Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2333
Lurte på om det finnes noen spennende stoffer der ut som primært påvirker synet, eks i form av morfing.
illusjoner er ok, men hallusinasjoner er ikke ønskelig.

kanskje noen andre spennende party piller som har dette som "bi-effekt"?
Morfing og illusjoner er det du får av tradisjonelle psykedeliske stoffer som sopp og lsd i vanlige doser.
Tankegangen din blir også sterkt påvirka av disse, jeg kjenner ikke til noe stoff der du slipper unna det. Har ikke prøvd det selv, men har hørt at 2c-b skal ha mer visuelle effekter i forhold til hodekjør.

Hallusinasjoner som det å se ting eller folk som ikke er der, eller å havne totalt i en fantasiverden er ikke noe du burde se noe til før du tar heroiske doser psykedelika eller roter deg borti datura eller noe sånt. (ps IKKE rot deg borti datura eller noe sånt )
Sist endret av Bothrops; 27. november 2012 kl. 14:19.
2c-e er det mest audio-visuelle dopet jeg har vært borti.
Det fungerer veldig opp mot synet. Masse morfing, pixel-syn, og mayamønstre all over.
I tillegg er det også veldig klart for hodet; lite tankeloops og rare idèer. Litt tullete blir man jo, men ikke helt skakkjørt som du kan oppleve på sopp.

Eneste negative er at bodyloaden er ekstrem, men om du bare har lyst til å være i en chill leilighet og småtasse rundt er det ikke noe stress.
2C-B er fint, ja! Mye fint å se på, lett å leve seg inn i musikk. Sex på dette er fantastisk, anbefales(i et mørkt rom med musikk i bakgrunnen).
Hm, har tenkt på et lignende spørsmål selv. Er svært interessert i psykedelika, og elsker å lese om det, men tror ikke jeg er klar for å innta rollen som Gud og skaper av universet helt enda. Frykter litt det å bli så facka i hodet. Noe som ikke gjør en så løk i hodet, men kanskje gir mest visuelle effekter? Virker som om du har litt peiling, Moret. Hva stoff tror du er en grei introduksjon til den psykedeliske verden?

Kommer nok ikke til å bli med det første uansett, meg og mr. Cannabis klarer oss en liten stund enda. Personlig har jeg sett for meg at en mild trøffel-opplevelse i Amsterdam kan være en grei start, men.
Choose life...
Bardo's Avatar
Personlig vil jeg fraråde å ture på trøfler i Amsterdam Herbman, spesielt for en førstegangs bruker.
Tror nok det er tøffere på psyken en f.eks 2C-B som har blitt foreslått og som er hva jeg vil foreslå for en førstegangs bruker. Det er meget mildt på psyken ved riktig dose og visualsene er bølgete og fine.

Ta det i en koselig leilighet eller så, hvor du føler deg trygg på de andre som er med.
Sist endret av Bardo; 28. november 2012 kl. 00:42. Grunn: skriveleif
2C-B er etter min mening KUN visuellt. Det fantes noe som het blå omega, som inneholdt dette.
Veldig morsomt å kunne ha visuals, men samtidig være klar nok til å ringe mora di.
(Warning. Dette blir mye 2c-e da det er mitt favoritt-psykedelika)

Synes faktisk 2c-e er morsommere enn 2c-b, men det er kanskje en smakssak.
Etter min erfaring er 2c-e'en hakket vassere totalt sett, mer av alt egentlig. Det er stoffet som har gitt meg mest av det du vil ha i en snill tripp: visuals og lydopplevelse. Og som det leverer på begge punkter.
Som sagt er bodyloaden ganske gjeldene og for å ture på 2c-e må man være forberedt på litt mageknip og et "press" i overkroppen(gir seg etter litt tid ved at man rett og slett gir F etterhvert). Dette kan oppfattes som kjipt for noen, men til gjengjeld blir man i veldig kosete humør av det; få ting i verden som er like givende som å ligge å kose seg i en seng eller sofa med noe bra musikk mens man turer på dette.
Jeg har tatt med meg en god del nysgjerrige sjeler på førstegangstripping på 2c-e og ingen sure miner å spotte fra noen av dem egentlig. Noe av grunnen er at stoffet er veldig snilt mot hodet. Du er relativt klar i tankegangen(litt dust blir man jo selvfølgelig) og kan gjøre dagligdagse ting uten å bruke 3 timer på det. Det er for eksempel ikke noe stress å skifte musikk på stereoanlegget mens man kjører 2c-e, i motsetning så har jeg funnet meg selv i å smake og fikle på fjernkontroller i flere minutter mens jeg har turet på sopp.
Jeg har funnet en scene fra en musikkvideo som er svært likt enkelte visulle forstyrrelser jeg har hatt på 2c-e, spol til 2:17. Den pixel-formasjonen som finnes her er ganske gjeldende, ihvertfall for meg(dog noe mer fargerik). Veldig funky

Sopp er jo forsåvidt en grei nok intro, men her ville jeg gått for flein. Trøffler og hawaiian(eller hva de nå heter de forskjellige typene) er etter min erfaring litt mer rettet mot hodet og tura tanker. Fleinen er i tillegg ganske visuell. Men, sopp generelt sett er ganske uforutsigbart og man blir ganske trippa av det, veldig mye enkelere å få tankeloops og rare innfall på sopp enn noe annet jeg har vært borti. Men, til gjengjeld er det jo veldig gøy om shitten klaffer.

