Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  186 50187
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg er enig med fyren. Det handler ikke bare om å direkte dømme og peke finger. Det handler mer om å ha moral og forstå litt etikk, stå med rak rygg og ikke la seg kjøpe. Være et godt forbilde. Man skal ikke kunne kjøpe folk for penger, da gjør man noe man egentlig ikke burde.

Mener du virkelig det er en skrudd verdi å være motstander av prostitusjon? Også at det er en skrudd grense å ikke prostituere seg? Da er det du som er skrudd.

Prøv å tenk om det var din egen datter det dreide seg om.

Må også si at jeg er lettere sjokkert over hvor mange som støtter ts i dette valget. Mange mener også at de ville gjort det samme. Det har jeg svært vanskelig for å tro.

Det er vanskelig å komme på èn enkelt grunn til å overbevise folk om det her, bare så det er sagt. Men det er en interessant diskusjon.
Vis hele sitatet...
Hvordan klarer du å dra etikk inn i dette? Jeg mener det er helt sinnsykt å påstå at prostitusjon er galt/ulovlig, om det gjøres helt frivillig. Hvem er du til å diktere og dømme hva "jeg" ønsker å bruke "MIN" kropp til?

Om du vrir og vender litt på hvilken sak jeg argumenterer for, kan du fort få det til å se ut som jeg argumenterer mot slavehandel osv. Tenk litt på det.
Dere som mener dette er så grusomt, hvordan ville TS bli vurdert ifht hærskaren av sørpe fulle jenter som våkner opp 3-4 ganger i måneden uten noe klart minne av kvelden før, sæd i trusen og en ukjent fyr snorkende i sengen?

De ligger med mange flere og har mindre faste rammer som skaper sikkerhet, f.eks er kondombruken blandt horer langt mer konsekvent enn den er hos ditt vanlige one-night-stand.

Om begge er av samme ulla, greit, da har dere bare et relativt konservativt verdisyn.

Om derimot hun som tar imot penger fortsatt er verstingen vil jeg gjerne høre logikken bak det...? Synes nesten det blir litt som å like lesbesex samtidig som at man ikke takler homser på et ideologisk grunnlag.
Sist endret av Tøffetom; 13. november 2012 kl. 12:56.
Sitat av Mycoplasma Vis innlegg
hvis jeg hadde hatt en kjæreste som fortalte meg at hun hadde takket ja til tilbudet, så ville det faktisk vært en deal-breaker for meg.
Vis hele sitatet...
Helt enig, og dette handler ikke om dømming nødvendigvis. Det handler bare om hvem man vil være sammen med, og mange vil gjerne ha en med noenlunde lik moral.

For min del kunne jeg aldri vært sammen med en jente som hadde bedrevet prostitusjon. Om man har en jente kjær setter man naturligvis pris på å ha en noenlunde lik moral, og spesielt rundt det sårbare og seksuelle er dette for mange viktig. Om min kjæreste hadde solgt seg, ja til og med før vi var sammen, så hadde jeg hatt store problemer med å takle det. Det samme gjelder forøvrig antall seksuelle partnere, selvrespekt, syn på materialistiske ting også. Men det å se på sex som sex og som nærmest en vare som kan selges for penger er for meg forkastelig, selv om jeg forstår og aksepterer at andre synes noe annet.

Sex er for mange mer enn bare sex, det er mye sårbarhet knyttet til dette, og jeg tror ikke at denne fremtidige jentas kjæreste ville satt pris på denne situasjonen akkurat. Men på den andre siden - det kan jo godt hende at han ikke har noe i mot det i det hele tatt! Man skal få tro og mene hva man vil, men jeg tror kanskje at dette er en situasjon som kan være vanvittig kjedelig å tenke tilbake på resten av livet, når de 10 000 kronene ikke lengre er der, eller i fra det perspektivet betyr noe i det hele tatt.
Finnes det noen her inne, som har hatt sex med over 40-50 jenter, som syntes det er forkastelig om TS selger seg for 10K? Kvinnesynet her inne skremmer meg. Dere slenger rundt ordet moral, men jeg er ikke helt sikker på om dere forstår hva ordet betyr.

Så min påstand blir noe slikt; Gutter som har hatt lite til ingen sex, har et skrudd kvinnesyn, som igjen fører til at de roper hore så ofte de kan. Dere legger også ALT for mye verdi i sex. Det er ikke noe magisk, det er ikke et under, det er en handling mellom to mennesker som for mange er like spirituelt <sjel-bindende> og magisk som hva de spiser til frokost.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Så min påstand blir noe slikt; Gutter som har hatt lite til ingen sex, har et skrudd kvinnesyn, som igjen fører til at de roper hore så ofte de kan. Dere legger også ALT for mye verdi i sex. Det er ikke noe magisk, det er ikke et under, det er en handling mellom to mennesker som for mange er like spirituelt <sjel-bindende> og magisk som hva de spiser til frokost.
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt realtivt få seksualpartnere i forhold til mange av mine venner (jeg blir fort glad i mennesker og havner lett i forhold). Jeg mener også at sex definitivt kan være noe "magisk" mellom to mennesker. Når det er sagt mener jeg at sex også ofte er bare sex. Jeg ser heller ikke noe problem i at folk tar betalt for sex, at folk betaler for sex, eller at folk har mange partnere.

