Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 7050
Heisann. Er det noe poeng i å anmelde hacking her i norge? Vil det bli gjort noe med og vil det bli noe resultat?
Ja, vist bevisene strekker til. Men nå er jo ikke politiet i Norge de aller beste så om noe kommer til og skje er en annen sak.
Det kommer vel helt an på omfanget, bevis og eventuell skade. Man bør uansett anmelde alle straffbare forhold uansett om saken blir henlagt eller ei. Om politiet får mange anmeldelser på samme person er det faktisk ikke umulig at de gjør noe med det.
Trådstarter
22 0
Sitat av Antidote Vis innlegg
Ja, vist bevisene strekker til. Men nå er jo ikke politiet i Norge de aller beste så om noe kommer til og skje er en annen sak.
Vis hele sitatet...
Det er en facebook det er snakk om forresten. Ikke noe er gjort bortsett fra at et bar notifications har blitt sett x) Og sporet ip'en tilbake til en server, mest sannsyneligvis en vpn. Hva er tilstrekkelige bevis? :P Skal det mye til?
Sitat av oytal Vis innlegg
Det er en facebook det er snakk om forresten. Ikke noe er gjort bortsett fra at et bar notifications har blitt sett x) Og sporet ip'en tilbake til en server, mest sannsyneligvis en vpn. Hva er tilstrekkelige bevis? :P Skal det mye til?
Vis hele sitatet...
Jeg kan garantere deg at ingen bryr seg om å etterforske at noen har logget seg inn på Facebook-kontoen din.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Saken er henlagt så fort du har anmeldt den.
Trådstarter
22 0
Sitat av danielsk Vis innlegg
Jeg kan garantere deg at ingen bryr seg om å etterforske at noen har logget seg inn på Facebook-kontoen din.
Vis hele sitatet...
Tenkte meg det, er ikke min btw. En vennine sin, men hun ville anmelde det og jeg var usikker på om det var noe poeng i så jeg spurte her først takk for hjelpen!
Be henne bytte til sikrere passord både på Facebook og e-post, og ikke bruke samme passord på andre nettsteder, så burde slikt kunne unngås
Trådstarter
22 0
Sitat av danielsk Vis innlegg
Be henne bytte til sikrere passord både på Facebook og e-post, og ikke bruke samme passord på andre nettsteder, så burde slikt kunne unngås
Vis hele sitatet...
Allready done ;P
Flere venner har opplevd at noen har vært inne på brukerne deres i det siste, er nok en stor sak.
Sist endret av Mkvarner; 23. oktober 2012 kl. 21:44.
Det jeg har gjort er at hver gang jeg prøver å logge meg inn på en ny enhet så får jeg en SMS med en kode som jeg må skrive for å logge meg inn, kjempemessig!
Sitat av oytal Vis innlegg
Det er en facebook det er snakk om forresten. Ikke noe er gjort bortsett fra at et bar notifications har blitt sett x)
Vis hele sitatet...
Er du sikker på det? Ettersom du tydeligvis ikke vet hvem som hacket henne kan det godt hende de var ute etter sensitive opplysninger fremfor å skulle facerape henne.
Trådstarter
22 0
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Er du sikker på det? Ettersom du tydeligvis ikke vet hvem som hacket henne kan det godt hende de var ute etter sensitive opplysninger fremfor å skulle facerape henne.
Vis hele sitatet...
det kan være, men skjønner ikke poenget med å stjele sensitive opplysninger til en 15 åring. Og tror ikke det er noe problem å finne ut den informasjonen uten å hacke.

Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Flere venner har opplevd at noen har vært inne på brukerne deres i det siste, er nok en stor sak.
Vis hele sitatet...
Får håpe det bare er tilfeldigheter
Noen som vett hvordan man kan finne ut hvem som har hacket deg? om det legger igjen noen "spor"?
Spar deg bryet om hackeren ikke er norsk, og om du ikke har solide bevis mot ham.
Fyren er norsk, er eksen til venninna som har fått noen annen til og hacke seg innpå meldingene hennes og lest de. Eksen vil ikke si hvem det er og påstår at han har ingenting med saken og gjøre..
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Skal du først melde fra ville jeg også sagt fra til Datatilsynet, da de virker til å ha litt mer kustus på sånt. Men sørg for å ha et godt antivirusprogram og følge vanlig nettikette så skal det nok gå bra. Bruker Avast! selv og er kjempefornøyd. Stabilt program som ikke er plagsomt å det sier faktisk i fra når det er en trussel ute å går. Auto-oppdatering av virusdatabase har det også.

Men lurt som de andre sier her, få henne til å bytte passord med både små og store bokstaver, tall og gjerne andre tegn om det er støttet. Kan det kanskje være installert keylogger på en av enhetene hun har brukt? Hvis hun bruker Chrome vil jeg egentlig anbefale henne å bruke SRWare Iron + tillegget Ghost tracker. Det ser akkurat ut som Chrome, funker akkurat likt, bare at sporings-tilleggene til Google ikke er der.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Du bør egentlig shite I å anmelde hacking, Politiet vil sansynligvis få saken henlagt.
Datatilsynet kanskje.

Og hvordan vet du at han har "Hacket", Nå som vi først snakker om det,
Kanskje hacking bør defineres. Cracking (Keylogging, password-decrypting osv)
Sist endret av Kroniz; 29. november 2012 kl. 22:26.
Sitat av Kroniz Vis innlegg
Du bør egentlig shite I å anmelde hacking, Politiet vil sansynligvis få saken henlagt.
Datatilsynet kanskje.

Og hvordan vet du at han har "Hacket", Nå som vi først snakker om det,
Kanskje hacking bør defineres. Cracking (Keylogging, password-decrypting osv)
Vis hele sitatet...
Du svarte på en tråd som det sist ble skrevet noe i for en måned siden?

uansett, han har rett. Politiet har nok viktigere ting å gjøre.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Saken er henlagt så fort du har anmeldt den.
Vis hele sitatet...
Om ikke før.
Trådstarter
22 0
Sitat av Kroniz Vis innlegg
Du bør egentlig shite I å anmelde hacking, Politiet vil sansynligvis få saken henlagt.
Datatilsynet kanskje.

Og hvordan vet du at han har "Hacket", Nå som vi først snakker om det,
Kanskje hacking bør defineres. Cracking (Keylogging, password-decrypting osv)
Vis hele sitatet...
Nei det er nå umulig for meg å vite, hackeren hadde vertfal fått tilgang til kontoen :P
Be veninnen din skru på to-stegs autentisering med SMS eller Facebook-appen til Android eller iPhone.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Låner denne litt jeg.

Kan jeg anmelde noen for å hacke LoL accounten min?

Edit: Jeg vet hvem personen er.
Sist endret av Kriis; 9. juni 2013 kl. 00:02.
Sitat av Kriis Vis innlegg
Låner denne litt jeg.

Kan jeg anmelde noen for å hacke LoL accounten min?

Edit: Jeg vet hvem personen er.
Vis hele sitatet...
Hacking is no crime, it's an art.
Vis hele sitatet...
Prøv å anmeld vedkomme, men jeg vil tro saken blir henlagt nokså raskt. Du må nok ha bevis for at h*n har hacket deg på LoL, ikke bare si til Politiet at En i klassen har hacket alle chamionsa mine og tatt RP, hvis saken skal holde noe som helst.