Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  116 12362
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Trådstarter
Kan virkelig ikke skjønne hvordan dere kan klage på grafikken? Consoleport kvalitet?
Imo ser spillet veldig pent ut, det er mye bedre en mye annet på markedet om dagen.

-Stort minus for meg er Fps drops! Men det har vel NVIDIA noe av skylden for...
Ble akkurat ferdig selv med story'en, og far cry skuffet ikke. Syns dette var bedre en 2eren. Eneste jeg syns var litt rart var måten de behandlet experience på, ettersom med min sniking/loot whoring/exploring var fullt utrustet med skills 4-5 story Mississippi før sluttoppdraget
Sist endret av Legynd; 2. desember 2012 kl. 18:09. Grunn: Skrivefeil av ipad
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Trådstarter
Okei. Der man henter kart på hvor kniven Buck vil ha. På båten finner man kartet og kompasset. Så synker båten og man svømmer rundt i gangene i båten. Man lokker en dør, åpner en dør også svømmer man til det popper fram en kar!
Hva skal man gjøre når han kommer?? Er tydeligvis en bugg her, for hvilke taster jeg skal trykke kommer ikke opp. Har sikkert dødd 10 ganger, men finner ikke ut av hva jeg skal trykke på....
Synes FC3 er bra, men alle småfeil og stabilitetsproblemer jeg og flere har opplevd gjør at jeg venter til det kommer en oppgradering eller 2 før jeg fortsetter å spille det. Kunne bruke utrolige 5-10min på lasting av enkelte ting og krasja flere ganger.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rolfhoest Vis innlegg
Synes FC3 er bra, men alle småfeil og stabilitetsproblemer jeg og flere har opplevd gjør at jeg venter til det kommer en oppgradering eller 2 før jeg fortsetter å spille det. Kunne bruke utrolige 5-10min på lasting av enkelte ting og krasja flere ganger.
Vis hele sitatet...
Sånn er det altid med Ubisoft imo.
Har ikke opplevd noen bugs(PS3).

Jeg elsker bow'en!
Er så lett å ta over camper uten at de slår på alarmen med den.
får ikke spillet til og lagre storyen,,

spiller RELOADED sin utgivelse, noen tips ?
Sitat av zeicko Vis innlegg
får ikke spillet til og lagre storyen,,

spiller RELOADED sin utgivelse, noen tips ?
Vis hele sitatet...
Kjøp det.
Tro meg det er verdt det!
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Kjøp det.
Tro meg det er verdt det!
Vis hele sitatet...
money is an issue, alt jeg liker blir kjøpt, tro meg, men når jeg ikke har råd så blir det slikt,skal kjøpes når jeg har penger
De skrev faktsik ikke slik "ikkke"
Sitat av zeicko Vis innlegg
money is an issue, alt jeg liker blir kjøpt, tro meg, men når jeg ikke har råd så blir det slikt,skal kjøpes når jeg har penger
Vis hele sitatet...
Ok, du får Google litt rundt og se om du finner noe.

Når man får fallskjerm og wingsuit, kan man bruke det overalt og hele tiden da?
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Ok, du får Google litt rundt og se om du finner noe.

Når man får fallskjerm og wingsuit, kan man bruke det overalt og hele tiden da?
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=7PQa-zT-oQk
ser slik ut ja
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Er akkurat ferdig med Storyen selv, føler at de ikke gjore for mye med å forklare hvorfor du var på øya, burde være litt mer story om hva som skjedde før du ble tatt til fange, utenom trailerene.
Vis hele sitatet...
det er mere story, i den hula hvor folka du kom med på øya mekker en båt er det et fat med røde piller hvor det står "EAT ME"

vill ikke spoile et relativt nytt spill, men du får se flashbacks av hvordan de havnet på øya hvis du spiser de røde pillene det står "EAT ME" på..
Spilt dette spillet en del i det siste, men har endt opp med å bare ta over Outposts osv, noen som vil spille litt co-op på xbox?
Sitat av Facebook Vis innlegg
det er mere story, i den hula hvor folka du kom med på øya mekker en båt er det et fat med røde piller hvor det står "EAT ME"

vill ikke spoile et relativt nytt spill, men du får se flashbacks av hvordan de havnet på øya hvis du spiser de røde pillene det står "EAT ME" på..
Vis hele sitatet...
Må man gjøre det før man er ferdig med storyen?
For hos meg ligger det masse steiner som blokkerer hulen.
Sitat av Thomasrage Vis innlegg
Jeg klarte å kjøre det fint på Ultra på mitt 6870 kort (av en rar grunn), men vet ikke hvor 5850 ligger i forhold.
Vis hele sitatet...