Det er mulig jeg er unntaket, men i mitt tilfelle er det i alle fall ingen sammenheng mellom relativt få partnere og konservativ og moraliserende holdninger til seksualitet.
Vet om ei som har tenkt til å gjennomføre dette. Hun kommer til å ha en "bodyguard" samt en "bakmann". Her er det snakk om utrolig store summer. Personlig gir jeg blanke faen i hvilke valg folk ønsker selv å ta i livet sitt. Selv er jeg ikke til kjøp og salg uansett hvor mange penger folk vifter i ansiktet på meg. Foretrekker å ha god plass på offentlig transport, og har svært lite til overs for intim kontakt med fremmede mennesker. Å ha en eller annen ukjent gris inni meg er derfor helt utenkelig.
Nå skal det sies at jeg ikke er spesielt begeistret for dette mennesket jeg nevner i innlegget mitt av flere grunner enn jeg kan telle på mine ti fingre. Å bli gruppepult samt å få en sjampoflaske kjørt inn i private deler mens det hele blir filmet er lite classy. Det er heller ikke en fordel å være en tyster. Men dere vet, får man en grå stein kan man alltid male den i gull, som en kompis av meg sier.

Så forresten en dokumentar om prostitusjon for et år tid tilbake, eller noe slikt. Der tar de for seg jentene på gata som går på stoff, bærer våpen etter diverse uheldige hendelser og hvordan de må takle hverdagen. Men de viser også den gode siden med de luksuriøse bordellene der damene faktisk liker det de driver med, og er i trygge omgivelser. Noen av mennene drar dit også bare for å ha en kvinnelig figur å prate med/betro seg til.
Sist endret av Lucy In The Sky; 13. november 2012 kl. 15:54.
Trådstarter
den eneste som kjenner deg inn og ut, er deg selv.
og ikke faen om jeg hadde fortalt noe om dette til en fremtidig kjæreste.
alle har hemmeligheter.
og den "tenk om det var dattera di"-greia noen av dere kjører på med, er helt urelevant for meg. faren min er død.

når alt kommer til alt, har man bare deg selv her i livet.

ps. jeg har sikkert ligget med færre menn enn dama di.
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
Det har seg slik at jeg skriver om innendoersprostitusjon ved et ikke helt ubetydelig universitet i Edinburgh. Tenkte jeg skulle komme med noen referanser til faglitteratur som kanskje kan gi et noe mer nyansert bilde av denne diskusjonen.

Om selvfoelelse: "Self-esteem may increase after one begins sex work. In one study, a remarkable 97% of the call girls[Det er nok denne gruppen det er mest hensiktsmessig [aa sammenlikne med] reported an increase in self-esteem after they began working in prostitution, compared with 50% of the brothel workers but only 8% of the streetwalkers (Prince 1986, p. 454)."

Om jobbtilfredshet: "(...) continious, positive reinforcement from customers (...) upscale workers who describe '"feeling sexy", "beautiful", and "powerful" only after they had begun to engage in sexual labor and were recieving constant praise from their clients" (Bernstein 2007,p. 100).

Om seksuell tilfredsstillelse: "Prince's (1986, p. 482) large-scale study reported that 75% of call girls, 19% of brothel workers, but none of the street workers frequently had orgasms with customers."

Dette er jo vel og bra, men...: "Like other jobs, prostitution does not have a uniform effect on workers' psyches and self-images" (Weitzer, 2009).

Dette er aapenbart bare et lite utdrag av det store vitenskaplige forskningshavet, og mange artikler vil nok ha motsaaende meninger. Til syvende og sist maa det bli opp til hvert enkelt individ om det er greit eller ikke.

Til traadstarter. Om du bestemmer deg for aa gjennomfoere dette hadde det vaert ypperlig om du kunne tenke deg aa svare paa noen spoersmaal angaaende tankeprosessen frem til avgjoerelsen og gjerne ogsaa tankene om dette i ettertid, anonymt selvfoelgelig.
Sist endret av Laivindil; 13. november 2012 kl. 18:01.
Trådstarter
Sitat av Laivindil Vis innlegg
Det har seg slik at jeg skriver om innendoersprostitusjon ved et ikke helt ubetydelig universitet i Edinburgh. Tenkte jeg skulle komme med noen referanser til faglitteratur som kanskje kan gi et noe mer nyansert bilde av denne diskusjonen.

Om selvfoelelse: "Self-esteem may increase after one begins sex work. In one study, a remarkable 97% of the call girls[Det er nok denne gruppen det er mest hensiktsmessig [aa sammenlikne med] reported an increase in self-esteem after they began working in prostitution, compared with 50% of the brothel workers but only 8% of the streetwalkers (Prince 1986, p. 454)."

