å _endre politikken_ overfor Finnmarks-området og _endre standpunktet_ i.f.t kraftverksutbygging, når det viser seg at de mister mange stemmer.

[CENTER].............[/CENTER]

(...) Slik at, FrP i høyere grad enn andre partier skifter mening, og i høyere grad snur kappen etter der vinden blåser. Dette er som sagt resultatet av populisme blandet med en liberalistisk økonomisk, og samtidig en nasjonalkonservativ holdning overfor innvandrere og i utenrikspolitiske saker (bortsett fra i EU/EØS-spørsmålet, der de er forholdsvis liberale som f.eks Venstre).

Dette ble nylig bekreftet da FrP hadde jubileum, jeg så på Dagsnytt 18 og Carl I. Hagen bekreftet der at selve meningen med FrP var å ha et skikkelig raljerende opposisjonsparti, i opposisjon til både høyrefløyen, sentrum, og ikke minst til venstresida.

Opp igjennom årene har FrP vokst kraftig og fått mer og mer regjeringsambisjoner som dere sikkert ser, og har måttet moderere utspillene sine relativt mye. Dette merker man f.eks på at antallet fæle skandaler er ganske lite innen et svært viktig stortingsvalg for FrP, der de har store muligheter for å komme til regjeringsstolene.
Sist endret av aeon_illuminate; 2. mai 2013 kl. 00:20.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Viktig for meg:

-Økt privatisering.
Få ting i verden som er så ineffektivt som det offentlige. Ser for meg at vi kan sette vekk større samfunnsoppgaver til det private og la det offentlige virke som en kontroll etat.
Igrunn på samme måte som at vi lar private entreprenører bygge veiene og vegvesenet kontrollerer arbeidet.

-Senke skatte og avgiftstrykket.
La folk beholde mer av sine penger de har arbeidet for. Jeg tror folk vet bedre selv hva de trenger å bruke pengene sine på enn det offentlige gjør.
Først og fremst vil jeg ha vekk eiendoms skatt, arveavgift og formueskatt. Deretter øke bunnfradraget.
Dette vil også dempe lønnspresset, så vi har en halv sjans til å redde eksportrettet industri på fastlandet.

-NAV og generelle stønadsordninger
Det må gjøres umulig for arbeidsføre mennesker uten arbeidslyst å leve på andre sitt slit. Hvem kjenner ikke en som ikke jobber og lever på en stønadsordning, men likavel klarer å male huset, drekke seg full og hogge ved.

-Utdanning
Skal vi ha en nubbsjans til å opprettholde vår levestandard etter olja tar slutt må vi utdanne oss og begynne å lage ting folk i andre land er villig til å betale en høy pris for.

-Infrastruktur
Et enormt etterslep på vedlikedhold som må forsøkes å innhentes.
Det må også satses mer på utbygging av vei, da dette er en meget lønnsom investering. Tenk bare på hvor mange arbeidstimer som går tapt hver morgen i rushet.
Også fjerning av alle veibommer, disse veiene har vi allerede betalt for gjennom veiavgiften.
Sitat av Slaps Vis innlegg
Hadde kanskje vært en idee å plotte inn hvor de aktuelle norske partiene befinner seg på den grafen
Vis hele sitatet...
Jeg prøver meg:

http://i.imgur.com/Z7oyYxa.jpg
Det største innsigelsene kommer kanskje på Krf, DLF og kanskje Frp. Krf har gjennomgått en kraftig høyredreining det siste halvåret og landsmøtet nå i helgen viste at Krfu sin flørt med Civita har båret frukter og påvirket resten av partiet.

DLF liker å kalle seg et liberalistisk parti men liberalismen stikker etter mitt syn ikke dypere enn når det gjelder en uregulert og brutal markedsøkonomi og liberalisering av narkotikalovgivningen.

Frp hopper ofte fra sted til sted politisk alt etter hva som passer dem og til hvilket publikum de snakker. Det finnes enkeltpersoner i partiet som er lengre opp og ned på denne skalaen men veldig få som er lengre til venstre. Liberalismen i Frp er så godt som død.

Edit: kompasset er laget på bakgrunn av en kombinasjon av fakta og fiksjon, altså en blanding av hva jeg vet og hva jeg tror.
Sist endret av DonTomaso; 2. mai 2013 kl. 00:30.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg prøver meg:

http://i.imgur.com/Z7oyYxa.jpg


DLF liker å kalle seg et liberalistisk parti men liberalismen stikker etter mitt syn ikke dypere enn når det gjelder en uregulert og brutal markedsøkonomi og liberalisering av narkotikalovgivningen.
Vis hele sitatet...

Dette må du jammen meg utdype. Hvem har mer liberal ruspolitikk enn DLF? Hvem har mer liberal innvandringspolitikk?

BTW burde samtlige partier bortsett fra DLF flyttes laangt til venstre.
Sitat av Fatass Skinny Vis innlegg
Dette må du jammen meg utdype. Hvem har mer liberal ruspolitikk enn DLF? Hvem har mer liberal innvandringspolitikk?

BTW burde samtlige partier bortsett fra DLF flyttes laangt til venstre.
Vis hele sitatet...
Hvor man plasserer DLF avhenger av hvor man står politisk selv og hva man mener om markedsøkonomi. DLH støtter på papiret fri innvandring med er motstandere av velferdsstaten, alle støtteordninger og tiltak samt at de vil melde seg ut av FN. I praksis vil dette føre til at utelukkende de mest ressurssterke innvandrerene vil kunne komme hit, og at folk som er rammet av krig, sult og fattigdom ikke vil ha den samme muligheten. DLH mener dette er liberalisme, jeg mener det er reaksjonært. Jeg mener idealsamfunnet til DLF i praksis vil være et terrorvelde basert på den sterkestes rett og det plasserer dem på en autoritære siden. Samtidig er det noen sympatiske trekk ved dem som gjør at de ikke havner helt oppe til høyre.
Når man plasserer ulike ideologier er det normalt å anse de som står for mindre statlig innblanding i hver person sitt liv som liberale, mens f.eks SV som du har plassert ganske langt nede, som står for masse statlig innblanding som f.eks kvotering burde stå lenger opp. Men greit, du legger i hvert fall ikke skjul på at dette er din subjektive mening, men den bryter med den almenne oppfatning over hvor man plasserer ulike ideologier.
Sitat av Fatass Skinny Vis innlegg
Når man plasserer ulike ideologier er det normalt å anse de som står for mindre statlig innblanding i hver person sitt liv som liberale, mens f.eks SV som du har plassert ganske langt nede, som står for masse statlig innblanding som f.eks kvotering burde stå lenger opp. Men greit, du legger i hvert fall ikke skjul på at dette er din subjektive mening, men den bryter med den almenne oppfatning over hvor man plasserer ulike ideologier.
Vis hele sitatet...
Jeg mener jeg ikke gjør det. Det er skrekkelig vanskelig å definere liberal/liberalisme fordi mangel på statlig innblanding trenger ikke bety frislipp av markedskreftene. Det finnes venstreorienterte anarkister som selv mener de er liberalister og så finnes det DLF-ere som mener staten skal reduseres til det minimale, de frie markedskreftene skal regulere helsetjenester, skoler, omsorg, innvandring osv, som også kaller seg liberalister. Sånn som The Political Compass er bygd opp havner man nede til venstre om man er motstandere av en fri kapitalisme og oppe til høyre hvis man mener kapitalismen ikke skal reguleres. Jeg stemmer Rødt og havnet på -8, -4, men plasserte Rødt litt lengre ned da jeg er mer autoritær enn partiet.

Kompasset er forøvrig ingen vitenskap, og jeg angrer litt på at jeg lagde min versjon da det ødelegger tråden litt.
Sist endret av DonTomaso; 2. mai 2013 kl. 01:03.
Det politiske kompasset er vel bygd opp ganske enkelt sånn jeg har forstått det, ettersom man ser på to ulike ting: hvor markedsorientert partiet er plasserer det til høyre, hvor liberalt partiet plasserer det nedover versus høyt oppe om partiet er mer autoritært, da i forhold til sosial politikk som syn på homofili, innvandring, abort, kirke og stat etc.
Sitat av Fatass Skinny Vis innlegg
Det politiske kompasset er vel bygd opp ganske enkelt sånn jeg har forstått det, ettersom man ser på to ulike ting: hvor markedsorientert partiet er plasserer det til høyre, hvor liberalt partiet plasserer det nedover versus høyt oppe om partiet er mer autoritært, da i forhold til sosial politikk som syn på homofili, innvandring, abort, kirke og stat etc.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i det. Det er godt mulig DLF skulle ha vært plassert lengre ned, men jeg tror som sagt det er det partiet hvor eget politisk standpunkt spiller mest inn for hvor man plasserer dem.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Greit for meg at alle kan skyte heroin så lenge man avslutter all behandling. Skjønner du ikke at skattepengene betaler sykehusregningen?
Abort er ikke drap av et menneske, det er en klump med like mye følelser som sperm: null.
Angående innvandring, tenk hvordan situasjonen her i norgehadde vært uten utlendinger. Arbeidskraft? Hva er forskjellen mellom en inder med computer science vs. en amerikaner? Inderne er ofte mer effekive... og alt øst sverige er fyfy?
Så tror du ikke på klimaproblemene. Er du forsker altså?

