Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 6301
Sitat av doseren Vis innlegg
Husk likevel på en ting; det ble ikke benyttet tvangsmidler. Vedkommende gikk frivillig med på pissings, og gav gjennom den politiet et klart grunnlag for å mistenke narkotikaforbrytelser og hjemmel til ransakelse. Som sådan tyder saken mer på at det er gjort et berømmelig stykke solid politiarbeid snarere enn kritikkverdig.
Vis hele sitatet...
Dette du vil politet her til lands skal jobbe med ? Ta folk som sitter hjemme eller ute i skogen å fyrer på en joint.. Kansje prøve og ta de som voldtar, raner hus eller gammle damer for den slags skyld ? bortkasta ressurser, og de klager på at de har for lite ressurser. Ble tatt med litt tjall på oslo s, mens jeg satt på grønnland med 3 politibetjenter som avhørte meg, la beviser i poser osv. Mens 4 andre politibetjener var og ransaket rommet mitt! Ressursene klarer de fint og kaste bort selv!
jeg argumenterte ut i fra informasjonen som er tilgjengelig, og da vet vi ikke med sikkerhet hva politiet har hatt av informasjon på forhånd.

men du har nok helt rett i at de har hatt mistanke før de dukket opp i garasjen. og om vi legger det til grunn er jeg tilbøyelig til å være enig i at det iallefall ikke er noe kritikkverdig.

Det er godt mulig personen hadde unngått å bli tatt om han nektet å avgi frivillig urinprøve, det spørs litt på hvor sterke mistenker/beviser politiet satt på fra før.

Sitat av Cannabidiol Vis innlegg
Dette du vil politet her til lands skal jobbe med ? Ta folk som sitter hjemme eller ute i skogen å fyrer på en joint.. Kansje prøve og ta de som voldtar, raner hus eller gammle damer for den slags skyld ? bortkasta ressurser, og de klager på at de har for lite ressurser. Ble tatt med litt tjall på oslo s, mens jeg satt på grønnland med 3 politibetjenter som avhørte meg, la beviser i poser osv. Mens 4 andre politibetjener var og ransaket rommet mitt! Ressursene klarer de fint og kaste bort selv!
Vis hele sitatet...
det er politikerene våre som har laget lovverket som gjør at politiet MÅ kaste bort ressursene sine. det er jobben deres.

vi kan nok begge enig i at det er tåpelig ressurs bruk å jage stonere, men det er allikevel flertallet av norge som gjennom demokrati ønsker denne typen lovgivning
Sitat av Cannabidiol Vis innlegg
Dette du vil politet her til lands skal jobbe med ? Ta folk som sitter hjemme eller ute i skogen å fyrer på en joint.. Kansje prøve og ta de som voldtar, raner hus eller gammle damer for den slags skyld ? bortkasta ressurser, og de klager på at de har for lite ressurser. Ble tatt med litt tjall på oslo s, mens jeg satt på grønnland med 3 politibetjenter som avhørte meg, la beviser i poser osv. Mens 4 andre politibetjener var og ransaket rommet mitt! Ressursene klarer de fint og kaste bort selv!
Vis hele sitatet...
For min del skulle jeg gjerne sett at politiet heller beslagla anlegget til naboen min enn hasjen din, men det har for så vidt ingenting med denne diskusjonen å gjøre. Narkotika er per i dag en prioritet for politiet, av flere grunner. Blant dem er at narkotikakriminalitet kan være med å finansiere annen kriminalitet - og at en del av dem som raner gamle damer gjør det for å få penger til narkotika.
Uansett mener jeg det er en elendig unnskyldning hvis du blir tatt for noe ulovlig å kalle det dårlig politiarbeid fordi de i stedet kunne tatt noen som var større enn deg... Politiet har en plikt til å etterforske alle forbrytelser, problemet er snarere at de ikke er mange nok til å ta alt.
Kritikkverdig politiarbeid? Kritikkverdig å oppbevare 130 gram av et ulovlig stoff...

Merkelig at det alltid er kjeltringene som blir urettferdig behandlet.

Sitat av caperno Vis innlegg
Fikk servert en merkelig historie her om dagen hvor en kamerat sier han var ute i garasjen sin rundt kl. 20.30 på en hverdag. Denne ligger på eiendommen hans i ett byggefelt på ett relativt rolig område. Han hevder at da han gikk ut av garasjen så var politiet i gården hans og de spurte hva han holdt på med. Da han svarte at han bodde der og kun var en tur ute i garasjen sin, så hevdet politiet at han så ruset ut, og tok han med ned på stasjonen. Vedkommende røyker riktignok til tider, men han hadde ikke røyket denne kvelden, og hadde nettopp kommet hjem fra jobb.