Om jobbtilfredshet: "(...) continious, positive reinforcement from customers (...) upscale workers who describe '"feeling sexy", "beautiful", and "powerful" only after they had begun to engage in sexual labor and were recieving constant praise from their clients" (Bernstein 2007,p. 100).

Om seksuell tilfredsstillelse: "Prince's (1986, p. 482) large-scale study reported that 75% of call girls, 19% of brothel workers, but none of the street workers frequently had orgasms with customers."

Dette er jo vel og bra, men...: "Like other jobs, prostitution does not have a uniform effect on workers' psyches and self-images" (Weitzer, 2009).

Dette er aapenbart bare et lite utdrag av det store vitenskaplige forskningshavet, og mange artikler vil nok ha motsaaende meninger. Til syvende og sist maa det bli opp til hvert enkelt individ om det er greit eller ikke.

Til traadstarter. Om du bestemmer deg for aa gjennomfoere dette hadde det vaert ypperlig om du kunne tenke deg aa svare paa noen spoersmaal angaaende tankeprosessen frem til avgjoerelsen og gjerne ogsaa tankene om dette i ettertid, anonymt selvfoelgelig.
Vis hele sitatet...

gjerne det.
Sitat av jt89 Vis innlegg
ps. jeg har sikkert ligget med færre menn enn dama di.
Vis hele sitatet...
Om den var ment til meg, så er det jomfrudommen din du vurderer å selge :-)
Da bør du kanskje sikte høyere enn 10 000, hehe, les her: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10055326
Sitat av jt89 Vis innlegg
i forrige uke var jeg ute på et litt finere utested på oslos beste vestkant. der fikk jeg et tilbud om titusen kroner for å bli med en relativt kjekk mann hjem (40-50 år). jeg ble litt fornærmet og avslo tilbudet, men i ettertid har jeg tenkt mye over dette. jeg mener, er det virkelig et marked for dette i en liten by som oslo? og i så fall, hva tenker folk om dette? må innrømme det nesten frister med tanke på at jeg er student med tohundre kroner på kortet.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det et marked for dette.
Jeg tenker at så lenge man selv velger og gå ut i dette og da ikke iform av tvang er det vel helt greit. Er man student som du sier og har lite penger, hva er vel problemet med å selge seg selv da - Om man takler det fysisk/psykiske ved det i etterkant.
Hva er forskjellen på å selge arbeidskraften du yter ved en vanlig jobb, kontra det å gi noe seksuelt til en person - som du får betalt for.
Pass på at du har rutiner for om noe skulle gå galt, Ha en ekstra mobil du kan ringe politi etc fra på badet eller lignende, sørg for å få pengene først - og videre må du eventuelt kunne akle eventuelle konsekvenser om dette kommer ut som et rykte grunnet du eller den personen har snakket om det.
Fant en særledes god og relevant tråd om dette temaet her i tråden på diskusjon.no. Den heter nemlig "Spør en Prostituert".

Dama virker til å være en student i midten/slutten av tjueårene, som er ganske så oppegående og normal, men ønsker å spe litt (hmm..ganske mye) på inntekten sin med prostitusjonen hun driver med.
I tråden der får hun en blanding av spørsmål, mange ganske moraliserende spørsmål, men også mange andre spørsmål som går ut på det rent seksuelle og kroppslige ved virksomheten hennes.

Den prostituerte der virker å ha gjort dette av heeelt eget ønske. Dessuten må jeg si (og dette er kun min subjektive mening), at dama virker som en alminnelig norsk jentestudent som er gjennomsnittlig/over gjennomsnittet smart, men har altså faktisk gått til det skrittet å prostituere seg. Ut ifra det som står, er "kundene" vanlig middelaldrende/sub-middelaldrende og gifte menn med god jobber.
Viktig også å informere om at ingen "bakmenn" står bak denne virksomheten hennes.



(.....)Ønsker absolutt ikke å oppfordre til noe som helst med dette innlegget mitt, tanken var å vise dere til en side der prostituerte (eller "prostituerte" ) virkelig kan forklare seg, og belyse det de driver med for vanlige folk(som synes dette høres skummelt/ekkelt ut).
Så altså, "Spør en prostituert" ligger på diskusjon.no, hvis ikke linken funker. Les og bli litt opplyst , noen av de mest oppklarende trådene jeg noensinne har lest på et nettforum.
Sist endret av aeon_illuminate; 14. november 2012 kl. 01:40.
Bevares - jeg forstår argumentet om hvorfor sexsalg kan stille i en annen kategori enn for eksempel nasking, men likevel har jeg et enkelt spørsmål jeg håper jeg kan komme med uten at jeg fornærmer eller støter noen. For hvorfor fokusere på dem som selger sex - hvorfor heller ikke snu det hele på hodet, og sette oss selv på tiltalebenken.

