Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 30634
Tok noen Concerta'er (alza 36) for ca. en time siden.
Er usikker på om jeg har gjort dette "riktig" for rusen er ikke så kraftig som forventet. Jeg føler meg ruset, men ikke i nærheten så ruset som andre har sagt de har blitt av dem. Og nei, jeg har ikke ADHD.

Det jeg gjor var att jeg skrellet av det hvite skallet, fjernet den brun/grønne delen, fjernet det gjennomsiktige skallet, knuste opp den gul/hvite delen og intok halvparten oralt med en sup vann, og resten nasalt.
Jeg tok ca. 4-5 36mg-piller totalt.
Akkurat på samme måte som andre her på forumet har gjort.

Skal prøve å beskrive "rusen" jeg føler nå:
veldig opplakt, "ør" i hodet, litt svimmel, små kvalme, og økt puls.
Har aldri tatt concerta før, så er usikker på om dette er innbilling.

Jeg la merke til att under det hvite skallet er pillen inndelt i 3 farger
(lysgul, grønn/brun, og en liten del med hvit) som illustrert på bildet.

Med skall:
http://i1213.photobucket.com/albums/cc466/Mekistic420/Concertamedskall2.jpg

Uten skall:
http://i1213.photobucket.com/albums/cc466/Mekistic420/Concertautenskall.jpg

- Skal jeg ta både den hvite og den gule delen av pillen ?
- Er det andre, bedre metoder å ta concerta på ?
- Hva inneholder de forskjellige delene av pillen ? og hva effekt(er) får jeg ut av dem ?

Takker for alle svar

Bumpesen....
det er det mørke som er det du vil ha og det gule er svampen (da dette er depot piller) begge innholder amf den siste delen er jeg usikker på. det jeg pleier og gjøre er at jeg tarog tygger dem. smaker dritt men funker fjell
De Mørke virker, Men spis alt uanset etter rens
Nå ble jeg litt forvirret. Så virkestoffet metylfenidat finnes i alle delene av pillen ? alle andre tråder jeg har lest sier att det er kunn den gule/hvite delen som inneholder metylfenidat.
det finnes i hele pilla men er mest i den mørke delen.. men det er ikke vits i å dele opp og tulle på.. putt det i munnen og tygg og svelg det ned med noe godt og drikke
Den brun/grønne delen eser seg opp når den kommer i kontakt med væske nedi magen din, og eser seg opp slik at den hvite delen kommer ut ganske momentant, mens den gule delen kommer ut sakte men sikkert over noen timer. Den brune delen er altså kun en svampelignende greie uten noe som helst virkestoff.
hmm hvorfor smaker da den brune delen av amf??
Det er ikke amfetamin engang, det er mentylfenidat, ett amfetamin ja, men ikke "amfetamin". Kan hende det smaker medisinsk, ren amfetamin er jo omtrent smakløst vil jeg tro.
rein medisinsk amf smaker veldig kjemisk men langt fra gate smaken :P
Kompisen min fikk noen sånne Concerta piller av meg, han var våken i to netter også fikk han rydde angst så han rydda hele leiligheten som så jævlig ut . De er kjekke og selge for meg som har det vis jeg trenger peng får 30kr pilla^^
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sentralstimulerende er visstnok ikke lenger godkjent i behandling av voksne med ADHD/ADD.

Disse pillene er visstnok vanskelig å få tak i her i Tromsø.
Sitat av Mr.Pancake Vis innlegg
Kompisen min fikk noen sånne Concerta piller av meg, han var våken i to netter også fikk han rydde angst så han rydda hele leiligheten som så jævlig ut . De er kjekke og selge for meg som har det vis jeg trenger peng får 30kr pilla^^
Vis hele sitatet...
Haha, da har du en liten hustler i deg
Tok disse engang, endte bare med å riste på foten å spise opp kjeften fra innsiden.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Mr.Pancake Vis innlegg
Kompisen min fikk noen sånne Concerta piller av meg, han var våken i to netter også fikk han rydde angst så han rydda hele leiligheten som så jævlig ut . De er kjekke og selge for meg som har det vis jeg trenger peng får 30kr pilla^^
Vis hele sitatet...
Tror jeg nok, ikke det at jeg selger piller, men jeg HAR blitt tilbudt opptil 50 kr pillen, men som sagt, for MEG er det uaktuelt og selge... (bare selg du, har ingenting i mot folk som selger ting hvis jeg fikk det til å høres sånn ut)

Sitat av hyperkinetisk84 Vis innlegg
Sentralstimulerende er visstnok ikke lenger godkjent i behandling av voksne med ADHD/ADD.