Informer deg, trangsynte rasist. Tipper du ditter på nav eller har det dårlig med deg selv.
Vis hele sitatet...
Der kom rasist anklagelsen! Det tok ikke langt tid!
Så du konkluderer altså at alle som er mot innvandring har tatt det standpunktet pga rase og ikke kultur? Regner med du kaller alle som er Islam-kritiske for rasist også. At Islam er en rase og ikke en religion.

Hva med å diskutere rundt temaet? Angripe mine argumenter istedet for min person. Åh, jeg glemte at det er sånn de som støtter ubegrenset innvandring argumenterer: med hersketeknikk og personangrep.

Hva med å gi meg en god grunn til å fyre oppunder er religion som undertrykker kvinner og ønsker å styre samfunnet med jernhånd utenom "toleranse". Tror vi har nok mangfold allerede. Nok til at det som en gang definerte Norge er så grundig utvannet at det er på tide å sette korken på innvandringsflasken før vi oversvømmes av Sharia. Storbrittania lærte det på den harde måten: Nå har de Sharia domstol. Ikke mye toleranse fra den parten. Men det skal jo bare gå en vei, det glemte jeg.

PS: Når oljen tar slutt vil økonomien implodere. Oljepengene skaper et falskt inntrykk av statsbudsjettet og derfor tror folk flest at man kan opprettholde ekstrem sosialisme. For øyeblikket fungerer det bra, men man må tenke forbi oljen.

Klimaproblemer er en ting. Regner med du skal sette meg i bås her også, insinuere at jeg tror global oppvarming ikke finner sted?

Menneskeskapt global oppvarming kan derimot diskuteres. Dette temaet blåses ut av proporsjoner. Synes det er merkelig at Al Gore vil at mannen i gaten skal gjøre store tiltak for å spare miljøet, mens han selv lever luksuriøst uten å tenke på forurensning f.eks, noe som går igjen hos mange av de som aggresivt pusher klimakvoter.
Om man var bekymret for klimaet, hvorfor ikke gå over til andre former for brennstoff? Disse holdes kun tilbake pga petroleumindustriens grådighet.

Å brette kartonger gjør ingen forskjell med tanke på sånne faktorer.

Hvordan kan du påstå at et foster ikke er et menneske? Med hvilken autoritet og bakgrunn?
Det øyeblikket man begynner å definere når et menneskeliv er "verdig" eller i det hele tatt oppstår blir grensene tøyd. I USA diskuterer de abort etter fødselen og "eutanasi" av eldre for å spare på busjettet slik at de kan ansette flere lærere. Google "after birth abortion" og "kill grandma hire 10 new teachers".

Sånne forslag blir åpne for debatt det øyeblikket man dehumaniserer menneskegrupper. Minner meg om nazistenes "eutanasi" av de folkegruppene de så på som uønsket.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
@HerpmasterDerp;

Kan du utdype litt om _hvor_ og _hvordan_ vi nå i dagens Norge har en ekstrem sosialisme, som du nevner i innlegget ditt??

Og kan du også redegjøre litt for på hvilken måte en ekstrem sosialisme fungerer bra, i dagens norge, som du nevner?


Og btw, sjekk ut den her linken til en artikkel i et magasin for utlendinger boende i Norge, om hva en velstående engelskmann mener om situasjonen i en viss Oslo-bydel i vest...
Øhh, ekstrem sosialisme der eller?
Sist endret av aeon_illuminate; 2. mai 2013 kl. 01:31.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Å regelmessig ta abort fordi man ikke ønsker å bruke prevensjon er forkastelig.
Vis hele sitatet...
Håper virkelig ikke at du tror at det finnes folk som gjør dette. Det sier litt om hvor lite du vet om abort. Det er langt i fra en behagelig prosess å gå gjennom, verken fysisk eller psykisk. Dessuten, etter en abort minker sjansen for at man kan bli gravid igjen, så denne "regelmessig abort"-teorien din er ren bullshit, og dypt provoserende.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
@HerpmasterDerp;

Kan du utdype litt om _hvor_ og _hvordan_ vi nå i dagens Norge har en ekstrem sosialisme, som du nevner i innlegget ditt??

Og kan du også redegjøre litt for på hvilken måte en ekstrem sosialisme fungerer bra, i dagens norge, som du nevner?


Og btw, sjekk ut den her linken til en artikkel i et magasin for utlendinger boende i Norge, om hva en velstående engelskmann mener om situasjonen i en viss Oslo-bydel i vest...
Øhh, ekstrem sosialisme der eller?
Vis hele sitatet...
Jeg ønsker derimot å høre din personlige mening om denne artikkelen http://www.rights.no/2013/04/norske-...det-nye-norge/.
Synes du det er riktig at dagens innvandring skal ødelegge livskvaliteten til etniske nordmenn?

Sitat av Badgerconda Vis innlegg
Håper virkelig ikke at du tror at det finnes folk som gjør dette. Det sier litt om hvor lite du vet om abort. Det er langt i fra en behagelig prosess å gå gjennom, verken fysisk eller psykisk. Dessuten, etter en abort minker sjansen for at man kan bli gravid igjen, så denne "regelmessig abort"-teorien din er ren bullshit, og dypt provoserende.
Vis hele sitatet...
Har jeg hevdet at dette er utbredt? Jeg sikter til folk som har ubeskyttet sex, og ikke tenker på konsekvensene. Det jeg mente var at 1 gang burde være nok. Hvorfor er du ikke enig?
Hvis noen skulle bli voldtatt støtter jeg selvfølgelig at denne personen skal få ta abort.
Sist endret av pkk1990; 2. mai 2013 kl. 01:41.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Har jeg hevdet at dette er utbredt?
Det jeg mente var at 1 gang burde være nok. Hvorfor er du ikke enig?
Hvis noen skulle bli voldtatt støtter jeg selvfølgelig at denne personen skal få ta abort.
Vis hele sitatet...
Vet du om noen tilfeller hvor noen du kjenner / vet om bruker abort fremfor prevensjonsiddel? Du skriver om det som om det er noe aktuelt som skjer, noe jeg har vanskelig for å tro på at er tilfellet.

1 gang er ikke nødvendigvis nok. Jeg skal ikke sette barn til verden, men selv om man går på p-pillen kan man være så uheldig at man blir gravid. Om dette er noe som skjer 1 eller 5 ganger er helt irrelevant. For min del er muligheten til å bestemme over eget liv og egen kropp langt mer viktig enn din synsing om at det burde være slike restriksjoner på abort. Det er så kvinnefiendtlig som det kan få blitt.

Verden har uansett ikke nok ressurser til at alle kan få den levestandarden vi har i Norge. Å få barn er dermed langt mer egoistisk enn å ikke få det gjennom å selv sette et barn til en verden, som allerede er overbefolket, selv om dine religiøse overbevisninger prøver å fortelle deg noe annet.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Jeg ønsker derimot å høre din personlige mening om denne artikkelen http://www.rights.no/2013/04/norske-...det-nye-norge/.
Synes du det er riktig at dagens innvandring skal ødelegge livskvaliteten til etniske nordmenn?
Vis hele sitatet...
Du skal få et kort svar;

Nei, og det har overhodet aldri vært "greit" heller... Og hvem er den som noensinne har sagt at det er "greit" at nordmenn skulle tilnærmet trampes ned i innvandrertette deler av Oslo, som si eksempelvis Holmlia??

Men: svaret på problemet som står i linken er heller ikke å "sende de hjem". Det har det aldri vært. Og hvilket "hjem" er det de skal sendes til?
En majoritet av disse innvandrerne som bor i Oslo er nemlig _født og oppvokst i Oslo_.

Hva med å kanskje sende dem over til Østmarka for å bo der?

Forøvrig linker du til HRS - et høyst spekulativt nettsted. Finn noe bedre!!
Sist endret av aeon_illuminate; 2. mai 2013 kl. 01:51.
Sitat av Badgerconda Vis innlegg
Vet du om noen tilfeller hvor noen du kjenner / vet om bruker abort fremfor prevensjonsiddel? Du skriver om det som om det er noe aktuelt som skjer, noe jeg har vanskelig for å tro på at er tilfellet.

1 gang er ikke nødvendigvis nok. Jeg skal ikke sette barn til verden, men selv om man går på p-pillen kan man være så uheldig at man blir gravid. Om dette er noe som skjer 1 eller 5 ganger er helt irrelevant. For min del er muligheten til å bestemme over eget liv og egen kropp langt mer viktig enn din synsing om at det burde være slike restriksjoner på abort. Det er så kvinnefiendtlig som det kan få blitt.

Verden har uansett ikke nok ressurser til at alle kan få den levestandarden vi har i Norge. Å få barn er dermed langt mer egoistisk enn å ikke få det gjennom å selv sette et barn til en verden, som allerede er overbefolket, selv om dine religiøse overbevisninger prøver å fortelle deg noe annet.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke troende, bare for å få det ut av verdenen.
Hvis man blir gravid via en feil er jeg FOR valget om abort.
Jeg synes derimot at det burde registreres antall aborter en person tar.
Jeg tviler sterkt på at p-pillen er så ustabil som du skal ha det til, men skulle man være så uheldig at den svikter 5 ganger støtter jeg fortsatt individets rett til abort.