LSD er jo en slager. Liker veldig godt dette stoffet; men det blir fort mye tripping for en førstegangsbruker. 2c-e'en har omtrent like lang effektperiode som LSD, men det er ikke noe problem å takle mange timer med tripping siden hodet ikke er like presset. Allikevel er det et eller annet magisk med LSD som bare passer godt. LSD er også ganske greit for kroppen, du blir ikke slått ut som på 2c-e eller like kvalm som man kan bli på sopp. Så, man er faktisk funksjonabel om du vil, det er alltid hyggelig.

Alt i alt så blir det opp til hver enkelt og jeg skal være forsiktig med å "anbefale" narkotika, det er noe du må gjøre selv og bestemme over selv. Alikevel vil jeg bare påpeke at for en førstegangstripper som vil ha det jeg har erfart som minimalt med tankekjør og likevel ekstremt med visuelle og audioelle(lol, jeg lager ord...) opplevelser så er kanskje 2c-e veien å gå.

Med LSD på andreplass og 2c-c(alle 2c-stoffene blir mye å holde kontroll over. Det var enten c eller d) etter det igjen.


(Skal se om jeg får mekket opp en skikkelig tråd om 2c-stoffene etterhvert der jeg drøfter litt forskjeller ol. men, det kan ta tid...)
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
2c-e er det mest audio-visuelle dopet jeg har vært borti.
Det fungerer veldig opp mot synet. Masse morfing, pixel-syn, og mayamønstre all over.
Vis hele sitatet...
2nd that.

morsomt du nevner maya-mønstre, noe av det mest interessante jeg har opplevd på 2c-e er at jeg momentant begynte å se hieroglyfer og maya-iske mønster overalt. hadde ingen (bevisste) forutsetninger for å oppleve det, så det er kanskje noe som er felles for mange under påvirkning av dette stoffet.
Sitat av Bardo Vis innlegg
Personlig vil jeg fraråde å ture på trøfler i Amsterdam Herbman, spesielt for en førstegangs bruker.
Tror nok det er tøffere på psyken en f.eks 2C-B som har blitt foreslått og som er hva jeg vil foreslå for en førstegangs bruker. Det er meget mildt på psyken ved riktig dose og visualsene er bølgete og fine.

Ta det i en koselig leilighet eller så, hvor du føler deg trygg på de andre som er med.
Vis hele sitatet...
Prøvde trøfler når jeg var i amster for ca 2 måneder siden. Spiste 15g av typen atlantis som skulle være den sterkeste. Dette var da min første gang på psykadelica. Fikk ekstremt sterke visuals, det var som at alt rundt meg bare endra seg og så helt sykt ut. Kunne stå lenge å bare se på bygninger og foskjellige ting i full begeistrelse da alt så helt ubeskrivelig kult ut. tenkte også masse sykt. Men uansett, fikk en meget positiv førstegangs opplevelse av å trippe på trøfler, og kan skjønne hvordan en sånn trip skal gjøre noe skade på psyken. Så lenge du er litt opplest og vet hva du kan forvente av en trip.
Sitat av moret Vis innlegg
Noe av grunnen er at stoffet er veldig snilt mot hodet. Du er relativt klar i tankegangen(litt dust blir man jo selvfølgelig) og kan gjøre dagligdagse ting uten å bruke 3 timer på det. Det er for eksempel ikke noe stress å skifte musikk på stereoanlegget mens man kjører 2c-e, i motsetning så har jeg funnet meg selv i å smake og fikle på fjernkontroller i flere minutter mens jeg har turet på sopp.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for utfyllende svar, moret. Er det mulig å sammenligne hvordan blir i hodet, altså bevissthetsendringen med Cannabis f. eks? Hvordan er det i forhold? Sterke/mildere eller generelt veldig annerledes?
Sitat av Herbman Vis innlegg
Tusen takk for utfyllende svar, moret. Er det mulig å sammenligne hvordan blir i hodet, altså bevissthetsendringen med Cannabis f. eks? Hvordan er det i forhold? Sterke/mildere eller generelt veldig annerledes?
Vis hele sitatet...
Det er veldig andreledes. Cannabis har noe av de samme effektene, men den helhetlige pakken man får på kraftigere psykedelika er ikke sammenlignbart på samme måte.
Du får mye mer, men samtidig mye mindre... sort of....
Cannabis i seg selv er et veldig eget rusmiddel. Det er ingen andre stoffer jeg har vært borti som oppfører seg på samme måte. Det er enklere å trekke likheter og ulikheter opp mot forskjellige psykedelika da de deler mange av de samme grunnelementene.