Disse pillene er visstnok vanskelig å få tak i her i Tromsø.
Vis hele sitatet...
Woot? Jeg får ritalin og er bikket 18 for en 3 mnds tid siden ca.
Har selv brukt(misbrukt) concerta over lengre tid, det beste er egentlig å snorte ca. halvparten av den hvite delen(den er rosa i større kapsler) og halvparten av den brunaktige delen.
ikke snort den lysegule/beige delen, det er alt for lite metylfenidat i den til at det er noen vits i tillegg til at den virkelig setter igang snørrproduksjonen.
Sitat av Choobe Vis innlegg
Tror jeg nok, ikke det at jeg selger piller, men jeg HAR blitt tilbudt opptil 50 kr pillen, men som sagt, for MEG er det uaktuelt og selge... (bare selg du, har ingenting i mot folk som selger ting hvis jeg fikk det til å høres sånn ut)



Woot? Jeg får ritalin og er bikket 18 for en 3 mnds tid siden ca.
Vis hele sitatet...
Reglene snerpes stadig inn og jeg tror man må søke om noe ekstragreier nå. Tror de reglene tredde i kraft fra juni.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Tok 6stk Alza 54 i våres en gang... og etter rundt 2 timer fikk jeg den jævligste nedturen jeg noen gang i helvete har opplevd, føltes ut som morra mi akkurat hadde blitt drept samtidig som jeg hadde en følelse av at jeg var dømt til 100 år i tortur fengsel og armene mine snart skulle kappes av... sov ikke på sikkert 3 dager heller. Tror faktisk dritt er det eneste jeg husker fra concerta turen min.. :/

Første og siste gangen jeg tok det for og si det sånn... har tatt Ritalin et par ganger og aldri fått nedtur bare deilige følelser og prate oppheng. Og dosene jeg har tatt med ritalin har vært betraktelig høyere enn 6x54mg :O

http://www.mims.com/resources/drugs/Hongkong/pic/Concerta%20XR%20tab_46848.gif
Sist endret av deGrønne Skoger; 18. november 2011 kl. 14:30.
hvor får man tak i ritalin egentlig? uten resept. og hva ligger prisen på ?
har spist og røyka mye ritalin før.rusen ved røyking av pulveret i sånne avlange kapsler er ganske god men etter å ha røyka sånn pulver på bøtta en hel natt var det som å gå i sirup når jeg skulle ut en tur .
bump##############

Er på vei til og få concerta på resept. I 4-5 år år har jeg sniffa og spist concerta og ritaliner, mest ritalin...

Det store spørsmålet er..

# Hva er det mest rus [ Amf -> Lignende rus ] I av Concerta eller Ritalin }


Noen som har svaret? Vær så snill og skriv det her.

Sitat av Sparkieville Vis innlegg
Tok disse engang, endte bare med å riste på foten å spise opp kjeften fra innsiden.
Vis hele sitatet...
det gjør jeg også, uten dem. Når jeg tar dem, sniffer jeg 5 piller [ 36MG ] kaster det mørke og sniffer resten. det er 3 eller 4 lag med "SKALL" på greia. Effekten er ikke som pepper, eller ikke som ritalin. Men du blir sittende oppe i gjerne 2 døgn uten å merke det. Men på ritalin så må du kaste innpå 50 stk på 2 døgn, lett. Og det er ikke fordi du trenger det, men fordi psyken din rett og slett sier hele tiden nå må jeg ta en til, nå må jeg ta en til. og det forstetter hele tiden

Noen erfaring her? Noen som har uber erfaring med concerta brukt/ Mis[bruk]?
\

Sitat av Cookiem0nstar Vis innlegg
bump##############

Er på vei til og få concerta på resept. I 4-5 år år har jeg sniffa og spist concerta og ritaliner, mest ritalin...