Det gikk helt greit til meg, med rimelig høye settings. Tror jeg prøvde på HIGH, og 4x på AA uten at det slet nevneverdig.

Synes egentlig spillet er bittelitt skuffende. Grafikken er veldig bra, storyen også tilsynelatende, men det blir litt for mye repetisjon synes jeg. Nå har jeg ikke kommet veldig langt enda da.
fikk bursdagspenger, spillet er kjøpt og laster det ned nå

jepp ble 3 timer i strekk. årets spill 2012 !
SPOILER!!

Prøvde altså å ikke redde vennene siden folk her sa det var kjedelig.

Det var en positiv og en negativ ting med å drepe vennene dine.

SPOILER! (ikke at det er så stor spoler men)

Du fikk ha sex med citra(deilig pupper btw)
Deretter drepte hun deg. thats it. story ferdig.

Noen som kan fortelle hva som skjer når du redder venna dine? orker ikke å spille storyen en gang til.
bare jeg som sliter med og koble til far cry multiplayer ? pc selfølgelig
Sist endret av zeicko; 6. desember 2012 kl. 17:48.
Sitat av zeicko Vis innlegg
bare jeg som sliter med og koble til far cry multiplayer ? pc selfølgelig
Vis hele sitatet...
Nei, jeg får det heller ikke til

Jeg har et problem. Jeg har Far cry gjennom steam men når uplay starter bare oppdaterer den og restarter, oppdaterer, restarter, oppdaterer...og sånn fortsetter det ut i evigheten...
Syntes selv at spillet er kjempebra, har spilt noen dager nå. Likevel har jeg ikke kommet spesielt langt på storyen siden det er så mye annet å gjøre. Det er vel ikke mye å klage på, men enkelte ting er så vanvittig irriterende. For eksempel om man tar fyr, må man vente på at den "Press Q" tingen skal komme, ellers healer man som vanlig men dauer fordi det tar så vanvittig lang tid, og dauer i mellomtiden. Det helse meteret skjer det jo ingenting med før lenge etter at man faktisk har fått bandasjen på armen, animasjonen må liksom bli helt ferdig først. Og den reloadinga, man har f*** ikke flere sekunder på å bytte magasin på AK-en midt i et kaos! Men utenom det er det jo et kjempebra spill. :P
Får bare 20-30 fps på Ultra i 1920x1080 oppløsning med mitt 680
Endrer seg såvidt om jeg bytter til Lav, da har jeg kanskje 35fps avg.

Settings:

Geforce 310.70 driver

Ultra
Vsync: 1 frame
GPU Buffer: 5
HDAO

Skjermkort: ASUS GTX 680 DCUII TOP
CPU: Intel Core i7 2700K @ 4.5Ghz

+ at når jeg går inn på menyen så kommer det opp "Kontakter Far Cry 3 serveren" etterfulgt av " Serveren er ikke tilgjengelig for øyeblikket, prøv igjen senere. (noe rundt der) -.-
Sist endret av freeaak; 8. desember 2012 kl. 13:47.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Trådstarter
Sitat av freeaak Vis innlegg
Får bare 20-30 fps på Ultra i 1920x1080 oppløsning med mitt 680
Endrer seg såvidt om jeg bytter til Lav, da har jeg kanskje 35fps avg.

Settings:

Geforce 310.70 driver

Ultra
Vsync: 1 frame
GPU Buffer: 5
HDAO

Skjermkort: ASUS GTX 680 DCUII TOP
CPU: Intel Core i7 2700K @ 4.5Ghz

+ at når jeg går inn på menyen så kommer det opp "Kontakter Far Cry 3 serveren" etterfulgt av " Serveren er ikke tilgjengelig for øyeblikket, prøv igjen senere. (noe rundt der) -.-
Vis hele sitatet...

Opplever det samme med 670 SLI. Noe er veldig dårlig optimalisert, enten drivere eller spillet foreløpig.
Spiller selv på low....

Men på low med AAA off, så har jeg laveste fps på 60 fps
Regner med det er flere her som ikke får multiplayer til å fungere?

Får opp hver gang jeg skal inn i menyen: "Kobler til Far Cry 3 server" også står det "Server utilgjengelig" ellernosånt
Sist endret av freeaak; 11. desember 2012 kl. 17:01.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av freeaak Vis innlegg
Regner med det er flere her som ikke får multiplayer til å fungere?

Får opp hver gang jeg skal inn i menyen: "Kobler til Far Cry 3 server" også står det "Server utilgjengelig" ellernosånt
Vis hele sitatet...
jepp.......
Sitat av zeicko Vis innlegg
får ikke spillet til og lagre storyen,,

spiller RELOADED sin utgivelse, noen tips ?
Vis hele sitatet...
Hvis du, eller andre, fortsatt sliter med dette fant jeg en løsning som funka for meg til slutt.