Ta meg som et eksempel; hvem er vel jeg? Til tross for at jeg nå har blitt en smule mer moden og støtter opp om Gandhis syn på levende vesener, har jeg ikke alltid vært like vennlig mot småkryp, og jeg tilstår at jeg med kaldt blod har tatt knekken på en del mygg i årenes løp. En bagatell, sier dere kanskje, men la oss nå se saken fra myggens synsvinkel; her flyr man rolig på leting etter litt mat, ufrivillig forviller seg inn i et rom man ikke aner hva er, og så - helt uventet - sier det BANG og livet er ugjenkallelig slutt for alltid og evig. Hadde det vært myggen og ikke menneskene som hadde hatt makten på denne kloden, og hatt sine egne domstoler, hadde undertegnede for lengst endt livet sitt i den elektriske stol, bivånet av små og store mygg på den andre siden av glassruten som hadde frydet seg over at massemorderen som hadde drept slektningene deres endelig var tatt av dage.

Men det stopper ikke der. Nei da - som barn tok jeg også livet av noen fluer, biller og antagelig også uskyldige maur. For ikke å snakke om den gangen jeg gjorde noe jeg ikke er stolt av idag, for det var ikke snilt gjort, men en gang grillet jeg faktisk en stakkars veps. Det arme dyret måtte ha dødd en jævlig død, og hadde det vært vepsene som hadde sittet i domstolene, tør jeg ikke å tenke på hvilken straff jeg hadde fått. Ikke bare som drapsmann, men også som bøddel, torturist og sadistisk vepsemorder.

Videre tilstår jeg at jeg som barn hadde en god og varm pels, men sett fra NOAH sin side er dette å kle seg i dyrelik og synonymt med nekrofili. Jeg spiser også døde dyr - både litt kjøtt og fisk. Når det gjelder det sistnevnte, har jeg i kjelleren en del bokser med markell i tomat som jeg fikk kjøpt på tilbud, og hadde det vært makrellene som hadde jobbet i avisredaksjonene, hadde det ikke forundret meg om jeg hadde blitt hengt ut på det groveste, og overskriften i VG hadde muligens vært: "Iskald makrelleter oppbevarte lik i kjelleren".

Nå er det jo slik at det fortsatt er menneskene som har makten på denne vesle planeten, så la oss gå videre, og sette meg på tiltalebenken i lys av lov og rett. Fra jeg var 10 år gammel til jeg var 12, utviklet jeg meg etter hvert til å bli klassens verste bråkmaker, og ettersom dette ikke ble satt pris på fra skolens side, fikk jeg brev med hjem, og siden foreldrene mine neppe ville ha vært enige i min kreative utvikling, forfalsket jeg like så godt mors underskrift. Så man kan vel legge "dokumentfalsk" til resten av anklagene.

Om jeg har vært rampete? Lagt en tegnestift på stolen til ei jente så hun vrælte og jeg ble sendt til rektor? Naturligvis. Stjålet ting i butikker da jeg var barn? Så klart. I tillegg til å ikke være direkte vennlig mot bøker som jeg den gangen lånte fra biblioteket. Nå er det ikke all verden, sier dere kanskje, men hadde jeg levd i land der tyver får kappet av hendene, hadde det ikke vært stort mer enn en torso igjen av meg.

Og så videre. Om jeg har trosset norsk lov og røykt hasj? Ja da. Om jeg har spist opplegget? Ja. Kjøpt alkohol til mindreårige? Ja. En gang stod det en gjeng festglade tenåringer utenfor REMA, og siden ingen av dem var rukket å bli 18, lurte de på om jeg kunne hjelpe med kveldens forsyning av øl, noe jeg ikke hadde hjerte til å nekte dem. Et cetera, et cetera. Skulle jeg liste opp alt jeg har gjort som strider mot det ene eller det andre, hadde jeg neppe blitt ferdig før nyttår.

Poenget er at ingen av oss er perfekte eller feilfrie, og det ville ikke forundre meg om jt89 ville fremstå som en halv engel i forhold til meg selv om hun hadde sagt ja til forslaget, så spørsmålet mitt er rett og slett:

Hvilken rett ville jeg ha til å på noe vis dømme henne uten å se meg selv i speilet først...?

Det gjelder også såkalte "prostituerte" som man kaller båsen man setter disse menneskene i; hvilken rett har undertegnede til å dømme andre mennesker som aldri har gjort meg noe vondt?

Grunnen til at dette etter min mening er viktigere enn man skulle tro, er at jeg ser for meg en skolegård og de hånlige ropene: "Hore, hore, stygge, dumme hore". Mens andre kanskje ikke liker at noen er tynnere eller tykkere enn resten av klassen, og ærlige som de er, nøler de ikke med å vise det. Og atter andre er av den oppfatning at den umoderne, røde genseren er god nok grunn til å si ifra med litt muskelkraft; hva skal man vel med tapere som ikke kan tilpasse seg resten av flokken.