Nå tar jeg kvelden, så eventuelle oppfølgningspørsmål besvares senere.
Sist endret av pkk1990; 2. mai 2013 kl. 01:53.
Sitat av Badgerconda Vis innlegg
Håper virkelig ikke at du tror at det finnes folk som gjør dette. Det sier litt om hvor lite du vet om abort. Det er langt i fra en behagelig prosess å gå gjennom, verken fysisk eller psykisk. Dessuten, etter en abort minker sjansen for at man kan bli gravid igjen, så denne "regelmessig abort"-teorien din er ren bullshit, og dypt provoserende.
Vis hele sitatet...
Ikke bruk det at du blir provosert av andres meninger som et argument. Det er tankepoliti-hersketeknikk. Argumenter reelt.
Forøvrig linker du til HRS - et høyst spekulativt nettsted. Finn noe bedre!!
Vis hele sitatet...
[quote=Badgerconda;2905862] Hvilke kilder er deg passende? Vi ser jo hvordan NRK sin innvandringsvennlige propaganda prosjekt "dalen vår" gjenspeiler realiteten.
Sist endret av pkk1990; 2. mai 2013 kl. 01:59.
Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Ikke bruk det at du blir provosert av andres meninger som et argument. Det er tankepoliti-hersketeknikk. Argumenter reelt.
Vis hele sitatet...
Tar det til meg. Det var dog ikke siktet mot meningene hans, men heller det at han fremstiller "abort som prevensjon" som noe reellt som skjer i samfunnet, som er så alvorlig at man med politiske midler skal motvirke det.
[quote=pkk1990;2905879]
Sitat av Badgerconda Vis innlegg
Hvilke kilder er deg passende? Vi ser jo hvordan NRK sin innvandringsvennlige propaganda prosjekt "dalen vår" gjenspeiler realiteten.
Vis hele sitatet...
En persons opplevelse av Groruddalen gjør ikke at andre folks opplevelse automatisk er feil.
Det å nok bli Venstre! På grunn av sosialpolitikken og fordi de vil avvikle pelsdyrnæringen! Det er min hjertesak! Høyre kunne (under tvil, fordi de har flere representanter)fått min stemme, men ikke så lenge de støtter pelsdyr- oppdretten. Det er viktig for meg at vi nå får borgerlig regjering!
Sist endret av SmokerLady; 2. mai 2013 kl. 02:08.
Velger å ikke stemme ved valget ettersom jeg ikke liker dagens politiske system og derfor boikotter det. Eneste unntaket jeg kan tenke meg å stemme under det nåværende systemet er hvis det på magisk vis dukker opp et parti som foreslår å melde oss ut av NATO og istedet kjøre en nøytral politikk. Helst med så lite forbindelser til USA som mulig.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Du skal få et kort svar;

Nei, og det har overhodet aldri vært "greit" heller... Og hvem er den som noensinne har sagt at det er "greit" at nordmenn skulle tilnærmet trampes ned i innvandrertette deler av Oslo, som si eksempelvis Holmlia??

Men: svaret på problemet som står i linken er heller ikke å "sende de hjem". Det har det aldri vært. Og hvilket "hjem" er det de skal sendes til?
En majoritet av disse innvandrerne som bor i Oslo er nemlig _født og oppvokst i Oslo_.

Hva med å kanskje sende dem over til Østmarka for å bo der?

Forøvrig linker du til HRS - et høyst spekulativt nettsted. Finn noe bedre!!
Vis hele sitatet...
Jeg mener heller ikke at noen av de som allerede bor i Norge skal sendes hjem. Forsvaring av papirløse er noe annet, og helt bak mål. Å ta inn folk fra krigsherjede land uten psykiatrisk oppfølging er også idiotisk, da får vi tragedier som trikkedrapet.
Man tenker at det er bare å sende folk til Norge, plassere de i kommunal bolig og så er alt greit.

Visse krav mtp integrering må stilles til våre nye landsmenn.

Begrensning av innvandring evt. prioritering av innvandrere fra ikke-muslimske land og å gi de med PTSD psykiatrisk oppfølgning er en løsning som kan føre til gode resultater.

Spør du meg ønsker jeg null innvandring fordi jeg tror den muslimske befolkningen har nådd et punkt der det er uunngåelig at de vil bli majoriteten. Men det er ikke realistisk å få til i det store og det hele, og derfor bringer jeg på bane de kompromissene jeg nevnte.

Problemet er radikal Islams innflytelse og mentalt ustabile folk fra krigsherjede land. Ikke innvandring generelt.



Ta en titt på dette: http://www.youtube.com/watch?v=ef0m2oDI79A

Er det o.k?
Sist endret av HerpmasterDerp; 2. mai 2013 kl. 02:17.
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Velger å ikke stemme ved valget ettersom jeg ikke liker dagens politiske system og derfor boikotter det.
Vis hele sitatet...
Bli med meg og stem blankt da
Å stemme blankt løser veldig lite. Om folk er missfornøyde med dagens politiske system er det som må til at disse folkene engasjerer seg og lager et nytt parti hvor de aktivt jobber for å endre de tingene de mener er feil med dagens system. om mange nok har samme syn som dere vil dere kunne opparbeide dere oppslutning blandt resten av folket og prøve å få gjennomslag for meningene deres.

En blank stemme gjør nesten ingenting - den bare lar de andre holde på som de ønsker.
Tja, det er jo i prinsippet en måte å fortelle at man ikke stemmer fordi man ikke er enig med noen partier, men er engasjert og vil stemme. Det var ca. 11tusen som stemte blankt i 2009, noe som er færre stemmer enn Pensjonistpartiet fikk, så noe voldsom oppslutting er det ikke.
Sitat av Uklar Vis innlegg
FRP: Redusere avgiftene på alkohol og tobakk, Øke tollgrensen for import av varer fra utlandet til 10.000,-
Jeg vet hvertfall hva jeg skal stemme på
Vis hele sitatet...


Jeg håper virkelig at det resonnomentet ditt fører til at du ikke stemmer FRP?

For det første vil ikke reduksjon av avgifter på alkohol og tobakk føre med seg noe nytte for samfunet, for det andre er det ekstremt tynt å gå til valg med billig alkohol og toll som grunnlag for hva man skal stemme. Det finnes da vrkelig større spørsmål å ta stilling til før man går til urnene.
Sist endret av Wessa; 2. mai 2013 kl. 14:44.
Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg

Spør du meg ønsker jeg null innvandring fordi jeg tror den muslimske befolkningen har nådd et punkt der det er uunngåelig at de vil bli majoriteten. Men det er ikke realistisk å få til i det store og det hele, og derfor bringer jeg på bane de kompromissene jeg nevnte.

Problemet er radikal Islams innflytelse og mentalt ustabile folk fra krigsherjede land. Ikke innvandring generelt.


Ta en titt på dette: http://www.youtube.com/watch?v=ef0m2oDI79A

Er det o.k?
Vis hele sitatet...
Hva mener du med radikal Islam? Hvem ser du på som radikale?
Folk har så mange forskjellige betegnelser for muslimer nå om dagen.

Islam utgjør ingen trussel som noen vil ta skade av i Norge. Islam er ikke så skummelt som folk skal ha det til.

Innvandrere som ikke kan prate norsk, innvandrere som ikke vil lære om nordmenn og nordmenn som ikke vil lære om innvandrere kan dog bli et veldig stort problem med tiden. Det er viktig at innvandrere integreres, men med det mener jeg ikke "kast alt du eier og har, tror på og mener på hylla", men at man møtes litt på halvveien og hjelper hverandre.

Det er trist med han lille gutten i videoen, men nå finnes det også masse hvite gutter på Holmlia som trives der svært godt. Flere av dem har blitt muslimer også
Sist endret av Baaaamse; 2. mai 2013 kl. 16:25.
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Velger å ikke stemme ved valget ettersom jeg ikke liker dagens politiske system og derfor boikotter det. Eneste unntaket jeg kan tenke meg å stemme under det nåværende systemet er hvis det på magisk vis dukker opp et parti som foreslår å melde oss ut av NATO og istedet kjøre en nøytral politikk. Helst med så lite forbindelser til USA som mulig.
Vis hele sitatet...
Rødt vil ut av NATO, og de er ganske så skeptisk til all samarbeid med USA. Stem Rødt!
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Det er trist med han lille gutten i videoen, men nå finnes det også masse hvite gutter på Holmlia som trives der svært godt. Flere av dem har blitt muslimer også
Vis hele sitatet...
Er det noe å hige etter, da? Å bli religiøs er en intellektuell falitterklæring.
Hvis folk konverterer for å passe inn i nærmiljøet slik at de kan ha venner... Vel, jeg vil ikke akkurat kalle det et sunnhetstegn. For all del, la folk tro hva de vil, men jeg ser ikke på en slik utvikling med den samme optimismen som deg.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Rødt vil ut av NATO, og de er ganske så skeptisk til all samarbeid med USA. Stem Rødt!
Vis hele sitatet...
Det med å ha Norge ut av NATO virker mer eller mindre som hovedsaken til at alle jeg kjenner som stemmer Rødt, stemmer Rødt, men jeg forstår egentlig ikke helt hvorfor. Har du eller andre lyst til å utdype hvorfor Norge bør ut av NATO? Er ikke ute etter å argumentere i mot, men jeg har aldri kommet over noen veldig gode begrunnelser.
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Hva mener du med radikal Islam? Hvem ser du på som radikale?
Folk har så mange forskjellige betegnelser for muslimer nå om dagen.

