Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 6403
Sitat av BollaBong Vis innlegg
???Javell??? Random Facts, telemarksbataljonen er regnet som verdens beste bataljon og er stasjonert på Rena Leir i Hedmark.
MJK er den beste marine gruppa i verden.
HJK er de beste, Norge har de beste soldatene i verden. vi hadde fint greid oss selv, Norge ligger på 3plass over mest moderne millitærleir i verden !

Vi trenger ikke USA, vi er også verdens rikeste land, Usa på den andre siden har en gjeld på 14,837,099,271,196 dollar, eller fjorten billioner, åtte hundre og trettisju milliarder, nittini millioner, to hundre og syttien tusen, ett hundre og nittiseks dollar!!
Vis hele sitatet...
Visste du at amerikas spesialkommando (spesial soldater) har flere soldater enn Norge har til sammen? Da hjelper det lite med de par hundre MJKene vi har.

Du er en fin tulling du. Du er sikkert en av de som går med militærbukse på kjøpesentrene. Ikke fordi du var i militæret, men fordi du har sett fire filmer fra andre verdenskrig, og lest en god del krigsartikler fra ViMenn.

Og jeg vil gjerne se kilder på at TMBN er omtalt som verdens beste bataljon.

De fleste som kommenterer slike innlegg har absolutt ingen anelse hva de skriver om. Spesielt ikke de som omtaler denne krigen som non-sense og bortkastet, for det har vært langt i fra bortkastet.

Jeg ser at noen spør om hvilke friheter denne krigen har skapt, og jeg kan starte med et par:
1. Jenter har begynt å få skolegang
2. Vi har stoppet Taliban i å bygge opp et barbarisk samfunn hvor dødsstraff, tortur og umenneskelige handlinger ville blitt brukt overdrevent
3. Vi har vist hele verden at vi velger å stå i mot terrorisme. Hvis ingen hadde gjort noe mot Taliban, ville potensielle terroristgrupper kanskje ha sett at resten av verden mangler handlingskraft, og utviklet seg til en større trussel.
4. Taliban har ikke fått et fritt område å skjule seg, bygge seg opp, rekruttere og trene jihadister og selvmordsbombere.
5. Internasjonale styrker har bygget opp sikkerhetspartene i Afghanistan (politi og hæren). Vi har mentorert, trent og gitt de gode råd for sanitetstrening, krigstrening og lignende.


Denne krigen handler ikke kun om å hjelpe Amerika, men for å vise vi er til stede når "de slemme" tester grenser og prøver å bygge seg opp til en større trussel. Det handler om å se på verden som et fellesskap og ikke alle land som forskjellige individer. Når noen trenger hjelp, skal vi være der.
Jeg skal love dere hvis vi ikke hadde vært i Afghanistan og det hadde begynt å regne selvmordsbombere i London, USA, Kenya og ellers rundt omkring i verden ville dere kritisert at vi bare stod å så på Taliban bygge seg opp, uten å gjøre noen verdens ting.

Om jeg selv mener at denne krigen var verdt det? Det gjenstår å se. Klarer afghanske sikkerhetstjenestene å ta vare på landet og holde Taliban i sjakk, så ja. Hvis ikke, så var det kanskje ikke verdt det, men det var langt i fra bortkastet.

Sivile dødsfall er selvfølgelig en uting, men desverre så og si umulig å unngå i en krig. Mange her peker ut USA og NATO styrkene som terrorister etter dere har lest en artikkel i VG om sivile dødsfall. Men for all del, ikke glem at Taliban gjemmer seg bak barn, kvinner og menn, med den intensjon å få de drept slik at de bruker dette som propaganda i senere tid.
Sist endret av brgz; 12. april 2013 kl. 10:14.
Om det har hvert feil eller riktig, skal ikke jeg svare på.
Men til alle dere som er så negative til det, kanskje en grunn til at dere ikke er president i USA? eller statsminister i Norge, for den del.

Blir for dumt å diskutere dette, da fleste parten ikke vet noe mer enn de har sett på 21 nyhetene
Sitat av brgz Vis innlegg

Sivile dødsfall er selvfølgelig en uting, men desverre så og si umulig å unngå i en krig. Mange her peker ut USA og NATO styrkene som terrorister etter dere har lest en artikkel i VG om sivile dødsfall. Men for all del, ikke glem at Taliban gjemmer seg bak barn, kvinner og menn, med den intensjon å få de drept slik at de bruker dette som propaganda i senere tid.
Vis hele sitatet...
Om Norge dreper sivile slik som amerikanerne gjorde i Irak bl.a, kunne ekstremt mange sivile tap vært unngått.