Ifjor (i 2011) var det i alt 85 unge under 25 år som begikk selvmord her i Norge, av dem var 7 under 15 år. Jeg vet ikke hvor mange av de 85 som hadde blitt mobbet i løpet av barne- eller ungdomsårene, men jeg vil gjette på at det var minst halvparten; av de 7 under 15 år som tok livet av seg, er det god grunn til å tro at mobbing direkte eller indirekte var hovedgrunnen til alle dødsfallene. Og selv om man setter dette på dagsordenen og gjennomfører kampanjer, manifester, mobbeløfter og annet nonsens som får politikerne til å slå seg på brystet og skryte av det i festtalene sine, er dette fullstendig bortkastet så lenge noen mener at de har rett til å dømme andre, og får resten av saueflokken med seg. Noe både tall og erfaring tydelig viser, for antall barn/unge som blir mobbet på norske skoler holder seg på samme nivå år etter år. Og problemene blir ikke borte av seg selv den dagen skolen er over, for smerten som i år etter år med mobbing har fått grobunn i menneskesinnet blir ikke borte med et trylleslag.

Man kan være enig eller ikke, men det spørs om ikke samfunnet vårt hadde sett helt annerledes ut om menneskene helt fra barndommen av ble lært opp til å være selvstendige uten å måtte tråkke på andre: "Jeg lever mitt eget liv på mitt eget vis uten at andre kan dømme meg, og andre lever sitt eget liv uten at jeg kan dømme dem." Kort og godt.

Så man kan spørre seg om ikke en "prostituert" som har solgt kroppen sin halve livet, har nøyaktig like stor verdi som menneske sammelignet med damen med perlehalsbånd til to millioner som stiger ut av limousinen hånd i hånd med den vellykkede mannen sin, sammen med de perfekte barna og den velfriserte puddelen. For ikke å snakke om at den "prostituertes" livshistorie antagelig hadde vært langt mer spennende å høre på enn sludderet til perfekte mennesker som snakker om sine perfekte liv gjemt bak perfekte masker; det er tross alt en grunn til at de som i gamle dager klarte å skape tidløs kunst man beundrer og hyller den dag idag, var folk som levde på kanten av tilværelsen, langt utenfor samfunnets trygge normer og regler; vi vet hvem Vincent van Gogh var, men ingen av oss husker fru Olsen som på samme tid skrøt av katten sin til de perfekte venninnene sine. Noe som forresten måtte ha vært en uforglemmelig samtale.

- - - - -

jt89: Sendte deg en melding tirsdag kveld - sorry at jeg ikke fikk svart tidligere; håper uansett at jeg ikke skrev noe som kunne ha fått tre dusin franske kalkuner til å gå løs på vintønnen; prøvde bare å muntre deg litt opp.
Hei.. Spennende tråd.. Hva skjer jt89? Var du på kafe med denne kjekke vestkantmannen i førtiårene? Og hvordan gikk det? Kult om du oppdaterer
Sist endret av Bearass; 17. november 2012 kl. 20:33.
Trådstarter
Sitat av Bearass Vis innlegg
Hei.. Spennende tråd.. Hva skjer jt89? Var du på kafe med denne kjekke vestkantmannen i førtiårene? Og hvordan gikk det? Kult om du oppdaterer
Vis hele sitatet...
Ja, vi har møttes opp til flere ganger nå. Han sier han vil bruke tid på å kjenne meg og vica verca. Tirsdag skal vi spise middag sammen - og hvis jeg skal bruke hans ord - på "lånt tid" ergo han betaler for å henge med meg, og hvor fett er ikke det?
Begrunnelsene hans var: 1. Kjeder seg. 2. "Du er så vakker." 3. "Du er så god å snakke med, jeg er ikke vant til å omgås mennesker jeg faktisk kan snakke med".

Så foreløbig en god deal her altså. (Vi har enda ikke hatt sex, men jeg utelukker det absolutt ikke. Han er en hyggelig, pen mann med et kjedelig liv og litt for mye penger, det er alt).

Bare å stille meg spørsmål.
Sitat av jt89 Vis innlegg

Bare å stille meg spørsmål.
Vis hele sitatet...

Tenker du på at han plutselig kan legge om personligheten sin en dag, evt tvinge deg til å gjøre noe du ikke har lyst til?

Forteller han om livet sitt, jobb, familie etc?

Får du penger for hver gang dere har vært sammen, og hvis det hvor mye får du?

Er du komfortabel med å fortelle om dette til evt en god venn eller familien?

hva snakker dere mest om?
Sitat av jt89 Vis innlegg
Ja, vi har møttes opp til flere ganger nå. Han sier han vil bruke tid på å kjenne meg og vica verca. Tirsdag skal vi spise middag sammen - og hvis jeg skal bruke hans ord - på "lånt tid" ergo han betaler for å henge med meg, og hvor fett er ikke det?
Begrunnelsene hans var: 1. Kjeder seg. 2. "Du er så vakker." 3. "Du er så god å snakke med, jeg er ikke vant til å omgås mennesker jeg faktisk kan snakke med".