Islam utgjør ingen trussel som noen vil ta skade av i Norge. Islam er ikke så skummelt som folk skal ha det til.

Innvandrere som ikke kan prate norsk, innvandrere som ikke vil lære om nordmenn og nordmenn som ikke vil lære om innvandrere kan dog bli et veldig stort problem med tiden. Det er viktig at innvandrere integreres, men med det mener jeg ikke "kast alt du eier og har, tror på og mener på hylla", men at man møtes litt på halvveien og hjelper hverandre.

Det er trist med han lille gutten i videoen, men nå finnes det også masse hvite gutter på Holmlia som trives der svært godt. Flere av dem har blitt muslimer også
Vis hele sitatet...
Det er kortere vei fra moderat muslim til radikal Islamist enn det er fra sekulær til radikal Islamist. Det sier seg selv.

Videoen illustrerer hva som skjer. Islam er ikke bygget på toleranse ovenfor andre. Det er et aggressivt korstog for å konvertere flest mulig til en religion som krenker personlig frihet.

Skjønner ikke hvordan du kan insinuere at det er bra at folk konverterer til Islam når det så tydelig kommer frem hvilke effekter det har når muslimer blir flertall i et område.
Tenkt deg hvordan det blir når de blir flertall i Norge, som de kommer til å bli med den innvandringspolitikken vi har og med tanke på at muslimer prioriteres over andre når det gjelder innvandring.

Den videoen gir en smakebit på fremtiden om vi ikke setter foten ned for den innflytelsen Islam har på samfunnet. Legg merket til NEKET av en mor som ikke en gang forsvarer sin sønn, helt blendet av politisk korrekthet. Hun nekter å innse at muslimene er problemet. At sønnen utestenges fordi muslimer flest ikke har toleranse for andre. Hvorfor skal vi ha toleranse hvis det ikke går begge veier?

Still krav og begrens innvandring. Prioriter ikke-muslimer. Det er nok av mennesker som trenger å komme til Norge som ikke er muslimer. Mennesker som har en viss respekt for andre og som ønsker å skape et sivilisert samfunn der det er rom for et mangfold av kulturer som visstnok er det Norge står for.

Multikulturalismen vil ironisk nok lede til monokultur. Liberales kognitive dissonans er slående: de er for kvinnefrigjøring OG Islam samtidig! For en tripp!
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Er det noe å hige etter, da? Å bli religiøs er en intellektuell falitterklæring.
Hvis folk konverterer for å passe inn i nærmiljøet slik at de kan ha venner... Vel, jeg vil ikke akkurat kalle det et sunnhetstegn. For all del, la folk tro hva de vil, men jeg ser ikke på en slik utvikling med den samme optimismen som deg.
Vis hele sitatet...
Oh, an agressive one.

Grunnene til at de konverterer kan være så mangt, selv om du uten tvil mener det er for å passe inn blant apene.

At du ser på religiøse folk som underlegne deg selv gjør deg bare arrogant. Det finnes folk i alle skalaer som er/blir religiøse (muslimer i dette tilfellet).

[COLOR="Teal"]"Arnoud Van Doorn , who was one of the Dutch producers behind Fitna, an anti-Islam film that caused worldwide outrage from Muslims, has accepted Islam.

The former leading member in far-right Dutch politician Geert Wilders’ party has embraced the very religion he once contemptuously criticized. Van Doorn also visited Medina, which is the second holiest city in Islam and the burial place of Prophet Muhammad (P.B.U.H.) to apologize to God and repent for associating himself with the blasphemous movie in the past."[/COLOR]

http://www.carbonated.tv/news/from-a...-accepts-islam

Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Det er kortere vei fra moderat muslim til radikal Islamist enn det er fra sekulær til radikal Islamist. Det sier seg selv.
Vis hele sitatet...
Videoen illustrerer hva som skjer. Islam er ikke bygget på toleranse ovenfor andre. Det er et aggressivt korstog for å konvertere flest mulig til en religion som krenker personlig frihet.[/quote]

Bevis?
Hvilken personlige frihet? Friheten til å drikke deg dritte å ha analsex med vennene dine?

Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Skjønner ikke hvordan du kan insinuere at det er bra at folk konverterer til Islam når det så tydelig kommer frem hvilke effekter det har når muslimer blir flertall i et område.
Tenkt deg hvordan det blir når de blir flertall i Norge, som de kommer til å bli med den innvandringspolitikken vi har og med tanke på at muslimer prioriteres over andre når det gjelder innvandring.
Vis hele sitatet...
Nå har jo ikke den videoen der noe med Islam å gjøre, forstå meg rett.
Det er muslimer som stenger han ute, men ikke pga Islam. Det er ikke noe som tilsier at han ikke skal behandles godt fordi han ikke er muslim. De er utlendinger, han er norsk, han skiller seg ut, de er barn og vet ikke bedre + mer. Jeg nevnte i min første post at noe må gjøres med innvandringspolitikken, men jeg mener det er like mye Ola Nordmann sin jobb som innvandrernes.
Islam

Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Den videoen gir en smakebit på fremtiden om vi ikke setter foten ned for den innflytelsen Islam har på samfunnet. Legg merket til NEKET av en mor som ikke en gang forsvarer sin sønn, helt blendet av politisk korrekthet. Hun nekter å innse at muslimene er problemet. At sønnen utestenges fordi muslimer flest ikke har toleranse for andre. Hvorfor skal vi ha toleranse hvis det ikke går begge veier?
Vis hele sitatet...
Det er muslimer som er problemet i videoen du linker til, men det er et svakt argument i din sak om at Islam er en trussel for landet.
Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Muslimer flest har ikke toleranse for andre.
Vis hele sitatet...
Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Hvorfor skal vi ha toleranse om det ikke går begge veier?
Vis hele sitatet...
Hva med at du begynner?

Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Multikulturalismen vil ironisk nok lede til monokultur. Liberales kognitive dissonans er slående: de er for kvinnefrigjøring OG Islam samtidig! For en tripp!
Vis hele sitatet...
Den var ny. Islam er kvinneundertrykkende!
Hva med å ta motet til seg å spørre en praktiserende muslimsk kvinne hvor undertrykket hun er.
Har du gjort det? Interessert i å gjøre det? Ville du trodd henne om hun sier hun ikke er det?

[COLOR="Red"]Nei?
Neeei?
Neeeei?
[/COLOR]
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Oh, an agressive one.

Grunnene til at de konverterer kan være så mangt, selv om du uten tvil mener det er for å passe inn blant apene.

At du ser på religiøse folk som underlegne deg selv gjør deg bare arrogant. Det finnes folk i alle skalaer som er/blir religiøse (muslimer i dette tilfellet).

[COLOR="Teal"]"Arnoud Van Doorn , who was one of the Dutch producers behind Fitna, an anti-Islam film that caused worldwide outrage from Muslims, has accepted Islam.

The former leading member in far-right Dutch politician Geert Wilders’ party has embraced the very religion he once contemptuously criticized. Van Doorn also visited Medina, which is the second holiest city in Islam and the burial place of Prophet Muhammad (P.B.U.H.) to apologize to God and repent for associating himself with the blasphemous movie in the past."[/COLOR]

http://www.carbonated.tv/news/from-a...-accepts-islam
Vis hele sitatet...
Vil nå ikke si at det er spesielt aggresivt å påstå at religiøse folk er intellektuelt late. Derimot vil jeg si at din tone er nokså aggressiv - jeg kalte ikke Holmlias beboere for aper. Forøvrig er påstanden om at de konverterte for å tekkes omganmgskretsen din. Dette skjedde, i rekkefølge:
1) Det ble postet en video om en liten gutt som ble utestengt av lokalmiljøet fordi han ikke var muslim.
2) Du svarte at det var kjipt for ham, men at man også måtte se på solskinnshistoriene fra Holmlia der etnisk norske konverterte til islam og passet bra inn med de andre.
3) Jeg uttrykte min skepsis til dette.
Ser du? Det er du som påstod at unge etniske nordmenn konverterer for å passe inn, ikke jeg. I lys av dette er beskyldningene dine ganske drøye.

Hensikten med lenka di skjønner jeg virkelig ikke: for å støtte Geert Wilders må man være en siklende idiot, for mannen er jo stein hakke rabiat. At en av hans tilhengere erstatter en idiotisk ideologi med en annen sier igrunnen fint lite annet enn at noen mennesker bare er kørka. Så, hva er poenget?