Gå inn i spillmappen, type: Program Files (x86)\Ubisoft\FarCry 3\bin. Sett alle .exe filene til å starte som administrator. Dette inkluderer "FC3Updater.exe". Etter at det er gjort starter du spillet med "farcry3.exe", snarveien i startmenyen vil fortsatt ikke la meg loade, men farcry3.exe lar meg loade fint.

Før jeg fikk fikset dette fant jeg ut at hvis du kjører directx9 funker det å loade, men ikke på directx11. Men etter at alt er satt til administratorrettigheter funker det knall uansett hvilken DX du har.

Hvis noen skulle lure er det bare å høyreklikke på hvert enkelt ikon, velge properties/egenskaper, deretter compatibility, og huk av på "Run this program as an administrator"
Sist endret av Membranplan; 11. desember 2012 kl. 17:47.
Hvordan er det dere sjekker FPS i far cry og andre spill? Aldri satt meg inn i den biten.
Sitat av Obster Vis innlegg
Hvordan er det dere sjekker FPS i far cry og andre spill? Aldri satt meg inn i den biten.
Vis hele sitatet...
Last ned Fraps, program for å filme skjermen og måle FPS.
Sist endret av Umoralsk; 11. desember 2012 kl. 19:04.
Sitat av Daffie Vis innlegg
Last ned Fraps, program for å filme skjermen og måle FPS.
Vis hele sitatet...
Testa det nå. Får opp mellom 86-92 FPS oppe til venstre mens jeg spiller på Ultra i Far Cry3. Er det bra greier?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Bedre enn meg som får kun 34 til 40 fps utendørs i spillet. Det er egentlig irriterende siden jeg hadde fra 40-70 i piratversjonen men så fort jeg fikk det på steam sank fpsen.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Bedre enn meg som får kun 34 til 40 fps utendørs i spillet. Det er egentlig irriterende siden jeg hadde fra 40-70 i piratversjonen men så fort jeg fikk det på steam sank fpsen.
Vis hele sitatet...
er usikker men kan være den fantastiske drm'en til ubisoft ?
Jeg får 60 fps med alt på max. Det som er snodig er at den ligger fast der, det er ingen 'dips' hverken opp eller ned. Kjører på 1920*1200, 60 hz skjerm. Oppdager spillet automatisk refreshraten til skjermen, å begrenser deretter?
Sitat av Lusekofte Vis innlegg
Jeg får 60 fps med alt på max. Det som er snodig er at den ligger fast der, det er ingen 'dips' hverken opp eller ned. Kjører på 1920*1200, 60 hz skjerm. Oppdager spillet automatisk refreshraten til skjermen, å begrenser deretter?
Vis hele sitatet...
Hvis du for eksempel har v.sync på vil det begrenses til refreshraten ja
Sitat av Membranplan Vis innlegg
Hvis du for eksempel har v.sync på vil det begrenses til refreshraten ja
Vis hele sitatet...
Ok. Hva er vsync egentlig? Jeg har satt den til 1 frame, da to gjorde at det lagga litt på en måte.
Her er det jeg gjorde hos meg for å få konstant 60fps.
  • Skru av Anti-aliasing både i spillet og nVidia kontrollpanel (om du har nVidia ).
  • Skru av Vsync i spillet og velg adaptiv Vsync i kontrollpanel
  • Velg GPU-Buffer til 1 i spillet.
  • Sett kvaliteten til Ultra i spillet



Sitat av Lusekofte Vis innlegg
Ok. Hva er vsync egentlig? Jeg har satt den til 1 frame, da to gjorde at det lagga litt på en måte.
Vis hele sitatet...
Vsync er i hovedsak for å forhindre tearing når du spiller, det det gjør er at den syncer FPS'en med skjermen din.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/03/Tearing_%28simulated%29.jpg/797px-Tearing_%28simulated%29.jpg

Sitat av http://en.wikipedia.org/wiki/Screen_tearing
V-sync
Vertical synchronization is an option in most systems, wherein the video card is prevented from doing anything visible to the display memory until after the monitor finishes its current refresh cycle.
During the vertical blanking interval, the driver orders the video card to either rapidly copy the off-screen graphics area into the active display area (double buffering), or treat both memory areas as displayable, and simply switch back and forth between them (page flipping).
Vis hele sitatet...
Far Cry 3 var overraskende dårlig. En tiger tåler ikke et AK-47 magasin, det er også veldig mange steder man kan bli stuck, som fører til at man må restarte hele missionet.
Noen som kan forklare meg litt mer hva dette spillet går ut på, er det likt noen av de andre farcry spillene? så jo VELDIG likt ut som Far Cry 2, men så en trailer om noe gartneri og noe sopp og noe greier, gir det bare halisunasjoner eller gir det noe krefter?