Det store spørsmålet er..

# Hva er det mest rus [ Amf -> Lignende rus ] I av Concerta eller Ritalin }


Noen som har svaret? Vær så snill og skriv det her.



det gjør jeg også, uten dem. Når jeg tar dem, sniffer jeg 5 piller [ 36MG ] kaster det mørke og sniffer resten. det er 3 eller 4 lag med "SKALL" på greia. Effekten er ikke som pepper, eller ikke som ritalin. Men du blir sittende oppe i gjerne 2 døgn uten å merke det. Men på ritalin så må du kaste innpå 50 stk på 2 døgn, lett. Og det er ikke fordi du trenger det, men fordi psyken din rett og slett sier hele tiden nå må jeg ta en til, nå må jeg ta en til. og det forstetter hele tiden

Noen erfaring her? Noen som har uber erfaring med concerta brukt/ Mis[bruk]?
\
Vis hele sitatet...

1. Klipp tabletten så den blir lang. men delt i to [ med en saks ]
2. rive av alt det ytterste laget med plastikk.
3. rive/klippe med saks for og få av neste skall.
4. Finn en firkantet knuser du kan knuse det myke [Hvite/gule] stoffet med. til en glassmatte. Perfekt, Blir det igjen svære biter da, Dvs. Det er 4 skall. Noe jeg er usikker på men ja.
5. Line opp noen feite lisser og nyt det så godt du kan.
6.[[ # Det er et eller anna dritt i den concertan som gjør at du produserer SINNSYKT mye snørr og væske oppi nesa # ]] Snu hodet ditt og se i gulvet så renner jo nesa di som om du skulle hatt vann der oppi.
Sist endret av Cookiem0nstar; 26. november 2011 kl. 22:49.
Spiste en gang 11 alza 54mg Concerta, med adre ord det jæveligste jeg har gjort, en skikkelig heslig rus.
Amf. stoffer i seg selv er heslig.
Sitat av magic molecules Vis innlegg
Spiste en gang 11 alza 54mg Concerta, med adre ord det jæveligste jeg har gjort, en skikkelig heslig rus.
Amf. stoffer i seg selv er heslig.
Vis hele sitatet...
Jeg har også spist over 11 54 alza'r, og jeg kjenner lite rus når jeg spiser dem. Men opp i nesa er det the shis..
54mg alza er depottabletter, knuste/tyggde du dem først?
Sitat av magic molecules Vis innlegg
Spiste en gang 11 alza 54mg Concerta, med adre ord det jæveligste jeg har gjort, en skikkelig heslig rus.
Amf. stoffer i seg selv er heslig.
Vis hele sitatet...
Hehe. Nå er ikke jeg noen tilhenger av å ruse seg på legemidler, men hvis man først skal spise Concerta så hiver man ikke i seg 11 stk. Slik er det med alt. Man røyker ikke fem gram cannabis på en kveld heller.

Med andre ord så tror jeg ikke man får frem det lille det er av potensiale i AD/HD-medisin ved å hive nedpå 11 stk.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Det er ikke amfetamin engang, det er mentylfenidat, ett amfetamin ja, men ikke "amfetamin". Kan hende det smaker medisinsk, ren amfetamin er jo omtrent smakløst vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
Metylfenidat er ikke "et amfetamin". Da hadde det hatt "amfetamin" i navnet (metamfetamin, fluoroamfetamin etc.). Metylfenidat ligner heller mer på kokain enn amfetamin.