Forøvrig reagerer jeg på din bruk av ordet 'underlegne' - greit nok at jeg har liten respekt for religion og at jeg mener folk som koverterer erklærer seg selv for mentalt bankrott, men jeg respekterer deres menneskeverd. Jeg hater det de står for, men jeg hater ikke dem, og jeg mener definitivt ikke at religiøse mennesker er mindre verdt - de er bare litt tette i pappen.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Vær så vennlige å ta med dere videre krangling om Islam til en av de 10000 andre ihjelsnakkede trådene om temaet. Her prater vi valg.
Sist endret av Apraksin; 2. mai 2013 kl. 19:42.
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Vær så vennlige å ta med dere videre krangling om Islam til en av de 10000 andre ihjelsnakkede trådene om temaet. Her prater vi valg.
Vis hele sitatet...
Er enig i at tråden ikke burde avspores, men innvandring er en av de aller viktigste sakene for mange. Bare å se på Rights sin artikkel som er blitt "lika" over 25.000 ganger!
Har ikke bestemt meg for hvem jeg vil stemme på, men det blir iallefall ikke frp. De er noen idioter som kommer til å kjøre landet i grøfta, det holder ikke å ha lest Ayn Rand når du skal holde budsjettet i balanse.

Sitat av satanpåski Vis innlegg
Jeg skal stemme DLF. (Dersom det er mulig å stemme fra ambassade i utlandet?) Det er en 100 % ideologisk stemme, jeg forakter hele den rødgrønne regjeringen som så til de grader kjører Norge i grøfta. Norge, og verden generelt trenger liberalisme, rett og slett fordi det tvinger ut dødkjøtt fra alle ledd i samfunnet (ikke fascistisk), og tvinger folk til å skape sin egen velferd. Ja, det er ulemper med denne politikken også, som med alle andre. Det er jeg klar over. Men verden og Norge i dag beveger seg i stødig fart rett ned i helvete. Et sinnsykt byråkrati, grotesk beskatning av de produktive i samfunnet (du betaler ikke 30 % skatt selvom dette står på skattekortet ditt, sannsynligvis mellom 60 og 80 % av pengene dine går til skatter og avgifter), undertrykkelse og stempling av de mindre produktive, og et ekstremt inneffektivt pengesluk av en landbrukspolitikk.

Norge kommer til å gå til helvete i min levetid, og jeg skal sitte trygt plantet et annet sted i verden, og kose meg mens det skjer. At nesten halvparten av Norges befolkning har stemt på Arbeiderpartiet, et parti som bevisst sprer kreft i det norske samfunnet gjennom omtrent alt de gjør, er for meg uforståelig, og jeg har faktisk gitt opp nordmenn.

Kjør på med propagandahatet mot liberalisme, Norge som det er i dag varer ikke lenge. Fortsett å putte pengene dine i banken (for sparing er jo så bra!), men først anbefaler jeg deg å sjekke prisvekst vs renteinntekter f.eks. de siste 50 årene. You're in for a treat.
Vis hele sitatet...
Du bor ikke ved et sammentreff på vestkanten i oslo gjør du det? Du synes siviløkonomene fra NHH skattes for mye ?
Her var det mye kognitiv dissonans, gitt! Vi får begynne på toppen. Gidder ikke gå frem og tilbake og sitere, så jeg setter utsagn i anførselstegn.

"Bevis?
Hvilken personlige frihet? Friheten til å drikke deg dritte å ha analsex med vennene dine?"

Her konstruerer du et stråmannargument. Ingen har snakket om sodomi her. Likevel, om noen ønsker å gjøre de tingene du nevnte er det i deres fulle rett, så lenge de aktivitetene som involverer andre er noe den andre, eller de andre, parten(e) gir sitt samtykke til.

Videoen gir en indikasjon, ikke noe bevis for at "alle muslimer er sånn". Dette er akkurat det samme problemet man finner når andre grupper blir minoriteter. Når Afrikanere ble tvangsflyttet fra landet sitt til Amerika som slaver var de en minoritet, og de ble utsatt for akkurat samme behandling som gutten i videoen. Det er et fenomen man finner både mikro- og makrokosmisk samfunnsmessig.

Forresten veldig voksent av deg å insinuere at jeg er homofil og dranker bare fordi jeg stiller meg kritisk til Islam. Fortsett sånn, så skal du se hvor seriøst argumentene dine blir tatt.

"Nå har jo ikke den videoen der noe med Islam å gjøre, forstå meg rett.
Det er muslimer som stenger han ute, men ikke pga Islam. Det er ikke noe som tilsier at han ikke skal behandles godt fordi han ikke er muslim. De er utlendinger, han er norsk, han skiller seg ut, de er barn og vet ikke bedre + mer. Jeg nevnte i min første post at noe må gjøres med innvandringspolitikken, men jeg mener det er like mye Ola Nordmann sin jobb som innvandrernes. "

Jo, den har alt med Islam å gjøre. Mennesker er produkter av omgivelsene sine. Å si at barna ikke vet bedre er feil. De opplæres til å adoptere et verdisett av foreldrene sine. At man kommer til helvete av å spise gris er ikke noe de drømmer frem utenfor Islams innflytelse. Ikke vær teit.

Det faktum at han skiller seg ut i sitt eget land bør være en vekker for mange. Det skal ikke skje! Prøv multikulturalisme i et arabisk land og det blir bomber, granater og steining som svar på forsøket. Det er fordi nordmenn flest er figurativt kastrerte idioter at man kommer gjennom med Islamofilien.

Du sier det er like mye Ola Nordmann sin oppgave som innvandrerenes å sørge for et tolerant samfunn. Gutten i videoen klager over at han ikke får venner. Han har gjentatte ganger forsøkt å ta kontakt og å få venner, men blir slått og mishandlet. Det ser mer ut som om respekten bare går en vei spør du meg.

"Det er muslimer som er problemet i videoen du linker til, men det er et svakt argument i din sak om at Islam er en trussel for landet."

Mener du at muslimer er separate fra Islam? Er ikke muslim betegnelse på en tilhenger av Islam? Ja, muslimer er problemet i videoen: derfor Islam.

"Den var ny. Islam er kvinneundertrykkende!
Hva med å ta motet til seg å spørre en praktiserende muslimsk kvinne hvor undertrykket hun er.
Har du gjort det? Interessert i å gjøre det? Ville du trodd henne om hun sier hun ikke er det?"

Ikke særlig ny. Det er jo dette debatten rundt hijab og omskjæring/infibulering dreier seg om. Jeg skal ikke utelukke at noen muslimske kvinner går med hijab av egen fri vilje, men du kan være sikker på at det er mange som ikke tør å si noe annet av press fra mannsfigurer i familien.
Haha gøy å se hva folk skal stemme! Går mye i Venstre og FRP ser jeg.
Selv så vet jeg ikke hva jeg ville stemt, fordi jeg klarer ikke identifisere meg med et parti(ikke at jeg har prøvd så jævlig). Jeg har også en små paranoid forestilling at hvis jeg står for et parti blir jeg "biased" i mine meninger fordi jeg da tilhører en gruppe som jeg må prøve å identifisere meg med. Og folk vil dømme mine utsagn hvis de vet hva slags parti jeg holder med selv om det ikke vil være relevant. Litt vanskelig å snu og gå mot strømmen når man følger den i full fart! Også har jeg ikke stemmerett, det er jo også noe...
Siden det går igjen så mye FRP her så minner det meg om noe læreren min fra VGS sa når vi spurte om hvorfor han ikke ville stemme FRP, som jeg skal prøve å sitere:
"Grunnen til at jeg og mange lærere ikke vil stemme FRP er fordi vi ser på dem i en helhet. Altså de har mange bra enkeltsaker, men hvis du ser på alle sakene deres som matte stykker og legger de sammen så ser man at det er noe som ikke stemmer. Det går ikke opp"
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Ble forundret over svarene her. Trodde vi var freakforum altså.

Jeg stemmer Piratpartiet.

