Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1082
Jeg har to enhet i nettverket mitt som jeg ikke kan forstå hvorfor er der. Det dreier seg om to DIR-615. Jeg har aldri hatt noen DIR-615(jeg hadde riktignok en DIR-655 tidligere men denne er solgt).
For å beskrive nettverket mitt så har jeg en pfSense router, en D-Link DGS-1008D switch, og en lett blandig av klienter, server, i tillegg til en nettverksprinter.

Om jeg ser på egenskapene til disse DIR-615 enhetene så har de kun MAC adresse, men ingen IP adresse.

Er dette noe jeg burde undersøke nærmere? Kan det være noen som har en router i bridgemode mot nettet mitt? Er jeg paranoid?

De sier jo at hvis du ikke vet hva du har i nettverket ditt, så er det ikke lenger ditt nettverk..

Sist endret av LoOzR; 29. november 2010 kl. 21:45.
Tilfeldigvis en laptop ? Med trådløst nettverkskort ? som har vært på et annet nettverk før ?
By nature
LoOzR's Avatar
Trådstarter
Det er laptop, med trådløst, og den har vært på et annet nettverk etter ny-installasjon av OS. Er det bare at disse enhetene "henger" igjen? Men hvorfor blir de isåfall angitt som tilkoblet?
Jeg kjenner ikke "nettverk" biten i windows nok til å svare på det, men siden du kun ser mac ville det vært det logiske å anta.