Sitat av Jesper89 Vis innlegg
hvor får man tak i ritalin egentlig? uten resept. og hva ligger prisen på ?
Vis hele sitatet...
Om du først skal kjøpe noe illegalt burde du vel heller kjøpe noe som gir en bedre rus og er mye lettere å få tak i (amfetamin etc.)?
Sitat av Azarat Vis innlegg
Om du først skal kjøpe noe illegalt burde du vel heller kjøpe noe som gir en bedre rus og er mye lettere å få tak i (amfetamin etc.)?
Vis hele sitatet...
Når det er sagt så vet man jo aldri hva slags reststoffer som er igjen i amfetaminen man har skaffet seg. Med ritalin/concerta vet man ihvertfall at det man får i seg er et rent produkt.
Sist endret av VinumSabbathi; 26. november 2011 kl. 23:45.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Når det er sagt så vet man jo aldri hva slags reststoffer som er igjen i amfetaminen man har skaffet seg. Med ritalin/concerta vet man ihvertfall at det man får i seg er et rent produkt.
Vis hele sitatet...
Ja, mesteparten av amfetaminen man får på gata er veldig urent, så man skal ha gode kontakter for å få noe rent. Men amfetamin finnes jo også som medisiner.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Ja, mesteparten av amfetaminen man får på gata er veldig urent, så man skal ha gode kontakter for å få noe rent. Men amfetamin finnes jo også som medisiner.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke noen medikamenter på markedet idag som inneholder amfetamin? Altså alpha-Methylbenzeneethanamine?
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Det er vel ikke noen medikamenter på markedet idag som inneholder amfetamin? Altså alpha-Methylbenzeneethanamine?
Vis hele sitatet...
Du får jo Dexamf, dextroamfetamin, dexamfetamin og desoxyn også videre ++++?
desoxyn er jo meth..
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Det er vel ikke noen medikamenter på markedet idag som inneholder amfetamin? Altså alpha-Methylbenzeneethanamine?
Vis hele sitatet...
Rasemisk amfetamin blir brukt mot adhd og narkolepsi i noen tilfeller. Deksamfetamin (Dexamin, Metamina og Dexedrin) kan bli utskrevet dersom legen har godkjenningsfritak hos legemiddelverket. Disse pillene finnes også på gata.
▼ ... over et år senere ... ▼
Åh Gud.
Har akkurat prøvd concerta for første gang.
Jeg er 16 og veier bare rundt 58 kg tror jeg.
Fikk en kompis til å hooke meg opp me 3 piller, for 60 kr.
det var 36 mg per pille.
drakk det med saft når klokken var rundt 9 på kvelden.
Kjemte jeg begynte å bli hyper, og ristet med foten hele tiden.
Sprang ut med søppla og tok oppvaskmaskinen 2 ganger.
Det gikk så fort at jeg knuste 2 glass.
Dette var da ca. 1 time etter inntak.
Etterpå dro jeg til kompisen min for å spise.
Hadde ikke noe problem me å spise, men hadde store problemer med å velge HVA jeg skulle spise.
Nå er klokken 04:22 og jeg har fått sånne småe "panic attacks" og puster dypt inn av å til.
Har sittet å ristet me foten i kanskje 2-3 timer i strekk og føler ikke søvnig i det heletatt.
Og jeg merker at jeg tygger på innsiden av munnen min.

Tenkte konstant at jeg bare innbilte meg det, men det føles ut som om klokken er 3 på dagen, så jaa.
Fikk ikke noen sterk rus, og merket ikke noen psykisk rus før 3 timer etterpå.
Snakket med kompisen min og hver gang når jeg var ferdig med en setning så sa jeg "Åh herregud, jeg høres ut som en taper. Jeg snakker rart ja?" mens jeg bare lå på gulvet og kavet.
Nå er jeg bare utrolig sulten og slapp, får frysninger over hele kroppen min enkelte ganger som freaker meg ut.