Hvem er Piratpartiet?
Det Norske Piratpartiet er en del av en bevegelse som startet i Sverige i 2006, og som har spredd seg til alle verdenshjørner på rekordtid. I mange land har denne bevegelsen søkt politisk innflytelse igjennom å stifte politiske partier. Piratene er i dag representert med over 200 representanter i lokale forsamlinger i forskjellige land, i tillegg til 2 representanter i EU-parlamentet.
Vis hele sitatet...
Les mer: http://piratpartiet.no/2013/04/hvem-er-vi/

Hva står Piratpartiet for?
Våre fem søyler
Våre prinsipper og standpunkter er organisert i fem søyler:

individ og personvern
demokrati
kommunikasjon og infrastruktur
kunnskap og kultur
teknologi, innovasjon og vitenskap
Vis hele sitatet...
Les mer: http://piratpartiet.no/kjerneprogrammet/

Hva vil Piratpartiet gjøre konkret?
Piratpartiet vil konkret
Stanse implementeringen av Datalagringsdirektivet (DLD) med alle tilgjengelige politiske midler. Det være seg ultimatum eller kabinettspørsmål.
Styrke Datatilsynet ved å gi dem reell mulighet til å tilbakekalle konsesjon og kreve full sletting av personopplysninger.
Beskytte norsk kommunikasjon mot avlytting, jfr. den svenske FRA-loven.
Bevare og styrke retten til privat kommunikasjon («lukkede konvolutter»), uavlyttede telefonsamtaler og krypterte meldinger.
Tillate og tilrettelegge for anonyme ytringer på nettet.
Etablere digitale forbrukerrettigheter.
Begrense private aktørers mulighet til å kreve tilgang til sensitiv informasjon registrert av det offentlige. For eksempel skal ikke forsikringsselskaper ha anledning til å be foreldre om samtykke til å hente ut informasjon fra PP-tjenesten som forutsetning for forsikringsavtale.
Åpne for debatt angående liberalisering av sikkerhetskontroll: Fjerne forbudet mot å bære mer enn 100 ml væske i håndbagasjen og fjerne sikkerhetskontrollens praksis med tilfeldig etterkontroll.
Ikke tillate «nakenscanning» på flyplasser.
Styrke ytrings- og varslingsfrihet.
Vis hele sitatet...
Hvis du har planer om å stemme blankt, ombestem deg. Stem Piratpartiet bare for å gi "outsiderne" i politikken litt støtte slik at man faktisk kan få litt endring i fra det samme gamle mønstret.

For hva skjer egentlig nå som alle er lei AP og Co? Jo, man stemmer Høyre og FrP, men slikt har det vært i alle år. Det kommer og går, regjeringer mister populariteten og det kommer en ny rejgeringen inn med en ny farge. Tingene som skjer er ikke stort forskjellig fra regjering til regjering fordi de er jo ikke så forskjellige. Se bare f.eks. på Høyre og Arbeiderpartiet.

Hva kan skje hvis Piratpartiet får noen % av stemmene? Jo, vi kan få en outsider som kan komme med innspill som ikke er de samme gamle. Vi vil få et fokus på det moderne samtidig som moderne metoder vil bli benyttet til allerede eksisterende temaer o.l. (F.eks. skole og import som begge trenger fornying.)


Omså, stem Piratpartiet for å trolle de andre partiene.
Sist endret av uaexed; 2. mai 2013 kl. 22:09.
I alle år før jeg ble myndig var jeg fast bestemt på å stemme på venstre for mer "personlig frihet". Men etter at jeg ble myndig ble jeg medlem av Senterpartiet (SP). Jeg ser at det er ingen på disse 8 sidene som har sagt at de skal stemme SP, så da tenkte jeg å skrive ned mine grunner til å stemme på dem, så kanskje noen av dere forhåpentligvis vil få et bedre inntrykk av dem?

UT AV EU, EØS OG SCHENGEN!

- Senterpartiet er det eneste partiet som stemmer mot EU, og dette er en sak som mange er veldig opptatt av. Et flertall av norges befolkning er i mot EU, likevel stemmer flertallet på partiet som vil at norge skal bli det.
Senterpartiet vil også melde oss ut av EØS. En avtale som ikke gjør at vi blir medlem av EU, men likevel er avhengige av å høre på det EU-landane vil at vi skal gjøre. Det er som at vi er taperen i klassen som slikker rævva til han mest populære.
Å være medlem av EØS/EU gjør at andre land indirekte bestemmer over landet vårt, og det fører til at det blir mindre demokrati og folkestyre i landet. Dette mener jeg er et steg i feil retning. Folk setter "frihet" høyt. Er ikke "friheten" til å bestemme over sitt eget land viktig for dere?
Jeg vil at Norge skal være et selvstendig land, et land som produserer og eksporter MASSE mat (og andre varer). Vi MÅ bli bedre på eksport. Jeg vil at Norge skal være et land som andre er avhengige av, ikke motsatt. Hvis vi holder avstand fra EU men likevel blir et meget attraktiv land både på handelsfronten (da trenger vi mer eksportvarer) og på andre områder, blir vi et uavhengig sterkt land. Med å bli med i EU/EØS viser vi at vi er svake, og ikke klarer å passe på oss selv. Vi trenger ikke andre land for å holde oss økonomisk stabile, vi trenger ikke at land som Luxembourg skal bestemme en konkret lov i landet vårt. Derfor trenger vi heller ikke EU. Uten EØS hadde vi også sluppet å tatt opp diskusjonen om det fuckings datalagringsdirektivet, for å sette et eksempel.
Senterpartiet er som sagt det eneste partiet som har satt foten ned og nekter å slikke rævva til "de store statsmaktene" og bli dratt ned i dragsuget av økonomisk usikkerhet og kriser. Vi få styre vår egen utenrikspolitikk!

- Vi må melde oss ut av Schengen-avtalen. Denne avtalen sier at vi skal få lov til å dra hvor som helst i Europa. Noe som i teorien høres veldig vakkert og euforisk ut, med åpne grenser og frihet til å dra hvor du vil. Men går ikke det utover oss? Jo, for hva med all dopet/våpnene/ulovlige innvandrer som får flyte fritt inn i landet vårt med våre åpne grenser? Kan vi ikke innføre passkontroll ved grensene til sverige? Jeg vet at det ikke løser problemet, men jeg vil at politiet her i Norge med våre lover skal få bestemme over vår egen grensekroll. Schengen-avtalen tillater ikke dette.

Ok. Hvis vi melder oss ut av Schengen-avtalen blir det vanskeligere å dra til Sverige på harryhandel. Og det er en av de "viktigste" grunne til å holde oss til avtalen. Men hvorfor vil vi egentlig dra til Sverige for å kjøpe mat? Jo, fordi det er billigere matpriser i Norge enn i Sverige. Hvorfor? Jo, en av grunnene er at vi nettopp drar til Sverige og snyter vår egen stat, slik at vi tvinger oss selv til å sette opp matprisene.
Senterpartiet vil gi mer penger til bøndene og de som produserer maten våres, og senterpartiet vil øke landbruket. Ved å stenge Schengen-avtalen vil vi i det store og hele få billigere mat og bli kvitt denne forjævlige holdningen om at vi må snyte vårt eget land, fordi det er alltfor dyrt her. Hvis vi hamstrer mat, bygger ut gårdene og gir bøndene våres et bedre utgangspunkt kan vi kanskje til slutt bli uavhengige av å dra til "søta bror" bare for å handle for helga.


FLERE GRUNNER TIL Å STEMME SP:


- likestiller alle. Det som er en av de viktigste grunnene til at jeg stemmer SP er at de likestiller alle personer, i alle aldre, i alle former og utseendet og hvor enn de bor. Senterpartiet vil utjevne forskjellene i nord kontra sør, de vil styrke bygde-Norge, slik at vi slipper den nye tendensen med at alle skal flytte til by'n.
Navarsete mener at "det ikke er tilfeldig at vi har folk som bor i alle deler av landet", og derfor skal vi også respektere og gi like muligheter til alle sammen, uavhengig av hvor du bor.
Jeg er drittlei de borgerlige partiene som har løsninger som i lengden gjør at fattige folk blir fattigere, og de rikere blir likere. Nå som vi lever i 2013 burde det være mulig å ha en mer human politikk enn det!


- God justispolitikk. Her er det så mange bra punkter, bare les selv: http://www.senterpartiet.no/justispo...gory14330.html

- Mer kulturstøtte. Senterpartiet mener det er viktig å gi mer penger til kultur, og har ofte vært pådrivere for å gi mer penger til festivaler/arrangementer/konserter. De borgerlige partiene vil minske kulturstøtten, som igjen vil føre til at MANGE norske festivaler vil gå konkurs fordi de er avhengige av kulturstøtten. Tenk på det du som liker musikk og har lyst til å stemme FRP!

- Miljøvennlige. Senterpartiet er det partiet som satser mest på miljøvennlig energi. Senterpartiet vil at Norge skal bli et foregangsland i kampen for et bedre miljø.

- Mindre byråkrati. Senterpartiet vil ha mindre byråkrati, slik at det ikke tar så lang tid at ting skal vedtas. Vi hører om fotballstadioner og svømmehaller som aldri blir laget på grunn av alle de byråkratiske prosessene. SP vil at ting skal holdes så "simpelt" og lettfattelig som mulig. Vet dere i det hele tatt hvor mye tid en lege bruker på sin pasient? 50%. De neste 50% er all dokumentasjonen som legen må skrive om pasienten. SP jobber for å korte ned dette!

Jeg vil ha et likestilt samfunn som står for harmonisk utvikling.
I Senterpartiets valgprogram skriver dem: En god og effektiv velferdsstat skal fortsatt motvirke skjevheter skapt av markedet, og sikre et godt tilbud til alle. Skatte- og avgiftslettelser må komme de som tjener minst til gode.

