Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2205
Hei !

Tenkte jeg skulle investere i en spillkonsoll, men har veldig lite erfaring om hva som er bra og dårlig mellom de 2 store merkene PS3 eller Xbox.. jeg vet at det er vanskelig å begynne å diskutere uten at det kommer fanboyz og skriver crap.. men hva er fordelene og ulempene ved begge konsollene?

En ting jeg har merket er at for å spille online på Xbox må du betale en slags lisens mens på PS3 trenger du ikke betale noe..
Så så jeg også at PS3 har kommet med en ny modell der det bare er 12GB SSD, er dette nok eller burde en gå for større plass med vanlig harddisk?


andre fordeler/ulemper?
Du burde gå for noe med større harddisk. Har selv 12GB og det er ikke særlig mye. Den nyeste versjonen bråker veldig mye , samt at den virker billig tvers igjennom.

Det er ikke store forskjellen mellom en ps3 og en xbox 360, ps3 har blueray, xbox har ikke. xbox så må du betale for online, på ps3 trenger du ikke. Har hørt xbox live skal være bedre enn PSN dog. Xbox har jo problemer med red ring of death, mens ps3 har problemer med yellow ring of death. Akkurat nå har bluerayen på den ene ps3'en min tatt kvelden også.

Alltid hatt sony sine konsoller så jeg ville helt klart valgt ps3.. Jeg klarer ikke bruke xbox kontrolleren, men jeg er sikker på at dette bare er en vanesak. Alle som har xbox mener jo såklart at xbox kontrollen er best og vica versa.

Mine ps3'er henger seg av og til, det eneste som hjelper da er å ta strøm inn og ut. Er dette et problem på xbox?

mitt tips: Ta en tur i butikken og test ut litt, finn ut hvilken konsoll du liker best
Sist endret av Marr; 2. desember 2012 kl. 13:52.
Har både ps3 og xbox 360. Er bare ps3 som blir brukt av den enkle grunn at jeg liker kontrollene er ikke så store kloumper som 360 sine. Og jeg slipper å betale 500kr i året for å spille online. Har og så hatt mye mere problemer med 360. Brent grafikkort og den berømte rrod. Begge deler ble fikset uten større problemer. Men å bli uten xbox når gta 4 kom ut var ikke kult.
Kommer aldri til å kjøpe noe xbox igjen. Nå er det bare PS sytemet som kommer inn her i huset.

Edit: Har ikke opplevd noen problemer med min ps3 som han over. Men jeg har den første versjonen av ps3 (den som kan spille ps2 spill). Har vært i bruk så å si hver dag. Til spill og film. Nå i det siste også netflix.
Sist endret av Putas; 2. desember 2012 kl. 13:53.
Jeg personlig liker PS3 best, men det har mye med at jeg liker de ekslusive spillene og kontrollene der best, pluss at man får med blu ray spiller på kjøpet. Det jeg ikke liker med PS3 (eller forsåvidt spillutviklerene) er at mange spill blir utviklet til å passe xbox, så får PS3 noen ganger en dårlig port. Alt i alt er det ikke store forskjellen, det kommer helt an på personlige preferanser. 12 gb tror jeg kan bli litt lite

Mens sånn på papiret så er PS3 en kraftigere maskin så vidt jeg vet, men om det er noe du vil legge merke til er en annen sak
Sitat av Marr Vis innlegg
Du burde gå for noe med større harddisk. Har selv 12GB og det er ikke særlig mye.
Vis hele sitatet...
Er det mulig å koble til en ekstern harddisk, isåfall kan jeg bare kjøpe hvilken som helst harddisk?
Sitat av KingFezz Vis innlegg
Er det mulig å koble til en ekstern harddisk, isåfall kan jeg bare kjøpe hvilken som helst harddisk?
Vis hele sitatet...
De i butikken mente ihvertfall at det ikke skulle være noe problem å koble til en ekstern harddisk for å få mer lagringsplass. Det jeg vet er at du kan koble til en ekstern harddisk for å få tilgang til filene du har på den, filmer, bilder osv. Det jeg er usikker på er om ps3 kan lagre f.eks spillsaves osv på den eksterne harddisken og bruke dette under spilling. Noen som kan bekrefte/avkrefte?
Xbox og Halo! Jeg tror det beste er å gå etter hvem som har best spake og hvilke spill som er "Only for". Selv syns jeg xbox sin spake er mye bedre laget for hendene kontra Playstation. Vel, med mindre du er en treåring med små hender.
360'n har mere minne, og vil klare seg bedre i noen spill..