Så foreløbig en god deal her altså. (Vi har enda ikke hatt sex, men jeg utelukker det absolutt ikke. Han er en hyggelig, pen mann med et kjedelig liv og litt for mye penger, det er alt).

Bare å stille meg spørsmål.
Vis hele sitatet...
jt89, jeg hadde en kommentar tidligere i tråden som jeg ikke mente seriøst i det hele tatt. Uttalelsen var så drøy at jeg trodde alle ville skjønne spøken, og jeg synes folk bør få gjøre som de vil, spesielt når de har tenkt seg så godt om, og virker så reflektert som du er.

Det er bare en ting jeg er nysjerrig på, hvor kjekk er han? Er han Don draper Mad MEn style, eller bare normalt utseende, med bra personlighet? Kunne vært interessant og vite, og håper du og han kan ha masse literatursamtaler sammen.
Trådstarter
Sitat av hellotitty Vis innlegg
Tenker du på at han plutselig kan legge om personligheten sin en dag, evt tvinge deg til å gjøre noe du ikke har lyst til?

Forteller han om livet sitt, jobb, familie etc?

Får du penger for hver gang dere har vært sammen, og hvis det hvor mye får du?

Er du komfortabel med å fortelle om dette til evt en god venn eller familien?

hva snakker dere mest om?
Vis hele sitatet...

1. Nei, det tror jeg faktisk ikke han kommer til å gjøre. Jeg tror han trenger en venn.

2. Ja, han forteller meg om alt. Føler meg nesten som en slags psykolog.

3. Ja, det gjør jeg. (En god slant, det varierer, mer enn en normal arbeidsdag)

4. Jeg har snakket om det med én venninne, og tenker det må forbli på den måten.

Sitat av Fritenker Vis innlegg
jt89, jeg hadde en kommentar tidligere i tråden som jeg ikke mente seriøst i det hele tatt. Uttalelsen var så drøy at jeg trodde alle ville skjønne spøken, og jeg synes folk bør få gjøre som de vil, spesielt når de har tenkt seg så godt om, og virker så reflektert som du er.

Det er bare en ting jeg er nysjerrig på, hvor kjekk er han? Er han Don draper Mad MEn style, eller bare normalt utseende, med bra personlighet? Kunne vært interessant og vite, og håper du og han kan ha masse literatursamtaler sammen.
Vis hele sitatet...
Takk, det er helt i orden.

Altså, han er kjekk, dog er han jo litt gammel, men en absolutt good looking guy, vil jeg si sånn. Kan tenke meg han var en playa in the 80' lol
Heisann du jt89! Kult å se at du oppdaterer!


Som flere andre her er det et og annet jeg har lyst til å spørre om:

1)er dette en person du virkelig liker... altså beyond kun det at du får betalt for å være med ham?

2)stemmer det at du er 89'er, eller er brukernavnet helt random ?

3) For ditt tilfelle og lignende tilfeller, la jeg til [COLOR="RoyalBlue"]en link til[/COLOR] [COLOR="RoyalBlue"]diskusjon.no[/COLOR] - i innlegget mitt over på denne siden. [COLOR="RoyalBlue"]Tråden der[/COLOR] er vel endel mer spisset mot ren prostitusjon, men uansett lurer jeg bare om det er noe du har lest og det evt har fått nytte av, altså informasjonsmessig om sånn type virksomhet?

4)Hva var det akkurat ved deg som førte til at han nærmest ble forelska i deg som pers, trur du?

5)Hvor hemmelig vil du holde dette videre fremover?, eller vil flere i vennegjengen vite om dette?

..........
6) Til sist og ikke minst (litt offtopic), hva slags inntrykk har du fått av forumet og svarene her?? Har du hengt på nFF lenge?
Sist endret av aeon_illuminate; 19. november 2012 kl. 02:57.
Trådstarter
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Heisann du jt89! Kult å se at du oppdaterer!


Som flere andre her er det et og annet jeg har lyst til å spørre om:

1)er dette en person du virkelig liker... altså beyond kun det at du får betalt for å være med ham?

2)stemmer det at du er 89'er, eller er brukernavnet helt random ?

3) For ditt tilfelle og lignende tilfeller, la jeg til [COLOR="RoyalBlue"]en link til[/COLOR] [COLOR="RoyalBlue"]diskusjon.no[/COLOR] - i innlegget mitt over på denne siden. [COLOR="RoyalBlue"]Tråden der[/COLOR] er vel endel mer spisset mot ren prostitusjon, men uansett lurer jeg bare om det er noe du har lest og det evt har fått nytte av, altså informasjonsmessig om sånn type virksomhet?

4)Hva var det akkurat ved deg som førte til at han nærmest ble forelska i deg som pers, trur du?