Det er veldig vanskelig å beskrive med ord, kun de som har tatt stoffene vet hva jeg snakker om.
25i-nbome Er som syre eller lsd uten tankekjøret.
Fine closed eye visuals, samt open eye visuals.
Minner litt om 2c-i også.
Sitat av moret Vis innlegg
Det er veldig andreledes. Cannabis har noe av de samme effektene, men den helhetlige pakken man får på kraftigere psykedelika er ikke sammenlignbart på samme måte.
Du får mye mer, men samtidig mye mindre... sort of....
Cannabis i seg selv er et veldig eget rusmiddel. Det er ingen andre stoffer jeg har vært borti som oppfører seg på samme måte. Det er enklere å trekke likheter og ulikheter opp mot forskjellige psykedelika da de deler mange av de samme grunnelementene.

Det er veldig vanskelig å beskrive med ord, kun de som har tatt stoffene vet hva jeg snakker om.
Vis hele sitatet...
Ja, okei, forstår om det er vanskelig å sammenligne. Men jeg tenker nå bare på tankekjør og slikt da. Om den "graden" man blir tullete i hodet på kan sammenlignes med Cannabis eller ikke. Blir man like udugelig? Jeg ville ikke pratet i telefonen med faren min når jeg var ute f. eks, kunne jeg gjort det på 2C?
Sitat av Herbman Vis innlegg
Ja, okei, forstår om det er vanskelig å sammenligne. Men jeg tenker nå bare på tankekjør og slikt da. Om den "graden" man blir tullete i hodet på kan sammenlignes med Cannabis eller ikke. Blir man like udugelig? Jeg ville ikke pratet i telefonen med faren min når jeg var ute f. eks, kunne jeg gjort det på 2C?
Vis hele sitatet...
Okei.
Jo, det kan være litt sånn. Men, du er mer leken og tullete enn på cannabis. Man finner underholdningsverdi i alt som en 5åring kan gjøre.
På en måte blir du like udugelig, men det er enkelere å holde en nær-normal samtale på 2c-e: man flyter ikke ut i lattis. Mine erfaringer tilsier at du faktisk klarer å konsentrere deg sånn noenlunde om noe som skal gjøres selv om verden flyter rundt i farger.
Jeg har handlet cola på butikken midt i en tur liksom og det gikk jo helt greit, ihvertfall slik jeg husker det
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Hallusinasjoner som det å se ting eller folk som ikke er der, eller å havne totalt i en fantasiverden er ikke noe du burde se noe til før du tar heroiske doser psykedelika eller roter deg borti datura eller noe sånt. (ps IKKE rot deg borti datura eller noe sånt )
Vis hele sitatet...

Her blander du mellom delirium og hallusinasjoner. Ved et delirium er man ikke i stand til å skille mellom virkelighet og fantasi. Det man ser, tror man 100% på (Slik som Datura-rusen). Ved en hallusinasjon derimot, vil man i de fleste tilfeller være klar over at det "bare" er en hallusinasjon, selv om noe forvirring kan forekomme.

Uansett, kan ikke MDA gi noe av det TS er ute etter?
Sitat av Hygge Vis innlegg
Her blander du mellom delirium og hallusinasjoner. Ved et delirium er man ikke i stand til å skille mellom virkelighet og fantasi. Det man ser, tror man 100% på (Slik som Datura-rusen). Ved en hallusinasjon derimot, vil man i de fleste tilfeller være klar over at det "bare" er en hallusinasjon, selv om noe forvirring kan forekomme.

Uansett, kan ikke MDA gi noe av det TS er ute etter?
Vis hele sitatet...
Hvis du for eksempel ser døde slektninger stå i stua i når du er i delirium, er ikke de fortsatt hallusinasjoner?
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Hvis du for eksempel ser døde slektninger stå i stua i når du er i delirium, er ikke de fortsatt hallusinasjoner?
Vis hele sitatet...
Hallusinasjoner man vet ikke er ekte = hallusinasjoner
Hallusinasjoner man ikke vet er hallusinasjoner er fremdeles hallusinasjoner, men du som person er i delirium.
Sist endret av Bombasa; 29. november 2012 kl. 20:06.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hallusinasjoner man vet ikke er ekte = hallusinasjoner
Vis hele sitatet...
Kalles det ikke for illusjoner? For å skille de fra ekte hallusinasjoner hvor man ikke vet at det man ser ikke er ekte.
Sitat av Moreagain Vis innlegg
Kalles det ikke for illusjoner? For å skille de fra ekte hallusinasjoner hvor man ikke vet at det man ser ikke er ekte.
Vis hele sitatet...
Illusjoner er morphing, bevegelse og fargeendring i eksisterende objekter og ting. For eksempel at du ser at mønsteret i tapeten beveger seg.
Hallusinasjoner er at du ser ting som ikke eksisterer. Rosa flygende elefanter som sitter på naboens tak eller lignende.
Delirium er når du ikke forstår at hallusinasjonene faktisk bare er hallusinasjoner.
Sist endret av Bombasa; 29. november 2012 kl. 20:32.