OT: Hadde uansett spart opp til PC tho, du får en helt grei en for 4K f.eks.
Sitat av Marr Vis innlegg
De i butikken mente ihvertfall at det ikke skulle være noe problem å koble til en ekstern harddisk for å få mer lagringsplass. Det jeg vet er at du kan koble til en ekstern harddisk for å få tilgang til filene du har på den, filmer, bilder osv. Det jeg er usikker på er om ps3 kan lagre f.eks spillsaves osv på den eksterne harddisken og bruke dette under spilling. Noen som kan bekrefte/avkrefte?
Vis hele sitatet...
Jeg brukte ekstern hdd til å flytte saves fra en ps3 til en annen, men prøvde aldri å laste saven fra den eksterne, og var noen save filer jeg ikke fikk kopiert til ekstern
Gå for det vennene dine spiller. Blir mye mer moro når du kan sitte å snakke med de mens du spiller.
Selv solgte jeg PS3'n min og kjøpte meg xbox 360. Uansett hva du velger, gå for en større hardisk (200gb +), da lagres spillene på konsollen og du vil må mindre støy.
PS3 har blueray og gratis online spilling + mange gode spill som kunn finnes på ps3.
Xbox 360 ha en bedre kontroll (imo) nettet er like godt, og det har noen gode spill som kunn finnes på xbox.
Du får mer hvis du kjøper ps3, men jeg ville valgt det vennene dine har. Det er mye gøyere å spille sammen med de en å sitte alene å game :P
Xbox, er mye bedre. Men ta det vennene dine spiller.
Xbox har bedre kontroller, imo. De nye Slim-konsollene får heller ikke Red Ring Of Death. Du har også muligheten til å bruke Kinect og hele kroppen fremfor den litt sære dildoen PS3 bruker til sine motion-capture-spill. Grafikken er det lite å si på. Kan ikke si jeg ser stor forskjell mot PS3.
Det er nok av lagringsplass (har selv 250GB harddisk som på langt nær er full), men om du vil kan du lage Xbox-partisjoner på en ekstern harddisk eller minnepinne på opptill 16 GB pr enhet, om du skulle trenge mer plass, eller ta med deg installerte spill til en annen konsoll.
Det er kanskje kjipt å måtte betale for å spille online, men om du ikke bryr deg stort om multiplayer kan du fint være online og laste ned ting, surfe på nettet, etc, med gratismedlemskap (sølvmedlemskap).

Nå har også Xbox Music kommet, som er samme type tjeneste som Spotify, men med større (ja, faktisk) musikkbibliotek. Det er jo knall :P

Personlig synes jeg også den lille xbox-konsollen er penere å se på enn PS3'en.

Sånn. Nå er jeg ferdig å fanboye.
Xbox klart bedre som en spillekonsoll, enklere meny og bedre kontroller. Generelt bedre opplagt for spilling. Mens ps3 er mer en entertainmant station.
Sitat av Nougatti Vis innlegg
Xbox har bedre kontroller, imo. De nye Slim-konsollene får heller ikke Red Ring Of Death. Du har også muligheten til å bruke Kinect og hele kroppen fremfor den litt sære dildoen PS3 bruker til sine motion-capture-spill. Grafikken er det lite å si på. Kan ikke si jeg ser stor forskjell mot PS3.
Det er nok av lagringsplass (har selv 250GB harddisk som på langt nær er full), men om du vil kan du lage Xbox-partisjoner på en ekstern harddisk eller minnepinne på opptill 16 GB pr enhet, om du skulle trenge mer plass, eller ta med deg installerte spill til en annen konsoll.
Det er kanskje kjipt å måtte betale for å spille online, men om du ikke bryr deg stort om multiplayer kan du fint være online og laste ned ting, surfe på nettet, etc, med gratismedlemskap (sølvmedlemskap).