Senterpartiet er et parti som er fornuftige og ønsker å utvikle samfunnet steg for steg. Derfor velger jeg å stemme SP istedenfor f.eks borgerlige partier som kommer med helt utopiske visjoner og løsninger som aldri kommer til å fungere i praksis!
Sist endret av Tænman; 2. mai 2013 kl. 23:18.
Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Videoen gir en indikasjon, ikke noe bevis for at "alle muslimer er sånn". Dette er akkurat det samme problemet man finner når andre grupper blir minoriteter. Når Afrikanere ble tvangsflyttet fra landet sitt til Amerika som slaver var de en minoritet, og de ble utsatt for akkurat samme behandling som gutten i videoen. Det er et fenomen man finner både mikro- og makrokosmisk samfunnsmessig.
Vis hele sitatet...
Å si at han ble behandlet på lik linje med de svarte slavene er å sette det litt på spissen. Skjønner hvor du vil hen, så gidder ikke gjøre noe stor sak ut av det.

Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Forresten veldig voksent av deg å insinuere at jeg er homofil og dranker bare fordi jeg stiller meg kritisk til Islam. Fortsett sånn, så skal du se hvor seriøst argumentene dine blir tatt.
Vis hele sitatet...
Satt det litt på spissen, jeg også

Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Jo, den har alt med Islam å gjøre. Mennesker er produkter av omgivelsene sine. Å si at barna ikke vet bedre er feil. De opplæres til å adoptere et verdisett av foreldrene sine. At man kommer til helvete av å spise gris er ikke noe de drømmer frem utenfor Islams innflytelse. Ikke vær teit.
Vis hele sitatet...
Sett bort i fra grisen da. Jeg synes ikke det er dumt å skylde på at de er barn, fordi hadde de vært modne ville de tatt mer hensyn, så samt de eier folkeskikk. Ser du muslimen på gata kritisere deg når du kjøper pølse på Narvesen? Alt i alt handler det nok rett og slett om at utlendingene har mer til felles med hverandre og at han sliter med å tilpasse seg dette, samt at de gjør det vanskelig for han å komme inn i varmen.

Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Det faktum at han skiller seg ut i sitt eget land bør være en vekker for mange. Det skal ikke skje! Prøv multikulturalisme i et arabisk land og det blir bomber, granater og steining som svar på forsøket. Det er fordi nordmenn flest er figurativt kastrerte idioter at man kommer gjennom med Islamofilien.
Vis hele sitatet...
Bombingen i arabiske land har ingenting med multikulturalisme å gjøre, så sant du ikke ser på hvite menn i bomberfly over arabiske land som en del av landet.

Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Du sier det er like mye Ola Nordmann sin oppgave som innvandrerenes å sørge for et tolerant samfunn. Gutten i videoen klager over at han ikke får venner. Han har gjentatte ganger forsøkt å ta kontakt og å få venner, men blir slått og mishandlet. Det ser mer ut som om respekten bare går en vei spør du meg.
Vis hele sitatet...
Det er et ekstremt tilfelle først og fremst. Hvis du tror dette er vanlig er det tydelig som jeg sier at vi også må gjøre en innsats for å lære oss og kjenne innvandrerne.

Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
"Det er muslimer som er problemet i videoen du linker til, men det er et svakt argument i din sak om at Islam er en trussel for landet."

Mener du at muslimer er separate fra Islam? Er ikke muslim betegnelse på en tilhenger av Islam? Ja, muslimer er problemet i videoen: derfor Islam.
Vis hele sitatet...
Det finnes muslimske gutter som henger på byen, drikker alkohol, røyker osv akkurat som den vanlige nordmann (jeg mener ikke at alle nordmenn gjør dette).

Er de representative for Islam?
At folk kan få et dårlig inntrykk av Islam pga oppførsel til muslimer forstår jeg, men så lenge handlingene deres ikke har rot i religionen, er det da rett å skylde på den?

Bør moren til ABB straffes for at hun fødte han?

Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Ikke særlig ny. Det er jo dette debatten rundt hijab og omskjæring/infibulering dreier seg om. Jeg skal ikke utelukke at noen muslimske kvinner går med hijab av egen fri vilje, men du kan være sikker på at det er mange som ikke tør å si noe annet av press fra mannsfigurer i familien.
Vis hele sitatet...
Hva gjør deg så sikker? Angående muslimsk ungdom i Norge vet jeg en hel del. Jeg får innsikt i hva kvinnene mener ved å lese deres innlegg, kommentarer osv.

At en kvinne kan undertrykkes innad i familien skal jeg ikke nekte for, men hvor skjer ikke dette da? Det skjer overalt, uansett hvor negativt dette måtte være. Flere muslimske kvinner forteller at de begynte med hijab da de var små fordi de ville kle seg som moren sin. Bruker man det når man er barn er det ikke unaturlig å fortsette med dette.

Jeg er 100% sikker på at kun et fåtall av de som bruker hijab, i det minste her til lands, blir påtvunget det. Et bittelite fåtall.
Sitat av etse Vis innlegg
Å stemme blankt løser veldig lite. Om folk er missfornøyde med dagens politiske system er det som må til at disse folkene engasjerer seg og lager et nytt parti hvor de aktivt jobber for å endre de tingene de mener er feil med dagens system. om mange nok har samme syn som dere vil dere kunne opparbeide dere oppslutning blandt resten av folket og prøve å få gjennomslag for meningene deres.

En blank stemme gjør nesten ingenting - den bare lar de andre holde på som de ønsker.
Vis hele sitatet...
Men igjen så har jeg null interesse av å dedikere livet mitt til politikk, uavhengig av at jeg er uenig i det nåværende systemet. Mitt håp er at det finnes personer der ute som deler mine synspunkter og har et oppriktig ønske om å engasjere seg politisk. For jeg har bedre ting å gjøre på.(Subjektivt sett :P )
"Sett bort i fra grisen da. Jeg synes ikke det er dumt å skylde på at de er barn, fordi hadde de vært modne ville de tatt mer hensyn, så samt de eier folkeskikk. Ser du muslimen på gata kritisere deg når du kjøper pølse på Narvesen? Alt i alt handler det nok rett og slett om at utlendingene har mer til felles med hverandre og at han sliter med å tilpasse seg dette, samt at de gjør det vanskelig for han å komme inn i varmen. "

Jeg snakker om tendenser, ikke absolutte konsekvenser. Barn som blir ordentlig oppdratt viser folkeskikk. Nå skal det sies at jeg er misfornøyd med hvordan mange ikke-muslimer behandler hverandre også. Mye mobbing og dårlig oppførsel, utestenging osv i skolesystemet. Pysete lærere som ikke tør å gjøre noe med det. Det er en mentalitet du finner i alle menneskegrupper. Men i situasjonen i videoen ble gutten mobbet på grunnlag av at han ikke passet inn i det muslimske verdisynet. Det er ikke så mange andre enn muslimer(evt jøder) som prinsippielt er imot svinekjøtt. Selv rører jeg det ikke, men det er mer på grunn av trikiner og at jeg ikke er spesielt begeistret for smaken. Det er ikke så mange andre grupper mennesker som har motivasjon for å ville nekte andre å spise gris.

"Bombingen i arabiske land har ingenting med multikulturalisme å gjøre, så sant du ikke ser på hvite menn i bomberfly over arabiske land som en del av landet."

Jeg skulle formulert meg annerledes. Jeg siktet til konsekvensene av at f.eks kristne bygger kirker i de landene. Kirkene blir rasert og de kristne blir forfulgt. Mens i Norge kan man bygge ørten moskeer. Jeg har ikke noe problem prinsipiellt med at man kan bygge moskeer i Norge. Det er ikke problemet. Problemet er som sagt at toleransen ikke går begge veier. Vi skal være åpen for andre religioner, men det trenger ikke muslimer å være. Mobbing av ikke-muslimer er en indikasjon på den mangelen på toleranse.

"Det er et ekstremt tilfelle først og fremst. Hvis du tror dette er vanlig er det tydelig som jeg sier at vi også må gjøre en innsats for å lære oss og kjenne innvandrerne."

Men som jeg forklarte kom det jo tydelig frem at gutten forsøkte å få muslimske venner, men de mobbet og utestengte han. I det tilfellet er det jo tydelig at det er muslimene som ikke er interesserte i å lære sekulære, kristne eller andre religiøse å kjenne. Hvordan du kan skylde på gutten skjønner jeg ikke.

"Det finnes muslimske gutter som henger på byen, drikker alkohol, røyker osv akkurat som den vanlige nordmann (jeg mener ikke at alle nordmenn gjør dette).

Er de representative for Islam?
At folk kan få et dårlig inntrykk av Islam pga oppførsel til muslimer forstår jeg, men så lenge handlingene deres ikke har rot i religionen, er det da rett å skylde på den?

Bør moren til ABB straffes for at hun fødte han?"

Jeg har aldri sagt at det ikke finnes moderate muslimer, og jeg har ingen ting å utsette på de heller. Det jeg siktet til var tendensene som oppstår når muslimer blir majoriteten i et område. Da vil radikale ideer få større spillerom.
Det er akkurat som i gamle dager når den eneste Afrikaneren på bygden ble glodd på og fryst ut. Akkurat samme problem. Det er en mentalitet mennesker må ta seg selv i når det skjer, uansett hvem det er snakk om.
Formasjon av ghettoer tilrettelegger dette. Se på USA der man finner "little Italy", "China Town", isolerte områder for forskjellige nasjonaliteter. Hvis en med annen nasjonalitet går inn i et sånn område blir de fryst ut.

