Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2151
Hei, har nettopp oppgradert skjermkortet mitt fra ett Geforce 8800gts til ett Radeon HD 6850. På det gamle Nvidia kortet var det 0 stress å kjøre 2 skjermer, var så og si bare plug and play så funka det. Men etter jeg satte det nye kortet inn i PCn så klarer den ikke finne begge skjermene! Det er 2x DVI, 1x hdmi og 1x display port på kortet, bruker 2x DVI men får bare kontakt med den ene, finner heller ikke TVn min via HDMI, hva kan være galt? any idea? Har nyeste driver etc, men finner kun 1x skjerm når jeg søker etter flere via cataclyst control center (progamvare til skjermkort).
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du kan kun sende ut to bilder via DVI\HDMI på en gang iallefall, for en tredje skjerm må du bruke Displayport.

Hvorfor det ikke fungerer vet jeg ikke, jeg kjører to oppsett her hjemme :

- HD5770 med 3x skjermer (DP \ DVI \ HDMI)
- HD6870 med 2x skjermer (HDMI \ HDMI).
Zoonda's Avatar
Trådstarter
24 1
Ok takker for svar, prøvd ut litt forskjellig nå! Jeg får til tvn (HDMI) og en skjerm (DVI) samtidig, men jeg får ikke til DVI/DVI uten hdmi (kobler fra TVn), altså ha 2 pc skjermer med utvidet skrivebord osv. det gikk lett som bare det på mitt gamle 8800gts!
Sist endret av Zoonda; 30. juli 2011 kl. 00:41.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Kjørte selv DVI\DVI nettopp på et HD2600 før jeg oppgraderte til HD5770 på den maskinen, så tviler på at det er noe problem.

men har ikke skjermene dine HDMI ?
Zoonda's Avatar
Trådstarter
24 1
Niks, ikke pc skjermene:/
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Funker det å kjøre skjermen kun gjennom DVI-port nr 2 på skjermkortet? Da vet du at det funker i det minste, og at det ikke er hardware som er feil.

Ellers så er jo DVI og HDMI mye av det samme, og med mine HD4850-kort fulgte det med DVI til HDMI overgang. Du kan jo kjøre HDMI-kabel til overgangen fra skjermkortet og inn i den andre skjermen. Det er en løsning, men det skal jo gå an å bruke begge DVI-portene.

En annen åpenbar "løsning" er jo å avinstallere alt av drivere til skjermkortet for så å installere dem på nytt.
Sist endret av TurboAciid; 30. juli 2011 kl. 02:34.
sikkert dumt spørsmål, men har du aktivert skjerm nummer 2 i windows resolution settings greia?;P

har iallefall vært ute for å måtte gjøre det på noen kort, mens det har gått automagisk på andre
Sist endret av technot; 30. juli 2011 kl. 02:35.