Har ikke gadd å prøve å sove, kjenner jeg gjisper, men føler meg ikke trøtt.
Dårlig blodsikulasjon, mistet følelsene mine i foten og hånden.
det er godkjent, jeg faar det selv og er regnet som voksen. er bare litt vanskligere enn det var faar noen aar siden. hvertfall med concerta 54 og 36 vet ikke hvordan det er med alt annet.
▼ ... over et år senere ... ▼
Vær hilset.
Første meldingen jeg skrivet her (så hvis jeg gjør noe galt i oppsettet på spørsmålet mitt setter jeg umåtelig stor pris på konstruktiv kritikk ), men har selvfølgelig brukt forumet lenge som "oppslagsverk".
Du skriver at du tok 3×36 mg concerta på en gang. Hva har du gjort tidligere? (Tenkte på hvor mye du tåler av andre stoffet til vanlig)
Har prøvd concerta en gang tidligere, men det var etter en noget fuktig tur på byen så vet ærlig talt ikke hvor mye jeg har prøvd.
Du skriver også at du drakk det ned med saft, tok du pillene hele og bare svelge det eller knuste du de og blandet det ut med saften?
jeg veier ca 30 kg mer en deg og er ca dobelt så gammel som deg.
Har veldig lyst til å prøve concerta og har fått tilbud av noe som har en del til salgs så ville bare høre om dere godt opplyste menneskene her har noen gode råd til en som er veldig nyskjerrig

Sitat av MICKUS100 Vis innlegg
Åh Gud.
Har akkurat prøvd concerta for første gang.
Jeg er 16 og veier bare rundt 58 kg tror jeg.
Fikk en kompis til å hooke meg opp me 3 piller, for 60 kr.
det var 36 mg per pille.
drakk det med saft når klokken var rundt 9 på kvelden.
Kjemte jeg begynte å bli hyper, og ristet med foten hele tiden.
Sprang ut med søppla og tok oppvaskmaskinen 2 ganger.
Det gikk så fort at jeg knuste 2 glass.
Dette var da ca. 1 time etter inntak.
Etterpå dro jeg til kompisen min for å spise.
Hadde ikke noe problem me å spise, men hadde store problemer med å velge HVA jeg skulle spise.
Nå er klokken 04:22 og jeg har fått sånne småe "panic attacks" og puster dypt inn av å til.
Har sittet å ristet me foten i kanskje 2-3 timer i strekk og føler ikke søvnig i det heletatt.
Og jeg merker at jeg tygger på innsiden av munnen min.

Tenkte konstant at jeg bare innbilte meg det, men det føles ut som om klokken er 3 på dagen, så jaa.
Fikk ikke noen sterk rus, og merket ikke noen psykisk rus før 3 timer etterpå.
Snakket med kompisen min og hver gang når jeg var ferdig med en setning så sa jeg "Åh herregud, jeg høres ut som en taper. Jeg snakker rart ja?" mens jeg bare lå på gulvet og kavet.
Nå er jeg bare utrolig sulten og slapp, får frysninger over hele kroppen min enkelte ganger som freaker meg ut.

Har ikke gadd å prøve å sove, kjenner jeg gjisper, men føler meg ikke trøtt.
Dårlig blodsikulasjon, mistet følelsene mine i foten og hånden.
Vis hele sitatet...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
https://www.youtube.com/watch?v=K6xIspSfo2U
Sist endret av Nysi; 8. september 2015 kl. 16:45.
Sitat av MICKUS100 Vis innlegg
Åh Gud.
Har akkurat prøvd concerta for første gang.
Jeg er 16 og veier bare rundt 58 kg tror jeg.
Fikk en kompis til å hooke meg opp me 3 piller, for 60 kr.
det var 36 mg per pille.
drakk det med saft når klokken var rundt 9 på kvelden.
Kjemte jeg begynte å bli hyper, og ristet med foten hele tiden.
Sprang ut med søppla og tok oppvaskmaskinen 2 ganger.
Det gikk så fort at jeg knuste 2 glass.
Dette var da ca. 1 time etter inntak.
Etterpå dro jeg til kompisen min for å spise.
Hadde ikke noe problem me å spise, men hadde store problemer med å velge HVA jeg skulle spise.
Nå er klokken 04:22 og jeg har fått sånne småe "panic attacks" og puster dypt inn av å til.
Har sittet å ristet me foten i kanskje 2-3 timer i strekk og føler ikke søvnig i det heletatt.
Og jeg merker at jeg tygger på innsiden av munnen min.

Tenkte konstant at jeg bare innbilte meg det, men det føles ut som om klokken er 3 på dagen, så jaa.
Fikk ikke noen sterk rus, og merket ikke noen psykisk rus før 3 timer etterpå.
Snakket med kompisen min og hver gang når jeg var ferdig med en setning så sa jeg "Åh herregud, jeg høres ut som en taper. Jeg snakker rart ja?" mens jeg bare lå på gulvet og kavet.
Nå er jeg bare utrolig sulten og slapp, får frysninger over hele kroppen min enkelte ganger som freaker meg ut.