Husker far cry 1 var jo noe monster greier og du fikk noe krefter etterhvert, er så gammelt spill at det er ganske vake minner
Sitat av annern55 Vis innlegg
Far Cry 3 var overraskende dårlig. En tiger tåler ikke et AK-47 magasin, det er også veldig mange steder man kan bli stuck, som fører til at man må restarte hele missionet.
Vis hele sitatet...
Pff, du skal være veldig sær om du synest Far Cry 3 var dårlig.
Ble akuratt ferdig med single player. Det må ha vært den mest interessante og spennende historien jeg har spilt noen sinne. Begynte nesten og gråte, spesielt på slutten ;_;

single player gir jeg historien 10/10, gameplay 9/10, grafikk 9/10 overall 9,5/10

GAME OF THE YEAR!!!
Har ikke kommet igjennom det selv, men det første jeg la merke til er hvor godt skuespill det er. Alle karakterene har sin egen unike personlighet, og det er en fryd å se på sekvensene.
Sitat av prenix Vis innlegg
Har ikke kommet igjennom det selv, men det første jeg la merke til er hvor godt skuespill det er. Alle karakterene har sin egen unike personlighet, og det er en fryd å se på sekvensene.
Vis hele sitatet...
spesielt vaas. fy søren han er badass
Sitat av grims Vis innlegg
spesielt vaas. fy søren han er badass
Vis hele sitatet...
Jepp, helt enig. Animasjon og skuespill passer perfekt.
Ny oppdatering idag.. men online funker fortsatt ikke!
Skal det ta så lang tid og få fikset dette?!?!
Sist endret av freeaak; 13. desember 2012 kl. 23:34.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
MSAA 2x resten på maks, et stykk 670 og stock i5. Holder glatt 80FPS hele tiden.
Noen som vet om dem snart kommer med ny oppdatering?
Går jo ikke å joine venner, og om du inviterer dem til party så kommer ikke dem med.
Irriterende!
Får ikke opp noe online i det hele tatt her.. :/
Synes man opparbeider seg alt for fort både våpen og fordeler/utrustning. Denne delen blir alt for lett.
Og enkelte dyr tåler kanskje litt for mange skudd, men jeg fant ut at de var ekstremt utsatt når det kom til flammekasteren (Som også er et genialt våpen i trange områder).

Så, perfekt utrustninger :

Sniperrifle
Flammekaster
rocketluncher
maskingevær/assault rifle


Når det kommer til slutten, så valgte jeg den "Vennlige" løsningen, og kunne da fortsette å spille etter det, men da uten hovedmissions.
Og hvis det en tidligere her i tråden stemmer, om man velger den "Kjipe" løsningen, og dør. Så sier det nesten seg selv hva man skal velge, om man vil fortsette å spille. =)
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Synes man opparbeider seg alt for fort både våpen og fordeler/utrustning. Denne delen blir alt for lett.
Og enkelte dyr tåler kanskje litt for mange skudd, men jeg fant ut at de var ekstremt utsatt når det kom til flammekasteren (Som også er et genialt våpen i trange områder).

Så, perfekt utrustninger :

Sniperrifle
Flammekaster
rocketluncher
maskingevær/assault rifle


Når det kommer til slutten, så valgte jeg den "Vennlige" løsningen, og kunne da fortsette å spille etter det, men da uten hovedmissions.
Og hvis det en tidligere her i tråden stemmer, om man velger den "Kjipe" løsningen, og dør. Så sier det nesten seg selv hva man skal velge, om man vil fortsette å spille. =)
Vis hele sitatet...
Jeg var dum nok til å velge den andre løsningen siden han snakket så mye om hvor mye han ville bli igjen på øya.
Etter det siste samleiet var det kun èn setning som gikk rundt i hodet på meg:
JEG BLE BRUKT!!
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Pff, du skal være veldig sær om du synest Far Cry 3 var dårlig.
Vis hele sitatet...
Fin grafikkmotor, elendig plot som man har sett utallige ganger før, fullt av bugs. Har også satt meg fast flere ganger både i og under trapper, mellom diverse ting og en gang i en busk!?

Har nå forsøkt to gjennomspillinger der jeg har startet/stoppet spillet flere ganger, og til og med startet maskinen på nytt et par ganger. Har opplevd å miste savegamet 2 ganger nå, og det er tilsynelatende ingen mulighet for å få det tilbake igjen. Hadde kopiert ut et savegame fra rett etter introen, men heller ikke det er mulig å bruke om jeg kopierer det inn i savegame-mappa igjen.

Ser ikke for meg at jeg gidder å prøve en runde til.