Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1117
Hei, har i det sist lagt merke til at det ikke går å skru av pcen.

Når jeg trykker avslutt, avslutter windows og skjermen blir svart.
Men pcen bare booter opp igjen.

Noen Forslag?
Da må du bruke svenske knappen da om det er en laptop så tar du ut batteriet fra pcen.
Ta ut strømmen?
Du er sikker på at du ikke har tryket på reboot da ?
Enten har knappen for å skru av kødda til plasseringa, og linker til reboot, eller så vet jeg ikke.

Lag en snarvei på skrivebordet. Sett plasseringen til "shutdown.exe -s -t 00" uten hermetegn.

Trykk på denne. Om PC'en skrur seg av på skikkelig vis nå ligger problemet i at knappen for a skru av PC'en har koblet seg opp mot noe annet.

Om den skrur seg av, og så på igjen, da vet jeg ikke.
Sitat av Gravizt Vis innlegg
Enten har knappen for å skru av kødda til plasseringa, og linker til reboot, eller så vet jeg ikke.

Lag en snarvei på skrivebordet. Sett plasseringen til "shutdown.exe -s -t 00" uten hermetegn.

Trykk på denne. Om PC'en skrur seg av på skikkelig vis nå ligger problemet i at knappen for a skru av PC'en har koblet seg opp mot noe annet.

Om den skrur seg av, og så på igjen, da vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...

Er sikker på at jeg har koblet power knappen riktig.

Ender alltid med måtte trekke ut kontakten
Sitat av Thomasrage Vis innlegg
Er sikker på at jeg har koblet power knappen riktig.

Ender alltid med måtte trekke ut kontakten
Vis hele sitatet...
Når jeg sier "koble" mener jeg ikke fysisk kobling med ledninger, men hva knappen i OS'et er kodet til.
System og Sikkerhet -> Strømalternativer -> Endre Planinstillinger på nåværende plan -> Endre Avanserte strøminstillinger -> Finn frem Av/på knappbehandling og sjekk hva den står på
Sitat av Marr Vis innlegg
Ta ut strømmen?
Vis hele sitatet...
Det første jeg tenkte på. Er det ikke slik at hvis man tar ut kontakta så er det noe strøm greier/e.l som fjernes fra maskinen?
Svenske knappen: skru av pc'n med power knappen
Drita finske ta ut laderen og batteriet.
Russer: pælme pc'n i veggen og helle vodka over den


your choice