Nå har også Xbox Music kommet, som er samme type tjeneste som Spotify, men med større (ja, faktisk) musikkbibliotek. Det er jo knall :P

Personlig synes jeg også den lille xbox-konsollen er penere å se på enn PS3'en.

Sånn. Nå er jeg ferdig å fanboye.
Vis hele sitatet...
Har Xbox, den vanlige, og har hatt i 4 år, har aldri hatt ett problem!
12gb holder ikke lenge, lastet nettopp ned Crysis 2, og den var på 7.8gb
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Imo, Playstation 3.

Vait what.

Skal du kjøpe deg ny konsoll nå så har du bare et valg! WiiU!
Sitat av Lima Vis innlegg
Imo, Playstation 3.

Vait what.

Skal du kjøpe deg ny konsoll nå så har du bare et valg! WiiU!
Vis hele sitatet...
Wii generelt, ligger så langt bak alle sammen. De kommer ut med HD grafikk, faenmæ hundre år etterpå, ikke kjøp en splitter ny Wiiu for masse penger, når en kan få PS3, eller Xbox for en billig penge.
Mens vi snakker om xbox:
Tilbud på komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761406
Eg valgte Xbox over PS3 når eg kjøpte den for 1 månde siden. Mest på grunn av venner rundt meg hadde Xbox og det var et tilbud på den (1500 kr for Xbox Slim 250gb å 2 spill på CDON ). Eg synst sjøl at Xbox er bedre, både på Live å takle spill, og 350 kr for 1 år me live er ikkje så mykje å klage over heller!

Har ikkje prøvd PS3 så mykje, så kan ikkje utale meg mykje om den !
Jeg valgte PS3 fordi jeg da kunne game FIFA mot mine venner som også har PS3 og fordi den har blurayspiller så kidsa får sett filmene sine
når det kommer til film osv så streamer jeg det heller gjennom pcn, men jeg tror jeg har bestemt meg for xbox 360 alle vennene mine er bare PC-geeks :P så også et veldig fristende tilbud på komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761406
Sitat av KingFezz Vis innlegg
når det kommer til film osv så streamer jeg det heller gjennom pcn, men jeg tror jeg har bestemt meg for xbox 360 alle vennene mine er bare PC-geeks :P så også et veldig fristende tilbud på komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761406
Vis hele sitatet...
bra kjøp det der, 250 gig er et must, 4gigern bråker som 54 jetfly
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
bra kjøp det der, 250 gig er et must, 4gigern bråker som 54 jetfly
Vis hele sitatet...
Samme gjør 250gb om du ikke installerer spillene Så det er en fin vane å legge inn, installer spillene før du begynner å spille
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Har selv begge konsollene.

Xbox 360
+ Kontrollen er fantastisk
+ Mer aktivt onlinemiljø
+ Flere brukere med headsett
- Flere brukere med headsett (Gud så de gnåler)
- Live Gold koster penger

PS3
+ Meget godt muligheter som mediesenter
+ Gratis nettjeneste
- Noe mindre miljø på nett
- Veldig få med headsett(Gjør det vanskelig å spille taktisk i enkelte spill)

Personlig spiller jeg mest på xboxen da jeg foretrekker kontrollen der og har flest andre venner som spiller xbox. PS3en brukes derimot meget ofte som mediesenter og jeg foretrekker å spille enkelte typer spill på den. Vil si som enkelte andre her har nevnt. Kjøp det vennene dine spiller. Hvis du vil ha mediesenter og spillkonsoll kjøp PS3. Hvis ikke er det opp til kontrollpreferanser og hvilke ekslusive spill du vil ha. Xbox med Halo, Gears of War osv og PS3 med Uncharted, God of War osv.