Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 613
Hei Freaks!

Noen som har forslag til en god filmscene hvor filming og teknikk er i fokus, ikke monologen, som ikke er for vanskelig for 3 gutter på 17 å lage?
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
En jakt scene kanskje, mellom "politi" og "skurk"
Første jeg kommer på er kanskje en actionscene av noe slag? Da kan du ta med ting som rask klipperytme og andre gode teknikker, samt bruke et håndholdt kamera som et godt virkemiddel i tillegg
Innbygger
PyroMartin's Avatar
Trådstarter
Jeg glemte å presisere at det må være fra en ekte film, en remake
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
Har dere noen ide hva dere vil lage da? Hva har dere i budsjett og hvor langt er dere villig til å gå?
Innbygger
PyroMartin's Avatar
Trådstarter
Vi ønsker ikke å bruke så mye penger på det her. Vi vil bare prøve å få til noe for å utvikle oss.
Om dere har noe Airsoft utstyr kan det jo være artig å lage en eller annen skytescene.
Du kan jo prøve å mestre høydeforskjeller feks. Det er hardcore teknikk.
Tenk ringenes herre. Der er alle skuespillere voksne personer, men alikevel er hobbitene på størrelse med kids i filmen.
Smakebit: http://www.youtube.com/watch?v=fBYnVqGo_2s
Finalescenen i Taxi driver kunne vel passet godt til det du spør om. Lite dialog, spennende kamerarbeid (for sin tid), samt en såpass ikonisk scene at den burde være gjenkjennelig etter deres spoof.
Når jeg ser den nå, ser jeg at den er langt mer komplisert og effektkrevende enn jeg først trodde.
Her er den uansett.
Mens jeg er inne på den vil jeg bare tipse alle om ett gjensyn med en av de beste hallik-karakterene der ute: Ketel's hallik.
Men ett oppnåelig forslag kunne vel vært introen til "the wackness"?
Ut uttak fra Psycho, andre drapsscenen?
Visst dere er interresert i filming vil jeg anbefale dere å se Hitchcock filmer