5)Hvor hemmelig vil du holde dette videre fremover?, eller vil flere i vennegjengen vite om dette?

..........
6) Til sist og ikke minst (litt offtopic), hva slags inntrykk har du fått av forumet og svarene her?? Har du hengt på nFF lenge?
Vis hele sitatet...
1. ja, ikke min type fyr, hva angår kjæreste-materiale å være. men absolutt en likandes kar som jeg synes det er interessant å prate med.
2. ja, det er jeg.
3. nei, det har jeg ikke.
4. du, det er jeg ikke sikker på. antar at jeg er et slags sosialt geni evt. bare sykt fet evt. nei, jeg hører vel etter når han prater da. (merkelig spm = merkelig svar)
5. nei, ingen skal få vite om dette. jeg liker hemmeligheter, og da spesielt mine egne (som begynner å bli en del).
6. jeg synes folk har kommet med mye bra, mye av det er delvis likt det jeg selv har tenkt. hadde dog ikke regnet med så mye respons, men det er vel bare moro. jeg har "hengt" her lenge, men dette er min første tråd. men jeg liker å lese her, tilsynelatende mange oppegående folk.

1. Tror du at du kommer til å ta "steget" med å ha sex med han?

2. De gangene dere har møtt hverandre, har tilbudet hans vært tema eller blitt lite diskutert kontra diverse annet?
Tabu tema, men helt klart mye mer vanlig enn hva folk tror. Vil ikke karakterisere deg som "hore" hvis du skulle ta betalt for å ha sex med han da dere bruker tid på å bli kjent med hverandre og det ikke er snakk om at du trekker i Karl Johan og tar hva som helst for 200spenn. Se på det som en gave! Hadde jeg hatt mye penger hadde jeg hjulpet venner f.eks - og hva faen har andre med å gjøre med hvilket forhold dere har sålenge begge er fornøyd og ikke tar skade av det? Kjenner en som påstår han og dama ble tilbudt penger for å bli med Stein E Hagen hjem. De fleste har behov for sex - og ha man råd er det vel bedre å betale en normal og oppegående person man kan snakke med istedet for noen som trekker og sansynligvis har HIV etc?
Dette høres mer ut som en "eskorte jobb" en noe "horete"
Vil tro jeg blir slaktet for min personlige mening her, men så tenker jeg plutselig at jeg gir selvsagt blaffen i det.
Jeg synes dette er skikkelig ekkelt. "Jeg kan godt knulle deg, men da må du gi meg kontanter" opplegg er langt vekke fra min tankegang.
Kos dere (han med sexen og du med pengene).
Trådstarter
Sitat av foreignmind Vis innlegg
Tabu tema, men helt klart mye mer vanlig enn hva folk tror. Vil ikke karakterisere deg som "hore" hvis du skulle ta betalt for å ha sex med han da dere bruker tid på å bli kjent med hverandre og det ikke er snakk om at du trekker i Karl Johan og tar hva som helst for 200spenn. Se på det som en gave! Hadde jeg hatt mye penger hadde jeg hjulpet venner f.eks - og hva faen har andre med å gjøre med hvilket forhold dere har sålenge begge er fornøyd og ikke tar skade av det? Kjenner en som påstår han og dama ble tilbudt penger for å bli med Stein E Hagen hjem. De fleste har behov for sex - og ha man råd er det vel bedre å betale en normal og oppegående person man kan snakke med istedet for noen som trekker og sansynligvis har HIV etc?
Vis hele sitatet...
Jeg føler meg på ingen måte som en hore, so thanks.

Sitat av Obster Vis innlegg
Vil tro jeg blir slaktet for min personlige mening her, men så tenker jeg plutselig at jeg gir selvsagt blaffen i det.
Jeg synes dette er skikkelig ekkelt. "Jeg kan godt knulle deg, men da må du gi meg kontanter" opplegg er langt vekke fra min tankegang.
Kos dere (han med sexen og du med pengene).
Vis hele sitatet...
Og det er også helt okei og din fulle rett.

Sitat av WhiteHat Vis innlegg
1. Tror du at du kommer til å ta "steget" med å ha sex med han?

2. De gangene dere har møtt hverandre, har tilbudet hans vært tema eller blitt lite diskutert kontra diverse annet?
Vis hele sitatet...
1. tar det som det kommer, vil ikke svare ja eller nei
2. lite diskutert kontra alt annet
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hadde vært interessant med en oppdatering her! Hva ble det til? Hvordan gikk det?
Har lest igjennom hele tråden, og orker ikke forholde meg til folks syn på (a)moral, skjønt må kommentere at jeg finner det interessant at noen påberoper seg retten til å definere riktig/galt, moralsk/umoralsk og tilsvarende, med endelige påstander.

