Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1122
Hei, vi er 3 kompiser som skal ut i Trondheim til helgen og tenkte på hva som kunne være aktuelt av hotell/sovested i nærheten av sentrum. Tenker også på pris/rom og vært fint om dere har noen erfaringer/anbefalinger på utested/hotell

Om det er relevant så er vi 20 og 21 år.
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
hvilke type uteplasser liker dere?

Er dere ikke kresen på standard så har dere pilegrimsgarden
Rimelig overnatting med gratis nett og frokost rett ved siden av nidarosdomen

edit: retting av link
Sist endret av slarti; 8. mars 2013 kl. 01:47.
Trådstarter
21 0
Så bra ut med pilegrimsgarden ja, greit sentralt i forhold til utesteder? (Tenker gå-avstand mellom kl 03 og 04)

Har vært på gossip før, men vet lite om de andre stedene. Personlig så liker jeg litt "roligere" omgivelser og ikke full rave med 15-åringer og fake-leg, men det er vel noe sånt som er aktuelt for de andre kanskje..
*kremt*

Om noen kan si noen korte ord om steder, hva det går ut på og om det er sentralt så er vel alt good foreløpig.
Har bare vært i Trondheim en gang, da bodde jeg 14 dager på Nidelven (tror jeg det het). Helt greit til norsk å være, bare sørg for å få rom som ikke vender mot vegen pga vanvittig mye støy derfra mesteparten av natten. Mener å huske at dette var veldig sentralt i forhold til det meste, 5 minutters gange til masse restauranter, utesteder osv. De skryter av å ha Norges beste hotell-frokost der....(i så fall står det dårlig til på norske hoteller).
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
City Living er et rimelig kurant sted å sove.

Sitat av klokken Vis innlegg
Så bra ut med pilegrimsgarden ja, greit sentralt i forhold til utesteder? (Tenker gå-avstand mellom kl 03 og 04)

Har vært på gossip før, men vet lite om de andre stedene. Personlig så liker jeg litt "roligere" omgivelser og ikke full rave med 15-åringer og fake-leg, men det er vel noe sånt som er aktuelt for de andre kanskje..
Vis hele sitatet...
Stort sett hele Trondheim er vel innenfor gangavstand... Mine favorittsteder er Mikrobryggeriet, Den Gode Nabo og Antikvariatet, fine steder hvis du er glad i øl og rolige omgivelser. Hvis paraplydrinker og listepop er mer di greie har jeg nok ingen anbefalinger.
Sitat av ToraBora Vis innlegg
Har bare vært i Trondheim en gang, da bodde jeg 14 dager på Nidelven (tror jeg det het). Helt greit til norsk å være, bare sørg for å få rom som ikke vender mot vegen pga vanvittig mye støy derfra mesteparten av natten. Mener å huske at dette var veldig sentralt i forhold til det meste, 5 minutters gange til masse restauranter, utesteder osv. De skryter av å ha Norges beste hotell-frokost der....(i så fall står det dårlig til på norske hoteller).
Vis hele sitatet...
Om du ikke synes frokosten på Nidelven er bra, må du ha meget gode erfaringer fra utlandet.
Frokosten her er superb!

Rica Nidelven Hotel har utviklet seg ytterligere. Med fem bemannede stasjoner serverer de blant annet lokalprodusert kjøttpålegg, hjemmegraved og lokalprodusert laks og ørret, sild, fiskekaker og gravet makrell. Oster fra Gangstad og Selbu, hjemmelaget marmelade, salater og hjemmebakt brød. Te og kaffe tilberedes og serveres av egen barista. Husets omelettkokk tilbereder egg etter gjestens ønske. Et fristende utvalg av frukt, og hjemmelagde ”fruktshots” gir en smakfull og sunn start på dagen. Generelt en meget rikholdig buffet, som likevel ikke virker overlesset. Frokosten er systematisk og godt merket, med god informasjon for de som ønsker en ren og sunn linje, eller de med matintoleranse. I tillegg yter hotellets frokostservitører personlig og meget imøtekommende service. Det tilrettelegges på en god måte etter gjestens behov. Gjester som kommer alene får tilbud om avis og bord dekket til en. Ved bordet serveres te, kaffe og frukt- og energi-”shots”, og det ryddes fortløpende.
Du jobber ved Rica Nidelven eller?
Synes selv Rica Nidelven har en god frokostbuffet, men ikke helt på linje med Hotel Bristol i Oslo etter min mening.

Til trådstarter, i Trondheim er jeg glad i Familien som utested. Det skal sies at det er noen år siden jeg flyttet fra Trondheim, så jeg vet ikke om de holder på enda, men da jeg var der var det mitt førstevalg grunnet variert musikk, variert klientell, greie ølpriser, litt variasjon i ølutvalg, trivelig luftegård og en meget hyggelig dørvakt. Husker spesielt en gang der det var en rumensk elvis-imitator som spilte Elvis' mest kjente sanger på scenen, god stemning.
Trådstarter
21 0
Hm, har faktisk vært på den gode nabo og antikvariatet før faktisk, god erfaring fra det. Nå er det mulig vi splitter oss, med tanke på at noen andre er mer gira på "paraplydrinker og listepop" enn meg.
Takk for alle forslag angående sovested, skal ta en titt nå i ettermiddag

City living er dessverre fullt for natten, men jeg skal se på andre alternativer
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Familien er en grei plass om man vil på disko uten alle fjortissene.
Men Jeg støtter microbryggeriet.
Lille London er også en bra plass og sjeldent kø for folk som liker noe annet en paraplydrinker