Har ikke gadd å prøve å sove, kjenner jeg gjisper, men føler meg ikke trøtt.
Dårlig blodsikulasjon, mistet følelsene mine i foten og hånden.
Vis hele sitatet...
Svarte bare på hva jeg fant her av forskjellige spørsmål, så vet ikke hva forskjellige folk her inne spurte om direkte, så se på dette som generell feedback fra noen som har vært borti så og si alt av ADHD medisiner gjennom årene

Med mange ADHD stimulanter er det toleranse og respons til et virkemiddel som er mye viktigere enn kroppsvekt. Om du ikke har noe erfaring med et amfetamin stoff eller Ritalin, så bruker leger noen ganger kroppsvekten din som et base nivå for å finne den laveste dosen du vil tåle.

Her er litt diskusjon rundt dette:
http://www.addforums.com/forums/showthread.php?t=48800

Prøvde selv Concerta i utprøving av medisin mot ADHD og ble skikkelig dårlig av 36mg Concerta en gang til dagen, og jeg pleier ta 30mg Dexamf til dagen for ADHD.

Ikke forvent at vekt vil ha noen som helst betydning i forhold til Ritalin, Concerta, eller Amfetamin baserte ADHD produkter. På det forumet jeg linket, så kan du f.eks se at det er en som veier ca 50kg og er på 90-100mg med Adderall per dag. Veier en 20kg mer enn han, men jeg tar under 1/3 av det som virker for han.

Er forresten ingen vits å knuse Concerta som du ser fra den youtube videoen. Linket den selv på en annen tråd noen uker siden

Ikke prøv å snorte Concerta i det hele tatt, den er stapp full med fillers, og time releasen er stort sett bare effektiv om svelget, hvis ikke du virkelig ramponerer pillen og prøver å få ut virkestoffet.

Personlig mener jeg Ritalin og Concerta er skvip for ADHD. Amfetamin produktene er langt mer effektiv, sterkere, har færre bi virkninger, lettere tatt opp og bedre biotilgjengelighet, gir mer euforia og motivasjon osv.

Concerta og Ritalin vil ikke gi deg en amfetamin lignende rus noen av dem, de er i en annen gruppe, og har begge samme virkestoffet. Concerta er bare Ritalin i en XR form, extended release, slik at du slipper ta flere små pillere flere ganger om dagen, og den minker sjansen for misbruk.

VinumSabbathi:

Er mange Amfetamin produkter som er legemidler. Du kan få Elvanse/Vyvanse som er et lisdexamfetamin som absorberes i tarmsystemet, er så og si umulig å snorte eller injecte siden amfetaminet ikke frigjøres før enzymer i tarmen begynner å gå til verks på det. Ganske populært i Norge siden det er veldig lav risiko for misbruk via andre metoder enn å svelge dem.

Finnes også Racemisk amfetamin som er en blanding av D og L amfetamin, metamina som er rent D amfetamin om jeg husker rett, Adderall IR og XR som er en blanding av 4 forskjellige amfetamin salter og har både D og L amfetamin, og finnes faktisk også metamfetamin som legemiddel. Tror dette kalles Desoxyn, og er metamfetamin hydroklorid.

Er utrolig lett å bli avhengig av disse stoffene, og har selv sett dette med noen venner som har hatt resept på noen av dem, så vær forsiktig. De kan skape ganske mye euforia, gjøre deg hinsides motivert, dreper appetitten, latterlig fokusert/konsentrert, får tiden til å fly, irritabel, gi deg forferdelig insomnia om du tar for mye, og noen har en stygg come down.

Men for all del, ikke snort Concerta. Er du så dedikert til å ruse deg så finner du noe bedre og tryggere lettere enn arbeidet det er med Concerta. Ikke er det noe spesielt bra heller har jeg hørt, men different strokes for different folks...
noen her som vet noe om å kombinere Conerta og tramadol?