Uansett: Hadde vært spennende å få høre hvordan det hele endte, og om hvilke meninger du (eventuelt) har gjort deg opp i ettertid?
Sitat av Beskjeden Vis innlegg
Har lest igjennom hele tråden, og orker ikke forholde meg til folks syn på (a)moral, skjønt må kommentere at jeg finner det interessant at noen påberoper seg retten til å definere riktig/galt, moralsk/umoralsk og tilsvarende, med endelige påstander.

Uansett: Hadde vært spennende å få høre hvordan det hele endte, og om hvilke meninger du (eventuelt) har gjort deg opp i ettertid?
Vis hele sitatet...
Det er folks meninger på et debattfora.
Personlig så kan jeg ikke gi mer faen om noen knuller for penger, eller andre betaler for å få knulle.
Har kjøpt horer selv et par ganger når anledning var der og gjør det sikkert igjen i riktig setting.
Ren utnyttelse slik som trafficing det blir for drøyt. Men reale gla'horer som tar egne valg det synes jeg er helt ok.

Støtter at j89 bør oppdatere tråden men det skjer nok ikke for jeg tror denne tråden var laget av en som kjedet seg
Registrerte seg som j89 i november, stort sett bare aktiv i denne tråden og postet sin siste post 20 nov i tråden samme dag som siste innlogg. Og det er altså en som claimer å henge her fast, nah. Tvilsomt. En ensom mann på førti som har drukket pils og kjedet seg tipper jeg.
valar morghulis
skralle's Avatar
Om jeg som mann var i din båt og fikk det samme tilbudet av en flott kvinne i 40 årene ville jeg takket ja umiddelbart. Videre ville jeg stilt meg disponibel for henne i ettertid om hun skulle ønske å gjenta det. Sex er ikke en big deal for meg, uansett om det er penger involvert eller ikke.

På en annen side hadde jeg gjort det gratis, så pengene ville vært en bonus.

Det viktigste er hvordan DU tror at du kommer til å håndtere dette i ettertid med medfølgende tanker og følelser. Er du usikker er det sikkert best å la være.
Sak på universitas.no om studiner som jobber som escorte.

Dette er de reale gla'horer. De gjør det helt frivillig og de velger selv hvem de går til sengs med. Fine greier. Ser virkelig ikke noe galt i verken at se selger eller at noen kjøper sex av gla'horene.
Sist endret av ompapa; 21. februar 2013 kl. 12:40.
▼ ... over en uke senere ... ▼
At ingen skjønner at dette er en mann på 40-50 år som sjekker forholda, forbauser meg
Sitat av jt89 Vis innlegg
i forrige uke var jeg ute på et litt finere utested på oslos beste vestkant. der fikk jeg et tilbud om titusen kroner for å bli med en relativt kjekk mann hjem (40-50 år). jeg ble litt fornærmet og avslo tilbudet, men i ettertid har jeg tenkt mye over dette. jeg mener, er det virkelig et marked for dette i en liten by som oslo? og i så fall, hva tenker folk om dette? må innrømme det nesten frister med tanke på at jeg er student med tohundre kroner på kortet.
Vis hele sitatet...
Lykke til, da er du jo bare en av dem som støtter menneskehandel. Prostitusjon er akkurat det samme, uansett hvordan du vrir og vender på det. Men det morsomme er vel det at du skriver det på et åpen forum, som politiet sikkert overvåker.. :P
Sitat av TheMightyUnknow Vis innlegg
Lykke til, da er du jo bare en av dem som støtter menneskehandel. Prostitusjon er akkurat det samme, uansett hvordan du vrir og vender på det. Men det morsomme er vel det at du skriver det på et åpen forum, som politiet sikkert overvåker.. :P
Vis hele sitatet...
Så du mener at hun støtter menneskehandel dersom hun frivillig ønsker å tilby seksuelle tjenester i bytte mot penger? Å selge sex er lovlig, så jeg tviler på at politiet bryr seg.
Pro Gamer
Hu har lov til å selge. Vedkommende har ikke lov til og kjøpe. DET ER IKKE I NÆRHETEN AV MENNESKEHADEL. Da hadde hun hatt en hallik som "eide/bestemte" over henne. hu gjør det frivillig, å får og gjøre det lovlig kan hu si hu ga han sex og hu fikk pengene som en gave.
Sitat av TheMightyUnknow Vis innlegg
Lykke til, da er du jo bare en av dem som støtter menneskehandel. Prostitusjon er akkurat det samme, uansett hvordan du vrir og vender på det. Men det morsomme er vel det at du skriver det på et åpen forum, som politiet sikkert overvåker.. :P
Vis hele sitatet...
Innlegg fullt av bullshit. Nei, dette er ikke menneskehandel. Dette er salg av sex. Det er ikke ulovlig, og ikke i nærheten av like moralsk forkastelig som menneskehandel. At det sitter en politimann eller to her inne skal vi ikke se bort ifra, men face it, tror du de tar seg bryet med å få en rettkjennelse for å finne tak i utseendet til en person som har gitt en jente et tilbud om å kjøpe sex, så tenker du ikke så veldig langt.