"Hva gjør deg så sikker? Angående muslimsk ungdom i Norge vet jeg en hel del. Jeg får innsikt i hva kvinnene mener ved å lese deres innlegg, kommentarer osv.

At en kvinne kan undertrykkes innad i familien skal jeg ikke nekte for, men hvor skjer ikke dette da? Det skjer overalt, uansett hvor negativt dette måtte være. Flere muslimske kvinner forteller at de begynte med hijab da de var små fordi de ville kle seg som moren sin. Bruker man det når man er barn er det ikke unaturlig å fortsette med dette.

Jeg er 100% sikker på at kun et fåtall av de som bruker hijab, i det minste her til lands, blir påtvunget det. Et bittelite fåtall."

Vi kan iallefall være enig om at ingen kan synse seg frem til akkurat hvor stor andel det er av muslimske kvinner som går med det frivillig, og hvor mange som blir tvunget.
Men at tvang og press foregår i radikal Islam kan ingen benekte, og at radikal Islam sprer seg der muslimer er majoriteten er også logisk. Se på muslimske land. Tror ikke det er så mange som har noe valg der.

Anyway, det ser ut som om andre prøver å styre diskusjonen mot andre tema så jeg foreslår at vi stopper her siden tråden er om politikk generelt og ikke innvandring spesifikt, selv om det er relevant.
Vi får være enig i å være uenige, om ikke annet.
Sist endret av HerpmasterDerp; 3. mai 2013 kl. 00:16.
Hvis du bruker quote-funksjonen blir det enormt mye lettere å lese postene dine.
Det viktigste for meg er mer økonomisk frihet, et mer fritt arbeidsmarked og mindre statlig regulering av helsevesnet.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Ble forundret over svarene her. Trodde vi var freakforum altså.

Jeg stemmer Piratpartiet.

Hvem er Piratpartiet?

Les mer: http://piratpartiet.no/2013/04/hvem-er-vi/

Hva står Piratpartiet for?

Les mer: http://piratpartiet.no/kjerneprogrammet/

Hva vil Piratpartiet gjøre konkret?


Hvis du har planer om å stemme blankt, ombestem deg. Stem Piratpartiet bare for å gi "outsiderne" i politikken litt støtte slik at man faktisk kan få litt endring i fra det samme gamle mønstret.

For hva skjer egentlig nå som alle er lei AP og Co? Jo, man stemmer Høyre og FrP, men slikt har det vært i alle år. Det kommer og går, regjeringer mister populariteten og det kommer en ny rejgeringen inn med en ny farge. Tingene som skjer er ikke stort forskjellig fra regjering til regjering fordi de er jo ikke så forskjellige. Se bare f.eks. på Høyre og Arbeiderpartiet.

Hva kan skje hvis Piratpartiet får noen % av stemmene? Jo, vi kan få en outsider som kan komme med innspill som ikke er de samme gamle. Vi vil få et fokus på det moderne samtidig som moderne metoder vil bli benyttet til allerede eksisterende temaer o.l. (F.eks. skole og import som begge trenger fornying.)


Omså, stem Piratpartiet for å trolle de andre partiene.
Vis hele sitatet...



- Med all denne anonymiteten vil det bli mye enklere å laste ned ulovlig software, filmer og musikk som går utover underholdningsbransjen som vil svekkes.

- Med all denne anonymiteten vil politiet og staten miste helt kontroll over world wide web, og dette vil ødelegge mye for Kripos og andre organisasjoner som har gode intensjoner.

- Med all denne anonymiteten på internett vil det bli mye enklere for terrorister å planlegge og utføre aksjoner uten å legge fra seg spor.

Jeg er enig i prinsippet, men personlig frihet har en høy pris. Ihvertfall nå i forbindelse med hvordan samfunnet har utviklet seg. Det er absolutt en sak som er verdt å kjempe for, men selve forslagene har forbedringspotensial!
Sist endret av Tænman; 3. mai 2013 kl. 10:00.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Tænman Vis innlegg

Ok. Hvis vi melder oss ut av Schengen-avtalen blir det vanskeligere å dra til Sverige på harryhandel. Og det er en av de "viktigste" grunne til å holde oss til avtalen. Men hvorfor vil vi egentlig dra til Sverige for å kjøpe mat? Jo, fordi det er billigere matpriser i Norge enn i Sverige. Hvorfor? Jo, en av grunnene er at vi nettopp drar til Sverige og snyter vår egen stat, slik at vi tvinger oss selv til å sette opp matprisene.
Senterpartiet vil gi mer penger til bøndene og de som produserer maten våres, og senterpartiet vil øke landbruket. Ved å stenge Schengen-avtalen vil vi i det store og hele få billigere mat og bli kvitt denne forjævlige holdningen om at vi må snyte vårt eget land, fordi det er alltfor dyrt her. Hvis vi hamstrer mat, bygger ut gårdene og gir bøndene våres et bedre utgangspunkt kan vi kanskje til slutt bli uavhengige av å dra til "søta bror" bare for å handle for helga.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at norsk mat er dyrt har svært lite med handelslekkasjen til Sverige å gjøre.
Tror heller det har med det generelle prisnivået i Norge, samt monopol tilstander både hos grossistene (tine, gilde, prior osv) og kanskje spesielt hos detaljhandelen.
Det er en grunn til at kjøpmennene har blitt milliardærer.

Noe jeg alltid har lurt på er hvorfor bøndene maser om at prisene på sine produkter må økes så de kan tjene mer penger. Hvorfor går de ikke til kjøpmennene å krever en større andel av kaka, spesielt når de vet at de har et vannvittig påslag og gå på.

Jeg er dessuten for å senke tollmurene. Det er en myte at norsk produsert mat er av bedre kvalitet enn matvarer fra andre land. Hadde det ikke vært flott om vi kunne få prøvd nye spennende matvarer fra andre land til en hyggligere pris i butikken.
Det hadde kanskje ført med seg at flere bønder gav opp bondeyrket, men jeg tror at vi ikke hadde gått ned i antall kvadratmeter dyrket mark for det. Større og mer effektive bondegårder kunne kjøpt opp de som gav opp, noe som gjør at de kan konkurere med de utlandske bøndene.
Og resultatet hadde blitt økt mangfold og billigere matvarer for forbrukeren.
Sitat av Tænman Vis innlegg
- Med all denne anonymiteten vil det bli mye enklere å laste ned ulovlig software, filmer og musikk som går utover underholdningsbransjen som vil
svekkes
.
Vis hele sitatet...
Flott! Den bransjen skulle vært avviklet for lenge siden.

Sitat av Tænman Vis innlegg
- Med all denne anonymiteten vil politiet og staten miste helt kontroll over world wide web, og dette vil ødelegge mye for Kripos og andre organisasjoner som har gode intensjoner.
Vis hele sitatet...
Flott! Staten skal ikke ha kontroll over nettet, og Kripos, PST og annet pakk har ikke gode henskter. Etatene skulle vært nedlagt for lenge siden. Alt som svekker dem er bra.

Sitat av Tænman Vis innlegg
- Med all denne anonymiteten på internett vil det bli mye enklere for terrorister å planlegge og utføre aksjoner uten å legge fra seg spor.
Vis hele sitatet...
Det er lett nok som det er, så litt fra eller til spiller ingen rolle.

Sitat av Tænman Vis innlegg
Jeg er enig i prinsippet, men personlig frihet har en høy pris. Ihvertfall nå i forbindelse med hvordan samfunnet har utviklet seg. Det er absolutt en sak som er verdt å kjempe for, men selve forslagene har forbedringspotensial!
Vis hele sitatet...
Ja, prisen er at man blir mer ansvarlig for hvilken retning ens eget liv og samfunnet tar. Jeg betaler den med glede.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Oh, an agressive one.

Grunnene til at de konverterer kan være så mangt, selv om du uten tvil mener det er for å passe inn blant apene.

At du ser på religiøse folk som underlegne deg selv gjør deg bare arrogant. Det finnes folk i alle skalaer som er/blir religiøse (muslimer i dette tilfellet). Osv...
Vis hele sitatet...
Hei,

Kan jeg spørre deg om du eventuelt er muslim, eller nylig har konvertert, - eller evt har oppvokst i en muslimsk familie??
Spør dét siden jeg i flere tråder med politisk-religiøs-tematikk har sett at du (som jeg har oppfattet..) ser på løsninger, problemer, hendelser og etc etc, i verden, ut ifra (hvertfall delvis) et islamsk synspunkt..


>> Óg, i såfall, så har jeg også et par-tre tilleggsspørsmål til deg rundt det:

1- mener du der er flere feil med den nordeuropeiske/vestlige modellen med en liberal og sekulær statsmakt??

2- og så, mener du også at kristendommen som religion og livssyn er litt for "dårlig" i.f.t islam - dette pga fokuset ditt på islam og teologien rundt den??

3- kunne du tenke deg å stemme på KrF, iom at det er det eneste religiøse partiet?


(gjerne send svar på pm hvis det passer her!)

[COLOR="Silver"]edit; *hvis det ikke passer*[/COLOR]
Sist endret av aeon_illuminate; 3. mai 2013 kl. 11:46.