Nede på stasjonen så ga urinprøven utslag på THC, og dette førte til hele to ransakninger hos vedkommende - også med hund. De fant 130 g hasj som jeg vet er til eget bruk. Kan også nevne at vedkommende har vært helt ukjent for politiet inntil denne hendelsen. Han satt 18 timer på glattcelle og fikk ikke lov til å selv ringe arbeidsgiver å melde i fra om at han ikke kom på jobb. Politiet var imidlertid svært ivrige på å selv ringe arbeidsgiver, men det takket han selvsagt nei til.

Dette er i korte trekk det jeg er blitt fortalt, og selv om politiets fremgangsmåte her virker noe absurd, og urealistisk nærmest, så har jeg ingen grunn til å tvile på det vennen min forteller. Det jeg reagerer på er at politiet sånn uten videre kan gå inn på privat eiendom og hevde at eier - som er tidligere ustraffet - er ruset på ulovlige rusmidler. Hvem blir den første som blir stoppet på vei til postkassa, tro?

Er dette noe som man kan akseptere? Har noen lignende historier?
Vis hele sitatet...
Svanemerket
caperno's Avatar
Trådstarter
Sitat av C30 Vis innlegg
Kritikkverdig politiarbeid? Kritikkverdig å oppbevare 130 gram av et ulovlig stoff...

Merkelig at det alltid er kjeltringene som blir urettferdig behandlet.
Vis hele sitatet...
Mannen er tatt for 130 g hasj. Hasj er ulovlig i Norge, så ja, det er kritikkverdig å oppbevare dette - man bryter jo loven! Men dette er også ikke helt relevant til tråden, da stoffet lå inne i huset. Vedkommende som aldri har vært i kontakt med politiet tidligere ble oppsøkt av politiet inne på egen eiendom, og jeg reagerer på måten dette ble gjort.

Det er som flere påpeker muligheter for at noen har tipset eller at de har holdt han under oppsikt pga. at han har besøkt ett kjent "narkosted". Jeg vet ærlig talt ikke, men håper faktisk at noe av dette er tilfellet. For vi vil vel ikke ha politifolk som kan komme inn i på eiendommen vår og spørre edru mennesker om de er beruset, og ta de med ned på stasjonen for urinprøve dersom de nekter? For jeg gjentar; han var ikke påvirket, og han er tidligere ustraffet.

-
Jeg tror selv at de har hatt en mistanke, men at det ikke er nok bevis som sier at de kan utføre en ransakning hos vedkommende. Han er tross alt tidligere ustraffet. Dette har de gjort i håp om at han ikke kjente rettighetene sine og gikk med på å ta en urinprøve uten å nekte først, da det er en sannsynlighet for at juristen vil avslå forespørselen fra politiet i og med at han er ustraffet. Men dette er kun teorier.

Uansett så er det fremgangsmåten forut før ransakelsen som jeg ser på som kritikkverdig. Hadde personen vært en kjenning av politiet så hadde jeg sett litt annerledes på det, selv om jeg også ser på det som ett overtramp dersom politiet kan ta seg ett besøk og beskylde vedkommende for å være ruset dersom de føler for dette.
Sist endret av caperno; 11. november 2011 kl. 18:14.
Sitat av technot Vis innlegg
det er politikerene våre som har laget lovverket som gjør at politiet MÅ kaste bort ressursene sine. det er jobben deres.

vi kan nok begge enig i at det er tåpelig ressurs bruk å jage stonere, men det er allikevel flertallet av norge som gjennom demokrati ønsker denne typen lovgivning
Vis hele sitatet...
Det blir for enkelt å skylde på politikerne når politiet jobber aktivt for å ødelegge personvernet (f.eks. DLD) og mot endringer i dagens håpløse narkotikapolitikk..
Sitat av gorm Vis innlegg
Det blir for enkelt å skylde på politikerne når politiet jobber aktivt for å ødelegge personvernet (f.eks. DLD) og mot endringer i dagens håpløse narkotikapolitikk..
Vis hele sitatet...
nå har jeg heller ikke sagt at man ikke skal kritisiere politiet for noe...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Svanemerket
caperno's Avatar
Trådstarter
Update: Han gadd ikke å ta saken videre, så det ble en tilståelsesdom hvor han ble dømt til noen timers samfunnsstraff.
*insert tittel her*
Hva er dette for noe tull fra politiet sin side?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
For folk som ennå ikke har forstått det, vi lever i en politistat. Dessverre.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Takk, har lurt på det siden mai.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Snemannen Vis innlegg
For folk som ennå ikke har forstått det, vi lever i en politistat. Dessverre.
Vis hele sitatet...
Begrunnelse?